Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

FILMS in het algemeen [4] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Verdiend: 0 Sikkels

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Okt 05, 2007 17:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het vierde topic voor het algemene topic rondom films (nonHP!). Zoals gezegd kan je hier alle films bespreken die je hebt gezien/gaat zien, wat je verwachtigen zijn, of die vervult zijn, enz...

NB: Het is alleen toegestaan om een nieuw topic te openen over een film als het een populaire, bekende film is, die nog in de bioscoop moet komen en/of er op dat moment in de bioscoop is.

Zo is er o.a. een topic voor:
  • Hairspray
  • Lord of the Rings
  • Star Wars
  • Troy
  • Shrek
  • Disney films
  • ...

Het is trouwens ook niet de bedoeling om lijstjes te posten met films die je al gezien hebt ofzo. Houd het dus a.u.b. nuttig en vermijd lijstjes.

See you in another life?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 07, 2007 16:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oke, laat ik in het begin iets duidelijk maken. Ik huil praktisch nooit bij films en meestal raken ze me alleen op een oppervlakkig niveau. Nou, deze film dus niet(al lag het misschien ook wel een beetje aan mijn bui..). Hier komt mijn mega film promotie(dus allemaal huren/kopen/downloaden).

Image
Hedwig and the angry inch
Director: John Cameron Mitchell

Verhaal:
Hedwig, geboren als jongen bij de naam Hansel in west-Berlijn, onderging een sekse operatie om met de man te trouwen waar ze verliefd op was. De relatie liep op de klippen. Jaren later leid Hedwig haar rockband, waar ze in kleine zaaltjes(vaak eetgelegenheden) haar levensverhaal verteld door middel van muziek. Ze ontmoet een verlegen jongen, Tommy Speck, en maakt van hem een rockstar Tommy Gnosis. Maar later verlaat hij haar en gebruikt haar (of samen geschreven liedjes) om door te breken(en dat lukt, in tegen stelling tot Hedwig).

Waarom zien: Het verhaal is prachtig en surrealistisch. Het eind is heel verwarrend, maar tegelijk zo treffend. De liedjes zijn geweldig(een groot gedeelte van de film is ook muziek). De acteur John Cameron Mitchell speelt meedere rollen in de film en doet dat met overtuigingskracht.

Een van de mooiste liedjes vond ik the origin of love:
http://youtube.com/watch?v=ll3KO-wtVSY

De film is geen drama. ik heb op sommige punten hardop gelachen en op andere momenten was ik dus in tranen. Het wisselde dus van moment op moment.

Image
The King and the clown(of: Wang-ui namja)
Director: Lee Jun-ik

Verhaal: Dit is een zuid-Koreaanse film. De film brengt ons naar een periode van chaos in Nood-Korea. Twee straat artiesten(Jang-Seng en Gong-Gil ) zijn een deel van een theater groep. Hun manager verkoopt Gong-Gil's lichaam aan de edelen en Jang-Seng is ziek van die praktijken (En, kuch, jaloers). Nadat de manager in zelf verdediging gedood is vluchten ze naar Seoul. Daar vormen ze een nieuwe groep. Met die groep voeren ze stukken op die met de koning spotten. Nadat ze opgepakt zijn maakt Jang-Seng een deal, als ze de koning aan het lachen krijgen krijgen ze hun vrijheid terug. Ze voeren hun stuk op en de koning lacht en de groep deel maakt van zijn hofhouding. De koning valt ook voor de vrouwelijke Gong-Gil en roept hem naar zijn kamers om poppenkast te spelen(echt waar, niet meer). Jang-Seng is hier niet blij mee(Kuch, weer niet officieel, maar zoooo jaloers:P). De consort van de koning is nog veel minder in haar nopjes met de aandacht die Gong-Gil krijgt.

Waarom zien: Het is weer wat anders. De vormgeving en verhaallijn verschilt zo van de hollywoodcultuur dat het echt een verademing is. De verhaallijn die trouwens prachtig loopt en de vormgeving die gewoon een artistic meesterwerk is.

Image
En misschien ook een beetje omdat Gong-Gil een soort van schoonheid heeft die je niet vaak ziet in een man. Ik vergeef hem dat hij soms een beetje als een watje overkomt:P

Image
Jang-Seng en Gong-Gil zo lief zijn bij elkaar (niet offcieel, slechts geimpliceerd, yeah sure:P).

Image
De koning, ondanks dat hij een slechte leider is en niet helemaal geestelijk in orde is(en een ongelooflijke pervert angel ), hij toch een soort kinderlijke vertedering oproept. Je krijgt sympathie voor de man. Misschien ook gewoon omdat deze rol gewoon heel goed gespeeld is.

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.

Laatst aangepast door Laeta op Ma Jan 07, 2008 22:22; in totaal 1 keer bewerkt
TheKimKommer
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 527 Sikkels

TheKimKommer is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 24, 2007 7:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben gisteren naar de filmtest geweest van Zomerhitte.

Even het algemene lijstje;
Geregisseerd door Monique van de Ven
met Sophie Hilbrand, Waldemar Torenstra en Jelka van Houten.

Extra laagje door overlijden van Jan Wolkers; het is de verfilming van Zomerhitte, het boekenweekgeschenk dat Wolkers twee jaar geleden schreef.

Fotograaf Bob ontmoet tijdens een broeierige zomer op Texel de geschiedenisstudente Kathleen op een naaktstrand. Wanneer hij haar later in de disco, waar ze een zomerbaantje heeft, een foto langs komt brengen, ziet hij dat ze wordt opgehaald door een oude man bekend als “De Mummy”. Dan maakt Bob kennis met Federici, die net als hij onder de indruk is van de mooie Kathleen. In de daaropvolgende dagen ontstaat er een geheimzinnige band tussen de twee mannen. Bob – inmiddels in de ban van Kathleen - volgt de ontmoetingen tussen Kathleen en De Mummy, die niet helemaal betrouwbaar lijkt nauwgezet. Wie is hij, en wat doet hij eigenlijk op het eiland? Wanneer Bob met de hulp van Federici de raadsels rond De Mummy en Kathleen ontrafelt, stuiten ze op een levensgevaarlijk en ingewikkeld complot.

Film gaat in maart geloof ik officieel de bioscoop in.

Ik vond het wel een leuke film, vooral de allereerste openingscene was erg heftig en pas eigenlijk aan het einde begin je te snappen wat die scene eigenlijk met de rest van de film te maken heeft.

poep
Pieper
Oude Forumnaam: kriegel Grote Zaal Hoofdmonitor
Grote Zaal Hoofdmonitor

Pieper is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 24, 2007 17:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Gisteren ben ik BenX gaan kijken. Ik vond hem heel goed. De zaal zat wel vol met oude mensen, wat best grappig is want die begon zo ineens met mij te babbelen.
En toen de film gedaan was bleef iedereen gewoon zitten. De meesten staan tijdens de aftitels op maar iedereen bleef tot na de aftitels op zijn plaats. (Kan ook wel gelegen hebben aan het feit dat de lichten in de zaal niet wilden aangaan)

Nu de film zelf was echt goed. Beter dan ik verwacht had, ik ik verwachte al dat hij goed was.
Het gaat over een autistisch jongen die vooral computerspelletjes speelt.
Maar ik had echt medelijden met die autist en het was eenheel zielige film.
SPOILERS!
[selecteer]
Gelukkig was het einde positief, want ik dacht dat hij echt zelfmoord had gepleegd maar dat was niet zo.
Zijn plan was echt wel goed, o pzijn eigen begrafenis weer herrijzen.
Ook had ik snel door dat zijn 'vriendinnetje' ingebeeld was. Want dat meisje drong veel te hard door tot Ben en dat kan niet. En toen die pesters zo die pil in zijn mond duwden en er bij spuugden moest ik zelf kokhalzen, ik leefde weer wat te hard mee met de film denk ik.

[/selecteer]

Wat is dit?

Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Okt 26, 2007 14:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben vandaag naar Alles is Liefde geweest in de bios Very Happy
Omdat hij nog in de bios draait zal ik het tussen spoiler tags zetten Wink
Image

SPOILERS!
[selecteer]
Na op een vrijdag ochtend te laat te komen met de trein en dan in een super lange rij voor schouwburgplein te staan en dan wéér in de rij te staan bij de kassa voor de popcorn kwamen we dus iets te laat de zaal in xD
Veel hadden we niet gemist en het was echt een leuke film. Het gaat over verschillende mensen en relaties.

Alles is Liefde is een romantische komedie over de liefdesperikelen van zes koppels die er achter komen dat liefde overal is. En dat ze het allemaal willen. Maar liefde is als Sinterklaas, je moet er in geloven, anders wordt het niks.Klaasje is gescheiden van Dennis, die haar heeft bedrogen met de schooljuf. Dennis wil haar terug, maar zijn kansen lijken verkeken als zij een jonge minnaar in huis haalt. Klaasjes beste vriendin Simone is de spil van haar gezin. Haar man Ted voelt zich vaak overbodig. Dat hij is ontslagen, durft hij haar niet te vertellen. Badmeester Victor verheugt zich op het huwelijk met zijn grote liefde Kees. Maar Kees twijfelt en slaat zijn angsten van zich af tijdens weekendjes larpen (Live Action Role Play). Victors zus Kiki, verkoopster bij de Bijenkorf, droomt van een prins op het witte paard. Ze weet niet dat een echte prins, Valentijn, van haar droomt. Met de komst van een mysterieuze Sinterklaas bereiken de liefdesperikelen een hoogtepunt, maar komen ook de happy endings dichterbij.

[size=6]Bron

Zelf vind ik het een super leuke film met veel humormomenten.
Echt een aanrader Wink

[/selecteer]

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Kim.Delacour.
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 31 Sikkels

Kim.Delacour. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 01, 2007 14:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Miss Raddy schreef:
Ik ben vandaag naar Alles is Liefde geweest in de bios Very Happy
Omdat hij nog in de bios draait zal ik het tussen spoiler tags zetten Wink
Image

SPOILERS!
[selecteer]
Na op een vrijdag ochtend te laat te komen met de trein en dan in een super lange rij voor schouwburgplein te staan en dan wéér in de rij te staan bij de kassa voor de popcorn kwamen we dus iets te laat de zaal in xD
Veel hadden we niet gemist en het was echt een leuke film. Het gaat over verschillende mensen en relaties.

Alles is Liefde is een romantische komedie over de liefdesperikelen van zes koppels die er achter komen dat liefde overal is. En dat ze het allemaal willen. Maar liefde is als Sinterklaas, je moet er in geloven, anders wordt het niks.Klaasje is gescheiden van Dennis, die haar heeft bedrogen met de schooljuf. Dennis wil haar terug, maar zijn kansen lijken verkeken als zij een jonge minnaar in huis haalt. Klaasjes beste vriendin Simone is de spil van haar gezin. Haar man Ted voelt zich vaak overbodig. Dat hij is ontslagen, durft hij haar niet te vertellen. Badmeester Victor verheugt zich op het huwelijk met zijn grote liefde Kees. Maar Kees twijfelt en slaat zijn angsten van zich af tijdens weekendjes larpen (Live Action Role Play). Victors zus Kiki, verkoopster bij de Bijenkorf, droomt van een prins op het witte paard. Ze weet niet dat een echte prins, Valentijn, van haar droomt. Met de komst van een mysterieuze Sinterklaas bereiken de liefdesperikelen een hoogtepunt, maar komen ook de happy endings dichterbij.

[size=6]Bron

Zelf vind ik het een super leuke film met veel humormomenten.
Echt een aanrader Wink

[/selecteer]

Je hebt helemaal gelijk! ik ben nu 2x geweest en het is een geweldige film. Vooral Carice van Houten (Kiki) speelt gewoon erg goed, en Paul de Leeuw verraste me ook. Dus iedereen; ga deze film kijken, haha! Wink

than never fall in love at all. ♥
Laeta
Zwadderich Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2007 11:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Image

Mysterious skin

Ik zit in een dilemma over deze film.. Het verhaal is erg mooi, het denk ik onmogelijk niet geraakt de worden door de twee hoofdpersonages en het pijnlijke verhaal er om heen. Maar aan de andere kant, sommige beelden uit de film hoefde ik echt niet te zien(n stuk heb ik zelfs doorgespoeld), omdat het, nou ja, te gruwelijk was. Het was nogal confronterend en soms een beetje te. Het is geweldig geacteerd, het verhaal is goed, maar het is gewoon heel pijnlijk om naar te kijken. Iedereen onder de 17/18 jaar(ligt er ook aan hoe goed je ertegen kunt), kijk de film niet.

Het verhaal: Het leven van twee jongens wordt gevolgd, die uiteindelijk bij elkaar komen.

Image
Dit is Brian. Toen hij acht was verdwenen 5 uur uit zijn leven. Hij wordt wakker in de kelder met een bloedneus en hij heeft geen idee hoe hij daar gekomen is(hij zat bij een honkbalwedstrijd). Na dat voorval krijgt hij nachtmerries, plast hij in zijn bed, krijgt spontane bloedneuzen en valt flauw. Later denkt hij dat hij ter zijner tijd ontvoerd is door aliens en zijn doel is om te herinneren wat er gebeurd is.

Image

Zo onzeker als Brian is, zo zelfverzekerd is Neil. Neil is een prachtige jongen, die zichzelf prostitueert aan oude (lelijke) mannen. Toen Neil acht was kwam hij in aanraking met de pedofiele honkbaltrainer, en Neil ziet de dingen die deze man met hem deed als liefde. Tien jaar later gaat hij op pad naar New York, in een zoektocht naar.. Naar wat eigenlijk?

Arg, ik weet nog steeds niet of ik deze film moet aanprijzen of afraden.. Kijk het in ieder geval niet als je een luchtig verhaaltje wil. De film heeft heel veel goede kritieken gekregen en prijzen gewonnen.

trijntjuh
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 343 Sikkels

trijntjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 19:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb net deze film bekeken : Brokeback Mountain.

Image

Ennis en Jack ontmoeten elkaar op een mooie ochtend in Signal, Wyoming terwijl ze bij de plaatselijke boer Joe Aguirre op werk staan te wachten. Op het eerste zicht lijken beide jongemannen vrede te hebben met de levensweg die hun omgeving van hen verwacht: een vaste baan, het huwelijk en een gezin. Maar diep binnenin hunkeren ze naar meer, naar iets ontastbaars, een verlangen dat ze niet onder woorden kunnen brengen. Wanneer Aguirre hen er samen op uit stuurt om de schapen op de majestueuze Brokeback Mountain te hoeden, groeit er een hechte vriendschap tussen hen, die een wel erg intiem karakter zal krijgen...

Eigen mening over de film : Omg... Dit vind ik echt een meesterwerk.
Goede actering, en het thema...Grijpend.
Zo duid het nog maar eens aan hoe de geaardheid een grote rol in je leven kan spelen. Ik heb nog altijd tranen in mijn ogen. Ik vind dit echt een prachtige film en steek hem zeker bij mijn top 10.

This used to be a funhouse but now it's a house full of evil clowns.
celtic_me
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 133 Sikkels

celtic_me is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 19:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pieper schreef:
Gisteren ben ik BenX gaan kijken. Ik vond hem heel goed. De zaal zat wel vol met oude mensen, wat best grappig is want die begon zo ineens met mij te babbelen.
En toen de film gedaan was bleef iedereen gewoon zitten. De meesten staan tijdens de aftitels op maar iedereen bleef tot na de aftitels op zijn plaats. (Kan ook wel gelegen hebben aan het feit dat de lichten in de zaal niet wilden aangaan)

Nu de film zelf was echt goed. Beter dan ik verwacht had, ik ik verwachte al dat hij goed was.
Het gaat over een autistisch jongen die vooral computerspelletjes speelt.
Maar ik had echt medelijden met die autist en het was eenheel zielige film.
SPOILERS!
[selecteer]
Gelukkig was het einde positief, want ik dacht dat hij echt zelfmoord had gepleegd maar dat was niet zo.
Zijn plan was echt wel goed, o pzijn eigen begrafenis weer herrijzen.
Ook had ik snel door dat zijn 'vriendinnetje' ingebeeld was. Want dat meisje drong veel te hard door tot Ben en dat kan niet. En toen die pesters zo die pil in zijn mond duwden en er bij spuugden moest ik zelf kokhalzen, ik leefde weer wat te hard mee met de film denk ik.

[/selecteer]

Die film zijn we met school ook gaan kijken, gisteren.
Ik wilde hem al langer gaan kijken, maar het was telkens weer uitgesteld, en nu is het dus toch gelukt.
Wat Pieper al zei, is helemaal waar. De film is echt heel goed in elkaar gezet. De jongen, Ben, werd ook heel erg gepest en af en toe vraag je je af hoe het mogelijk is dat mensen zo ver kunnen gaan in pesten. Jammer genoeg gebeurt dit in het echt nog steeds veel te veel.

Het volgende zou ook het einde verraden, vandaar de spoilertag
SPOILERS!
[selecteer]
Het einde in de film was misschien wel positief, goed gevonden trouwens, met die hele begrafenis enzo, maar in het echt liep het niet zo af. Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal, en de jongen waar het in werkelijkheid om draaide, had dus daadwerkelijk zelfmoord gepleegd.
[/selecteer]

04-10 US5 fanmeet in Essen
Laeta
Zwadderich Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2008 22:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit topic loopt nog steeds te slecht. Maar hier komt weer een review *Kijkt naar haar andere drie* en zowaar, dit wordt de eerste zonder male/male lading. Edit: to bad dat mijn tweede review dat wel weer is XD

http://www.loveasianfilm.com/images/thepromise_onesheetposter.jpg

The promise
Golden Globe nominatie beste buitenlandse film
Regisseur: Chen Kaige. Bekend van Farewell my concubine(oeh.. Als ik tijd over hebt ga ik die ook reviewen)

Verhaal:
In een oorlogszuchtig, feodaal tijdperk verschijnt de godin Manshen voor het arme meisje Qingcheng. Na het kind verteld te hebben dat haar moeder is overleden, heeft de godin een voorstel voor de kersverse wees. Ze biedt Qingcheng een leven vol luxe, macht en schoonheid. In ruil daarvoor zal Qingcheng nooit geluk in de liefde vinden. Voor het kind is de keus al snel gemaakt. Twintig jaar na deze merkwaardige proloog is Qingcheng een verbitterde concubine van de keizer en wordt haar paleis aangevallen door graaf Wuhuan. Ze wordt net op tijd gered door Kunlun, de persoonlijke slaaf van generaal Guangming. Om de eer van zijn meester niet te schenden, geeft Kunlun zich uit voor Guangming. De complicaties stapelen zich op als hij verliefd wordt op Qingcheng en zij op haar veronderstelde redder Guangming, die op zijn beurt weer verliefd wordt op haar. (bron filmtotaal

Image

Image

Image

Voor wie: Dit is een film voor de liefhebber van de aziatische film. En dan vooral van een beetje knullige variant(die zie je veel in de vechtfilm variant). De special effects die zijn gebruikt zijn zwaar gedateerd en soms bijna komisch(wat niet de bedoeling is). De specialeffects hadden er eigenlijk gewoon uit gelaten moeten worden en de scenes zonder waren bijna altijd sterker. Mijn broer en ouder vonden de film dan ook verschrikkelijk.

Ik niet, anders zou ik hem ook niet reviewen. Chen kaige heeft een heel goed oog voor stilistische details. Vooral op het eind zat ik weer echt met tranen in mijn ogen te kijken. Het verhaal is interessant en origineel, al maakte het soms een hele rare sprong. Sommige scenes uit de film waren echt ronduit prachtig.

Als je kan accepteren dat mensen nou eenmaal kunnen vliegen, 10 keer in de lucht rond kunnen tollen, enorme sprongen kunnen maken en met n dreun een man door 10 linies soldaten kan stoten(en je de slechte kwaliteit special effects kan negeren, die ze gewoon niet hadden moeten gebruiken). Tja, dan is dit gewoon een leuke film. Ik ben gevoelig voor dit genre, dus het zegt niet alles, maar ik werd geraakt door het verhaal. Maar ik geef eerlijk toe, het is niet de beste film ever.

Farewell my concubine
Een prijswinnend drama(Nominated for 2 Oscars. Another 13 wins & 2 nominations )
Regisseur: Chen Kaige

Verhaal:
De plot draait rond Douzi en Shitou, twee jongetjes die tijdens de jaren dertig een opleiding krijgen in een acteertroep in Peking. Het leven van de toekomstige opera-acteurs is zwaar: rigoureuze fysieke training en mentale vernederingen zijn de orde van de dag, allemaal om toch maar beter de muze te kunnen dienen. Douzi is daarenboven een tenger, fijngevoelig kereltje, die door zn moeder een prostitue werd opgevoed in een bordeel tot hij daar te groot voor werd, en vervolgens dan maar werd afgescheept naar de acteerschool. In de steek gelaten door zijn moeder en zonder dat hij enige liefde of warmte krijgt van de volwassenen op de school, klampt hij zich dan maar vast aan de veel sterkere Shitou. Tijdens n scne zien we twee liggen in de gemeenschappelijke slaapzaal die de leerlingen bewonen de manier waarop ze elkaar in hun slaap omarmen, zou enkele jaren later vast niet meer gepikt worden.

Veel later, in de jaren veertig, treffen we Douzi en Shitou opnieuw aan. Onder de namen Dieyi en Xiaolou hebben ze ondertussen carrire weten te maken als de twee meest succesvolle operazangers van de stad. Het stuk dat ze telkens opnieuw spelen, is Farewell My Concubine, over een keizer, gespeeld door Xiaolou, die verslagen wordt door zn grootste vijand. Zijn concubine, Dieyi, pleegt vervolgens zelfmoord met het zwaard van de keizer. Dieyi is nog steeds op zoek naar liefde waar hij die ook maar kan vinden: hij speelt al zo lang dezelfde vrouwenrol op het toneel, dat hij gaandeweg zn eigen (seksuele) persoonlijkheid uit het oog is verloren. Hij is verliefd op Xiaolou en haat zichzelf om precies die reden. Wanneer Xiaolou besluit te trouwen met de prostitue Juxian, gespeeld door Gong Li, stort Dieyis wereld in

http://img.verycd.com/posts/0706/post-721675-1182833694.jpg

Image

Image

Waarom: Omdat het een prachtig verhaal is, het prachtig gefilmd is en het gewoon geweldig is. Het is een echt drama en het is geen hollywood happily ever after sprookje. Je leeft mee met de personages, dat is niet te voorkomen. De chineze opera is heel anders dan die we gewend zijn. Ik vond het zelf heel erg wennen en vind het nog steeds niet mooi. maar dat doet geen afbreuk aan de film, de acteerkwaliteiten en de prachtige kostuums.

Image

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2008 13:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Image

Mijn laatste film. Het is liefde <3 Ik had m gekocht afgelopen zondag, en meteen 's avonds gekeken. Het gaat over de schrijver, dichter, persoonlijkheid en genie Oscar Wilde, die een rechtzaak en veroordeling voor onzedelijkheid in wordt gesleept door zijn geliefde Bosie. Het is prachtig acteerwerk door zowel Stephen Fry als Oscar Wilde n Jude Law als Lord Alfred "Bosie" Douglas. Ik vind dat er maar 1 nadeel aan zit, en dat is dat ik vind dat Oscar Wilde niet het goede uiterlijk heeft. Hij veranderd heel weinig, en volgens mij was hij veel minder de pervert dan zoals de film hem neer wil zetten. Wel heb ik enorm respect gekregen voor Jude Law als acteur, en gewoon weer zitten janken. Deze film is liefde. ^^

Image

Jude Law als Bosie

Image

Stephen Fry als Oscar Wilde

Image

Het filmdebuut van Orlando Bloom

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Laeta
Zwadderich Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2008 18:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nadat vier van de vijf reviews hier door mij male/male waren, dacht ik maar eens wat afwisseling te brengen. Ik heb de film net afgekeken en vind dat hij een review waard is.

Image

But I'm a cheerleader
Director: Jamie Babbit
Genre:comedie, romance, drama
Trailer: klik

Verhaal: Megan is een typisch Amerikaans meisje. Ze is een cheerleader en heeft een knappe sporter als vriendje. Maar ze vind het kussen van haar vriendje niet bepaald spectaculair en haar hele kamer hangt vol met posters van meisjes. Haar ouders en vrienden concluderen dat ze wel lesbisch moet zijn en de enige logische stap is, natuurlijk, haar naar "true directions" sturen, een kamp waar ze haar "het goede pad" op kunnen sturen. In het kamp leert Megan haar homoseksualiteit kennen en natuurlijk wordt ze verliefd op n van de meisjes.

Quotes:

Andre net het kamp uitgeschopt, omdat hij het niet kon
Joel: You're more than just a sissy. You're nice, and clean, and smart... and sexy and firm and luscious and...
Andre: Excuse me! The last thing I need right now is some fruit who's just proved himself straight tellin' my ass how sexy I am!

Liedjes schrijven als deel van de therapie
Megan: 2, 4, 6, 8, God is good...
Graham: God is straight!
Megan: Hey, that's good.

Mike, de ex-homoseksueel die nu lesgeeft
Mike: Boys! Don't you see how sad and pathetic you all are? Always wanting something you can't have. If I catch you looking at another man like that ever again, you'll be watching sports... the whole weekend!

Waarom:
De film is grappig, dat zeker. De gehele film is doordrenkt met stereotypen. In de personages(zeker bij de jongens, cliche after cliche), maar ook in het trainingsprogramma en in de gehele vormgeving(totaal roze princessen kleding+bedden voor meisjes en allemaal blauw voor jongens). Vrouwen leren in het programma huishoudelijke taken en jongens sport en houthakken(stap 2, finding your true identity). En door de stereotypen zie hoe belachelijk het allemaal is. De film is ook goed denk ik als je zelf twijfelt over geaardheid of uit de kast komen, de moraal is immers dat je niet kan veranderen wat je bent.

Ik zelf irriteerde me nogal aan Megan, gewoon zo totaal not my type en nogal zeurderig. Maar hoewel jammer, de film blijft leuk.

Foto's
Image
Sneak preview in het trainingsprogramma

Image
Graham. Zij maakt veel goed voor het niet interessant zijn van Megan. Ze is grappig, hip en natuurlijk enorm sexy angel

Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 0:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb in de afgelopen paar weken al flink wat films gezien en ik moet zeggen dat ik ze allemaal wel leuk vond ^^

> I Am Legend. (o.a Will Smith)
Whoa. Wat een film, wat een acteertalent, wat een ongelooflijk mooie film, goed gefilmd, best goed scenario. Ik heb Will Smith altijd wel een goede, en ook wel erg leuke, acteur gevonden, maar door deze film heeft 'ie me helemaal overtuigd. Een must-see voor iedereen die houdt van een goeie actie/thriller/somewhat creepy film.

> The Illusionist. (o.a Edward Norton)
Deze heb ik alleen gekeken omdat Edward Norton er in voorkwam, maar toen ik hem eenmaal aant kijken was, vond ik hem wel heel erg mooi. Het verhaal is op zich niet zo heel bijzonder op het eerste gezicht, maar als je de film aan het volgen bent is het wel heel wat. Vooral naar het einde toe, word het allemaal wat spannender.
Het verhaal gaat alsvolgt: in hun jeugd mogen Edward en Sophie niet met elkaar omgaan, omdat ze niet van dezelfde stand zijn. Sophie moet en zal trouwen met iemand van haar eigen stand. Op een gegeven moment trekt Edward weg en hij word een goochelaar/illusionist. Hij is heel erg begaafd en komt met de meest onuitlegbare trucs aan. Als hij volwassen is, komt Sophie echter naar een van zijn voorstellingen kijken en ze herkennen elkaar. Sophie is echter nu bijna vrouw van de kroonprins, dus iets worden kan het niet. Haar liefde voor hem en zijn liefde voor haar is nooit weggegaan en vervolgens kan je wel begrijpen wat voor soort verhaal er zich ontwikkeld.
Ik dacht dat het nogal clich zou zijn, maar dat is het niet. Het einde verraste me wel, want ik zat echt heel ff te kijken van: whoa.

> The Virgin Suicides. (o.a Kirsten Dunst)
The Virgin suicides is a beautiful story about five sisters, and their mysterious existence, told in the words of the neighborhood boys who worshiped them and who come together 20 years later to try and solve the mystery of the Lisbon sisters. It is a solitary story of the girls isolation and the sleepy portrayal of how they watched powerless as their fragile lives disappeared. (www.imdb.com)
Het verhaal gaat dus over 5 zusjes die allemaal zelfmoord plegen, het word verteld door jongens die 20 jaar later nog steeds met vragen zitten en nog steeds niet kunnen begrijpen hoe het allemaal gebeurd had kunnen zijn.
Ik vind het een heel erg mooi verhaal, vooral omdat je idd niet alles te weten komt over wat er allemaal gaande was. Het toont aan hoe moeilijk het soms kan zijn om te willen leven.

> The Contract. (o.a Morgan Freeman)
Dit is ook een heel erg goeie film, op sommige momenten zakt hij wel een beetje weg (tenminste, dat was mijn mening) omdat het dan toch iets te langdradig word, maar in zijn geheel is het een goed opgezette film. Hij's ook mooi gefilmd en de acteerprestaties zijn niet extreem goed, maar ik ben er wel zeer tevreden over. Ik zie Morgan Freeman altijd wel graag spelen, zo ook nu dus ^^
(The widower teacher and baseball and basketball coach Ray Keene lost his wife that died of cancer two years ago. When his teenage son Chris Keene is caught by the police smoking pot, Ray invites him to hike and camp in the woods to increase their bonds. Meanwhile, the mercenary assassin Frank Cardin is arrested by FBI after a car accident in the middle of a contract to kill an important target. While Frank is traveling on the road escorted by three FBI agents, his men try to rescue him, but his car falls into a river and is carried by the drift. Ray helps the wounded agent and the cuffed Frank to leave the river, and feels responsible to deliver Frank to justice. The former policeman and stubborn Ray does not listen to Frank's proposal to leave him alone and travel through the woods with Chris, trying to find a safe place. But Frank's men and an undercover agent in the team are chasing the group with different lethal intentions.) (www.imdb.com)

Ik heb er nog meer gezien, maar kheb nu even geen zin meer in reviews, dus ik kom nog wel een keer terug xD

Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2008 18:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Gisteren heb ik ''Music and Lyrics'' eindelijk gezien. En ik vond hem echt zeer leuk!

Music and Lyrics is een Amerikaanse romantische komediefilm uit 2007, met in de hoofdrollen Hugh Grant en Drew Barrymore.

De film draait vooral om muziek. Hugh Grant leerde piano te spelen voor de film, en Barrymore leerde zingen.

Een aan lager wal geraakte zanger krijgt de kans om een nummer 1-hit te schrijven voor popdiva Cora Corman. Het enige probleem is dat hij nog nooit een tekst heeft geschreven en hij heeft maar een paar dagen de tijd. Hij krijgt toevallige hulp van zijn plantenverzorgster.

Echt leuke quots:

'You can stop killing my plant now'
'Oh, that one is plastic'

Image

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
eva(nna)
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 147 Sikkels

eva(nna) is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2008 14:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

trijntjuh schreef:
Ik heb net deze film bekeken : Brokeback Mountain.

Image

Ennis en Jack ontmoeten elkaar op een mooie ochtend in Signal, Wyoming terwijl ze bij de plaatselijke boer Joe Aguirre op werk staan te wachten. Op het eerste zicht lijken beide jongemannen vrede te hebben met de levensweg die hun omgeving van hen verwacht: een vaste baan, het huwelijk en een gezin. Maar diep binnenin hunkeren ze naar meer, naar iets ontastbaars, een verlangen dat ze niet onder woorden kunnen brengen. Wanneer Aguirre hen er samen op uit stuurt om de schapen op de majestueuze Brokeback Mountain te hoeden, groeit er een hechte vriendschap tussen hen, die een wel erg intiem karakter zal krijgen...

Eigen mening over de film : Omg... Dit vind ik echt een meesterwerk.
Goede actering, en het thema...Grijpend.
Zo duid het nog maar eens aan hoe de geaardheid een grote rol in je leven kan spelen. Ik heb nog altijd tranen in mijn ogen. Ik vind dit echt een prachtige film en steek hem zeker bij mijn top 10.

nu je die film pas gezien hebt zal het wel even schrikken zijn dat Heath Ledger gisteren of deze nacht overleden is, de 28 jarige acteur had een vrouw en een kind , waarschijnlijk ging hij dood aan een overdosis of zelfmoord.. Shocked

sweeney todd XD
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp