Poll :: Wat vind jij van The kooks? |
Leuk / Geweldig! |
|
30% |
[ 6 ] |
't gaat |
|
45% |
[ 9 ] |
bagger! |
|
20% |
[ 4 ] |
ken ze niet!? |
|
5% |
[ 1 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 20 |
|
Auteur |
Bericht |
magic@home
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 01, 2007 18:40 |
 |
Het verbaasd me dat er nog geen topic over de The kooks is. Foei foei!
Nou voor de mensen die niet weten wie The kooks zijn (iedereen kent ze natuurlijk) volgt hier een stukje informatie.
The Kooks is een alternatieve rock band uit Brighton, Engeland.
De band is vernoemd naar het gelijknamige nummer van David Bowie op het album 'Hunky Dory'. De vier leden kennen elkaar van Brighton Music College, waar ze allen heen gingen. Daar besloten zij in 2005 een band te vormen. Al snel bleek een succesformatie geboren, want het succes van The Kooks groeide snel. De eerste single van het later uitgebrachte album 'Inside In/Inside Out' was 'Eddie's Gun'. Deze behaalde uiteindelijk de 35e positie in de Engelse hitlijsten. Daarna volgden 'Sofa Song' en 'You Don't Love Me' als singles. De muziek van de band werd al snel opgepikt via internet. In januari 2006 brachten ze het debuutalbum uit, getiteld 'Inside In/Inside Out'. Dit album verkocht meer dan een miljoen exemplaren in het Verenigd Koninkrijk.
Ook in het buitenland groeide de bekendheid van de band. In Nederland haalde het nummer Naïve, zonder al te veel promotie, maar met veel airplay, de tipparade en de band speelde in 2006 en 2007 onder meer op Pinkpop, Parkpop en Lowlands.
De single 'She Moves In Her Own Way' kwam begin november 2006 binnen in de top 40. Op dinsdag 21 november 2006 stond de band in een uitverkocht Paradiso te Amsterdam. De kaartverkoop voor dit concert begon op 26 augustus 2006 en alle kaarten waren binnen vijf uur uitverkocht. De nieuwste single heet 'Ooh La' en is onlangs in Nederland en het Verenigd Koninkrijk uitgebracht.
Bandleden
Luke Pritchard – zang, ritmegitaar
Hugh Harris – hoofdgitaar, ondersteunende vocalen
Max Rafferty – basgitaar, ondersteunende vocalen
Paul Garred – drums, percussie
Peter Denton - basgitaar (tijdelijk vervanger van Max Rafferty)
Dit is dus hét topic om je mening over deze band los te laten!
Zelf vind ik The kooks echt geweldig, heb ze op pinkpop gezien en was er meteen weg van, heb niet lang daarna ook hun album gekocht en dat is inmiddels al bijna grijs gedraaid. Hun leukste liedje vind ik toch wel Naive, See the world, Jackie big tits en matchbox
Wikipedia bedankt! |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 01, 2007 18:54 |
 |
Niet dat ik wat tegen de Kooks heb, maar nu lijkt het of bij elke band een topic aangemaakt word.
Maar ja The Kooks vind ik wel goed eigenlijk. Ik hou wel van hun stijl, en ik luister wel regelmatig naar hun liedjes. Het is niet dat ik helemaal fan ben van de Kooks. Ik ken ook niet alle liedjes van hun. Alleen de bekende liedjes. Waar ik "Naive" nog steeds een mooi liedje vind, en een paar liedjes ken ik van hun die wel op hun cd staan maar niet uitgebracht zijn. Ze zijn dus wel redelijk goed. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 01, 2007 20:02 |
 |
@ Eva: Daar heb je zeker een punt. Dan verwacht ik een Arctic Monkeys topic binnen korte tijd. ^^
Ik heb het album van The Kooks een paar maandjes geleden gekocht. Het is best leuk, maar ook wel een beetje average.
Ze combineren popmuziek met iets wat ik kan plaatsen als... rock en hyperrock, ofzo. :')
''Sofa Song'' vind ik werkelijk heerlijk, het is lekker meezingbaar en uitdagend. ''Seaside'' is prachtig, en heeft me zelfs geinspireerd tot een gedicht van me (''De weg''). ''Naive'' vind ik ook fijn.
Wat ik helaas wel vaak hoor, is dat The Kooks zo allemachtig arrogant zijn. En dat staat me niet zo aan. |
_________________ I LOVE HPF |
|
  |
 |
Smoky
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
489 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 01, 2007 20:34 |
 |
@Plot: Misschien moet jij dan maar de initiatiefnemer zijn huh? ^^
Yay. De kooks zijn liefde. Gewoon heerlijk muziek om naar te luisteren. Ik heb net als Charlotte ook sinds een maandje hun cd en ik luister er wel regelmatig naar. Het is gewoon lekker meezingbaar en om vrolijk van te worden. Het is ook goede huiswer-maak muziek. She moves in her own way, Ooh la en Naive zijn mijn lievelingsnummers van ze, en ik heb ook Seaside vind ik super. Die heb ik als ringtone xD |
 |
Lizzy
1e jaars

Verdiend:
168 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 01, 2007 20:38 |
 |
The Kooks zijn geweldig!!!
Toen ik "She moves in her own way" hoorde was ik meteen verkocht.
Ik heb het liedje al een hele tijd op m'n ipod staan en het verveelt echt totaal niet.
Beetje kort, maar zo ben ik in contact gekomen met The Kooks  |
_________________ With a smile and a song, life is just a bright sunny day!!! |
|
  |
 |
Ailey
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 18, 2007 18:10 |
 |
@ magic@home: Oh wat gaaf dat je ze hebt gezien op pinkpop! Ik had er echt zo ontzettend graag naar toe gewild! :0 en genre is vaak ook indie rock / brit pop.
The Kooks is min of meer mijn lievelingsband [a]. Ik luister heel erg vaak naar ze en ik vind hun muziek gewoon erg mooi. Ik vind 'inside in/inside out' een erg goed album. Seaside is lekker rustig, maar ik luister hem niet heel erg vaak. See the world is dan weer wat drukker en vind ik weer iets fijner om naar te luisteren. Eigenlijk vind ik geen enkel nummer op het album slecht :') ik luister ze allemaal eigenlijk wel vaak.
Van nummers die niet op Inside In/Inside Out staan vind ik Luby Lou, The King and I, Sway, Oil, Slave to the game, I already miss you en In my opinion erg fijn om naar te luisteren : D
En er komt *yay* ook een nieuw album uit begin 2008.
Citaat: | The Kooks duiken studio in
Uitgegeven: 12 oktober 2007 17:24
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2007 17:27
AMSTERDAM - De alternatieve rockformatie The Kooks zijn begonnen met de opnames van het nieuwe album. De plaat moet in februari in de winkels liggen.
Zanger Luke Pritchard heeft hoge verwachtingen van het album en hoopt dat het "een groot succes wordt". Dat meldt de muziekwebsite NME.
De band heeft ruim tachtig nieuwe nummers geschreven. Slechts een kleine selectie zal uiteindelijk op de cd verschijnen.
The Kooks scoorden vorig jaar in Nederland hits met de nummers 'Naïve' en 'She moves in her own way'. Ook gaf de band een optreden tijdens Pinkpop. Bron: www.nu.nl |
En nog een ander artikel:
Citaat: | 12 Oktober 2007 16:48: Joris Rietbroek
The Kooks
The Kooks zijn de studio ingedoken voor de opnames van hun tweede album. De opvolger van het leuke, succesvolle Inside In/Inside Out wordt opgenomen met dezelfde producer: Tony Hoffer. Ook al is de man achter de knoppen dezelfde: zanger Luke Pritchard wil wel dat zijn tweede plaat stukken 'groter' gaat klinken dan het debuut, dat de band ook in Nederland veel fans heeft opgeleverd.
"Ik heb nogal een ego", zegt hij tegen NME. "Ik wil dat onze nieuwe plaat het ook weer erg goed gaat doen. Onze singles moeten niet van de radio te slaan zijn en ze moeten iedereen compleet omver blazen." Pritchard mag van mij die ambitie hebben, maar kan iemand hem wel even vertellen dat echt goeie liedjes nog altijd belangrijker zijn dan een volvet geluid? Nu ja, qua goede nummers zat het op Inside In/Inside Out wel snor. Dus als Pritchard zijn gave niet verloren is, zal dat ook op album nummer twee wel loslopen.
Het nieuwe album zou in februari 2008 uit moeten komen, ruim op tijd voor het festivalseizoen dus. In Nederland stonden The Kooks al heel succesvol op zowel Lowlands als Pinkpop. De band zou zo'n 80 tot 90 nummers hebben geschreven. Toe maar! Mogelijke songtitels: Do You Want To Make Love To Me, Sway en See The Sun. Bron: klik |
Ik kan niet wachten tot het nieuwe album! Ik hoop dat het net zo goed gaat zijn als hun eerste album ^^
En ik wilde graag nog iets laten zien maar dat filmpje is van YouTube verwijdert :/ |
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 18, 2007 21:00 |
 |
@Eva, daaar heb je wel een beetje gelijk in. De laatste 1,5 maand ofzo zijn iets van 6 nieuwe topics over bands geopend.
Ik vind de Kooks wel aardig, maar ken eigenlijk maar twee van hun liedjes, de twee bekendste. Ik vond vooral 'she moves in her own way' op het moment dat het een hit was goed, maar nu heb ik hem denk ik te vaak gehoord. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Shiralee
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 19, 2007 8:33 |
 |
The Kooks zijn leuk, vooral het liedje Naive vind ik leuk. Maar de liedjes gaan na een tijdje irriteren. Tenminste dat vind ik, ik heb het zovaak geluisterd. Sommige liedjes blijven leuk, maar die van The Kooks gaan op een gegeven moment gewoon vervelen. |
|
|
  |
 |
Ailey
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 15, 2007 18:44 |
 |
News!
Citaat: | The Kooks - Konk
The Kooks zijn nu bezig met de laatste hand te leggen aan hun nieuwe album ‘Konk’. Het album is vernoemd naar de Londense studio waar de band de afgelopen zeven weken aan het werk is geweest voor de opvolger van hun album ‘Inside In/Inside Out’.
De band heeft niet alleen in Londen opgenomen maar ook in Los Angeles met producer Tony Hoffer, die ook hun debuut album heeft geproduceerd. Echter wilde de band zich voor dit album meer gaan bemoeien met de productie om een modern en warm roots-based geluid te krijgen.
Op dit album zullen waarschijnlijk 14 nummers komen te staan, waaronder onder andere: 'See The Sun', 'Shine On', 'Do You Wanna (Make Love To Me)', 'Disappear', 'Lonely Cat', 'Sway', and 'Stormy Weather'.
Konk zal in maart of april 2008 uitkomen. |
Bron: Jimmyalter.nl
Een aantal nummers ken ik al, dus dat vind ik toch stiekem een beetje jammer. Máár, ik kijk er wel heel erg naar uit! En Maart/April, dat duurt nog zo lang xO |
  |
 |
JustxMe
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 28, 2007 15:11 |
 |
The kooks, alleen al om die naam moest ik een jaar geleden de muziek downloaden xD En ik was hooked. De sound is zo lief maar ook zo vrolijk en hyper. De stem van de zanger is awesome en het klinkt echt heel mooi, allemaal samen. Ik heb dus geen idee hoe ze heten, of hoe ze eruit zien. Al heb ik wel het album even thuis gehad. Inside in/Inside out is echt een heel leuk album, mijn huiswerk word er beter van xD Maar mijn favourite nummer is toch: 'Indigo Lights&Seaside'. Een hyper nummer en een rustig nummer dus. Het is ook 1 van de weinige bands die ik luister waarvan mijn moeder ze ook erg leuk vind.
En nu wachten op hun nieuwe album he : D Al baall ik wel een beetje dat ik de meeste nummers er al van ken. Ach, niet meer luisteren tot Maart/April dus. |
 |
lobj_x
1e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 18:27 |
 |
Ze zijn goed jah! maar ze hebben maar twee hits gehad en nu hoor je er al niets meer van...
Dus ik heb op het gaat wel gestemt! =D
Xx. |
_________________ && De relieken van de dood <3!! helemaal fantastisch!!!
Waarom is het gedaan
Rowling je bent helemaal fantastisch!!!
Happy new-year!!  |
|
  |
 |
Ailey
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 30, 2007 13:54 |
 |
JustxMe schreef: | The kooks, alleen al om die naam moest ik een jaar geleden de muziek downloaden xD En ik was hooked. De sound is zo lief maar ook zo vrolijk en hyper. De stem van de zanger is awesome en het klinkt echt heel mooi, allemaal samen. Ik heb dus geen idee hoe ze heten, of hoe ze eruit zien. Al heb ik wel het album even thuis gehad. Inside in/Inside out is echt een heel leuk album, mijn huiswerk word er beter van xD Maar mijn favourite nummer is toch: 'Indigo Lights&Seaside'. Een hyper nummer en een rustig nummer dus. Het is ook 1 van de weinige bands die ik luister waarvan mijn moeder ze ook erg leuk vind.
En nu wachten op hun nieuwe album he : D Al baall ik wel een beetje dat ik de meeste nummers er al van ken. Ach, niet meer luisteren tot Maart/April dus. |
Wist je dat Indigo Lights niet van de 'UK The Kooks' is maar van een scandinavische band is, die toevallig ook The Kooks heetten? (:
En Konk komt uit op 14 April 2008. En ja, ik vond het ook wel jammer dat ik de meeste nummers al kende aangezien ze naar eigen zeggen zo'n 80/90 nummers hadden en ze dus een selectie moesten maken. Dan vind ik het toch jammer dat ze een aantal al bekende nummers hebben gekozen. En 14 April duurt nog zo lang :0 |
  |
 |
JustxMe
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 30, 2007 15:48 |
 |
Ailey schreef: | Wist je dat Indigo Lights niet van de 'UK The Kooks' is maar van een scandinavische band is, die toevallig ook The Kooks heetten? (:
En Konk komt uit op 14 April 2008. En ja, ik vond het ook wel jammer dat ik de meeste nummers al kende aangezien ze naar eigen zeggen zo'n 80/90 nummers hadden en ze dus een selectie moesten maken. Dan vind ik het toch jammer dat ze een aantal al bekende nummers hebben gekozen. En 14 April duurt nog zo lang :0 |
Dat wist ik dus niet '.' Nogal raar als je je band gaat noemen naar een andere band, maar goed. xD Het blijft een leuk nummer, al is het niet van 'UK the kooks'.
14 april pas? Hmpf.. dat duurt echt veel te lang. En ik denk niet dat ze wisten dat de sommig hun nummers al kende maar gelukkig zijn het geen vreselijk nummers : ) |
 |
Ailey
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 31, 2007 16:02 |
 |
JustxMe schreef: | Dat wist ik dus niet '.' Nogal raar als je je band gaat noemen naar een andere band, maar goed. xD Het blijft een leuk nummer, al is het niet van 'UK the kooks'.
14 april pas? Hmpf.. dat duurt echt veel te lang. En ik denk niet dat ze wisten dat de sommig hun nummers al kende maar gelukkig zijn het geen vreselijk nummers : ) |
Nah, ze zijn niet vernoemd naar een andere band :') Zoals ook al in de begin post staat: De band is vernoemd naar het gelijknamige nummer van David Bowie op het album 'Hunky Dory'.
Ik geloof dat ze later er past achter kwamen dat er nog een band was, maar die bestaat al niet meer geloof ik (:
Buh, nog drie & halve maand :0
Oh en over die nummers dat zij dat misschien niet wisten: ik denk het wel :') ze spelen de meeste nummers vaak gewoon bij live optredens etc.
Edit: Ik vond vanmorgen nog een 'interessant' artikel D:
Citaat: | The Kooks in 2007 bijna uit elkaar
Uitgegeven: 29 december 2007 16:58
Laatst gewijzigd: 29 december 2007 17:00
AMSTERDAM - De Britse popgroep The Kooks viel in 2007 bijna uitelkaar door het tijdelijke vertrek van medeoprichter en bassist Max Rafferty.
Zanger Luke Pritchard legt tegenover het muziektijdschrift NME uit dat als Rafferty niet terug was gekomen de hele band zou zijn gestopt.
Persoonlijkheden
"Wat bij ons het geval is, is dat we alleen samen goed kunnen spelen en we spelen alleen als we allemaal blij zijn en al onze verschillende persoonlijkheden tot uiting kunnen komen", aldus Pritchard.
"Toen Max voor het eerst vertrok wegens ziekte dachten we allemaal aan stoppen, dat was het eerste waar we aan dachten. Maar uiteindelijk maakt het je sterker. We zijn door één van de moeilijkste dingen heen gegaan die je als band kunt meemaken."
Debuutplaat
The Kooks scoorden in 2006 hits met nummers als 'Naïve', 'She Moves In Her Own Way' en 'Ooh La', allen afkomstig van hun debuutplaat 'Inside In/Inside Out'.
Momenteel is de band bezig met de opnames van hun tweede album, die naar verwachting in februari in de winkels ligt. |
Bron/originele pagina: nu.nl
Wow, dat had ik niet verwacht. Blij dat ze toch doorgaan en niet gestopt zijn want dat ik echt zo bad gevonden :0 Dus yay dat ze doorgaan : D |
  |
 |
Ailey
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 15, 2008 13:35 |
 |
Ik weet dat ik de laatste ben die gepost heeft, maar stiekem wilde ik dit toch even delen [a].
Citaat: | The Kooks
The Kooks is een succesvolle rockband uit Engeland. De naam van de band is afkomstig van een gelijknamig nummer dat David Bowie ooit schreef op zijn album Hunky Dorie. De vier bandleden ontmoetten elkaar voor het eerst op het Brighton Music College, waar zij alle vier studeerden en muziek maakten. In 2005 startten zij een band. En wat voor een band. Hun eerste album Inside in / Inside out was erg succesvol. Op 14 april 2008 zal er een nieuw abum van the kooks uitkomen genaamd Konk, dit is ook de naam van de studio waar de band het album heeft opgenomen. Maar op 14 april komt niet alleen het nieuwe album uit, the Kooks staan ook nog eens op het podium de melkweg in ons eigen Amsterdam. |
Bron: rang1tickets.nl
Hurray! ze gaan een concert geven dus, 14 April 2008. En met heel erg veel geluk ga ik er naar toe. Ik hoop echt ontzettend hard dat ik er naar toe mag gaan, want ik kijk er al heel erg lang naar uit xD
Edit:
En dit news, wat overigens al een tijdje bekend is, mag niet ontbreken in dit topic.
Citaat: | Bassist Max Rafferty weg uit The Kooks
30 Januari 2008 15:34: Joris Rietbroek
Het is niet de meest handige timing van Kooks-bassist Max Rafferty om de band te verlaten. Over nog geen drie maanden komt de opvolger Konk van het succesdebuut Inside In/Inside Out en vanaf volgende week geven The Kooks optredens in de Verenigde Staten. Toch is Rafferty echt vertrokken (of eruit gezet), nadat hij de laatste tijd al niet kwam opdagen bij repetities. Op de MySpace-blog van de Engelse band worden er weinig woorden vuil gemaakt aan zijn vertrek.
Over een precies 'hoe en waarom' krijgen we niets te weten. "Max Rafferty has parted company with the kooks , the band will be continuing with the forthcoming shows." Dat was het wel, naast de toevoeging dat er voor voorlopig al een vervanger is gevonden in de persoon van ene Dan Logan, bassist bij het bandje Cat The Dog. Wie kent ze niet?
Overigens was de band vorig jaar door ziekte van Rafferty bijna uit elkaar gegaan. Nu gaat het circus dus gewoon door, maar zonder hem. |
Ik vind het jammer opzich. Max was/is echt een goede bassist, jammer voor de band enal. Het zal anders zijn zonder Max denk ik. Maar ik ben toch blij dat ze nog door gaan. |
  |
 |
|
|