Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 The Big 'Answers' Topic Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: HPF

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2007 9:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

The Big Answers

Nu de spoilerregels zijn opgeheven en we hopen dat iedereen heeft kunnen genieten van het allerlaatste boek in de reeks, is het tijd om eens alle belangrijke dingen op een rijtje te zetten. Rowling beantwoorde heel wat van onze (hopeloze) vragen (soms met pittige details) en alles wat ze niet kwijt kon in het formidabele laatste boek, heeft ze reeds beantwoord in tal van interviews.

Op het forum zijn er een heel wat topics, vooral in het Boekenboard, dus elk antwoord afzonderlijk bespreken in een afzonderlijk topic.. het zou gekkenwerk zijn. Daarom dit grote 'Antwoorden'-topic. Hieronder staat een lijstje met de antwoorden op de vragen die Rowling ons gegeven heeft. Wat vinden jullie van de onthullingen? Had je het liever anders gezien? Hier kan je het allemaal vertellen!

Antwoorden
  • Het dagboek, de ring van, het medaillon, de beker van Huffelpuf, de diadeem van Rowena Ravenklauw, Nagini en Harry zelf zijn de zeven Horcruxes/Gruzielementen die Voldemort heeft gemaakt.
  • R.A.B./R.A.Z. is niemand meer en niemand minder dan Regulus Arcturus Black/Regulus Arcturus Zwarts.
  • Sneep/Snape wás betrouwbaar!
  • The Deathly Hallows/De Relieken van de Dood zijn The Elder Wand/de Zegevlier, The Resurrection Stone/de Steen van Wederkeer en The Invisibility Cloak/de Onzichtbaarheidsmantel.
  • Zweinstein ging terug open
  • Harry gaat slechts op het einde even terug naar Zweinstein
  • Amycus Carrow/Amycus Kragge is de nieuwe leraar DADA/VTZK
  • Charity Burbage/Clothilde Bingel was de oorspronkelijke lerares Dreuzelkunde
  • Alecto Carrow/Alecto Kragge is de nieuwe leraar Dreuzelkunde
  • Lucius Malfoy/Lucius Malfidus komt vrij uit Azkaban, net als andere Dooddoeners/Death Eaters
  • Harry gaat dood, maar keert eruit terug en kan Voldemort vermoorden.
  • Lily moest niet sterven omdat Sneep/Snape dat vroeg aan Voldemort
  • Het plannetje Sneep/Perkamentus was wel degenlijk een plan
  • Perkamentus had op het moment dat James en Lily stieven de Onzichtbaarheidsmantel bij zich omdat hij die wou onderzoeken (met de Relieken van de Dood in z'n achterhoofd natuurlijk).
  • Viktor Krum(l) werd uitgenodigd op het trouwfeest van Fleur en Bill
  • Remus en Tonks trouwen, krijg een baby, maar sterven op het einde
  • Harry en Ginny blijven een koppel en krijgen drie kinderen; Albus Severus, Lily Luna en James Sirius
  • Hermelien en Ron worden een koppel en krijgen later twee kinderen, Rose en Hugo genaamd.
  • Harry en Ron gaan werken op de Schouwersafdelingen in het Ministerie. Harry wordt na enkele jaren ook het hoofd van het Departement. (Ron gaat eerst ook nog bij z'n broer George in de winkel werken en later wordt hij ook Schouwer, net als Harry)
  • George zet de Tovertweelingstopfopshop verder samen met zijn vrouw en krijgt in het begin ook nog hulp van Ron.
  • George trouwt met Angelina. Samen krijgen ze twee kinderen; Fred en Roxane
  • Hermelien gaat ook werken op het Ministerie. Ze strijdt onder andere voor de rechten van minder gewaardeerde wezens als huiselven op het Department for the Regulation and Control of Magical Creatures. Later gaat ze op het Deptartement of Magical Law Enforcement werken, waar ze als enige doel heeft de rechten die 'pro-volbloed' zijn, tegen te gaan en aan te passen.
  • Bill en Fleur krijgen ook kinderen, waarvan het oudste Victoire heet, die eigenlijk een beetje verliefd is op Teddy (het zoontje van Tonks en Lupin). Victoire d'r broertjes: Dominique en Louis.
  • Ron, Hermelien en Harry zorgen ervoor dat het Ministery een nieuwe plek wordt, een echte goede plek.
  • De geschiedenis van het trio is ook terug te vinden op Chocokikkerplaatjes
  • Neville Longbottom/Marcel Lubbermans trouwt met Hannah Abbot/Hannah Abedil.
  • Hannah Abbot/Hannah Abedil houdt voortaan de Lekke Ketel/Leaky Cauldron open
  • Neville/Marcel is leraar op Zweinstein in het vak (je raadt het vast) Kruidenkunde
  • Luna Lovegood/Loena Leeflang wordt een belangrijke bioloog in de geschiedenis van Toverkunst.
  • Luna trouwt met Rolf Scamander en krijgt twee kinderen; Lysander en Lorcan
  • De ouders van Marcel blijven voor altijd in het St. Holisto
  • Zweinstein heeft een nieuw schoolhoofd, een nieuwe leraar VTZK/DADA en de vloek die op de baan rustte, bestaat niet langer.
  • Ginny Weasley/Ginny Wemel speelt een tijdje bij het professionele team Holyhead Harpies, maar stopt daarmee om haar kinderen op te voeden. Later gaat ze schrijven bij de Ochtendprofeet (als commentator bij Zwerkbalwedstrijden)
  • Umbridge/Omber kwam terug in het boek en werd later bestraft voor de feiten die ze pleegde.
  • Percy is nu een hoge pief op het Ministery, hij werkt onder Kingsley
  • Percy trouwt met ene Audrey, samen krijgen ze twee kinderen; Molly en Lucy
  • Charlie Wemel/Weasley blijft voor altijd alleen en krijgt dus ook geen kinderen
  • Teddy Lupin (het kindje van Tonks en Lupin) groeide op bij z'n oma Andromeda Black/Zwarts
  • Firenze is opnieuw aanvaardt in de groep Centaurs in het Verboden Bos
  • Winky de huiself werkt nog steeds in de keukens van Zweinstein
  • Mr. Weasley/Mr. Wemel kan de motorfiets van Sirius herstellen en die wordt natuurlijk Harry's eigendom
  • Albus Perkamentus is homosexueel (Klik!)
  • Het grote geheim rond tante Petunia is uiteindelijk ook opgeheldert. Petunia wilde heel graag heks zijn, maar werd niet toegelaten op Zweinstein.
  • Hagrid krijgt geen kinderen en ook geen vrouw
  • Sneep/Snape heeft een zilveren Hinde/a Silver Doe als Patronus
  • James en Lily zetten zich na hun schoolcarrière op Hogwarts/Zweinstein volledig in voor de Orde, waardoor ze werkloos waren
  • Kingsley Schaklebolt/Romeo Wolkenveldt wordt de nieuwe Minister of Magic
  • Draco Malfoy/Malfidus trouwt met Astoria Greengrass/Astroria Goedleers. Ze krijgen een zoon, Scorpious Malfoy/Malfidus.
  • Het grootste taboe in de Tovenaarswereld is je bloedstatus.
  • Hermelien heeft haar diploma op Zweistein nog gehaald. Ron en Harry echter niet.
  • Tops werd vermoord door Bellatrix
  • Lupin werd gedood door Dolochov
  • De pijn die Harry voelt in z'n litteken is het stukje ziel van Voldemort dat terug wil naar de 'hoofdziel' (Voldemort dus)
Er zijn vast nog antwoorden die we uit het oog verloren zijn. Laat het me weten via PB!


Laat je horen!





_________________
    04.02.'05 -31.12.'08

    See you in another life?


Laatst aangepast door Charlie op Za Dec 29, 2007 17:52; in totaal 5 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Vivian.
Oude Forumnaam: meligmijsje Huffelpuf Klassenoudste
Huffelpuf Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Inside the Snitch, waiting for Harry to open it.

Vivian. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2007 12:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet niet of het hier goed staat maar dat merk ik vanzelf.. angel Wat me nu pas opvalt uit boek 7: Van tevoren werd gezegd dat (zie de hindernissen uit HP en de steen der Wijzen) spiegels in deel 7 belangrijk zouden kunnen worden. Verbazingwekkend op hoeveel manieren dat blijkt te kloppen..

1) De spiegel van Sirius, die Harry's leven redt.
2) Spiegel = een vorm van reflectie -> terug naar het verleden (net als de spiegel van Neregeb), komt veel voor in boek 7.
3) De tot twee keer over in boek 7 terug "spiegelende" Avada Kedavra..

Van tevoren had ik dit echt nooit zo gedacht xD.. Die hindernissen in boek 1 staan dus inderdaad symbool voor de inhoud van de zeven boeken..

1. Pluisje
2. Duivelsstrik
3. Sleutels
4. Schaakspel
5. Trol
6. Vergif
7. De Spiegel

Over die 7 opdrachten zijn verder ook weer een heleboel theorieën maar daar ga ik verder even niet op in angel.





_________________
    Like a Phoenix, we will rise again from the ashes. Stronger and better than ever.

    Where your treasure is, there will be your heart also.

    HPF: friendships will never die
Profiel bekijkenStuur privébericht
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 4 Sikkels
Woonplaats: Hidding after a bush of bamboo's

Wicked Sprout is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 9:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

We weten nu ook eindelijk hoe de Ravenclaw common room eruit ziet en dat is enorm leuk voor onze mede Ravenclaws. De Hufflepuff common room was nooit bezoekt door Harry, maar we weten wel dankzij een intervieuw met JK hoe het eruitziet.

Hieronder zal ik de beschrijving geven ::

''The Hufflepuff dormitories and common room are located somewhere in the basement (corresponding to earth), their entrance found through a still-life painting that is somewhere near the kitchens. You must give a password to the painting to enter. The Hufflepuff common room is filled with yellow hangings and fat armchairs and it has little underground tunnels leading to the dormitories, all of which have perfectly round doors, like barrel tops (very much like a badger sett).''

Ik ben blij dat we via dat interview meer geweten gekomenz ijn van hoe het er nu eigenlijk uitziet xD





_________________
    This Hufflepuff rocks the world!


It's PANDATIMEEE !
Profiel bekijkenStuur privébericht
Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Emond's Field

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 9:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wicked Sprout schreef:
We weten nu ook eindelijk hoe de Ravenclaw common room eruit ziet en dat is enorm leuk voor onze mede Ravenclaws. De Hufflepuff common room was nooit bezoekt door Harry, maar we weten wel dankzij een intervieuw met JK hoe het eruitziet.

Hieronder zal ik de beschrijving geven ::

''The Hufflepuff dormitories and common room are located somewhere in the basement (corresponding to earth), their entrance found through a still-life painting that is somewhere near the kitchens. You must give a password to the painting to enter. The Hufflepuff common room is filled with yellow hangings and fat armchairs and it has little underground tunnels leading to the dormitories, all of which have perfectly round doors, like barrel tops (very much like a badger sett).''

Ik ben blij dat we via dat interview meer geweten gekomenz ijn van hoe het er nu eigenlijk uitziet xD


Leuk dat Rowling dat toch heb gezegd, het was toch zonde dat we van Huffelpuf niet wisten hoe de leerlingenkamer er uit zag.

Ik zal eens een vertaling geven:
"De leerlingenkamer en slaapzalen van Huffelpuf liggen ergens in de kelder (gezien de aarde), de ingang bevind zich achter een stilstaand schilderij ergens in de buurt van de keukens. Je moet de schilderij een wachtwoord geven om binnen te mogen. De leerlingenkamer is gevuld met gele obstakels en dikke stoelen en heeft kleine ondergrondse tunnels naar de slaapzalen, die elke perfecte ronde deuren hebben."

Ik weet het, ik ben niet goed in vertalen, maar dit was het zo ongeveer ^^





_________________
01-06-2003 ~ 31-12-2008

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Profiel bekijkenStuur privébericht
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: HPF

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 11:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sirius Zwarts, er zaten nog een paar foutjes in je vertaling =( Ik heb even de goede:

"De slaapzalen en leerlingenkamer van Huffelpuf liggen ergens in het souterrain (op het gelijksvloers), hun ingang kan men vinden aan een stilleven dat ergens dicht bij de keukens hangt. Je moet het schilderij een wachtwoord geven om binnen te komen. De leerlingenkamer van Huffelpuf is vol met gele wandtapijten en grote fauteuils en er zijn kleine, ondergrondse tunnels die naar de leerlingenkamer leiden, die allemaal perfect ronde deuren hebben, als deksels van een ton (het lijkt erg op het hol van een das)."





_________________
    02.04.07 ~ 31.12.08

    'Til we meet again, HPF'ers.
Profiel bekijkenStuur privébericht
terryboot
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 24 Sikkels
Woonplaats: wester toren, ravenklauw leerlingen kamer

terryboot is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 11:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Draco Malfoy marries Astoria Greengrass, the "younger sister of the Greengrass family."





_________________
Geen adelaar is meer veilig, want de raaf komt eraan

wijsheid zonder grens is ieders liefste wens,
ravenklauw
Profiel bekijkenStuur privébericht
Vivian.
Oude Forumnaam: meligmijsje Huffelpuf Klassenoudste
Huffelpuf Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Inside the Snitch, waiting for Harry to open it.

Vivian. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 16:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Sirius Zwarts.. ik heb het opgezocht, het is oa hier te vinden.

Wat Terry Boot er precies uit heeft gehaald is het volgende stukje:
Citaat:
8. Who does Draco Malfoy marry?
Astoria Greengrass, younger sister of the Greengrass family. We meet Daphne Greengrass, part of Pansy Parkinson's Slytherin posse, in Book V when Hermione takes her O.W.L.s.


8. Met wie trouwt Draco?
Astoria Greengrass, jonger zusje van de familie Goedleers. We ontmoeten Daphne Goedleers, deel van Patty Parks zwad-aanhang, in boek 5 als Hermelien voor haar S.L.IJ.M.B.A.L.len gaat.

Voor wie meer wil weten over Astoria Greengrass: hier hier is er meer over te vinden. Wink .





_________________
    Like a Phoenix, we will rise again from the ashes. Stronger and better than ever.

    Where your treasure is, there will be your heart also.

    HPF: friendships will never die
Profiel bekijkenStuur privébericht
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: HPF

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 12:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, ik wilde toch ook nog even wat zeggen. Ik vind het nog steeds spijtig dat er zoveel leuke weetjes zijn over de toekomst van de tovenaarswereld en haar inwoners, en dat we dat allemaal in interviews te weten komen, terwijl ze het ook kon zeggen in een veel vollere en meer betekenisvolle Epiloog.

Maargoed...

Het zij nu zo en de weetjes die ze nu allemaal al bekend heeft gemaakt, vind ik onwaarschijnlijk leuk, met betrekking dus tot de toekomst van de meeste personages.

Als eerste dus het trio. Hermione die opkomt voor de rechten van de Huiselfen en op het Ministery gaat werken, alsook Ron (die dus eerst z'n broer helpt) en Harry, die dan ook nog eens hoofd wordt van de Aurors.. daar ben ik echt heel blij mee en ook zeker als je weet dat ze het Ministery zowat omgooien qua karakter.. het wordt nu echt een leuke plaats om heen te trekken, da's toch mooi, he?

Oke, verder Neville en Luna. Oh. Wat ben ik blij dat Neville leraar is geworden, dat lijkt me echt iets voor 'm.. enja.. zijn vak is vanzelfsprekend lijkt me. OH. Luna! Ja, die heeft ook zo'n fantastische job en als we Rowling mogen geloven, wordt ze ook slimmer op het gebied waar haar vader is blijven hangen. Ze heeft tenminste al door dat sommige diersoorten dus niet bestaan xD"

En als laatste wil ik ook nog even zeggen dat ik het hip vind dat Kingsley Minister of Magic is geworden, dat is echt totally made of awesome. En ik wil ook even Rowling verzoeken om wat meer informatie te geven over Arthur en Lucius.. of heeft ze dat gedaan en weet ik weer van niets? Laat me iets weten, if so.





_________________
    04.02.'05 -31.12.'08

    See you in another life?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Linda1984
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 46 Sikkels
Woonplaats: Limburg

Linda1984 is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 18:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Leuk deze antwoorden!
Ik hoop dat Rowling een boek maakt met al deze vragen + antwoorden. (Of is ze dit van plan, ik ben een paar jaar geleden heel actief geweest op dit forum maar ben er een beetje uit gekraakt. Vandaag heb ik me weer aangemeld en leuk dit te lezen.)

PS; heeft ze niets gezegd over Charley Wemel. Vind het zo jammer dat je niet veel over hem te weten komt.





_________________
"Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense".
Profiel bekijkenStuur privébericht
Mrs Charlie Weasley
Oude Forumnaam: Mrs Charlie Wemel 5e jaars
5e jaars


Verdiend: 176 Sikkels
Woonplaats: Bij Charlie in Roemenie of in het Nest

Mrs Charlie Weasley is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2007 0:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Over Charlie word verder niets meer gezegd, alleen dat hij blijft leven en met het laatste gevecht op Hogwarts meevecht.

Hij word daar nog 1 keer genoemd maar hij trouwt niet en heeft ook geen kinderen. Toch?

Ik hoop dat er nog iets van een encyclopidie komt over de tovenaarsfamilies, net als bij het boek van Lord of the Rings.

Wilma





_________________
Hij, die in Roemenie met draken werkte,leek qua postuur veel op de tweeling maar was korter en meer gedrongen dan Percy en Ron. Hij had een breed,gemoedelijk,verweerd gezicht, dat zo overdekt was met sproeten dat het leek alsof hij diep gebruind was. HP4
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot


Verdiend: 529 Sikkels
Woonplaats: Pala Ferry

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2007 13:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Groot nieuws!
In de documentaire die binnenkort op tv te zien is, toont Rowling o.a. de volledige Wemel-stamboom met heel wat dingen die we nog niet wisten.

Hier vind je de stamboom door Rowling zelf geschreven/getekend!

Kinderen van Bill en Fleur: Victoire, Dominique, Louis
Percy's vrouw: Audrey.
Percy's kinderen: Molly, Lucy
George's vrouw: Angelina
George's kinderen: Fred, Roxanne
Harry's kinderen: James Sirius, Albus Severus en Lily Luna
Luna's man: Rolf Scamander
Luna's kinderen: Lorcan en Lysander





_________________
See you in another life then, eh brother?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Autumn Symphony
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 50 Sikkels


Autumn Symphony is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2007 13:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Groot nieuws!
In de documentaire die binnenkort op tv te zien is, toont Rowling o.a. de volledige Wemel-stamboom met heel wat dingen die we nog niet wisten.

Hier vind je de stamboom door Rowling zelf geschreven/getekend!

Kinderen van Bill en Fleur: Victoire, Dominique, Louis
Percy's vrouw: Audrey.
Percy's kinderen: Molly, Lucy
George's vrouw: Angelina
George's kinderen: Fred, Roxanne
Harry's kinderen: James Sirius, Albus Severus en Lily Luna
Luna's man: Rolf Scamander
Luna's kinderen: Lorcan en Lysander

Wow, interessant! Bedankt voor het posten. Maar ik vraag me af, wie is die Audrey? Wink





_________________

Maybe you should kiss someone nice,
Or lick a rock,
Or both.

♥ Slythpride
Profiel bekijkenStuur privébericht
DutchHermione
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 27 Sikkels
Woonplaats: Moving to Ithilien...

DutchHermione is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2007 13:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Groot nieuws!
In de documentaire die binnenkort op tv te zien is, toont Rowling o.a. de volledige Wemel-stamboom met heel wat dingen die we nog niet wisten.

Hier vind je de stamboom door Rowling zelf geschreven/getekend!

Kinderen van Bill en Fleur: Victoire, Dominique, Louis
Percy's vrouw: Audrey.
Percy's kinderen: Molly, Lucy
George's vrouw: Angelina
George's kinderen: Fred, Roxanne
Harry's kinderen: James Sirius, Albus Severus en Lily Luna
Luna's man: Rolf Scamander
Luna's kinderen: Lorcan en Lysander



Inderdaad James Sirius dus... ook vernoemd.
En Lily Luna... aangezien ik niet denk dat Ginny & Harry hun dochter vernoemen naar Luna Lovegood.. zou de Luna misschien een verwijzing zijn naar 'maan' en dus naar Lupin?

En arme Charlie.. blijft alleen achter... en hij was al het minst uitgewerkte karakter van de Wemels.





_________________
Duty? No... I would have you smile again, not grieve for those whose time has come

I do not believe this darkness will endure.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Emond's Field

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2007 14:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

DutchHermione schreef:
Lupos-freak schreef:
Groot nieuws!
In de documentaire die binnenkort op tv te zien is, toont Rowling o.a. de volledige Wemel-stamboom met heel wat dingen die we nog niet wisten.

Hier vind je de stamboom door Rowling zelf geschreven/getekend!

Kinderen van Bill en Fleur: Victoire, Dominique, Louis
Percy's vrouw: Audrey.
Percy's kinderen: Molly, Lucy
George's vrouw: Angelina
George's kinderen: Fred, Roxanne
Harry's kinderen: James Sirius, Albus Severus en Lily Luna
Luna's man: Rolf Scamander
Luna's kinderen: Lorcan en Lysander



Inderdaad James Sirius dus... ook vernoemd.
En Lily Luna... aangezien ik niet denk dat Ginny & Harry hun dochter vernoemen naar Luna Lovegood.. zou de Luna misschien een verwijzing zijn naar 'maan' en dus naar Lupin?

En arme Charlie.. blijft alleen achter... en hij was al het minst uitgewerkte karakter van de Wemels.


Waarom zouden ze niet naar Loena Leeflang vernoemen? Ze is een hele goede vriendin voor Harry en Ginny en heeft ook heel goed mee geholpen in de strijd tegen Voldemort! Dat is zeker een verwijzing waard!





_________________
01-06-2003 ~ 31-12-2008

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2007 14:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het lijkt mij ook gewoon dat Lily Luna naar DE Luna Lovegood vernoemd is. Remus was gewoon een goede vriend van Harry, en je hebt Teddy al die naar hem "vernoemd" is. Harry hoeft niet nog een bevestiging te geven door zijn dochter ook naar Remus te noemen. Misschien is de naam Luna wel een kleine knipoog naar Remus. Maar ik denk dat het voornamelijk gaat over de echte Luna.

Ik vind het zo gaaf dat Harry's dochter zo heet. De namen van Luna's kinderen interesseren me minder dan het feit dat Harry's dochter Lily Luna heet. SQUEEE ik wordt hier echt heel blij van.





_________________
[list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer