Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Boeken: Twilight Serie Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Changetje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: mid winter

Changetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 17:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey guys!

Sinds de boeken van Stephenie Meyer best wel bekend zijn op het forum (and among msn-vriendjes), leek een topic over Twilight wel gepast. Dus tadaah! =D Hier kunnen we fijn discussiëren over Twilight, New Moon, Eclipse, Bella, Edward, Jacob, Alice en de andere Cullens.

Even een kleine introductie van Twilight (gekopieerd van Bol.com):
Als Isabella Swan naar het regenachtige Forks verhuisd en de mysterieuze en aantrekkelijke Edward Cullen ontmoet, neemt haar leven een spannende en angstige wending.
Edward, met zijn bleke huid, gouden ogen, betoverende stem en bovennatuurlijke gave, is zowel onweerstaanbaar als ongenaakbaar. Tot nog toe heeft hij zijn ware identiteit verborgen weten te houden, maar Bella is vastbesloten achter zijn duistere geheim te komen.


Image

Op dit moment zijn er drie boeken in het Engels verschenen. Twilight, New Moon en Eclipse, en later dit jaar (rond Augustus) komt het vierde boek Breaking Dawn uit.
Alleen Twilight en New Moon (Nieuwe Maan) zijn vertaald naar het Nederlands, maar Eclipse zal waarschijnlijk nu vertaald worden.
En er komt ook een film van Twilight! =D Bella wordt gespeeld door Kristen Stewart en Edward door Robert Pattison.

De officiele site van de schrijfster Stephenie Meyer is hier te vinden.

Ik denk dat ik wel voor iedereen spreek als ik zeg dat we geen spoilers willen lezen, dus graag spoilers van New Moon en Eclipse onder spoilertags! Andere spoilers, bijvoorbeeld over de nieuwe boeken ook. Twilight kunnen we denk ik wel gewoon bespreken, aangezien dat het eerste boek is (:

En voor de rest: Have fun! =D





_________________
there’s no way to stop what comes falling
Profiel bekijkenStuur privébericht
JustxMe
Oude Forumnaam: Pink Princesss Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: in a empty room.

JustxMe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 19:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zal ik al eerste maar Edward claimen? (6)

Ik houd van de serie van Twilight. Door Raya heb ik het ontdekt en ik kan het boek gewoon 10000 keer lezen zonder dat verveelt. Het is erg mooi geschreven en de wereld der vampiers is zeer realistische in het boek. Ik heb deel twee ook gelezen maar ben te lui om dingen in spoilertags te zetten dus ik houd mijn mond daarover. Ik vind het wel balen dat onze bibliotheek Eclipse niet heeft of de andere boeken in het engels. Thuis ligt dus Twilight&Nieuwe Maan, en persoonlijk vind ik de eerste toch beter <3[/code]





_________________
    once a marauder, always a marauder.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Mrs Riddle
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 132 Sikkels
Woonplaats: Villa Vilijn

Mrs Riddle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 19:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

OMG!! Zalig dat er een topic over twilight is!! Ik vind die boeken dus zooo geweldig!! Ik heb ze in het Engels gelezen en ik kijk uit naar de film die uitkomt volgende December. Maar die boeken, man, die zijn zoooooooooo verslavend!! Ik kan niet w8en tot na de vakantie zodat ik Eclipse kan lezen, ik heb nu een week geleden 'New Moon' uitgelezen en omg, ik krijg kippenvel als ik het lees. Edward is zo mijn droomman! XD
Ik hoop echt dat Edward van Bella een vampier zal maken!!! Ze zijn zo een mooi koppel!!!! Ik heb ook al veel video clips gemaakt op Youtube over de Twilightseries omdat ik gwn niet kan stoppen met over de boeken te denken... Laughing





_________________
Groetjes, Mrs Riddle
Profiel bekijkenStuur privébericht
Addiie
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 306 Sikkels
Woonplaats: Heaven

Addiie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 21:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nog nooit van Twilight gehoord, maar het lijkt me wel heel erg leuk! Ik ga snel die boeken in de bieb halen ...





_________________
    from the moment i saw you
    from the moment i looked into your eyes

Profiel bekijkenStuur privébericht
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: HPF

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 21:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik had er tot voor kort nooit van gehoord, tot ik een plaatje tegenkwam op een andere site over HP, met daarop Robert Pattinson. Dat plaatje was er dan reclame voor ofzo.
Later sloeg een bepaalde forumlid me om de oren met hoe fantastisch het allemaal niet is ^^ En nu hoor ik er best veel over. Ik ga de boeken vast wel eens lezen Smile





_________________
    02.04.07 ~ 31.12.08

    'Til we meet again, HPF'ers.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Manouk
Oude Forumnaam: Noukju Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels


Manouk is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 21:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben nu, dankzij een paar obsessieve Twilightfans (*kijkt naar Cho*) gister ook begonnen in Twilight. En inmiddels ben ik over de helft xD Echt, het is zo verslavend, het is zo goed geschreven en ik kan me echt zo goed in Bella verplaatsen.
Ooh en Yara, ik claim Edward! Echt, hij is echt geweldig <3 Hij is serieus het meest fascinerende personage dat ik ooit in een boek heb gezien. Echt, je zou er stapelverliefd op worden xD Ik ga dus nu douchen en dan duik ik mijn bed in, want ik móét gewoon verder lezen, ik kan echt nergens anders meer aan denken xD Het is te erg gewoon. Ik ben nu dus Twilight aan het lezen in het Nederlands en op mijn nachtkastje ligt New Moon, in het Engels dus. Ik hou van onze schoolbibliotheek [a] Ik ga de boeken kopen zodra ik weer geld mag uitgeven van mezelf en zodra ik een keer in een goede boekwinkel kom :/ Ik wil vooral Eclipse graag hebben, want die heeft onze bieb niet.

Ik ben nu trouwens aan het einde van de 'Seattle'-dag. En ik ga serieus met elke pagina meer van Edward houden xD Hij is echt geweldig en heel interessant, ik zit steeds te wachten op nieuwe dialogen. En ze vervelen echt nooit (:

Ooh en ik heb vanmiddag wat filmfoto's gezien (thanks Kirsten), ik zal ze wel plaatsen als ik de links weer gevonden heb. Robert heeft gouden contactlenzen :D Dus de ogen moeten goedkomen, hoop ik. Ik ben benieuwd hoe ze de zwarte/karamelkleurige ogen gaan doen.. Misschien houden ze het bij goud? Ik vind Robert eigenlijk steeds beter gecast, in het begin had ik zo mijn twijfels maar hoe meer foto's ik zie en hoe meer ik lees, hoe beter hij past (: Bella is geloof ik ook wel goed gecast. Ik vind Emmett heel anders dan ik me voorstel, maar waar ik ben is nog niet zoveel over Emmett, dus op zich kan ik er niet heel veel van zeggen denk ik.

Ooh en weet iemand of Twilight verfilmd wordt of dat ze de verhalen van Twilight, New Moon en eventueel Eclipse samenwerven? Ik hoop alleen Twilight, dan komen er namelijk nog drie film [a]
En ik geloof dat de releasedatum voor Nederland inmiddels op 9 januari 2009 staat. Hoezo ze laten ons lang wachten :/





_________________
    The last enemy that shall be destroyed is death.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Hogwarts

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 22:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Nouk:

Ik heb het eventjes nagezocht voor je xD Er komen inderdaad drie films uit gebaseerd op de boeken van Stephenie Meyer, geen samenwerving van alle drie de boeken. Twilight is dus de eerste film in de reeks. En leuk, dat Robert Pattinson een van de hoofdrollen heeft in de film.

Als ik er tijd voor heb, ga ik de boeken zeker lezen. Ze lijken me echt heel erg gaaf! Razz





_________________
    Ééns een HPF'er, altijd een HPF'er.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Changetje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: mid winter

Changetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 22:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yay, drie films! =D Dat wilde ik horen ^^

@Nouk: Yeah, ik vind het zo hip dat je ze ook leest, meer squee-maatjes! =D

Ik eh - heb dit topic aangemaakt, dus is het wel logisch dat ik Twilight echt helemaal geweldig vind ^^ Ik heb het eerste boek ergens begin januari gelezen zonder te weten dat er een hele hype over was xD Ik ging even googlen en toen kwam ik erachter dat er dus een heel fandom is xD Daarna meteen New Moon aangeschaft (onze bieb had ze niet xO) en daar heb ik wel wat langer over gedaan (rofl, zo'n twee maand. Ik snap het ook niet). En vorige week heb ik Eclipse gekocht, dus ik lees nu weer constant. Idd, verslavend xD

Wat als we Edward delen? [a] Ik geloof dat ongeveer alle vrouwelijke (en sommige van de mannelijke) fans Edward sexeh vinden xD
Well - Edward is m'n favo personage, maar Alice komt ook dicht in de buurt. En Emmett ook (:

Qua film vind ik de Cullens & Bella wel goed gecast. Ik vind Alice echt awesome xD En Emmett trouwens ook ^^





_________________
there’s no way to stop what comes falling
Profiel bekijkenStuur privébericht
San Riddle
Oude Forumnaam: Miss Sanniej Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: the Riddle House

San Riddle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 23:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Seriously, je hoort tegenwoordig echt steeds meer mensen over Twilight enzo xD Dus het viel me op dat er tegenwoordig ook al een topic van is.

Ik heb er alleen over gehoord via LJ en via Nouk van de week die vroeg of ik de boeken ook las. Ik was het eigenlijk wel van plan en ik ging gister vol goede moed op weg naar de bibliotheek, maar daar heb ik er 2 uur lang naar gezocht en daarna nog gevraagd en ze hebben er dus geen enkele versie van oO
En stiekem ben ik toch best benieuwd, dus heeft iemand tips waar ik hem dan zou kunnen lenen/kopen/lezen? Ik hoorde iets over een exemplaar op internet, maar die kon ik niet vinden, klopt dat?





_________________
    are you a riddle to solve all along?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Mrs Riddle
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 132 Sikkels
Woonplaats: Villa Vilijn

Mrs Riddle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 23:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben zo net naar filmpjes van op de set aan het kijken en omg!, Rob is soooooo hot als Edward. Wel hij is sowieso heel hot, maar kom. Maar ja jullie hebben glijk, de Twilight series zijn verslavend, er gaat geen moment voorbij dat ik niet aan de series denk of filmpjes voor Youtube maak. Maar weet iemand of dat er alleen maar 1 film komt of 4 aangezien de laatste boek 'Breaking Dawn' uitkomt in augustus...





_________________
Groetjes, Mrs Riddle
Profiel bekijkenStuur privébericht
Tyra
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 49 Sikkels


Tyra is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 28, 2008 20:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yeah, eindelijk een Twilight topic.

De boeken zijn inderdaad verslavend, ik ben begonnen met lezen in Janauri. En had midden Februari alle 3 de boeken al uit. Zelf vind ik Eclipse het leukste boek, gewoon met alles wat erin voorkomt. Verder zeg ik niks over de boeken ;)

Zoals er al gezegd is komt begin Augustus het 4de boek uit, genaamd Breaking Dawn. Maar Stephenie Meyer is ook bezig met een 5de boek, genaamd Midnight Sun.
Midnight Sun is Edward's kant van het verhaal Twilight en zal waarschijnlijk ook 2x zo dik zijn als Twilight. Of de andere boeken ook in Midnight Sun verwerkt worden weet ik niet.

Op dit moment zijn er een paar foto's van Kristen en Robert, ook van de andere acteurs. De meeste acteurs vind ik nu wel goed gecast, alleen aan het haar van Jackson Rathbone (acteur die Jasper speelt) kan ik niet wennen.

Foto Kristen en Robert:
http://amhphotography.typepad.com/photos/kalama/edwardbella8.jpg

Foto Jasper, Emmett, Alice en Rosalie
http://amhphotography.typepad.com/photos/kalama/cullenkids2.jpg

Als je nog geen Twilight gelezen heb, kan je kiezen om het eerste Hoofdstuk van Midnight Sun te lezen. Dat staat namelijk op de site van Stephenie Meyer!




Profiel bekijkenStuur privébericht
JustxMe
Oude Forumnaam: Pink Princesss Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: in a empty room.

JustxMe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 28, 2008 21:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Changetje schreef:

Wat als we Edward delen? [a]


Okay, lijkt me wel eerlijker voor ons allen, he xD


@Tyra; Die laatste foto had ik niet eens gezien Ö Zal dat trouwens de auto van Rosalie zijn? Hij is wel awesome ^^ En het haar van Jasper word voor mij met de dag minder afschuwelijker [a]

NEW MOON&MIDNIGHT SUN SPOILERS;
SPOILERS!
[selecteer]
Spoiler knop gevonden : ) Persoonlijk vind ik dit boek dus het minst. Ik heb Eclipse nog niet gelezen maar new moon staat nu al onderaan. Ik baalde ervan dat Edward weg ging en het hele boek over Bella&Jacob gaat. Urgh.. ik heb een hekel aan Jacob [a] Het stukje in Italië vind ik het allerleukst hieruit, al snap ik nog steeds niet waarom Jasper&Alice wel hun krachten op Bella kunnen uitoefenen maar Edward&Caro etc. niet. Anyway, in dit boek misde ik dus totaal de humor tussen Edward&Bella *sighs*. Nu maar sparen voor Eclipse ^^

En dan het eerste hoofdstuk van Midnight Sun, dat te vinden is op Stephenie's site. Damn, dat boek wil ik echt heel graag hebben. Het lijkt me zo interessant om vanuit Edwards standpunt te lezen. En de humor is er al, in hoofdstuk 1! Ik hoop dat dit boek zo snel mogelijk uitkomt. (Stiekem wil deze eerder hebben dan Eclipse [a])

[/selecteer]





_________________
    once a marauder, always a marauder.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Manouk
Oude Forumnaam: Noukju Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels


Manouk is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 28, 2008 21:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik wíst gewoon dat ik Kristen ergens van kende! Ze speelt de hoofdrol in The Messengers, een afschuwelijke thriller die ik echt doodeng vond xD Maargoed, dat is verder niet interessant [a]
Ik vind eigenlijk iedereen wel goed gecast, ik ben alleen een beetje twijfelachtig over Alice.. En Jasper had ik me anders voorgesteld, maar ik vind hem wel prima zo.

Ik heb Twilight inmiddels uit, gister uitgelezen, en ik vind hem heel goed (: Ik ben nu bezig in New Moon en tot nu toe vind ik hem gaaf. Ik moet echt nodig op zoek naar een winkel waar ze Eclipse verkopen..

Ik ben trouwens benieuwd naar Midnight Sun. Een heel boek met pagina's vol Edward <3 Volgens mij wordt dat echt heel gaaf. Maar gaan ze Breaking Dawn nu ook verfilmen of niet?





_________________
    The last enemy that shall be destroyed is death.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Tyra
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 49 Sikkels


Tyra is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 02, 2008 19:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ JustxMe: Het is inderdaad de auto van Rosalie. Als je goed zoek op het internet vind je ook de rest van de auto's. Iedergeval de jeep van Emmett, Truck van Bella, Volvo van Edward en nog een auto. Waarschijnlijk is die van Carlisle.

Spoiler New Moon
SPOILERS!
[selecteer]
Zelf vind ik dit boek het minste van alle 3 de boeken. Dit komt vanwege de weinige Edward en Bella momenten. Toch vindt ik het stukje in Italië en de stukjes wanneer Edward in Bella dr geheugen voorkomt wel leuk.
[/selecteer]


Spoiler Eclipse
SPOILERS!
[selecteer]
Dit is echt het leukste boek tot nu toe in de serie :D. D'r is gewoon zoveel humeur in het boek. Het stukje wanneer Bella net terug is van Jacob en gewond is, dat ze Edward belt. Echt gewoon alle stukken zijn leuk in Eclipse!!!
[/selecteer]




Profiel bekijkenStuur privébericht
JustxMe
Oude Forumnaam: Pink Princesss Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: in a empty room.

JustxMe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 04, 2008 17:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zal ik een lijstje maken met de castings van de film? ^^

Citaat:
Edward Cullen - Robert Pattinson
Bella Swann - Kirsten Steward
Carilisle Cullen - Peter Facinelli
Esmé Cullen - Elizabeth Reaser
Emmett Cullen - Kellan Lutz
Jasper Hale - Jackson Rathbone
Rosalie Hale - Nikki Reed
Alice Cullen - Ashley Greene
Mike Newton - Michael Welch
Jessica - Anna Kendrick
Angela Weber - Christian Serratos
Laurent - Edi Gatheg
James - Cam Gigandet
Victoria - Rachelle Lefevre
Jacob Black - Taylor Lautner
Billy Black - Gil Birmingham
Renée Dwyer - Sarah Clarke
Charlie Swan - Billy Burke


Natuurlijk lijken de vampiers er nog niet op, maar de meeste hebben hun haren al geverfd/geknipt ^^ En er zijn 3 casting foto's en 1 film foto, laat ik die ook maar posten, he<3

CASTINGFOTO'S;
van links naar rechts; Emmett, Rosalie, Esmé, Edward, Carlisle, Alice en Jasper.
Zelfde volgorde als hierboven ^^
van links naar rechts; Rosalie, Jasper, Alice, Edward en Emmett.

FILMFOTO;
Edward en James, vechtend.





_________________
    once a marauder, always a marauder.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer