Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Stakingen, meer schooluren Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Heb je zelf ook gestaakt? (Zonder geweld, vandalisme..)

Ja
23%
 23%  [ 15 ]
Nee
76%
 76%  [ 49 ]
Totaal aantal stemmen : 64

Auteur Bericht
Strongest Wizard
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 15 Sikkels

Strongest Wizard is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 15:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hallo allemaal!

Ik keek even naar het RTL 4 nieuws op de nederlandse zender en zag dat er in Nederland allemaal rellen aan de gang zijn.
Ik hoorde van een vriend van mij, die in Leiden op school zit, dat er daar vanmiddag gevochten werd met de ME. Heel lastig voor de mensen die er niets mee te maken hebben dus..
Ik las zelfs dat er in Amsterdam waterkanonnen zijn ingezet.
Ik weet zelf niet helemaal precies waar de stakingen over gaan, maar in dit topic kun je dan je verhalen en meningen kwijt!

Strongest Wizard

Happy to kill
Happy to kill

Verdiend: 0 Sikkels

Blijerd is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 16:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op mijn school werd alleen vrijdag gestaakt en mijn school was een van de velen waarbij het uit de hand liep. Ja, ik heb zelf ook in de menigte gestaan en de weg geblokkeerd, maar eieren gooien begin ik niet aan en bij vuurwerk kom ik al helemaal niet in de buurt.
Het staken was op zich geen onzin, het had ook wel een doel, alleen dat doel werd door velen vergeten. Ok, voor mij had het ook geen nut gehad, ik heb geen 9e uur en 1040 uur wordt ook pas volgend jaar ingevoert en tsjah, dan ben ik al verlost van die hel.

Vandaag zou er ook weer gestaakt worden, maar dat ging mooi niet door. Deuren op slot en brede bewakingsgasten erbij. Nee, dan kom je niet zo ver.

I LOVE HPF

Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Nevodeon
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Nevodeon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 16:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoewel het voor mij niet geldt*, hoopte ik dat ik wel gestaakt had, vrijdag. Ik had namelijk precies op dat uur een toets, en daar wou ik liever geen onvoldoende op, maar achteraf heb ik daar waarschijnlijk nog een 3 op ofzo, dus..

Maar bij ons werd alleen vrijdag gestaakt. Vandaag was er volgens mij geen sprake van. Misschien een klein gedeelte, maar in ieder geval niet veel. Woensdag zal het allemaal al overgewaaid zijn, denk ik.

*Ik zit nu op 31 uur per week. 40 weken in een schooljaar. 40*31=1240.. Ik zit dus al met 200 uur boven de 1040.
Ik ben eigenlijk best wel voor de 1040 uur angel

Nor have I yet outrun the sun

Timeturner. Please take me back to the beginning of HPF. I can't afford losing it..
Malou
Oude Forumnaam: Mrs Malou Riddle Unspeakable
Unspeakable

Malou is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 16:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het ronduit belachelijk dat al die kinders overdreven gaan staken (overdreven als in eieren gooien, herrie schoppen en dingen vernielen) om 1 stom uurtje meer.

Vandaag was ik in Tilburg, en dan komt er ineens zo'n enorme stoet middelbare scholieren langs door een winkelcentrum, schreeuwend, sommige op de fiets, overal tegenaan schoppend.. echt, zoek een leven ofzo.

Bellatrix Lestrange
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 354 Sikkels

Bellatrix Lestrange is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 16:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tja, bij ons op school is er ook fanatiek gestaakt. Nadat er in onze klas nog maar een stuk of vijf over waren, zijn we bij een klasgenoot thuis met z'n vijven op zijn wii gaan spelen. Ghehe. Lekker passief staken dus xD

Het meest stomzinnige vind ik nog wel dat de meesten niet eens weten waarvoor ze staken. Ze doen slechts mee om lekker herrie te schoppen. Het beleid gaat niet eens op voor onze school; wij hebben genoeg uren! Er komen er voor ons geen bij! >.<

and the world...

We Love You <3

Bellatrix Lestrange Slytherin van November
child of the other side
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 1066 Sikkels

child of the other side is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 16:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Malou schreef:
Ik vind het ronduit belachelijk dat al die kinders overdreven gaan staken (overdreven als in eieren gooien, herrie schoppen en dingen vernielen) om 1 stom uurtje meer.

Vandaag was ik in Tilburg, en dan komt er ineens zo'n enorme stoet middelbare scholieren langs door een winkelcentrum, schreeuwend, sommige op de fiets, overal tegenaan schoppend.. echt, zoek een leven ofzo.

Nuja, in de krant staat (al weten de leerlingen dat volgens mij zelf niet, inclusief ik) dat we gestaakt hebben omdat we zo'n gaten rooster krijgen door die extra uurtjes. Dus niet per ce het uurtje zelf, maar de tussenuren zodat je dat uurtje krijgt.

Als je hiervoor staakt, vind ik dat vrij redelijk. Ikzelf heb ook een gatenrooster (serieus van 4 tussenuren per dag wordt je echt niet vrolijk, vooral niet als de andere vakken niets in houden >< ) en als dit verbeterd zou worden door een extra uurtje dan heb ik daar niets op tegen.

Vooral omdat de maatregelen die ze nemen om die extra uren toch te vullen echt ronduit belachelijk zijn. Wij hebben dan 4 keer toetsweek per jaar en normaal heb je dan alleen 2 toetsen per dag. Nu heeft de onderbouw ook 2 uur les per dag. Goed, eerste klassers okay, maar in derde had ik echt die hele dag nodig om voor mijn toetsen te leren. Laat staan dat ik nog langer naar school moet. Dat is echt schandalig.

Anyway, uurtje meer, of zelfs 3, vind ik echt niet erg maar dan wel op redelijke manier aub. Anders wil ik ook wel gaan staken. *zoekt eieren* XD
Naah, de manier waarop het gebeurd is echt erg, en daar ben ik absoluut tegen. Maar goed, gaat het niet altijd zo met stakingen?

someday it will kill you too
Daniël
Oude Forumnaam: Daniël. Schoolkampioen
Schoolkampioen

Daniël is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 16:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind niet dat je de gebeurtenissen van de afgelopen dagen stakingen kunt noemen. Eerder rellen, of doelloos rondlopen.

Ik ben dus heel erg tegen de manier waarop er gestaakt is vr/ma, aangezien dit scholieren alleen maar in een kwaad dagliicht zet: luie donders die zeiken om 1 uurtje meer les.

Als ze het nu tactisch gedaan hadden, had niet iedereen dat vooroordeel, en werden we ook een stuk serieuzer genomen. Ik neem het de regering dan ook niet kwaad dat er nu niet werkelijk in de onderwijstijd 'gesneden' wordt. Hadden "we" (de scholieren) maar normaal moeten doen.

Ik ben overigens wel soort van tegen de 1040-norm, aangezien ik mijn tijd wel beter kan besteden dan in een doorloopgang zitten, en "onder begeleiding van" een kletsende onderwijsassistente huiswerk maken, of Wiskunde krijgen van een gymdocent op het begin van de dag. Laat dat uurtje dan lekker uitvallen, we werken toch via een studieplanner. Dan kunnen we net zo goed thuis iets doen. Uitleg krijg je toch nauwelijks meer in de les/van de docent.

Kort samengevat: ik ben niet tegen de 1040 uur, maar wel tegen de regels die daarbij horen. (De manier waarop dus...)

[6:38 pm] Idril: ik ben volstrekt normaal
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 16:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb op 'nee' gestemd om de simpele reden dat ik er niets mee te maken heb (in België wonend enzo).

Het is natuurlijk wel zo dat enkel de rellen in de media uitgesmeerd worden en niet de stakingen die rustig verlopen zijn (zie in Friesland).
Ik vind het erg om te lezen dat er zovelen staken terwijl ze niet eens weten waarover het gaat, of dat het gewoon echt niet nodig is.
Als je school al aan die uren komt, dan vraag ik me af waarom ze het staken niet verbieden?

'Til we meet again, HPF'ers.
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 16:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Whaha, ik schoot echt in de lach.
Bij mij op school gingen er dus ook een paar staken. En ook van die mensen die niet eens wisten waarom ze staakten.
Op mijn school hebben we dus 1040 uur en toen gingen veel onderbouwers roepen dat het dan ''fugging tot het 9e zitten wordt elke dag''. Sorry mensen, maar niemand zit elke dag tot het 9e xD

En toen ik (in de regen) naar huis ging fietsen kwam ik langs het stadhuis, waar een zielig groepje teeners stond te demonstreren.

En trouwens, zover ik weet, staat er in de krant toch dat we al minder uren hebben gekregen?
Ik ben het er trouwens wel me eens dat 1040 uur op school echt wel lang is.

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Hermelien-fan
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Hermelien-fan is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 16:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bij ons zouden ze vandaag gaan staken. Ze hadden van het weekend naar allerlei leerlingen via mail en msn een berichtje gestuurd dat ze vanaf de kleine pauze zouden gaan staken. Ook hadden ze op school nog wat pamfletten opgehangen. In het tweede lesuur gingen de rectoren, adjunct sector directeuren etc alle klassen langs om te zeggen dat er vandaag niet gestaakt werd. Ik had mezelf ook niet voorgenomen om vandaag mee te gaan doen. Ze zouden dan over de straten gaan lopen en het verkeer gaan tegenhouden etc.
Nou gaan ze waarschijnlijk deze vrijdag staken, nadat de tweede kamer woensdag het er over hebben gehad ofzo. Ik vind wel dat het staken gerust mag gedaan worden, als je het doel voor je ogen houdt. Niet met vandalisme enzo.

Ikzelf heb de hele week tot en met het 8e uur, en donderdag ook nog eens het 9e uur. Daarbij heb ik op vrijdag het 5e en 7e uur tussenuur en heb ik op dinsdag, woensdag en donderdag het eerste uur vrij. In een week heb ik dus 36 uur les en dat dan maal de aantal schoolweken (40), heb ik al 1440 uur les. Ik heb liever geen eerste uur vrij en laat op school blijven. Ik sta veel liever 's ochtends vroeg op dan zo laat nog op school te moeten zijn.

Ik zie wel wat er in de loop van de week nog allemaal gaat gebeuren, en hoe het nou zit met die staking van vrijdag.

we're just moments, we're
    clever but we're clueless
    we're just human,
    amusing but confusing
    we're trying, but where is this all leading?

going, going, gone.
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 17:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zelf zit ik niet meer op school, dus ik heb er nu niets mee te maken, maar ik heb wel twee jongere nichtjes die op de Havo zitten. Zij waren dus één van de fanatiekste, en op hun school was het écht heel erg. Daar hebben ze gewoon bussen tot stilstand gebracht, die daar toevallig hun traject rijden, en ze zijn er in gegaan, en zelf er bovenop gaan staan! Ze hebben heel de weg geblokkeerd. Eerder hadden de leraren de hekken van de school dichtgedaan toen een enkeling de straat op liep, maar later klom iedereen dus gewoon over die hekken heen. Dit was dus de vorige staking, wat ze vandaag hebben gedaan daar, daar heb ik (nog) niets van gehoord.

Even los van het feit of de staking terecht is, ik vind dat de manier waarop wel erg uit de hand loopt. Dat mensen met eieren gooien, dingen vernielen en in de fik steken, dat vind ik gewoon niet kunnen. Ik denk dat dit gewoon beter op een volwassen manier kan worden opgelost.

Of ik zelf mee zou hebben gedaan als ik nog op school zat? Misschien wel, maar zeker niet op deze manier. Ik zou echt niet degene zijn die dingen vernield etc.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
*Tessie*
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 196 Sikkels

*Tessie* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 17:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, bij ons staken ze ook.
Het slaat echt helemaal nergens op, alle auto's in de buurt van de scholen in deze stad zijn vernield, mensen zijn gewond geraakt door vuurwerk dat werd afgestoken en mensen die gewoon langsreden op de auto of de fiets werden met eieren bekogeld. Zielig gewoon!
En op een van die scholen waren de deuren met fietssloten vastgezet door leerlingen. De -weinige- leerlingen die nog in het gebouw waren konden er dus alleen uit via de ramen.
Sorry hoor, maar ik vind dit zulk ziekelijk gedrag; er zijn denk ik 1 op de vijf die weten waar ze voor staken, de rest loopt alleen maar mee Rolling Eyes

Tessie~*

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 17:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bij ons stond er een groep leerlingen de poorten voor een paar uur bezet te houden. Ik heb niet echt gekeken ofzo, ik had toetsen en vond het niet echt interessant.
Persoonlijk weet ik niet precies wat die nieuwe regelgeving gaat inhouden, dus kan ik mijn mening niet geven.

Oude Forumnaam: Volbloed Prins Grote Zaal Hoofdmonitor
Grote Zaal Hoofdmonitor

Neville is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 18:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Al die stakingen. Djeez, ik vind het echt zo'n bullshit: wat ik ervan hoor zijn het allemaal ondoordachte acties waar meer schade aangericht wordt dan dat er werkelijk actie wordt gevoerd. Bovendien kunnen de scholen er ook weinig aan doen; het is een regeringskwestie, of niet soms? Trouwens, ik heb het gevoel dat de meeste mensen niet eens weten waarvóór ze precies staken, laat staan dat ze serieus proberen te staken.

Op mijn gebouw hebben we aan het begin van het jaar ook gestaakt - ha, trendsetters? [a] Maar bij ons ging het vooral om ons stokoude te kleine gebouw en het belachelijke rooster, al hangt dat natuurlijk ook samen met de 1040-urenkwestie. Maar bij ons was de staking gewoon goed geregeld, dmv een stakingscomité enz. Okay, het was anarchie, maar het liep gewoon niet uit de hand. Resultaat?

Alle problemen zijn opgelost. De leerlingenraad is in gesprek met de gemeente en het lijkt erop dat we een compleet nieuw gebouw krijgen. Ook de roosters zijn verbeterd: alle 10e lesuren zijn uit het rooster gewerkt en we hebben nu tenminste geen 15 tussenuren meer in een week. De roosters waren echt verschrikkelijk, ik moest 3x van half 9 tot 5 uur op school zitten, en dat wil je echt niet op het voortgezet. Maar je komt er door het gewoon goed op te lossen beter uit dan al die zinloze ondoordachte stakingen.

Laatst aangepast door Neville op Ma Nov 26, 2007 21:22; in totaal 1 keer bewerkt
sartoootje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 73 Sikkels

sartoootje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 21:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik sta volledig buiten die 1040 uren norm. Mijn oude middelbare school heeft een boete gekregen omdat ze die uren niet konden halen en nu verzinnen ze allerlei dingen om het tekort op te vangen.

Op mijn school wilden leerlingen van mijn opleiding ook gaan staken maar wij zitten op slechts 860 uur ofzo per jaar (weet het niet precies maar dik onder de 1040 norm) want meer hoeft niet (ivm stages ed.) Dus zij weten kennelijk niet waar het omgaat aangezien ze dan juist meer naar school moeten. Rolling Eyes

Hoe dan ook, ik vind het prima als mensen staken en voor hun rechten opkomen maar niet door middel van vandalisme.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp