Auteur |
Bericht |
*Flupke*
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 04, 2004 22:04 |
 |
De Stravaganza-Trilogie bestaat uit:
Stad van Maskers: Lucien is ernstig ziek. Zijn vader geeft hem een mooi notitieboek cadeau en vertelt over Venetië, de stad waar het vandaan komt. Lucien valt in slaap en droomt over Bellezza, een stad die erg op het oude Venetië lijkt. Hij ontmoet er boeiende mensen en wanneer hij wakker wordt, wil hij liefst zo snel mogelijk weer inslapen om opnieuw in Bellezza te komen. Zo ontdekt hij dat hij een ‘stravagante’ is, iemand die door tijd en ruimte kan reizen. Het voordeel is dat hij in Bellezza kerngezond is, het nadeel is dat hij er enkel overdag kan zijn. Als het avond wordt moet hij terug naar zijn zieke lichaam om daar een nieuwe dag door te worstelen. In Bellezza raakt Lucien verstrikt in intriges in het paleis van de duchessa die de stad regeert. Dankzij de hulp van zijn nieuwe vrienden speelt hij een cruciale rol in de geschiedenis van de stad.
Stad van Sterren: Georgia heeft het moeilijk thuis en op school. Op school hoort ze nergens bij en gedraagt ze zich zo onopvallend mogelijk. Thuis heeft ze last van de zoon van de vriend van haar moeder. Hij maakt haar het leven erg zuur en haar moeder wil het probleem niet zien. Wanneer ze een mooi beeldje van een gevleugeld paardje koopt, blijkt ze er ’s nachts mee in Remora te belanden, een stad in de parallelle wereld Talia in de zestiende eeuw. Ze is een stravagante, een reiziger tussen twee werelden, en wordt opgevangen door lotgenoten. Ze zien haar voor een jongen aan en wanneer ze hun fout ontdekken, vinden ze het toch veiliger om haar voor een jongen te laten doorgaan. Georgia ontmoet er tot haar grote verrassing Lucien, een klasgenoot waar ze verliefd op was maar die een jaar eerder overleden is. Lucien is ook een stravagante en samen zoeken ze uit wat het doel van Georgia’s komst zou kunnen zijn. Een stravagante duikt nooit zomaar op. Ondertussen maakt de stad zich op voor de jaarlijkse paardenraces waarbij de verschillende stadsdelen tegen elkaar moeten strijden. Georgia ontmoet Falco,een jongen die door een ongeval met een paard gehandicapt raakte. Hij wil dolgraag stravageren naar de wereld van Georgia, zijn enige hoop op een toekomst zonder handicap. Georgia denkt dat dat haar taak zou kunnen zijn en helpt hem mee naar haar wereld. Maar om echt te kunnen genezen zal hij moeten sterven in Talia, wat zijn bewuste keuze is. Uiteindelijk blijkt Georgia’s hulp aan Falco toch niet haar enige taak te zijn...
Stad van Bloemen: Ik heb gelezen dat deze in het voorjaar van 2005 uitkomt.
Kennen jullie ze? Ik heb Stad van Maskers uitgelezen en ik moet zeggen dat het een fascinerend boek is, het zit goed in elkaar.
Site's:
http://stravaganza.co.uk/
http://www.leesfeest.nl/rec_stravaganza.html
Wat vinden jullie d'r van? |
Laatst aangepast door *Flupke* op Ma Sep 06, 2004 18:29; in totaal 2 keer bewerkt |
|
  |
 |
Poison Ivy
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 04, 2004 22:11 |
 |
Ik heb Stad van Maskers al best wel lang. Maar ik schiet niet echt op met lezen. Ik ben nu bij hoofdstuk 3 denk ik. Maar die drie hoofdstukken die ik heb gelezen zijn wel heel erg leuk en boeiend. Ik heb het 2e deel laatst in de Bruna zien liggen dus ik moet maar eens verder lezen in deel 1. Ik moet zeggen dat de kaften ook heel mooi zijn. ^^ |
|
|
  |
 |
Dreaming Angel
4e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 05, 2004 13:00 |
 |
Deel 1 heb ik al een tijdje zelf, maar daarvoor had ik hem al gelezen. Ik moet echt toegeven dat ik deze boeken ontzettend leuk vind! Een mooi in elkaar gezet verhaal.. emotioneel, met veel gevoel. Er zit ook een rode draad in, welke ik echt ontzettend goed vind.. Deel 2 zou ik eerst krijgen van mijn moeder, maar dat plan is (helaas) gewijzigd. Nu ga ik maar eens in de bib kijken of ik hem weer lenen kan, aangezien ik het echt een supergoed verhaal vind! Gewoon echt mega..
Liefs
~Angel |
_________________ i don't know which way to go. |
|
  |
 |
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 05, 2004 13:04 |
 |
Ik heb het eerste boek al ontelbare keren in m'n handen gehad toen ik in de boekewinkel stond, maar ik vond ze telkens te duur. =.="
Maar ik ga overmorgen geloof ik even naar de bib dus dan kijk ik wel ff of ze ze daar niet hebben... ^.^ |
|
|
  |
 |
Fleur Delacour
5e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 05, 2004 16:02 |
 |
Bah.. Ik ben dr in begonnnen, en heb de eerste 50 pagina's gelezen, maar het was zo ontzettend saaaaaiii... Dus toen heb ik 'm maar snel weer terug naar de Bieb gebracht.. ^^ Niks voor mij, saaaaaiiie boeken.. |
|
|
  |
 |
cornelia
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: ergens waar waarheid is....... de plek heet: Vrijheid
|
Geplaatst:
Zo Sep 05, 2004 16:59 |
 |
ik heb Stad van Maskers al gelezen maar ik ben op zoek naar deel 2 kan hem niet in de bieb vinden maar ik vond boek 1 erg mooi |
|
|
  |
 |
GC_Girl
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 06, 2004 12:31 |
 |
Ik heb stad van maskers en Stad van Sterren allebei gelezen (stad van maskers pas nogmaals gelzen, ben stad van sterren nu ook nogmaals aan het lezen)
Erg mooie, boeiende boeken!
Kan er verder niet veel over zeggen  |
|
|
  |
 |
*Flupke*
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 06, 2004 12:34 |
 |
Fleur Delacour schreef: |
Bah.. Ik ben dr in begonnnen, en heb de eerste 50 pagina's gelezen, maar het was zo ontzettend saaaaaiii... Dus toen heb ik 'm maar snel weer terug naar de Bieb gebracht.. ^^ Niks voor mij, saaaaaiiie boeken.. |
De eerste bladzijden vond ik ook maar niets, beetje vaag. Maar ik denk dat als je doorleest je het misschien wel leuk gaat vinden... Ik had hetzelfde probleem met Hp 3 en ik had het ook terug gebracht naar de boekenwinkel.
Maar goed... Ik heb Stad van Maskers uit en ik ga eens kijken of ze Stad van Sterren in de boekenhandel hebben ^^. |
|
|
  |
 |
GC_Girl
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 06, 2004 12:45 |
 |
*Flupke* schreef: | Fleur Delacour schreef: |
De eerste bladzijden vond ik ook maar niets, beetje vaag. Maar ik denk dat als je doorleest je het misschien wel leuk gaat vinden... Ik had hetzelfde probleem met Hp 3 en ik had het ook terug gebracht naar de boekenwinkel.
Maar goed... Ik heb Stad van Maskers uit en ik ga eens kijken of ze Stad van Sterren in de boekenhandel hebben ^^. |
Ik vond het eigenlijk meteen interessant...  |
|
|
  |
 |
-= Luna =-
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 06, 2004 15:55 |
 |
Ik heb Stad van de Maskers gelezen, 't was gelijk mijn lievelingsboek. De eerste paar bladzijdes vond ik egt saai, maar ik moest doorlezen want het was voor een opdracht voor school. Na een tijdje was ik er egt niet uit weg te slaan. Het is nog steeds mijn lievelingsboek!! Voor school moest je ook foto's maken, en dit was mijn resultaat:
http://img76.exs.cx/img76/6783/foto013.jpg
Mijn oogjes.. ^^
Het tweede boek wil ik nog heel graag lezen..  |
|
|
  |
 |
Dreaming Angel
4e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 06, 2004 18:21 |
 |
Haha ik vond het dus absoluut niet saai in het begin. Ik was echt meteen verkocht, dit soort verhalen zijn echt iets voor mij. Precies wat ik in een goed verhaal zoek: mooi verhaal, geen standaard verhaal, goede rode draad, leuke hoofdpersonen.. Tsja, ik vind het gewoon echt super in elkaar gezet en echt absoluut niet saai.
Liefs
~Angel |
_________________ i don't know which way to go. |
|
  |
 |
Freya
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 07, 2004 15:22 |
 |
ik heb beide boeken gelezen en ik vind ze dus totally goed!en oom niet saai in het begin,al is het wel het dagelijkse leven,het is niet langdradig ofzo.maar de echte pret begint pas in de parralele wereld! |
_________________ ~*´¨¯¨`*·~ J U S T B E L I E V E I N Y O U R S E L F ~*´¨¯¨`*·~
~~ ~~
LEB DIE SEKUNDE  |
|
  |
 |
*Flupke*
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 11, 2004 22:49 |
 |
Ghe... M'n ouders hebben me vandaag Stad van Sterren meegenomen.. Ben er nog niet echt in begonnen want als ik lees moet het helemaal stil zijn, anders kan ik me niet concentreren.. Dat is dus iets voor straks in bed ^^. |
|
|
  |
 |
Remus
7e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 12, 2004 10:17 |
 |
Toen ik in juli op vakantie ging, ben ik nog even op boekenjacht geweest bij Bruna, toen zag ik deel twee staan en dacht: Hmmm... Dat lijkt me wel wat!
Ik koop het dus en als we in Italie zijn heb ik het in een dag uit!
Stad van Maskers heb ik voor mijn verjaardag gekregen en deze zal ik zeker gaan lezen als ik de Lord of the Rings trilogie uit heb! |
_________________ And my soul from out that shadow
that lies floating on the floor
Will be lifted
|
|
  |
 |
Aduadariel
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 13, 2004 15:05 |
 |
Ik heb Stravaganza-Stad van Maskers ook gelezen. Het is niet helemaal fantasy, meer een soort cross-over tussen werkelijkheid en fantasy. Het boek trok mij vooral aan door de mooie kaft.
Ik vond het verhaal interessant, ik wilde de hele tijd doorlezen. Het is wel emotioneel. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar niet van houden.
Stad van sterren heb ik al wel gekocht, maar nog niet gelezen. |
|
|
  |
 |
|