Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 The Timeturner Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: HPF

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 17:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

The Timeturner

Om ons boekenboard zo actief mogelijk te houden, hebben we iets nieuws bedacht. Het is voor de meesten onder ons al jaren geleden dat ze het eerste boek voor het eerst lazen. En hoewel iedereen - zo zeggen we toch - de boeken reeds tweehonderdveertig keer heeft gelezen.. het gevoel dat je had wanneer je het boek voor de eerste keer las; dat zullen we nooit meer hebben.

En wat als we nu tóch proberen dat even te doen? Met de Timeturner willen we even terug gaan in de tijd naar het moment waarop we voor het eerst bepaalde quotes/scènes/hoofdstukken lazen.

Kort komt het er op neer dat we elke week een quote/scène uit eender welk boek pikken en er hevig op los discussiëren met vragen als: "Hoe voeldde je je toen?", "Zag je dit aankomen?", "Wat dacht je toen?", "Dacht je dat het nog zou goedkomen?", "Hoe is dit allemaal afgelopen en ben je daar tevreden mee?", "Wat vind je van deze actie?", "Denk je nog steeds hetzelfde over deze gebeurtenis nu, als op dat moment?",...

Graag willen we ook opnieuw jullie hulp daarbij. Naast het actief meepraten, willen we ook graag acties/gebeurtenissen/scènes/quotes/... uit eender welk boek ontvangen. Heb je een leuke in gedachte? PB me dan met jouw keuze door middel van het invullen van volgend lijstje:

    Quote (*):
    Boek:
    Pagina:
    Waarom kies je dit stukje?
    Heb je hierbij een vraag waarop je graag een antwoord wil?
    Heb je ook eventueel een pollvraag in gedachten?


    (*) De quote moet letterlijk uit het boek komen. Het liefste zien we dit in beide talen, maar dat is niet noodzakelijk.


_______

Archief:


    1.
    Sneep keek naar Perkamentus. Uit iedere hardvochtige lijn van zijn gezicht sprak afkeer en haat.
    'Severus... alsjeblieft...'
    Sneep hief zijn toverstok op en richtte die op Perkamentus.
    'Avada Kedavra!'
    Uit de punt van Sneeps toverstok spoot een groene lichtstraal, die Perkamentus midden in zijn borst raakte. Harry's schreeuw van afschuw kwam nooit over zijn lippen; roerloos en geluidloos moest hij toekijken hoe Perkamentus de lucht werd in geslingerd. Het was alsof elke fractie van een seconde bleef zweven onder de glanzende schedel, maar toen viel hij langzaam achterover als een grote lappenpop. Hij tuimelde over de borstwering en verdween uit het zicht.

    - Harry Potter en de Halfbloed Prins, pagina 448


      --


    Snape gazed for a moment at Dumbledore, and there was revulsion and hatred etched in the harsh lines of his face.
    'Severus... please...'
    Snape raised his wand and pointed it directly at Dumbledore.
    'Avada Kedavra'
    A jet of green ligth shot from the end of Snape's wand and hit Dumbledore squarely in the chest. Harry's scream of horro never left him; silent and unmoving, he was forced to watch as Dumbledore was blasted into the air: for a split second he seemed to hang suspended beneath the shining skull, and then he fell slowly backwards, like a great rag doll, over the battlements and out of sight.

    - Harry Potter and the Half-Blood Prince, page 556


      Geloofde je in de 'complottheorie'?
      Totaal aantal stemmen : 29
      Ja: 27% [8 stemmen]
      Nee: 44% [13 stemmen]
      Huh? Welke theorie?: 27% [8 stemmen]
      Anders...: 0% [0 stemmen]


    2.
    'Jij daar,' zei Voldemort. Harry hoorde een knal en een kreet van pijn.
    'Ga kijken. Zeg me of hij echt dood is.'
    Harry wist nie wie hem kwam controleren. Hij kon alleen maar roerloos blijven liggen met zijn verraderlijk bonzende hart, en wachten tot hij onderzocht zou worden. Tegelijkertijd besefte hij - al was dat een schrale troost - dat Voldemort zelf kennelijk niet bij hem in de buurt durfde te komen, en dat vermoedelijk niet alles volgens plan verlopen was...
    Zachtere handen dan Harry verwacht had streken over zijn gezicht, trokken een ooglid omhoog gleden onder zijn gewaad naar zijn borst en voelden naar zijn hartslag. Hij hoorde de snelle ademhaling van de vrouw en haar lange haar streek over zijn gezicht. Hij wist dat ze het leven voelde bonzen onder zijn ribbenkast.
    'Leeft Draco nog? Is hij in het kasteel?'
    De gefluisterde woorden waren nauwelijks hoorbaar. Haar lippen waren maar op enkele centimeters van zijn oor en ze had haar hoofd zo diep gebogen dat haar haar voor zijn gezicht hing en de anderen niets konden zien.
    'Ja,' fluisterde Harry op zijn beurt.
    Hij voelde de hand op zijn borst samentrekken en haar nagels drongen in zijn vlees. Toen werd de hand teruggetrokken en ging ze overeind zitten.
    'Hij is dood!' riep Narcissa Malfidus tegen de toeschouwers.

    - Harry Potter en de Relieken van de Dood, pagina 517


      --


    'You,' said Voldemort, and there was a bang and a small shriek of pain. 'Examine him. Tell me whether he is dead.'
    Harry did not know who had been sent to verify. He could only lie there, with his heart thumping traitorously, and wait to be examined, but at the same time noting, small comfort though it was, that Voldemort was wary of approaching him, that Voldemort suspected that all had not gone to plan...
    Hands, softer than he had been expecting, touched Harry's face, pulled back an eyelid, crept beneath his shirt, down to his chest and felt his heart. He could hear the woman's fast breathing, her long hair tickled his face. He knew that she could feel the steady pounding of life against his ribs.
    'Is Draco alive? Is he in the castle?'
    The whisper was barely audible; her lips were an inch from his ear, her head bent so low that her long hair shielded his face from the onlookers.
    'Yes,' he breathed back.
    He felt the hand on his chest contract; her nails pierced him. Then it was withdrawn. She had sat up.
    'He is dead!' Narcissa Malfoy called to the watchers.

    - Harry Potter and the Deathly Hallows, page 581


      Wat denk/dacht je toen je dit las?
      Totaal aantal stemmen : 25
      Wauw: 56% [14 stemmen]
      Niet erg 'In Character' van Cis: 0% [0 stemmen]
      Juist héél erg 'In Character' van Cis: 32% [8 stemmen]
      Ongeloofwaardig: 4% [1 stem]
      Anders: 8% [2 stemmen]


    3.
    'Harry Potter,' zei hij zacht. Zijn stem had ook het gesis van de vlammen kunnen zijn. 'De jongen die bleef leven.'
    De Dooddoeners veroerden zich niet. Ze wachtten af; alles leek af te wachten. Hagrid spartelde en Bellatrix hijgde en Harry moest onverklaarbaar genoeg aan Ginny denken, aan haar vurige blik en haar lippen op zijn -
    Voldemort had zijn toverstok opgeheven. Hij hield zijn hoofd nog steeds schuin, als een nieuwsgierig kind dat zich afvroeg wat er zou gebeuren als hij verder ging. Harry keek in de rode ogen en wilde dat het nu zou komen, snel, nu hij nog kon staan, voor hij zichzelf niet meer in bedwang had, voor hij angst toonde -
    De mond bewoog, hij zag een groene lichtflits, en toen was alles verdwenen.

    - Harry Potter en de Relieken van de Dood, pagina 501


      --


    'Harry Potter,' he said, very softly. His voice might have been part of the spitting fire. 'The boy who lived.'
    None of the Death Eaters moved. They were waiting: everything was waiting. Hagrid was struggling, and Bellatrix was panting, and Harry thought inexplicably of Ginny, and her blazing look, and the feel of her lips on his -
    Voldemort had raised his wand. His head was still tilted to one side, like a curious child, wondering what would happen if he proceeded. Harry looked back into the red eyes, and wanted it to happen now, quickly, while he could still stand, before he lost control, before he betrayed fear -
    He was the mouth move and a flash of green light, and everything was gone.

    - Harry Potter and the Deathly Hallows, page 564


      Wat dacht je toen?
      Totaal aantal stemmen : 19
      Hij is dood: 42% [8 stemmen]
      Hij is niet dood: 31% [6 stemmen]
      Ik dacht niets: 26% [5 stemmen]


    4.
    'Laat het Gruzielement hier!' zei Harry.
    Ron trok de ketting over zijn hoofd en smeet het medaillon op een stoel.
    'Wat doe jij?' vroeg hij aan Hermelien.
    'Hoe bedoel je?'
    'Blijf je hier of hoe zit het?'
    'Ik...' zei Hermelien gekweld. 'Ja - ja, ik blijf, Ron. We zeiden dat we met Harry mee zouden gaan, dat we hem zouden helpen -'
    'Ik snap het al. Je kiest voor hem.'
    'Nee, Ron - alsjeblieft - kom terug, kom terug!'
    Ze werd gehinderd door haar eigen Schildspreuk; tegen de tijd dat ze die had opgegeven, was Ron al naar buiten gestormd. Harry bleef roerloos staan en luisterde hoe Hermelien snikte en Rons naam riep tussen de bomen.
    Na een paar minuten kwam ze terug. Haar kletsnatte haar kleefde aan haar gezicht.
    'Hij is w-w-weg! Verdwijnseld!'
    Ze ploft neer in een stoel, dook in elkaar en begon te huilen.
    Harry voelde zich versuft. Hij bukte zich, pakte het Gruzielement en hing dat om zijn nek. Hij trok de dekens van Rons bed en gooide die over Hermelien, klom toen in zijn eigen bed, staarde omhoog naar het donkere canvas en luisterde naar het geroffel van de regen.

    - Harry Potter en de Relieken van de Dood, pagina 227


      --


    'Leave the Horcrux,' said Harry.
    Ron wrenched the chain from over his head and cast the locker into an nearby chair. He turned to Hermione.
    'What are you doing?'
    'What do you mean?'
    'Are you staying, or what?'
    'I...' She looked anquished. 'Yes - yes, I'm staying. Ron, we said we'd go with Harry, we said we'd help -'
    'I get it. You choose him.'
    'Ron, no - please - come back, come back!'
    She was impeded by her own Shield Charm; by the time she had removed it, he had already stormed into the night. Harry stood quite stille and silent, listening to her sobbing and calling Ron's name amongst the trees.
    After a few minutes she returned, her sopping hair plastered to her face.
    'He's g - g - gone! Disapparated!'
    She threw herself into a chair, curled up and started to cry.
    Harry felt dazed. He stooped, picked up the Horcrux and placed it around his own neck. He dragged blankets off Ron's bunk and threw them over Hermione. Then he climbed on to his own bed and stared up at the dark canvas roof, listening to the pounding of the rain.

    - Harry Potter and the Deathly Hallows, page 254


      Ik vond Ron op dat moment...
      Totaal aantal stemmen : 16
      ... hatelijk: 37% [6 stemmen]
      ... helemaal niet In Character: 18% [3 stemmen]
      ... juist héél erg In Character: 18% [3 stemmen]
      ... begrijpelijk: 25% [4 stemmen]


    5.
    'Hij redt het heus wel,' fluisterde Ginny.
    Harry keek haar aan, liet verstrooid zijn hand zakken en streek over het bliksemvormige litteken op zijn voorhoofd.
    'Dat weet ik.'
    Het litteken had al negetien jaar geen pijn meer gedaan. Alles was goed.

    - Harry Potter en de Relieken van de Dood, pagina 541


      --


    'He'll be all right,' murmured Ginny.
    As Harry looked at her, he lowered his hand absent-mindedly and touched the lightning scar on his forehead.
    'I know he will'.
    The scar had not pained Harry for nineteen years. All was well.

    - Harry Potter and the Deathly Hallows, page 607


      Het eerste wat ik na 'All was well' heb gedaan was...
      Totaal aantal stemmen : 31
      ...gehuild: 19% [6 stemmen]
      ...m'n boek dichtgeslaan: 22% [7 stemmen]
      ...*stilte*: 41% [13 stemmen]
      ... afgevraagd: 'Geen Scar?': 3% [1 stem]
      Anders: 12% [4 stemmen]


    6.
    'Dat zijn de Relieken van de Dood,' zei Xenofilus.
    Hij pakte een ganzenveer van het overvolle tafeltje naast zich, zocht tussen nog meer boeken en vond een afgescheurd stuk perkament.
    'De Zegevlier,' zei hij en hij trok een rechte, verticale lijn op het perkament. 'De Steen van Wederkeer.' Hij tekende een cirkel rond de lijn. 'En de Mantel van Onzichtbaarheid,' besloot hij en hij vatte de lijn en de cirkel in een driehoek, zodat het symbool ontstond dat Hermelien zo geïntrigeerd had. 'Samen zijn dat de Relieken van de Dood,' zei Xenofilus.

    - Harry Potter en de Relieken van de Dood, pagina 296


      --


    'Thos are the Deathly Hallows,' said Xenophilius.
    He picked up a quill from a packed table at his elbow, and pulled a torn piece of parchment from between more books.
    'The Elder Wand,' he said, and he drew a straight vertical line upon the parchment. 'The Resurrection Stone,' he said, and he added a circle on top of the line. 'The Cloak of Invisibility,' he finished, enclosing both line and circle in a triangle, to make the symbol that so intrigued Hermione. 'Together,' he said, 'the Deathly Hallows.'

    - Harry Potter and the Deathly Hallows, page 332


      Vul aan: 'The Deathly Hallows/de Relieken van de Dood zijn...'
      Totaal aantal stemmen : 41
      Yay. Geen Horcruxes/Gruzielementen: 9% [4 stemmen]
      Verrassend, maar leuk!: 70% [29 stemmen]
      Verrassend, maar stom! 2% [1 stem]
      Niet verrassend.. Maar leuk!: 4% [2 stemmen]
      Niet verrassend.. En stom. 2% [1 stem]
      Anders: 9% [4 stemmen]





_________________
    04.02.'05 -31.12.'08

    See you in another life?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Emond's Field

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 17:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond het heel gemeen van Sneep dat ondank het gesmeek van Perkamentus Sneep hem toch doodde. De wereld stond even stil: Perkamentus kon toch nooit dood gaan! Dat was een onmogelijkheid!

De complottheorie dan Perkamentus dood was geloofde ik niet, omdat als zijn spreuken opgeheven werden. Hij was gewoon dood en dat moeten we gewoon accepteren.

Over de theorie dan Perkamentus wou dat Sneep hem vermoorde geloofde ik meer; maar het helemaal geloofwaardig vond ik het ook niet: Sneep was niet goed! Hij was slecht.





_________________
01-06-2003 ~ 31-12-2008

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Profiel bekijkenStuur privébericht
amytjuuuh
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: HPF

amytjuuuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 17:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik was eigenlijk totaal in shock toen ik dat las. Ik dacht ook : Wat?! Perkamentus kan niet dood zijn! Vanaf dat moment was ik er eigenlijk van overtuigd dat Sneep door en door slecht was.
Met die complottheorie was ik het totaal niet eens. Ik wist dat Perkamentus echt dood was, ook al drong dat pas tot me door tijdens die begrafenis.
Ik geloofde helemaal niet in de theorie dat Sneep goed was en Perkamentus wilde dat hij hem zou doden. Ik was er echt heilig van overtuigd dat hij evil was.





_________________
    HPF <3
Profiel bekijkenStuur privébericht
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: HPF

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 17:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond het erg onwezenlijk en onverwacht, hij was plots dood! Ik geloofde niet in de complottheorie, Perkamentus was zeker dood, dat stond vast.
Toch wist ik nog steeds zeker dat Snape goed was.





_________________
    02.04.07 ~ 31.12.08

    'Til we meet again, HPF'ers.
Profiel bekijkenStuur privébericht
V
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 122 Sikkels
Woonplaats: Het kantoor van de Ochtendprofeet

V is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 19:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op het moment dat ik dit stukje las, vond ik Sneep gewoon slecht. Ik haatte hem en kon geen enkele rede bedenken waarom hij toch niet slecht zou kunnen zijn.
Nu snap ik het wel, maar blijf Sneep nog altijd een beetje dubbel vinden. Hij ging pas aan Perkamentus' kant staan toen Lily dood was en niet omdat hij voor het goede wilde vechten. Misschien heeft hij dat later wel ingezien, hij is zijn rol wel altijd héél goed blijven spelen.





_________________
Hermione: [gasps and starts hugging Harry. Then a camera flash breaks them apart]
Rita Skeeter: Young love! How... stirring. If everything goes unfortunately today, you two may even make the front page!
Profiel bekijkenStuur privébericht
-->innie<--
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: With him <3

-->innie<-- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 19:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op dat moment dacht ik echt van NEE dit kan niet, want Snape was toch goed. Ik dacht altijd dat Snape goed was en toen op dat moment dacht ik echt van hoe kan dit.

Ik dacht wel gewoon dat hij echt dood was en niet opeens weer levend.
Ook, omdat inderdaad zijn spreuken waren opgeheven. En dat Felix verdwenen was.

Na een tijdje dacht ik wel dat Dumbledore wilde dat Snape hem vermoorde, vooral door dat smeken. Want Dumbledore smeekte nooit dus waarom nu wel. Maar ik wist het eigenlijk nooit zeker, omdat ik niet waarom wist.
Maar ik bleef wel geloven dat Snape goed was.





_________________
Buffy: So let me get this straight. You're... Dracula, the guy, the Count?
Dracula: I am.
Buffy: And you're sure this isn't just some fanboy thing?
'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Frie
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 708 Sikkels
Woonplaats: HPF voor altijd!

Frie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 19:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat moment dacht ik: Néén! Dat kan niet... Is Sneep echt slecht? Ik geloofde het eerst niet echt Razz Ik vond het echt een erg stukje.
De complottheorie geloofde ik niet... Perkamentus was dood, echt dood. Eerst had ik zoiets van ja hij komt terug. Maar op de begrafenis drong het echt wel door...
En dan dat Sneep Perkamentus moest doden, ja daar hadden we in het 6de boek eigenlijk geen idee van. Als je dat stukje dan leest vind je Sneep gewoon door en door slecht.





_________________
I'm gonna miss you HPF <3

It stops here, but you're in my heart forever!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Kirstenxx
4e jaars
4e jaars


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Just here

Kirstenxx is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 19:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Toen ik het las, zat ik echt met open mond. Ik was erg geschrokken dat Sneep zomaar Perkamentus doodde.
Dat kon toch niet, Perkamentus en dood?!

Ik wist eigenlijk niet of Sneep goed of slecht was.
Eerst dacht ik telkens dat Sneep goed was, maar toen hij Perkamentus doodde, vond ik hem echt slecht.

Ik wist wel zeker dat Perkamentus dood was, al hoopte ik toch een klein beetje van niet.. xD
Ik geloofde wel dat Perkamentus wilde dat Sneep hem vermoorde.





_________________
    Everyone has a fairytale they believe in....
Profiel bekijkenStuur privébericht
Hill2742
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 51 Sikkels


Hill2742 is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 20:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zat redelijk in shock toen ik dit las. Heb echt even zitten denken of het wel zomaar kon gebeuren. Ik had verder nog niet gehoord over de complettheorie dus het was een totale verrassing. En het drong pas tot me door toen ik het stuk las over de begrafenis.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 593 Sikkels
Woonplaats: In a cave with Lucius!

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 20:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het eerste wat ik dacht was dat Snape zijn toverstok zou laten zakken. Toen hij Perkamentus toch vermoorden kreeg ik letterlijk een krop in de keel. Moet je niet vragen hoe HP verslaaft ik ben. ^^
Ik ben toen buiten gaan wandelen en gaan nadenken over wat er gebeurt was. Mijn eerste reactie was: "Snape is slecht." En dat vond ik zo jammer! Ik kon er niet vanover dat Perkamentus dood was. Want ik dacht iets van: "Zonder Perkamentus is Harry NIETS."
Later begon ik te zoeken op het internet en stuite ik op berichten van mensen die geloofde dat Snape goed was omdat Hagrid Perkamentus en Snape hoorde ruziemaken in het bos. Misschien wel omdat Snape Perkamentus moest vermoorden maar Snape dat niet wou. Ik en die andere fans wisten niet dat we het aan het juiste eind hadden! Very Happy
Toen ben ik mijn standpunt op allé forums gaan verdedigen: Snape is goed! En sinds toen werd ik een 'Snape-is-goed' aanhanger met de gedachten van: "Hagrid heeft ze horen ruziemaken." Ik was ook opglucht toen echt bleek dat Snape goed was! Razz
De complottheorie geloofde ik omdat ik wilde dat hij nog leefde. "In boek zeven komt hij terug." Hiel ik mezelf voor. Maar toen J.K. Rowling bevstigde dat hij ECHT dood was geloofde ik er niet meer in. J.K. Rowling had het immers zelf bevestigd.





_________________
'Kijk...me...aan...' fluisterde hij.
De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor


Verdiend: 1 Sikkels
Woonplaats: In Snape's room, with Severus.

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 21:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Miss Und@ztood schreef:
Het eerste wat ik dacht was dat Snape zijn toverstok zou laten zakken. Toen hij Perkamentus toch vermoorden kreeg ik letterlijk een krop in de keel. Moet je niet vragen hoe HP verslaaft ik ben. ^^
Ik ben toen buiten gaan wandelen en gaan nadenken over wat er gebeurt was. Mijn eerste reactie was: "Snape is slecht." En dat vond ik zo jammer! Ik kon er niet vanover dat Perkamentus dood was. Want ik dacht iets van: "Zonder Perkamentus is Harry NIETS."
Later begon ik te zoeken op het internet en stuite ik op berichten van mensen die geloofde dat Snape goed was omdat Hagrid Perkamentus en Snape hoorde ruziemaken in het bos. Misschien wel omdat Snape Perkamentus moest vermoorden maar Snape dat niet wou. Ik en die andere fans wisten niet dat we het aan het juiste eind hadden! Very Happy
Toen ben ik mijn standpunt op allé forums gaan verdedigen: Snape is goed! En sinds toen werd ik een 'Snape-is-goed' aanhanger met de gedachten van: "Hagrid heeft ze horen ruziemaken." Ik was ook opglucht toen echt bleek dat Snape goed was! Razz
De complottheorie geloofde ik omdat ik wilde dat hij nog leefde. "In boek zeven komt hij terug." Hiel ik mezelf voor. Maar toen J.K. Rowling bevstigde dat hij ECHT dood was geloofde ik er niet meer in. J.K. Rowling had het immers zelf bevestigd.


Whahaha, ik was dus één van die mensen die heel hard riep dat er iets achter die ruzie zat, en dat snape goed moest zijn. Dat het in opdracht van perkamentus was gebeurd. Ik was wel in shock toen ik het las. Het kwam zo onverwachts. maar ik heb nooit getwijfeld aan dat snape goed was.





_________________
Gryffindor my light in the darkness

HPF we will miss you.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Whitelighter
6e jaars
6e jaars


Verdiend: 2 Sikkels
Woonplaats: Zweinstein

Whitelighter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 23:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond het echt erg. Vooral omdat Perkamentus had gesmeekt om het niet te doen. Ik hoopte nog een beetje dat Sneep het toch niet zou doen maar helaas deed hij het toch.
Spijtig genoeg wist ik al dat Perkamentus dood was toen ik begon met boek 6 te lezen, dat heb ik te danken aan een 'vriendin' die het boek al in één dag uit had terwijl ik hem pas met kerstmis kreeg.
Ik heb wel nooit gelooft dat Perkamentus zijn dood in scene zou gezet hebben en dat hij nog ergens leefde. Ik was er altijd van overtuigt dat hij werkelijk dood was, wat hij dan uiteindelijk ook echt wel was.
Bij dit stuk denk ik ook dat ik aan het wenen was. Dat doe ik altijd als er veel dingen in één keer gebeuren die toch wel veelverklarend zijn waar er iemand dood gaat. Op het einde van boek 7 heb ik ook heel veel geweend.





_________________
De wereld is een boek, wie nooit reist leest er minder dan een pagina in.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Standing at the edge of your town

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 23:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op het moment van lezen had ik nog niet echt het gevoel dat Snape goed was. Snape werkte voor Voldemort, hij heeft zelf de eed gezworen. Al ging het niet echt van hartte (toen Snape de eed had gezworen, was ik nog wel aan het twijfelen). Op het einde van het boek vermoord Snape dan Dumbledore. Zonder enige twijfel. Dumbledore smeekte nog om het niet te doen, maar de haat op Snape's gezicht was heel groot. Daarnaast moet je een avadra kedavra menen, dus Snape haatte hem echt. Dus het kon toch niet anders dan dat Snape echt slecht was? Dat hij echt Voldemort een hele grote dienst had bewezen? Althans dat dacht ik op dat moment.

Dit veranderde op het moment toen ik voor het eerst van de theorie hoorde. Ik vond eerst vooral de ruzie in het bos vreemd toen ik het las. De complottheorie gaf me de enige juiste verklaring: Snape moest Dumbledore doden omdat hij toch al dood ging. De ruzie in het bos is heel vreemd als Snape slecht was geweest. Want hij wil dan toch niet aandacht vestigen op zichzelf bij Dumbledore? Ik heb hierover ooit een hele lange post gemaakt, maar ik denk dat hij is verwijderd.

Maar het kwam op het volgende neer: als Snape in opdracht van Voldemort Dumledore moet vermoorden, dan wil hij dit zo stil mogelijk doen. Hij zal dan alles doen waar Dumbledore om vraagt, zodat hij (Dumbledore) nog steeds denkt dat Snape zijn trouwe dienaar is. Dus hij zal nooit ruzie willen zoeken. Daarnaast waar kan de ruzie dan over gaan? Het moet wel belangrijk zijn, anders zet Rowling het nooit in het boek. Dus Snape is het ergens mee oneens, hij wil iets niet doen wat Dumbledore hem opdraagt. Ik kon op dat moment niks verzinnen waarover de ruzie dan zou kunnen gaan. Behalve dan dat Dumbledore Snape vraagt om hem te vermoorden. Maar dan zou je eigenlijk moeten accepteren dat Snape nog goed is. Want dat maakt het eigenlijk veel logischer: Snape wil zijn meester toch niet zomaar vermoorden? De meester die jarenlang iets goeds in hem heeft gezien. Die hem altijd heeft vertrouwd. Die vraagt hem opeens hem te vermoorden. Dus wordt Snape boos op Dumbledore. Dat leek me toen het meest logische antwoord voor de ruzie in het bos.
Daarnaast dacht ik altijd, als Snape Dumbledore moest vermoorden, waarom niet eerder? Het was allang duidelijk dat het Draco niet zou lukken. Dus hij kon makkelijk, op een moment waarop ze alleen waren, Dumbledore hebben vermoord. Bijvoorbeeld tijdens de ruzie in het bos. Ze zijn op een verlaten plek, Snape kan makkelijk vluchten naar Voldemort. Niemand die iets merkt. Want Snape en Dumbledore wisten niet dat Hagrid hun gesprek hoorde. Dus het was naar mijn inzien logischer geweest als Snape toen Dumbledore had vermoord. Al was Snape misschien wel niet zo moedig en durfde hij het niet eerder te doen. Dat zou nog hebben gekund.

Ik heb wel even getwijfeld of Snape goed was, maar dan vooral tijdens het voor het laatst herlezen van boek 5. Jammer genoeg was dat net de tijd dat ik mijn voorspelling inleverde. Toen ik boek 6 daarna weer las, was ik weer zeker van mijn zaak. Ook viel me toen de laatste scene van het boek op. De manier waarop Snape tegen Harry praatte deed me vermoeden dat hij nog wel goed was. Ook nam hij Harry niet mee naar Voldemort en beschermde hij Harry tegen andere dooddoeners. Hij mocht Harry dan wel niet doden van Voldemort, maar als hij hem meenam naar Voldemort was er toch geen probleem? Dan kon Voldemort hem persoonlijk afmaken.

Dus voor het lezen van het boek 7 was ik wel vrij zeker van dat Snape goed was. Dat ze een complot in elkaar hadden gedraaid, dat Snape Dumbledore moest vermoorden. Omdat Dumbledore toch al ging sterven, al dan niet door de drank in de grot of door de verwonding aan zijn hand.
Gedurende boek 7 heb ik er eigenlijk niet zo heel veel over nagedacht. Al vond ik dat hij toen zijn rol veel overtuigender speelde als in boek 6. De verwonding van George bijvoorbeeld, ik vond dat toch wel ver gaan. Toen begon ik weer een beetje te twijfelen. Maar uiteindelijk bleek toch dat het toch een complot was. Ik was er wel bij mee toen, omdat het eigenlijk de enige theorie was waar ik echt in geloofde. Ik vond het toen wel goed van mezelf dat ik dat daar in geloofde.
(Anders dan bijvoorbeeld bij de Harr is een horcrux theorie. Voor het lezen van boek 7 had ik het gevoel dat als dat zou gebeuren, dat ik dan het boek uit het raam zou gooien. Ik vond het namelijk heel ongeloofwaardig. Uiteindelijk toch maar niet gedaan. Maar ik ben weer een beetje teveel van het onderwerp aan het afdwalen)

In het begin heb ik zelfs nog in het Perkie is niet dood verhaal geloofd. De site dumbledoreisnotdead.com had toen naar mijn menig overtuigende argumenten. Het was volgens mij al in de week nadat ik het boek uit had, dat ik die site voor het eerst bezochtte. Toen kwam ik ook voor het eerst op het spoor dat het een complot was (maar dat Dumbledore dus wel dood was).
Eigenlijk ben ik achteraf blij dat het toch niet waar is, want het zou wel een beetje ongeloofwaardig zijn geweest. Dit is misschien wel het mooiste stukje plot van het boek.

Off-topic:
Nu we het toch over Dumbledore hebben. J.K. Rowling zei dat we niet moesten verwachten dat Dumbledore een Gandalf zou doen. Daarmee bedoelde ze dat we niet moesten verwachten dat Dumbledore nog zou leven. Maar eigenlijk heeft Harry toch wel een soort van Gandalf gedaan? Hij heeft zelf gekozen om terug te komen op aarde en nog niet te sterven. Dit heeft Gandalf eigenlijk ook gedaan in LOTR. Hij was nog niet klaar om te sterven, hij moest nog wat doen hier op aarde. Daarom kwam hij terug als Gandalf the white.

Ps: Beetje heel lange post, sorry.





_________________
"I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"

16-08-2005 ~ 31-12-08
Profiel bekijkenStuur privébericht
Avana's Draco
Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 5 Sikkels
Woonplaats: At the end of all things

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 14, 2008 7:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond het echt ongelooflijk vreselijk. Dat was de eerste en enigste keer dat ik echt zin had om een Harry Potterboek ergens in de hoek te gooien.

Ik heb het boek ook wel even dicht gedaan en lekker boos geweest op Rowling. Ik heb uiteindelijk toch maar besloten om verder te lezen.

Ik was ook enorm kwaad op Sneep. Perkamentus smeekte zo hard, maar het kon Sneep niet deren. Ik dacht toen echt dat hij aan Voldemorts kant stond. Nochtans toen ik er achteraf terug over nadacht en toen ik die vraag of Sneep nu goed of slecht was overal tegenkwam, wou ik echt geloven dat Sneep goed was. Ik kon gewoon geen verklaring vinden waarom hij Perkamentus had vermoord.

Ik geloofde dan ook één van de theorieën die op 'albus dumbledore is not dead'. Namelijk degene waarbij Sneep een andere geluidloze spreuk gebruikte tesamen met de Avada Kedavra. Bovendien moet je die vloek menen, dus ik dacht dat hij het niet meende.
Het feit dat Perkamentus de lucht werd ingeslingerd was ook een reden om te geloven dat hij niet dood was. Normaal valt iemand gewoon dood neer.

Ik moet toegeven dat ik steeds aan Rons kant stond in boek 7, omdat die steeds hoopte dat Perkamentus niet dood was. Ik was even naïef.





_________________
I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.


Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 14, 2008 12:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja op dat moment ging ik dus nogal twijfelen of Snape wel goed was. Eigenlijk was ik op het moment erg zeker dat hij níet goed was. xD Later bedacht ik wel dat het erg voor de hand liggend zou zijn als hij slecht was. Maar op dat moment dacht ik: Wat een *censuur*

Ik was ook wel vrij zeker op dat moment dat Perkamentus echt dood was, op het moment dat ik het las dacht ik niet eens aan het feit dat hij op de een of andere manier nog zou kunnen leven.

Ik heb trouwens die theorie op 'Dumbledore is not dead' later ook gelezen, en op zich zaten er best wel wat punten in die konden kloppen, dus toen had ik wel het idee van, okay, hij zou best nog kunnen leven misschien. xD Maar ik was niet echt verbaasd toen dat niet zo bleek te zijn, het was alleen dat ik toen wel altijd dat in gedachte heb gehouden, tot dat Rowling bevestigde dat het echt níet zo was. Ik had in boek 7 dus ook echt niet meer het idee van, hij komt zo nog tot leven, als Rowling het zegt is ie dood. ^^"

Ik was ook niet eens echt verdrietig toen, ik had het alleen niet echt zien aankomen op die manier. Ik wist al wel dat Perkamentus dood ging, want ik las toen nog de Nederlandse versie, en was al lang plat gespoilerd. ^^" Bovendien huil ik niet zo makkelijk bij boeken, dus vandaar ook. xD





_________________
    I love HPF.

    All good things come to an end... Goodbye HPF.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer