Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Je imago/reputatie Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
FelixdeFeniks
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

FelixdeFeniks is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2008 13:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Imago vind ik altijd een interessant begrip; sommige mensen doen alles om hun reputatie te behouden, terwijl het anderen niet zoveel uitmaakt. Ook zijn er mensen die zich in bepaalde omstandigheden of onder bepaalde mensen "anders" gedragen of zich anders voordoen dan ze in werkelijkheid zijn.
Hoe zit dat bij jou?:

- Hoe sta jij bekend bij vrienden/familie/kennissen, denk je?
- Gedraag je je anders in een (grote) groep dan je doet als je bij een (paar) perso(o)n(en) bent?
- Vind je het belangrijk wat mensen van je vinden? Zo ja, wat voor effect heeft dat op je gedrag/keuzes?

Ik zal het zelf ook even invullen:
Dat vind ik een moeilijk te beantwoorden vraag; ik denk dat vrienden en familie mij vooral als vrolijk, creatief en naïef, maar ook als erg onhandig en vergeetachtig zien. Bij mensen die ik niet goed ken kan ik denk ik als verlegen overkomen...
Volgens mij vinden sommige klasgenoten mij erg raar (want ja, ik vind leren weleens léuk), maar daar heb ik niet zo'n boodschap aan.

- Gedraag je je anders in een (grote) groep dan je doet als je bij een (paar) perso(o)n(en) bent?
Het ligt aan de groep, denk ik. Als ik met een grote groep vrienden ben, kan ik wel wat luidruchtiger en meliger zijn dan normaal, maar me echt anders gedragen? Nah. Maar dat ligt natuurlijk ook aan de omstandigheden Wink.

- Vind je het belangrijk wat mensen van je vinden? Zo ja, wat voor effect heeft dat op je gedrag/keuzes?
Ik vond het altijd heel belangrijk, maar de afgelopen tijd wordt dat steeds minder. Ik doe waar ik zelf zin in heb en kom uit voor mijn hobby's en obsessies xD. Nog steeds vind ik wel vervelend als mensen me niet aardig vinden, maar ik ga er niet van wakker liggen of zo.

Op http://www.imagotest.nl/index.php?content=home kan je een imagotest doen en kijken of jouw beeld van jezelf overeenkomt met hoe je vrienden je zien. Best grappig!
(Ik weet eerlijk gezegd niet of dit soort reclame is toegestaan^^", maar ik dacht van wel...)

Nou, discussieer erop los! =)

Ik heb een soortgelijk topic niet kunnen vinden, maar als dat toch bestaat of dit topic niet zoveel toevoegt, verwijder het dan gerust =).

Profiel bekijkenStuur privébericht
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2008 13:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Best leuk topic Smile

Als een sociaal iemand die niet snel opgeeft (hoop ik xD)
Dat ligt er aan. Als ik met een groep HPF'ers zou zijn, kijken jullie vast niet raar op als ik een tak van de grond pak en toverspreukenn uit ga gillen.
Maar bij mijn eigen vrienden groep zou dat wat anders zijn. Maar meestal gedraag ik me wel hetzelfde.
Nou, ik wil er ten eerste voor mezelf goed uitzien enzo, en ik trek me niet echt heel veel aan van anderen, maar ik wil toch niet graag uigelachen worden enzo. Ik bedoel, ik ben geen Luna Lovegood Razz

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2008 14:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat er een groot verschil is hoe ik gezien wordt door vriendinnen en hoe ik door familie gezien wordt. Bij vriendinnen heb ik de reputatie redelijk hyper, een tikkie eigenaardig, een beetje obsessed door sommige dingen(en nee, dat is zeker niet alleen hp) en vrolijk te zijn. Mijn familie zou me eerder als ambitieus en rustig beschouwen. Het is niet alsof ik me anders voor doe, maar ik heb beide kanten in me. Beide kanten van me voelen als mijzelf

Ligt eraan. Als die grote groep een stel vreemden is gedraag ik me anders als bij een paar vriendinnen. Dat lijkt me logisch(toch?). Ik voel me niet altijd op mijn gemak ik een grote groep als ik niemand ken, maar zodra ik één iemand ken kan ik van daar uit makkelijk contact maken met anderen. Ik kan dus niet echt zeggen of ik me anders gedraag, dat ligt geheel aan de omstandigheden.

Euhm.. Ik haat ruzie en strijd, dus ik zal niet snel opmerkingen maken als ik weet dat iemand daar niet tegen kan. Ik ga niet mijn persoonlijkheid veranderen om populair te zijn, maar ik zal ook niet snel een uur rond mijn ene vriendin hyperen omdat Snape goed was(slechts 5 minuten), daar heb ik een andere vriendin voor. Ik pas me aan mijn gezelschap aan, probeer het mensen naar hun zin te laten hebben zonder mezelf te verliezen. Maar ik ga bijvoorbeeld geen polo's dragen omdat dat in is, mijn polofobie is sterk.

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2008 14:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Uhm .. nooit gevraagd eigenlijk maar ik denk dat ze van me denken dat ik gewoon alles zeg, vrij, ruimdenkend en behulpzaam

Niet dat ik weet. Ik ben ik. Ik let wel meer op anderen. Zo van 'Is hij/zij er nog wel?' of 'heeft iedereen het nog wel naar zijn/haar zin?'

Aan de ene kant wel. Ik wil niet graag gemeen ofzo gevonden worden bij de mensen die ik mag. Als dat wel zo is probeer ik wat vriendelijker over te komen
Aan de andere kant kan het me geen donder schelen wat jij (een onbekende) van mij vind. Ik ga me dan ook niet extra vriendelijk gedragen hoor

Woei, Gryff van het jaar 2008!
TheBestDamnThing
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

TheBestDamnThing is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2008 14:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, mijn vrienden vinden me lief, druk, spontaan. Tenminste dat zeggen ze! Razz

- Gedraag je je anders in een (grote) groep dan je doet als je bij een (paar) perso(o)n(en) bent? Ligt eraan wie de mensen zijn, bij mijn vrienden bijvoorbeeld, als we met z'n 8en zijn, ben ik heel rustig, dat is wel raar want in grote groepen ben ik wel wat gestresst/druk.

- Vind je het belangrijk wat mensen van je vinden? Zo ja, wat voor effect heeft dat op je gedrag/keuzes? Ja, ik vind het belangerijk, als mensen mij vervelend zouden vinden, en ze zouden het zeggen, zou ik wel proberen er iets aan te doen.

Missy
Ex-MadMaster
Ex-MadMaster

Verdiend: 1 Sikkels

Missy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2008 15:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat als je aan mijn vrienden, familie en kenissen vraagt om mij te omschrijven, dan denk ik dat je uiteenlopende antwoorden krijgt maar ook wel wat overeenkomende antwoorden.

Dit komt waarschijnlijk omdat ik aan de ene kant erg voorspelbaar en vooral erg vrolijk altijd ben, maar ik kan druk zijn maar ook erg rustig. De familie (en dan heb ik het niet over mijn ouders) zal denk ik over het algemeen antwoorden dat ik een rustig meisje ben. Terwijl vrienden dan, als ze dit lezen, in lachen uitbarsten en zeggen dat dat onzin is.

Ja, in een grote groep ben ik vaak wat rustiger. Ik weet niet hoe dit precies komt maar ik weet wel dat als het groepje kleiner is, en vooral mensen bevat die ik goed ken en mij ook dat ik dan veel drukker ben.

Ook op het werk ben ik wel anders, omdat ik vind dat bepaalde dingen voor mij zijn en ik erg ben gesteld op prive. Plus het feit, dat ik professioneel over wil komen. Een heel goed voorbeeld is dat ik maar een halfuurtje op de kerstborrel ben geweest van werk en niet eens ben komen opdagen op de nieuwjaarsborrel.

In een bepaalde mate wel, en het ligt er ook aan welke mensen. Mijn vrienden kennen mij en heb dus ook geen geheimen voor ze. Maar ik denk dat je bedoeld of het me uitmaakt wie ik ben naar de buitenwereld.

Vroeger maakte me dat erg veel uit, ik was altijd heel erg onzeker. En soms ben ik dat nog wel een beetje, misschien wel gezond... het zit me in ieder geval niet meer in de weg. Ik ben wie ik ben, ik kan niet anders en wat anderen daarvan denken... sja, het is nu eenmaal zo, ik verontschuldig me daar niet voor en zal het ook niet wegstoppen.

En soms wordt ik ook uitgelachen, dat is niet fijn maar ik zoek altijd een manier om daarmee om te gaan. Ik accepteer dat ik niet perfect ben...

Maurits_14
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 36 Sikkels

Maurits_14 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2008 15:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laeta schreef:
...
[b]- Gedraag je je anders in een (grote) groep dan je doet als je bij een (paar) perso(o)n(en) bent?

Ligt eraan. Als die grote groep een stel vreemden is gedraag ik me anders als bij een paar vriendinnen. Dat lijkt me logisch(toch?). Ik voel me niet altijd op mijn gemak ik een grote groep als ik niemand ken, maar zodra ik één iemand ken kan ik van daar uit makkelijk contact maken met anderen. Ik kan dus niet echt zeggen of ik me anders gedraag, dat ligt geheel aan de omstandigheden.

Inderdaad als je die mensen kent zul je losser zijn dan als die mensen wildvreemde zijn. =).
Bij vrienden ben ik nogal wild maak veel grappen en ben best luidruchtig en begaai het daar. Bij mijn familie, tja ik pas me aan aan de persoon, ik heb een vrij goeie band met mijn vader en we hebben altijd plezier en maken veel lawaai, terwijl ik met mijn moeder over andere dingen praat en mij rustiger gedraag.

Zoals Laeta ook al zei hangt dit af van de mensen bij wie je bent. Als je die mensen kent zul je je losser gedragen en doen gelijk altijd. Ken je die mensen niet zal je wat rustiger zijn en kennis proberen te maken.

Wat wildvreemde mensen van mij denken/vinden dat interesseert mij niks. Mensen die je niet kennen kunnen niet over je oordelen, ze kennen je persoonlijkheid en je gedrag ten opzichte van andere mensen niet. Wat mijn vrienden van mij vinden, tja dat maakt me ook niet zoveel uit, je moet elkaars 'tekortkomingen' accepteren en ermee leren leven zeg maar =D.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2008 15:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ik ben bij mijn vrienden anders dan mijn ouders. Als ik thuis kom dan zeg ik eigenlijk niet veel en zit ik voornamelijk op mijn kamer of achter de computer. Op school ben ik ook redelijk rustig. Ik denk dat veel mensen mij wel als een sociaal, vrolijk, theelievend mens ziet. xD Knuffelig overigens niet. Ik knuffel prive niet vaak. Alleen met vrienden dus. oftewel HPF'ers.Daarbij vinden mensen mij chaotisch en eigenwijs. Ik ken trouwens niet veel mensen die echt een hekel aan mij hebben. Komt omdat ik zelf ook geen hekel aan iemand heb.

Nee eigenlijk niet. Ik gedraag me alleen anders op school en thuis. Dan ben ik redelijk stil. En als ik bij mensen zit waar ik me op mijn gemak voel dan ben ik wat drukker. Iets hyperactiever en iets knuffeliger dus. xD

Over het algemeen maakt het mij echt niks uit wat andere mensen van mij vinden. Over het algemeen heb ik natuurlijk wel graag dat niet te veel mensen negatief over mij denken. Ik heb namelijk geen zin aan ruzie enzo. [a] Maar als een iemand mij niet leuk of aardig vind dan zit ik daar niet zo mee. Ik ben lekker mezelf en iedereen moet mij maar respecteren hoe ik ben.

Zo edit ik het bericht wel voor de uitslag van het testje. Ik hou namelijk van testjes. xD

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

LieffJ is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2008 20:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ehm. Tjaa. *Denkt*
Mijn familie, en dan vooral mijn ouders, zien me nogal onhandig, vergeetachtig, puberaal, chaotisch, koppig, maar ook open [In de zin van, ruimdenkend] en vriendelijk x.D
Van [sommige] mensheden hoor ik dit;
Kat is droog, seksistisch. Kat is melig, seksistisch. Kat is serieus, seksistisch. Kat is grappig, seksistisch.
x.D, het komt uit een MSNgesprek.
Ik ben in het algemeen niet echt goed met 'goede raad'. Als een vriend/vriendin een probleem heeft, kan hij/zijn het wel altijd tegen me zeggen, maar als je goede raad voor ene oplossing wilt, ben je aan het verkeerde adres :]
M'n klasgenoten vinden me vooral stil, omdat ik nooit veel zeg in de klas. Op de speelplaats zeggen ze net vaker dat ik m'n klep mot houwen x.D, ik heb gewoon geen ene sik te zeggen in de klas, hij intereseert me gewoon niet ^^ angel

Ligt aan de groep & situatie. Zoals hierboven al gezegd, in de klas ben ik stil, maar bij m'n vriendinnen net hartsikke spraakzaam & melig.

Nee. Nouwjah, het hangt er eig. weer een beetje vanaf wat voor mensen, en van wat ze iets moeten vinden x.D
Als m'n vriendinnen de kleren die ik aanheb/de muziek die ik luister/de boeken die ik lees/etc niet leuk vinden, nouwjah, pech voor heb, ik vind het nl wel leuk. In 't algemeen kan het me eig. niet veel schelen wat ze van me zeggen. Vorig jaar was ik nog bevriend met een meisje, dat de hele tijd vaag keek als ik stuk ging ofzo, en dan zei ze 'Iedereen kijkt! Doe stil!' terwijl er mss 3 mensen aan het kijken waren. En wat dan nog, als ze kijken. Boeit mij wat x.D Maar zij was echt wel erg. Ze had ruzie met iemand, en liep echt de hele speelplaats rond om haar maar niet tegen te komen. -.-'
Het maakt me in het algemeen niet echt druk wat ze van me vinden.
Als mensen me raar vinden omdat ik de slappe lach heb, who cares?
Als mensen me niet mogen om hoe ik er uit zie, oppervlakkige typjes dan hoor.
I don't care wat ze van me denken, zolang ik me goed voel bij hoe ik doe/me kleed/me gedraag/ect, vind ik het best.

Omggg, volgens mij is dit een überlang bericht x.D

Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2008 20:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bij vrienden denk ik als iemand die veel met haar obsessies bezig is. ^^ En ik denk ook als luisterend oor, als mijn vrienden problemen hebben komen ze meestal eerst naar mij toe. En ik denk ook als een gevoelig iemand en als een (soms té lief) iemand.

Hangt eigelijk vanaf hoe die onbekende personen zich gedragen. Ik heb het al een paar keer gehad dat die personen erg los zijn en dan hou ik me meestal gedeinst. Dan ben ik toch stiller dan dat ik bij bekende personen ben. Als ik zie dat die personen ook dezelfde interesses hebben en ook een beetje zoals mij zijn, dan ben ik wel losser. Ik ben nu opengebloeit sinds ik nieuwe vrienden heb en als ik me beter voel, dan ben ik ook losser.

Ik vind dat wel belangrijk, ja. Sommige mensen vinden me te braaf, ookal ben ik iets losser dan vroeger. Ik heb het zelf niet zo graag dat ze me zo zien als een te braaf iemand maar er zijn gelukkig mensen die dat helemaal niet vinden. En sommige vinden me een beetje vreemd, maar dat vind ik wel leuk. Ik spring er liever een beetje uit. ^^ Maar dat moet niet verder gaan, als ze me al voor creep zouden zien dan zou ik dat niet meer graag hebben. En hoe ze me zouden zien zou wel effect hebben op mijn gedrag. Als ze me niet leuk vinden dan kruip ik weer in mijn schulp en dan zou ik me heel onzeker voelen. Dus het heeft wel een groot effect op mijn gedrag.

Leuk topic btw. Wink

I'll do anything for you.
Tops<3
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 633 Sikkels

Tops<3 is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2008 20:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb eigenlijk geen idee. Over het algemeen als een meisje die haar mening klaar heeft, van zich afbijt en snel op de kast zit. Eigenlijk een echte hollandse dus.
Ik laat niet vlug over mij lopen, maar het doet me wel zeer als het gebeurt.

Bij vrienden sta ik bekend denk ik als een zorgzaam, prettig gestoord en toch wel onzeker. Maarja ik ben ook 16 logisch dus. Mar ja over het algemeen ben ik gewoon maf.

Bij mn vrienden ben ik maf, bij mensen die ik niet goed ken wacht ik af, kijken hoe ze zelf zijn. Dan pas ik me daar wel aan aan, op een manier die ik zelf fijner vind.

Ja, dat vind ik wel. Ik vind niet dat je álles maar kunt zeggen, sommige dingen moet je gewoon voor je houden, en daarom kan het me wel wat schelen. Ik wil niet bekend staan als een aso.
Maar verder, iedereen moet me maar nemen zoals ik ben en anders heb ik aan die mensen ook geen boodschap meer.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

DoubleD is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2008 20:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pfff, werkelijk geen idee! Ik denk dat ze me een beetje zien als iemand die graag haar mening geeft, vrolijk en beleefd is.

Als ik bijvoorbeeld met mijn vader ben, gedraag ik me anders dan wanneer ik met vriendinnen bij. Ik en mijn vader zijn soms echt dom bezig. Dan gaan we allemaal rare bekken trekken, heel raar praten enz. ^^ Dat is gewoon iets van ons samen, wat andere mensen niet begrijpen.
Bij mijn vrienden ben ik gewoon gezellig. Ik zal wel, als ik bijvoorbeeld mensen niet ken, net zo doen als dat ik bij mijn vrienden doe. Ik bedoel, zo ben ik gewoon, en zo moeten ze me maar nemen. Ik ga me echt niet anders gedragen omdat het vreemden zijn. Dan voel ik me niet ongemakkelijk, en weten zij gelijk wat ze van mij moeten denken. ^^

Het intreseert me weinig wat mensen van mij denken. Ik ben gewoon zo, en ik ga dat niet veranderen. Tuurlijk let ik wel op dingetjes van hoe ik me gedraag omdat sommige dingen die ik doe best irritant kunnen zijn. Maar eigenlijk is dat puur voor mezelf.
Wanneer iemand tegen mij zegt 'Doe niet zo raar. Wat moeten al die mensen wel niet van je denken?' dan kan ik me daar echt niet druk om maken. Ik heb maar een paar vrienden nodig, en de rest kan me worst wezen. De vrienden die ik heb, die nemen me zoals ik ben. ^^

Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 6:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hou van lijstjes. ^^

Bij vrienden ben ik meer stil en ga ik ook minder doen als ik bij mijn familie en beste vriendin durf. Dus volgens mij hebben ze allemaal een verschillend beeld bij mij, maar ik weet echt niet wat voor beeld.
Ja, in groep val ik altijd stil en bij één of twee mensen ben ik echt een prater.
Ik heb al eens iemand weten te zeggen toen die bij mij alleen was van 'Hey, jij kunt praten.' Dat kwam er zo heel droog uit. Very Happy Maar die persoon had me alleen maar in een grote groep mensen gezien.
Je heel belangrijk. Vorig jaar vond ik een kleedje mooi en ik deed dat aan, iemand in school vond het niet mooi (en dat liet die wel blijken) en ik heb dat kleedje ook niet meer aangehad.
Meestal doe ik toch lekker mijn zin maar ze moeten nu niet denken dat ik zo'n rare ben omdat ik altijd rare dingen aanheb ofzo. Razz
Ik kijk meestal wel naar mezelf als ik winkel maar soms durf ik wel eens denken van: 'Dit gaat die persoon niet mooi vinden' ofzo.
Mijn gedrag vranderd niet zo door anderen denk ik...

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
T O N K S
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

T O N K S is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 9:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm.. ik word gezien als hyperactief, uniek, slim en met een eigen mening. Maar thuis word ik meer lui dan hyperactief gezien.
Nah. Overal hetzelfde. Hoewel ik heel wat kalmer ben thuis.
Nopes. Ik heb vaak genoeg dingen gedaan die andere mensen afkeuren. Ik draag wat ik wil en ik zeg het als ik het ergens niet mee eens ben, of het nu de directeur van de school of een goede vriendin is.

- Albert Camus

Somos Campeões Portugal
Rylane
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 420 Sikkels

Rylane is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 11:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mmm, interessant topic.

Ik denk dat ze mij zien als een vrolijke gezellige meid. Ik klets graag over van alles en nog wat.

Ja zeker, als ik in een grotere groep ben gedraag ik me een stuk stiller en rustiger. Dan houd ik me een beetje op de achtergrond. Maar als we met een klein groepje zijn heb ik wel wat te kletsen en ben ik veel opener.

Natuurlijk is het fijn als mensen je aardig en leuk vinden, maar ik ga me niet anders voordoen als ik ben. Als ik onzeker ben weet ik dat altijd goed te verbergen, maar ik ga niet stoer doen ofzo om mensen me aardig te laten vinden. Als ze me niet leuk vinden, nou dan niet.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp