Charlie Oceanic 815 Survivor Verdiend:
0 Sikkels
Geplaatst:
Do Feb 28, 2008 19:40
Eén van de succesvolste sitcoms uit Amerika en dan vooral een taboedoorbrekende sitcom die heel wat prijzen in de wacht heeft gesleept.
"Will & Grace" vertelt het verhaal - gespreidt over acht uitzendjaren -, over Will & Grace, twee boezemvrienden die beiden op zoek zijn naar hun grote liefde; hij is homo, zij hetero. Naast deze twee leading rolls heb je ook nog Jack McFarland en Karen Walker die net zo belangrijk zijn als Will & Grace zelf. Jack is ook homo en een goede vriend van Will. Karen werkt voor Grace (nuja.. "werken"). Zij zijn op hun beurt ook boezemvrienden.
De serie startte in 1998 en op 21 mei 2006 werd de finale in Amerika uitgezonden; het waren acht succesvolle jaren.
Acteurs Will Truman wordt gespeeld door Eric McCormack. Hij kreeg voor zijn rol bij Will & Grace een 'Emmy Award' in 2001 in Outstanding Lead Actor in a Comedy Series. Samen met de drie andere spelers kreeg hij in 2001 ook een 'Screen Actors Guild Award' voor Outstanding Performance by an Ensemble in a Comedy Series.
Grace Adler wordt gespeeld door Debra Messing. Ook zij kreeg voor haar fantatsiche rol enkele prijzen toegekend: een 'Emmy Award' in 2003 voor Outstanding Lead Actress in a Comedy Series, twee maal een 'Satellite Award' (2002 en 2003) voor Best Performance by an Actress in a Series, Comedy or Musical en een 'TV Guide Award' in 2001 voor Actress of the Year in a Comedy Series.
Sean Hayes speelt de rol van Jack McFarland (en dat doet hij echt schitterend). En daar gaan we weer, ook hij kreeg meer dan één keer een hele mooie prijs toegekend: in 2000 kreeg hij een 'Emmy Award' voor Outstanding Supporting Actor in a Comedy Series, in 2001 een 'American Comedy Award' voor Funniest Supporting Male Performer in a TV Series. Hij kreeg ook drie keer een 'Screen Actors Guild Award' voor Outstanding Performance by a Male Actor in a Comedy Series (2002, 2003, 2006). Daarnaast ook nog een 'TV Guide Award' in 2001 en drie keer een 'Teen Choice Award' (2000, 2001 en 2004)!
En als laatste hebben we de fantastische Karen Walker, gespeeld door Megan Mullaly. Ik denk dat het wel al duidelijk is, maargoed, daar gaan we nog maar een keer, want ook deze vrouw heeft al heel wat prijzen in haar vitrinekast staan: eerst en vooral een 'American Comedy Award' uit 2001 voor Funniest Supporting Female Performer in a TV Series, een hele mooie 'Emmy Award' in 2000 in de categorie Outstanding Supporting Actress in a Comedy Series. Net als Sean kreeg ze op haar beurt ook drie 'Screen Actors Guild Awards' voor Outstanding Performance by a Female Actor in a Comedy Series (2002, 2003, 2004).
Naast de vier dragers van de serie, zijn er ook nog enkele vaak terugkerende personages zoals de moeder van Grace en de vader van Will. De sitcom staat er ook om bekend dat er hier en daar ook een bekend gezicht als Madonna opduikt (maar ook Britney Spears, Cher en Elton John waren in W&G te zien).
Prijzen
Hoewel ik er al heel wat heb opgesomd, zijn dat ze nog niet allemaal. Ik ga ze ook niet allemaal opsommen (want het zijn er heel erg veel), maar ik wilde nog even zeggen dat de show maar liefst (in totaal, dus plus Awards voor acteerprestaties): 14 Emmy Awards heeft gekregen, 6 GLAAD Media Awards en 7 Screen Actors Guild Awards. Als we ze allemaal zouden optellen komen we op een mooi totaal van maar liefst 48 prijzen.
Als je het mij vraagt is dit ook meer dan verdiend, want ik ben een absolute fan van deze show. Het verbaasde me eigenlijk om te zien dat er nog geen topic was over Will & Grace op het forum, terwijl het toch één van de meestbesproken sitcoms is geweest. Naast het taboedoorbrekende verhaal, vind ik de acteerprestaties ook uitermate hoog en ligt de humor me volledig (ik vind het ook vaak naar theater buigen, wat ik persoonlijk erg waardeer).
Op dit moment heb ik (in volgorde) de drie eerste seizoenen gezien (ik heb ze ook op DVD gekocht). Zodra ik weer wat meer money in the pocket heb, ga ik m'n collectie uitbreiden en ik wil graag de volledige show bij m'n verzameling toevoegen, want ik krijg er maar niet genoeg van.
Als ik het goed heb wordt Will & Grace:
In Nederland op Net 5 uitgezonden; elke werkdag om 17.15u.
In België voorlopig niet meer uitgezonden.
Graag wil ik oproepen om (als iemand dat wil gaan doen) de afleveringen te bespreken onder SPOILERTAGS. Zeker als het om belangrijke dingen als de finale gaat (die ik dus nog moet bekijken).
En nu ben ik erg benieuwd wie er nog zo van deze sitcom houdt, als ik! ^^
OMG ik vind deze show helemaal geweldig. Het is niet dat ik hier voor thuis blijf en ik kijk het ook niet altijd maar als ik aan het zappen is en het is erop dan blijf hier zeker weten wel naar kijken. Het is alleen op een hele vage tijd erop. Rond die tijd gaan wij namelijk meestal eten. Daarbij wordt het later nog eens herhaalt alleen dat is pas rond middernacht ofzo. Mijn zus heeft alle dvd's ofzo dus bij haar zie ik het ook wel heel vaak. Ik vind het echt een heel leuk concept. Sowieso als het om homo's gaat dan is het wel goed. xD ja ik vind deze serie wel goed. ^^
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Omg, Will & Grace is gewoon geweldig! Ik hou gewoon van die humor en de directheid!
Karen die gehecht is aan Rosario maar dat zeker niet zal laten blijken, Grace die niet kan zingen en dat niet wilt geloven, Jack met z'n TVshow die dan op niets uitdraait, zo kan ik nog wel even verder gaan xD
Die aflevering dat Karen besluit dat ze seks moet hebben met Stan omdat hij nu eenmaal haar man is en hem lokt met salami om uiteindelijk de camera te verleiden
Wie ik ook hélemaal geweldig vind is Beverly Lesley, die is gewoon te grappig xD
Wetede Taps
Vogier/Ruissee
Laf n lauw vel
Nagapi 5
Fiat
I Will and Grace. Mijn absoluut favoriete personages is niemand minder dan Karen Walker. Ze is geweldig met haar verslavingen aan pillen en drank. Persoonlijk vond ik niet alle bijrollen fantastisch maar degenen die opvallen waren Beverly Lesly, (die ik nog meer gay vond dan Jack) en Bobbi Adler zeker in haar discussies met Grace.
Ik baalde zo dat de show stopte, maar ik vond de finale fantastisch, met als hoogtepunt het duet tussen Jack en Karen.
Fantastische Show, alleen te kort : )
xxx Soow
Pottergirl Heksenleider 2e klas Verdiend:
627 Sikkels
Geplaatst:
Di Mrt 04, 2008 18:58
Ik. Hou. Van. Jack.
Echt, een van de leukste comedy-figuren die ik ken xD Ik heb al heel lang geen Will&Grace meer gezien en ik heb het ook nooit echt heel fanatiek gevolgd ofzo, maar als ik er langs zap blijf ik altijd kijken. Het is zo ontzettend grappig xD Ik wil nog een keer een van de seizoenen op DVD hebben ofzo, voor als ik een keer depressief ben xD Kan ik gewoon Will&Grace gaan kijken, dan ben ik zo weer vrolijk.
Laatst zat ik een beetje op YouTube rond te kijken naar bloopers van leuke series (lees: Friends en dat soort dingen) en toen kwam ik ook zulke hilarische filmpjes van Will&Grace tegen dat ik ze jullie niet kan onthouden :') Het kan zijn dat er wat fragmenten dubbel inzitten, maar dat vond ik absoluut niet storend xD
Verdiend:
49 Sikkels
Geplaatst:
Wo Mrt 05, 2008 15:59
Ik vind Will and Grace ook helemaal geweldig. Mijn toch wel favoriete personage is Will. Ik vind het knap dat, als je zelf geen gay bent, toch op een overtuigende manier een homo kan spelen. Maar de rest is natuurlijk ook geweldig... Ik heb het niet echt op tv gevolgd, maar doordat mijn zus seizoensboxen ging kopen ben ik het ook gaan kijken. Ik vind het wel goed dat er zo'n serie op tv was, vooral in Amerika, omdat ze daar niet zo van de homo's zijn. Maar al met al een geweldige serie!
Charlie Oceanic 815 Survivor Verdiend:
0 Sikkels
Geplaatst:
Ma Apr 14, 2008 19:23
@Pottergirl: De bloopers zijn inderdaad echt super XD
En ik heb nu in mijn bezit: S1/2/3/4/5 & 6 en tot nu toe heb ik ze ook allemaal bekeken.. Ik verjaar bijna en ik verwacht eigenlijk S7 & 8 xD, en anders wacht ik tot ik weer cash heb en dan koop ik ze gewoon zelf.. ik blijf de serie echt geweldig vinden; zonde dat ik ooit alle eps bekeken ga hebben xD"
Maar ik heb ergens gelezen dat er ook een film bestaat, maar ik moet er even wat meer rond opzoeken, want ik weet niet zo goed waar die dan geplaatst moet worden, wss een soort van epiloog/sequel na de laatste ep ofzo.
En onlangs nog echt een superhilarisch stukje gezien in een episode van season 6. Proloog: Grace d'r moeder is uit gaan eten met Jack in plaats van met Grace. Ondertussen staat Karen in de rij aan te schuiven voor een Concert van één of andere zanger, dan komt Grace terug en doet ze alsof het haar allemaal niets kan schelen. En dan... XD:
30 Sikkels
Geplaatst:
Wo Apr 16, 2008 15:50
I LOVEthe show !!!!
Mijn favo - personage, is zoals velen Karen Walker. Het meest hilarische moment is wanneer ze danst op 'It's not unuasual' . Haha, en dan dat zingen .
Mijn favoriete side - personage is Marylin, de moeder van Will. Ze kan zo bot uit de hoek komen als het gaat over haar man & Tina. Tina is by the way ook hilarisch. En zo kan ik nog lang doorgaan: Amber - Louise was geweldig! Bobbi Adler ruled! Mrs. Carter uit de verplegerschool was super! De twee lesbische makelaars, super! ....
_________________ 'This is cosy.'
'It's a broomcupboard.'
'You should feel right at home then. ' ==> Join Huffelpuf!
We are undercover passion on the run
Chasing love up against the sun!
BeeGee Kenobi The Lost Mod Verdiend:
0 Sikkels
Geplaatst:
Wo Apr 16, 2008 16:06
Ik haat Will & Grace!
Ik vind het een van de meest eentonige en vervelende series die ik ken. Ik was dan ook niet blij dat ze Sex and the City vervingen door Will & Grace op Net 5. Ik vind de meeste afleveringen zo ontiegelijk flauw en overdreven. Ik zit niet te schuddebuiken op de bank als Jack weer iets totally gay doet...
Ik vind het echt een flutserie..
Cookiiemonster Beginnend Tovenaar Verdiend:
0 Sikkels
Geplaatst:
Wo Apr 16, 2008 16:15
Ik vind Will & Grace té super
De grapjes die ze maken, de acteurs!
Echt geweldig. Mijn favoriete is het duo Karen & Jack.
Alleen zijn ze grappig maar als ze met 2 zijn is het nóg grappiger!
Ik kijk er altijd naar . Maar het komt niet meer hier in België .. ;(
Geplaatst:
Wo Apr 16, 2008 17:14
BeeGee Kenobi schreef:
Ik haat Will & Grace!
Ik vind het een van de meest eentonige en vervelende series die ik ken. Ik was dan ook niet blij dat ze Sex and the City vervingen door Will & Grace op Net 5. Ik vind de meeste afleveringen zo ontiegelijk flauw en overdreven. Ik zit niet te schuddebuiken op de bank als Jack weer iets totally gay doet...
Ik vind het echt een flutserie..
Nou, volgens mij heeft het dan met je gevoel voor humor te maken. Nee, dat bedoel ik niet verkeerd xD, op die manier druk ik het verkeerd uit, maar mss kan je lachen om compleet andere dingen dan ik. Zo ken ik mensen die Borat echt ontiegelijk grappig vinden, terwijl ik er echt helemaal niet moet om lachen, huilen komt eerder in de buurt..
Daarnaast denk ik ook dat je een beetje vertrouwd moet zien met de serie, dat hij meer dan één Emmy heeft gewonnen bewijst dat ook denk ik. In het begin vond ik het ook gewoon grappig enzo, toen kende ik de personages langs geen kanten.. maar nu volg ik het echt op de voet via DVD en de verhalenplots per season snap je dan ook, waardoor het ergens intenser wordt als je het dus vaker ziet.
Maargoed, niet dat ik je mening niet apprecieer hoor XD.
0 Sikkels
Geplaatst:
Do Jun 19, 2008 19:34
Dubbelpost, my bad.
Maaar. Ik heb nu ALLE Season hier op DVD en ik heb ze nu ook allemaal uitgekeken en OMG..
SPOILERS!
[selecteer] Die finale was zooooo mooi '.' Echt, het hele verhaal van Will en Grace die aan hun vriendschap twijfelen en altijd hebben geloofd dat het Destiny was en dat die Destiny wordt beantwoord door Will's zoon en Grace's dochter die met elkaar gaan trouwen. Da's like zoooo mooi <3
Oh. En yay for Leo en Vince, zij waren absoluut mijn favoriete lovers van Will en Grace. Yay dat ze daar mee eindigen. <3
EN OMG. YAYNESS FOR JACK AND KAREN. Dat 'Unforgettable'-duet op het einde was fantastisch mooi, ik zat echt op het randje van huilen '.' Megan kan echt ook fantastisch mooi zingen en tot mijn verbazing kan Sean piano spelen én zingen xD. Oh, maar echt, dat duet was prachtig en dan het 'buiktik'-gedoe van toen ze elkaar voor het eerst ontmoetten.. Subliem <3
En toen was het gedaan.. Geen episodes meer en een prachtig einde '_' Man, ik ga deze show missen. Oeh oeh, die liveshows tijdens S8 waren ook heel super, met een real blooper ertussen xD.
Nu alleen nog de 'Behind the Scene' 'Say Goodnight, Gracie' kijken en dan zit het er definitief op.. Aaw. Ik ga ze echt missen *is nog steeds op zoek naar een woord dat aangeeft dat je down bent omdat een tv show eindigt* [/selecteer]
Will & Grace is awesome :] Ik zie het niet meer zo vaak, maar een tijdje geleden heb ik het heel streng gevolgt.. Ik wil het weer gaan oppakken :]
Ik heb geen favo-personages, ik vind ze allemaal geweldig !
Volgende onderwerp Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum