Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Het FantasyFreakz(Forum) FAQ-topic Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Daniël
Oude Forumnaam: Daniël. Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 0 Sikkels

Daniël is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 15, 2007 8:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Beste HPF'ers,

Nadat bekend is gemaakt dat HPF binnenkort omgaat in FantasyFreakz is er nogal wat commotie ontstaan, omdat velen het bericht te vaag vonden. Veel Forumleden raakten ook op z'n zachtst gezegd een beetje in paniek, omdat niet echt duidelijk werd aangegeven wat er met HPForum gaat gebeuren. Er werd een topic geopend om te laten weten dat men het niet eens was met de manier van handelen, waar ook veel vragen en ideeën werden gepost. Nu alles in grote lijnen verduidelijkt is, gaat dat topic dicht. Maar omdat we wel graag jullie meningen en ideeen willen weten, en ook eventuele dringende vragen willen beantwoorden, is dit topic er. Jullie zijn immers (hopelijk) de toekomstige bezoeker en daar luisteren we heel graag naar.

Wij verzoeken iedereen toch een beetje geduld te hebben, en niet alles over de site te willen weten. Het is natuurlijk leuker als de site(inhoud) een verrassing is. Dit geldt ook voor het Forum.

Het FantasyFreakz(Forum) FAQ-topic

Veelgestelde vragen over de hoofdsite

-Wat gebeurt er met HPFreakz, en haar inhoud?
HarryPotterFreakz wordt subsite van FantasyFreakz. HPF als site blijft dus bestaan, maar niet meer als moedersite.

-Waarom stopt HPFreakz als moedersite?
Omdat de site steeds minder populair zal worden. Er komt immers steeds minder nieuws, en dat merken we nu al bij de reacties.

-Wanneer stopt HPFreakz, en gaat FFreakz online?
We kunnen nog geen releasedatum van de site geven. Zodra deze bekend is, staat het op HPFreakz.

-Hoe komt FFreakz er uit te zien?
Dit kan je zien op de screenshots in het nieuwsbericht. De HPF-layout wordt veel gehanteerd.

-Wat staat er allemaal op FFreakz?
Van alles. En dan ook echt alles. Het aanbod is heel gevarieerd, maar om te weten wat het is, moet je toch even wachten.

-Waar gaat FFreakz over?
Voor de mensen die het nog niet uit de naam gehaald hebben, FF gaat over Fantasy.

-Waar kan ik terecht met andere vragen en suggesties voor de HOOFDSITE? [We geven géén garantie dat alle vragen beantwoord worden!]
Bij de webmanager voor Crew&Leden: daniel[at]fantasyfreakz[dot]com

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Veelgestelde vragen over het forum

-Wanneer gaat FFForum online?
FFForum is vandaag, 6 mei, online gegaan voor het grote publiek.

-Hoe wordt het FFForum ingedeeld?
In grote lijnen: Ruimte om Fantasy te bespreken, met thematische subboards (HP bijvoorbeeld) en dergelijke. Met als grote voordeel dat je in de Freakzone zowel oude vertrouwde HP items kan plaatsen, maar ook de ruimte hebt om veel andere fantasy te doen.

-Hoe gaat het dan met meetings?
Zodra het FFForum online is, zullen alle meetings daar geregeld worden, zodat er geen dubbele topics ontstaan.

-Waar komt de chat te staan?
Er zullen in het begin twee chats zijn. Het is echter mogelijk dat we de HPchat en FFchat zullen samenvoegen als we merken dat een van deze twee totaal niet loopt. Aangezien de chat gebruik maakt van een database zullen we op dat moment wel moeten kiezen van welke database we gebruik willen maken. Vandaar dat het verstandig is iig wel zo spoedig mogelijk een Fantasy Freakz Account aan te maken.

-Welke activiteiten (als challenges en quizzen) gaan 'verhuizen' naar FFForum?
Dat ligt voor een groot deel aan de leden. De crew wilt immers voldoen aan de vraag van de leden. En als de leden op FFForum vragen om bijv. een challenge, komt deze waarschijnlijk ook.

-Wie wordt er crew op FForum?
We zijn hier nog mee bezig. De crew zal bestaan uit wat crewmembers van hier en ook zullen enkele leden gevraagd worden een handje mee te helpen. Niet alle crewmembers van hier worden dus ook crewmember daar. We willen immers niet dat twee fora maar halve aandacht krijgen van de Crew. Sommige crewmembers blijven hier, sommigen gaan een tijdje beiden doen en sommigen gaan alleen FFforum doen. Lege plekken die ontstaan zullen indien nodig gevuld worden met nieuwe crewmembers.

-Komen er ook lessen?
Ja, maar dit zal er wel anders uitzien als op HPForum. Mensen die hun lessen willen verplaatsen van forum hebben natuurlijk eerste keuze. Maar meer hierover, ontdek je pas als je het zelf ziet. Ideeen zijn meer dan welkom!

-Komen er ook afdelingen?
We willen geen kloonforum van HPforum creeren, de Zweinsteinafdelingen zijn echt voor HPF, maar ideeen om iets dergelijks vorm te geven zijn meer dan welkom!

-Kan ik mijn naam meenemen?
Ja, dat wil zeggen, we zullen er alles aan doen om te proberen dit mogelijk te maken. Er komt waarschijnlijk een speciale registratieperiode voor Forumleden, zodat iedereen zijn eigen naam mee kan nemen. Als je dat niet wilt, kan je uiteraard na die periode ook gewoon pas registreren. Verder kunnen we niet op persoonlijke verzoekjes ingaan.

-Waar kan ik terecht met andere vragen en suggesties voor het FORUM? [We kunnen lang niet alle vragen beantwoorden, maar je krijgt sowieso een reactie!]
In het vragentopic op FFForum.

In dit topic kan je eventueel ook reageren. Het andere topic is gesloten, omdat je hier je ei kwijt kan.

Laatst aangepast door Daniël op Di Mei 06, 2008 12:47; in totaal 3 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2007 11:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb eigenlijk nog eens een vraagje, wat misschien andere mensen ook wel willen weten.
Komt er op het FFForum ook een algemeen gedeelte zoals hier? En dan bedoel ik dus dingen die we hier hebben zoals: Overige/Serieus, Film/Muziek/Boeken en Webspelletjes. Waar je dus dingen kunt bespreken die niet met Fantasy/HP/Whatever te maken hebben. Of is daar nog niets over bekend?

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Daniël
Schoolkampioen

BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2007 15:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Shirley. schreef:
Ik heb eigenlijk nog eens een vraagje, wat misschien andere mensen ook wel willen weten.
Komt er op het FFForum ook een algemeen gedeelte zoals hier? En dan bedoel ik dus dingen die we hier hebben zoals: Overige/Serieus, Film/Muziek/Boeken en Webspelletjes. Waar je dus dingen kunt bespreken die niet met Fantasy/HP/Whatever te maken hebben. Of is daar nog niets over bekend?

De boardindeling zijn we nog niet helemaal over uit.
Als we merken dat leden behoefte hebben aan een bepaald board, wordt hier uiteraard naar geluisterd.
Aangezien niet alles mogelijk is, kunnen we geen beloftes doen m.b.t. de boards.

Als je ideeën hebt, horen we deze graag via rudy[at]fantasyfreakz[dot]com!

Rudy says: Inderdaad. Zoals ik al eens aangegeven heb is het belangrijk wat de bezoeker zelf graag zou willen. Maar houdt er ook rekening mee dat we niet op ALLE wensen in kunnen/zullen gaan.

Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 18, 2007 5:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Komen er terug ranks bij een bepaald berichtaantal of gaan de ranks gewoon weg?

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Joep
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 274 Sikkels

Joep is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Okt 18, 2007 6:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Miss Und@ztood schreef:

Deze zullen er, denk ik, vast wel komen. Maar denk nou maar niet meteen aan; Klassenoudste, Wikkenweegschaal en dat soort ranks, alles wordt breder!

Voor meer informatie zul je hierover echt bij Rudy (of Daniel) moeten zijn.

Schoolkampioen

BerichtGeplaatst: Do Okt 18, 2007 7:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Joep schreef:
Miss Und@ztood schreef:

Deze zullen er, denk ik, vast wel komen. Maar denk nou maar niet meteen aan; Klassenoudste, Wikkenweegschaal en dat soort ranks, alles wordt breder!

Voor meer informatie zul je hierover echt bij Rudy (of Daniel) moeten zijn.

Het lijkt me handiger als alleen webmanagers (administrators van FantasyFreakz) hier reageren, om de antwoorden in de hand te houden. Nog niet alles is nl. zeker, en alleen zij zijn op de hoogte van de laatste stand van zaken.

Ranks zijn eigenlijk standaard op een forum, dus ja, deze komen terug.
Denk je nog leuke ranks te weten in de trant van Fantasy, ideeën kunnen we altijd gebruiken!

[6:38 pm] Idril: ik ben volstrekt normaal
Scumrules
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 58 Sikkels

Scumrules is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 24, 2007 21:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mm, nice try om de site nog een tijdje de lucht in te houden, maar dit zal niet lang meer zijn. Wat heeft fantasy nou in godsnaam met harry potter te maken. Houd deze site gewoon aan! Nu moet er weer belangrijk gedaan worden met een nieuwe site maar een feite zal er niets veranderen, alleen dan dat alle leuke dingen van de site af worden gehaald, zoals het forum met de afdelingen, dat hoort gewoon.

Ik vind dit gewoon diep triest, deze site is goed, maar ze willen hem nog beter maar waarom wil je dat?
Rare mensen btw.

Scumrules

daffie
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

daffie is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 24, 2007 21:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb een vraag. krijgen we als leden een mailtje als het forum wordt om gegooit naar het FFforum.

Daniël
Schoolkampioen

BerichtGeplaatst: Do Okt 25, 2007 7:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

daffie schreef:
ik heb een vraag. krijgen we als leden een mailtje als het forum wordt om gegooit naar het FFforum.

De release van FantasyFreakz/FFForum wordt bekend gemaakt via de hoofdsite, HPFreakz.

Laatst aangepast door Daniël op Zo Mei 04, 2008 14:51; in totaal 1 keer bewerkt
Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 28, 2007 18:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Komt het 15+ Board op het FFforum ook terug? Moet je jezelf dan opnieuw inschrijven enzo?

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 28, 2007 18:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zal de Fantasy Freakz Chat net als de HPF Chat forumbased zijn. Dus dat de Chat verbonden is aan het nieuwe FFForum?

Oude Forumnaam: Rudy Perkamentus True Dumbledore
True Dumbledore

Verdiend: 546 Sikkels

Rudy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 28, 2007 20:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Antwoord op deze vragen lijkt me niet echt nodig... dit is iets wat jullie vanzelf merken. Maar we nemen deze opmerkingen mee in de besprekingen.

ALS er een 15+ board komt KAN het zo zijn dat je je daarvoor opnieuw moet aanmelden... Oftewel, de mogelijkheden die we hier hebben, weten we zelf nog niet eens...

ALS er een chat komt (waarschijnlijk wel) dan wordt deze in ieder geval gekoppeld aan de profielen en indien mogelijk ook aan het forum. Ook hiervan moeten we de mogelijkheden zelf nog testen...

We all Love HPF, don't we?
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2007 16:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik had nog een vraag, die op zich hier misschien niet mee te maken heeft, maar ik wist ook niet waar ik hem anders moest stellen.

Er is al een paar jaar een plan om een Nederlandse vertaling van HP-Lexicon te maken, harrypotterinfo. Is deze website nog steeds in ontwikkeling of is het plan inmiddels over boord gegooid?

16-08-2005 ~ 31-12-08
Daniël
Schoolkampioen

BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2007 16:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:
Ik had nog een vraag, die op zich hier misschien niet mee te maken heeft, maar ik wist ook niet waar ik hem anders moest stellen.

Er is al een paar jaar een plan om een Nederlandse vertaling van HP-Lexicon te maken, harrypotterinfo. Is deze website nog steeds in ontwikkeling of is het plan inmiddels over boord gegooid?

Kort gezegd: er wordt nog aan HPI gewerkt!

T O N K S
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

T O N K S is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 7:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Daniël schreef:
A.Perkamentus schreef:

Kort gezegd: er wordt nog aan HPI gewerkt!

Zit het ook zo met HPWeb?

- Albert Camus

Somos Campeões Portugal
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp