Auteur |
Bericht |
Rudy
True Dumbledore
Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 23, 2008 10:41 |
|
Gisteren heeft het me twee uur gekost om 58 vlechtjes uit mijn haar te krijgen. Zoals sommigen weten had ik die sinds de Efteling-Meet. Zoals beloofd zou ik nog een foto plaatsen.
Daarbij meteen een nieuw topic...
Experimenteer jij wel eens met je haar?
Wat is het meest vreemde wat jij met je haar hebt gedaan?
Heb je er foto's van?
Narcistische start met mijn eigen foto XD...
Oke, sommige mensen kennen mijn kapsel nog van voor ik het begon te verfen. Dat bespaar ik je hier even (zie meettopics van voor 2006). Naast het blonderen, wat iedereen wel eens doet, was mijn eerste experiment 'donkerblauw' waarvan ik helaas geen duidelijke foto heb. Daarna heb ik het zwart gehouden (zo nu en dan met experimentele uitgroei) en ben ik met grote bogen om de kapper gaan lopen.
Dit resulteerde in een Snape-look en in een vlechtjes-look.
Hmmm... wat zal ik nu eens doen?
Vooral die laatste look bracht leuke reacties:
Citaat: | Collega Rob: Hey Rasta Rudy! |
Citaat: | Collega Henriette: Je bent een Artistiek verantwoord geheel... |
Oke, genoeg over mij. Wat is jullie ervaring met kapsels? |
_________________ Severus R. Snape
We all Love HPF, don't we? |
|
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 23, 2008 11:34 |
|
OMG, dit zag ik niet aankomen. :'D
Nah, ik had al gezegd, de vlechtjes stonden hip. ^^ En wat je nu moet doen... Ik kom niet verder dan roze of dreads. ^^'
Zelf heb ik een paar keer gekke dingen gedaan, het meest afschuwelijkste was een bob die mij totaal niet stond, dus daar ga ik niet verder op in. :'D
Het leukste was paars/rood haar, kort, en in een kuif. XD Iedereen keek me wel aan, maar het stond me wel leuk. ^^ Ik heb het ook nog oranje geverft toen, maar op een gegeven moment pakte dat meer zalmroze uit dus toen heb ik het heel kort laten knippen (uitgroei = normale kleur : D ) en weer lang laten groeien. ^^ Ik ben een beetje wispelturig wat dat betreft. XD Nu is het relatief lang, blond en... krullerig. ^^" |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
|
|
Patricia
The Ultimate HPFreak
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 23, 2008 12:46 |
|
Oeh.. leuk topic..
@Josse.. ik ben wil foto's zien xD.. lijkt me echt jou, roze in je haar
@Rudy.. ik heb je direct al gezegt dat ik het erg leuk bij jou vind staan.. en ja, dat meen ik echt
En nu over mezelf. Ik ben echt een watje wat haar betreft, alhoewel, ik heb het wel eens helemaal knalrood gehad, maar dat was na een maand alweer vaal.. en ik had geen geld om nieuwe verf te kopen.. liep ik daar dus met m'n vaal rode haar
Ik heb er wel een foto van, maar die heb ik niet op deze computer staan.. helaas helaas.. die post ik vrijdag of zaterdag wel, want hij staat wél op de computer thuis.
Ook heb ik m'n haar eens van achter kort gehad, en dan van voren lang.. Dat was ook wel leuk..
Verder heb ik m'n haar wel eens donkerbruin geverft en ook wel eens een poging gedaan tot erg veel blonde plukjes, maar dat lukte niet. De verf bleef niet 'plakken' aan m'n haar.. Tip: Gebruik géén fructis shampoo.. dan wil het dus niet blijven 'plakken'.
Eigenlijk wil ik m'n haar weer veranderen, alleen heb ik geen flauw idee wat ik moet doen.. Dit topic is misschien wel een leuke inspiratiebron |
|
Malou
Unspeakable
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 23, 2008 14:00 |
|
Ik laat m'n haar altijd heel lang hetzelfde, totdat ik het zo beu ben dat ik er iets niet-zo-heel-erg-normaals van maak.
En verder verf ik het minstens ieder halfjaar. Meestal donkerbruin, maar soms rood, lichter bruin of zwart.
Ik heb mn pony regenboog, knalrood, knalpaars, oerwoudgroen en rood/paars gehad
Nouja en het bobje dat ik nu heb is ook best een drastische ingreep. Niet dat dat vreemd is, want bobjes zijn in, maar die van mij is wel een stuk steiler dan de gemiddelde bob.
Heb je er foto's van?
jawohl;
regenboog, en rood
paars en rood/paars
rood/paars en mn bobke
Van groen kan ik geen foto's vinden :/
Edit: ho, ik wil eigelijk nog wel even reageren op de vraag van Rudy wat hij met z'n haar gaat doen;
Verf je haar donkerrood, dat staat gaaf bij mannen |
Laatst aangepast door Malou op Wo Jan 23, 2008 14:22; in totaal 3 keer bewerkt |
|
|
|
Miss Und@ztood
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
593 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 23, 2008 14:05 |
|
Ik vind het leuk om iedere keer iets anders te nemen.
Ik heb eerst lang haar gehad, het extreem kort laten knippen en nu ben ik het terug aan het laten groeien. ^^
De eerste keer toen ik mijn haar verfde ging ik van mijn natuurlijke blond naar heel fel rostig. Daarna heb ik het bordeaux en Bordeaux-paars achtig gehad en nu is het weer ligt bruin. XD
De volgende keer ga ik naar de kapper en ga ik het donker bruin laten verven.
Ik ben dat saai blond zo beu hé! Ik wou al eens proberen om in mijn natuurlijk blond een beetje roos (stripes of hoe heet dat?) te laten zetten maar mijn ouders werkte tegen.
Edit: Deze had ik niet zien staan... XD
Ja, heel veel
Erg kort laten knippen en bordeaux, paarsig laten verven. Iedereen vond het supermooi behalve ikzelf... ^^
Heb je er foto's van?
Van die juist niet... |
_________________ 'Kijk...me...aan...' fluisterde hij.
De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Laatst aangepast door Miss Und@ztood op Do Jan 24, 2008 19:30; in totaal 3 keer bewerkt |
|
|
|
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 23, 2008 15:19 |
|
Ik ben een beetje saai wat kapsels betreft.xD Ik heb mijn haar nog nooit laten kleuren omdat ik dat eigelijk niet nodig vind. Ik ben al tevreden met mijn haarkleur en ik wil het liever niet laten kleuren ofzo. Ik heb ook al alles gehad qua haarlengtes denk ik. Volgens mijn moeder had ik toen ik een jaar of 4 was ofzo enorme stukken uit mijn haar geknipt en dat zag je echt duidelijk. Dus we zijn naar de kapper gemoeten voor een spoedbeurd en toen heb ik met een kapsel van 3 mm rondgelopen.xD Er was geen ander kapsel en ik kon toen moeilijk een pruik dragen.
Ik heb ook enorm lang haar gehad tot onder mijn middel maar dat was niet zo mooi. Ik had gespleten punten en het was met andere woorden echt veel te lang. Toen heb ik er wel een heel stuk van laten afknippen maar daarna weer laten groeien. Maar ik wil het zeker niet meer superlang willen.
Ik denk dat als ik ooit met paars haar thuis zou komen, dat ik dan nooit meer naar binnen mag.xD Mijn vader heeft me dat al verboden dat ooit te doen maar ik ga mijn haar zeker nooit paars of in een ander fel kleurtje verven. Hoe mijn moeder zou reageren weet ik niet, maar ik denk toch wel een beetje boos. Ik zag ooit een vrouw in Disneyland die echt fluooranje haar had, dat was echt niet mooi. Dat was iets te fel. Er lopen mensen rond op mijn school die gewaagde kapsels hebben maar die zijn mooi en hebben wel iets. Kijk naar Amy Winehouse. Ik vind die bijenkorf eigelijk wel iets hebben, maar ik zou zelf nooit zo'n kapsel nemen. |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
|
|
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 23, 2008 15:34 |
|
@Malou en Rudy: Super! Ik hou van gewaagde kapsels en ik adoreer echt jullie ideeën (:
Zelf heb ik alle mogelijke 'normale' haarkleuren al zo'n beetje gehad xD Ik hou van haar verven :') M'n haar denkt daar helaas wel eens anders over xD Maar goed dat maakt niet uit.
Vroeger had ik altijd verschrikkelijk blond haar, echt bijna wit. Dat is naarmate ik ouder werd bijna helemaal weggegaan en verdonkert tot donkerblond. Dat is nu mijn eigen kleur. Maar sinds m'n... dertiende of veertiende ofzo ben ik begonnen met verven en ik ben er eigenlijk nooit meer mee opgehouden xD Even kijken of ik van alles een foto kan vinden.
M'n eigen haarkleur: blond. ----- Bruin en enigszins een bobje ^^
Rood ^^ ----------------------------- Donkerpaarsig :')
En zoals het nu is: kort en donker (hele slechte foto trouwens xD). Op het doosje waar de verf in zat stond 'zwartrood', maar in het begin was het echt pikzwart, en nu begint het paarsrodig te worden. Ik vind het wel een heel fijn kleurtje (:
Ik ben dus heel erg van het kleuren. Ik heb er ook eens een stukje groen in gehad maar dat was niet zo duidelijk en daar heb ik ook geen goede foto's van. Ik heb nog wel een heleboel groene verf over dus wie weet dat ik het nog een keer helemaal knalgroen verf als ik het kort heb geknipt ofzo (: Ik zit er ook over te denken om, zodra het weer wat warmer begint te worden en m'n donkere verf gaat uitgroeien, het te laten milimeteren :') Lijkt me sowieso leuk om te doen. En het groeit toch wel weer aan. Heb ik ook weer een keertje m'n eigen haarkleur terug xD
En nog een tip Rudy; kijk eens rond op internet. Er staan heel veel leuke (en ook veel extreme) kapsels op internet, op kapperssites en dat soort dingen (: Of zoek gewoon op Photobucket ofzo. Altijd leuk. |
|
DoubleD
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 23, 2008 15:37 |
|
Ik heb krullend haar, dus je kan er weinig mee doen. Helaas. Het lijkt me hartstikke leuk om er andere dingen mee te kunnen doen en steeds te veranderen^^
Ik heb het 1 keer über kort gehad. Ik leek wel een poedel! Daarom heb ik een tijdje mutsjes gedragen. Ik geloof wel dat dat oké stond. '*denkt na* O ja! Ik heb mijn haar een keer roze gemaakt. ^^ Alleen de bovenkant. Ik was geloof ik 10 ofzo, je zag het niet heel erg, maar ik vond het ongelovelijk hip.
Ik wil binnenkort mijn haren laten kleuren. Ik heb donkerblond/lichtbruin haar. Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?
@ Rudy, die foto's met die vlechtjes vind ik heel erg tof.. ^^ |
|
Kirstenxx
4e jaars
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 23, 2008 16:26 |
|
Ik heb eigenlijk ook nooit iets extreems gedaan met mijn haar.
Het meest extreemst was toch wel van heel lang naar oorlengte knippen, en verder heb ik het eigenlijk altijd in laagjes gehad.
Een keer had ik een verkeerde kapper toen leek ik een beetje een poedel en vroeg iedereen of ik het gepermanteerd had -.-
Ik ben gister weer naar de kapper geweest, en heb het weer korter en wat meer in laagjes, maar wou er eigenlijk nog wel wat meer in..
@ Rudy, die vlechtjes zijn echt leuk |
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 23, 2008 17:23 |
|
DoubleD schreef: | Ik heb krullend haar, dus je kan er weinig mee doen. Helaas. Het lijkt me hartstikke leuk om er andere dingen mee te kunnen doen en steeds te veranderen^^ |
Kijk, dat heb ik dus ook. Ik heb krulhaar en daar valt gewoon naar mijn idee weinig mee te doen. Als je het gaat knippen ben je meteen een poedel en als je het stijl laat maken pluist het.
Ik heb het ook 1x kort gehad. Ik leek wel een champignon. het was dan ook 1x en niet weer. Ik heb ook nooit mijn haar echt geverft. Wel een kleurspoeling maar meer ook niet.
Ik heb verder nooit iets extreems gedaan al vind ik het wel heel erg mooi bij anderen dat ze zoveel met hun haar doen. |
|
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 23, 2008 18:25 |
|
@ Rudy: Wow. xD Ik vind de vlechtjes persoonlijk niet echt leuk, moet ik zeggen. Ik vond je semi-emo geval wel erg grappig staan. Hm.. ik ben er nog niet uit. Maar je hebt heel erg mooie ogen op die foto.[ /offtopic]
@ Malou: Oh my heaven's sin. Die foto's zijn TE gaaf. Al die roze/paarse/rode kleuren! o.O <3
@ Janneke: Jeuj, allemaal verschillende kleurtjes. xD En allemaal kort! Ik zou dat echt niet durven.
Nee, veel te weinig. Ik wil wel heel veel mafs doen maar ik weet niet wat bij me past en ik durf niet zo. Ik heb wel een hoop maffe kleertjes, maar die kan je aandoen en uittrekken en als je het uiteindelijk toch niks vind, gewoon weggooien. En een gek kapsel heb je voor een langere tijd.
Well, toen ik veertien was heb ik mijn haar wel vaak een spoeling gegeven. En op mijn vijftiende heb ik mijn pony laten knippen.
Het gekste was een paarse spoeling, maar dat werd gewoon rood.
Momenteel heb ik halflang haar in laagjes, met veel slag, met dus een pony. Ik laat het groeien. M'n haar dus.
Oh, en zo eens in het jaar doe ik er een donkerbruine spoeling doorheen, omdat ik soms even donkerbruin haar wil hebben. xD
Heb je er foto's van?
Well, eh... *spit Photobucket door* Weinig.
Dit is dus met donkerbruine spoeling. En hoe m'n hoofd er tegewoordig uitziet kan je genoeg zien in het Smoelenboek. |
_________________ I LOVE HPF |
|
|
|
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn
Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Do Jan 24, 2008 0:40 |
|
Wahwha leuk topic zeg, nauwja dan loop ik eigenlijk wel achter om te kunnen zeggen, ik heb iets echt wat anders gedaan met me haar. Misschien ga ik iets voor de carnaval verzinnen, alleen weet ik nog niet zo goed wat ik zal gaan doen. Dus heeft iemand tips?? Laat het maar weten. Maar echt leuk om deze topic door heen te kijken! |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
|
|
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 24, 2008 15:06 |
|
Leuk foto's allemaal. Knap dat jullie zulke kapsels durven te laten knippen en verfen!
Nee. Vanaf dat ik baby was is het gaan groeien en er is nooit drastisch de schaar in gezet. M'n haar had wel al veel langer kunnen zijn (zie: kapster die een pluk dubbel weg knipt, zodat de rest van m'n haar ook extra kort moest.. Oh, wat vond ik dat erg.)
Ook nog nooit geverfd. Ik heb van mijzelf donkerblond haar met verschillende kleuren er door heen. Vooral in de zomer kleuren veel plukken lichtblond op en dan heb ik echt van die schakelingen van kleuren in mijn haar. En m'n haar is erg lang natuurlijk
Ehhhm. Niets. |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
|
|
miss louise
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
178 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 24, 2008 15:25 |
|
Naah, soms. Ik heb wel eens vlechtjes laten zetten, maar die vond ik zo irritant dat ik ze er meteen weer uit had gehaald. Mijn haarkleur is altijd aan het schommelen tussen blond en donkerbruin, omdat ik de ene maand weer donker wil, en de andere maand weer licht.
Mijn haar rood geverfd... Het viel helemaal oranje uit! Hoeveel opmerkingen ik wel niet erover heb gehad!
Heb je er foto's van?
Niet van mijn roodharige tijdperk, maar wel toen ik blond en/of donkerbruin was. Ik zet ze binnenkort wel eens een keer hier neer. |
_________________ Honden hebben een baas, katten hebben personeel |
|
|
|
Ailey
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 24, 2008 18:18 |
|
Soms eens. Ik heb het zowel lang als kort gehad en de laatste paar jaren heb ik het steeds lang - ik wil echt geen kort haar meer omdat ik het op een gegeven moment echt verschrikkelijk vond toen ik terug kwam van de kapper. Toen besloot ik dat ik geen kort haar meer wilde en heb ik het laten groeien, het is inmiddels vrij lang. Ik wil het nog íets langer, maar niet al té lang.
Ook experimenteer ik hier en daar wel eens met verven (spoeling, that is). Zo heb ik een keer rood erin gehad, maar dat heeft maanden lang in gezetend omdat het niet voor mijn haarkleur geschikt bleek te zijn maar dat hadden ik en een vriendin over het hoofd gezien. Daar heb ik dus echt heel lang mee gelopen xD gelukkig waren het 'plukjes' en niet mn hele haar zoals we eerst van plan waren. Verder heb ik het eens koper willen verven en een paar andere oranje-achtige tinten, maar blijkbaar is mijn echte haarkleur zo sterk dat de kleuring er niet over heen wil of iets dergelijks want je ziet echt nooit bij mij. En ik laatst een verpakking gekocht voor lichtbruin, maar die wil ik nog uit testen. Mocht het goed staan wil ik eventueel permanente haarverf er in doen.
Ik denk vroeger het in één keer kort laten knippen. In het begin stond het wel, maar later dus echt niet meer (vond ik zelf xD). En natuurlijk het rood erin.
Heb je er foto's van?
Helaas.
Heeft iemand nog een goede tip om met spoeling wél resultaat te krijgen? xD ligt dit aan mijn haar/manier van verven/...? |
|
|
|
|