Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Boeken: Twilight Serie Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 30, 2008 13:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou dan moet je wel heel erg vervelen als je een film die je echt ruk vind gaat kijken op internet.

SPOILERS!
[selecteer]
Jij had Twilight toch niet gelezen maar toch New Moon? Hoe kan je dan zeggen dat de film lijkt op het boek? Niet dat ik je ongelijk geef want dat is zo, maar dat vroeg ik me gewoon even af. Of heb je inmiddels Twilight ook gelezen? Want je noemt allemaal dingen op die gewoon in het boek staan en dus niet echt persé verkeerd zijn in de film. Want het hele Edward's broer en zussen geval tja dat is dus wat de mensen in Forks geloven. In het echt hebben ze niks met elkaar te maken. In het boek wordt dit ook duidelijker uitgelegd. Daarbij waren zijn "koude handen" niet het enige wat opmerkelijk was waardoor Bella dacht dat Edward een vampier was. Daarbij was in het film zo gedaan dat Bella het verschrikkelijk warm had en toen Edward's hand voelde en als dat ijskoud is dan is dat toch wel opmerkelijk als je in een warme auto zit en je weet dat er meer opmerkelijke dingen zich voorgedaan hebben. Daarbij vind ik het niet raar dat een vampier koud moet zijn, want dat hoort ook gewoon zo. Ik ben het overigens wel eens met je sparkles. Die waren echt te lame. Daarbij hebben ze niet naar 1 gesprek al verkering. In de film wordt volgens mij ook wel een beetje duidelijk dat ze al vaker bij elkaar zijn. Misschien komt het omdat ik het boek heb gelezen, maar het is niet zo dat ze naar 1 gesprek al iets met elkaar hebben. Daar zit wel een hele periode nog tussen. Over Charlie die Bella naar Washington laat rijden. Dat weet je niet of Charlie dat toe laat. Aangezien ze een uur moet rijden naar Port Angeles omdat er in Forks geen luchthaven is. Dus het kan ook gewoon zijn dat ze met de auto naar het luchthaven is gereden. In de film werd het wel duidelijk gemaakt, maar in het boek is het overduidelijk dat Bella nogal stuntelig is dus dat ze van een trap af valt lijkt mij niet zo raar. Omdat ze in principe een gebroken been e.d. heeft. Ze hoeft de bijtwond in haar pols niet te laten zien.

Het is nu niet dat ik je aanval ofzo. Ik leg gewoon even wat meer dingen uit. Ik snap namelijk jouw kant van het verhaal ook wel. Maar als je gewoon moet kijken van hoe is het boek en hoe is het dan verfilmd dan is het op zich wel goed. Het verhaal is sowieso ruk, maar ja dat ligt dan meer aan het boek lijkt mij dan.

[/selecteer]





_________________
[list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lacrimosa
Oude Forumnaam: *Violet Baudelaire* 4e jaars
4e jaars


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Sleeping by the wasteside of tomorrow

Lacrimosa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 30, 2008 19:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vrijdag heb ik de film gezien:

SPOILERS!
[selecteer]
Tegen mijn verwachtingen in vond ik hem erg goed meevallen. Ik ben vooraf al erg bevooroordeeld geweest door andere internetreacties op de boeken en de fragmenten dat ik al heb gelezen vond ik ook behoorlijk slecht. De boeken heb ik echter niet gelezen.
Maar tegen mijn verwachtingen in vond ik de film echt wel leuk. Vooral qua visuele technieken is hij mooi om te zien. Om maar een voorbeeld te noemen: als Edward en Bella op een boomtop staan zodat er een mooi uitzicht te zien is en de baseball wedstrijd was ook wel mooi om te zien, hoewel ik totáál niet begrijp waarom het moet onweren Confused . De Bella/Edward ship vond ik ook wel schattig, naar tienernormen. Maar het is allicht niet de mooiste relatie dat je in de literaire wereld kan terugvinden, zoals sommige hysterische internetberichten beweren.
Wat me ook helemaal verraste: Robert Pattinson acteerde wel leuk.

De dingen dat me het meest stoorden:

-Noooooo way dat een tienermeisje zo overdreven blij wordt onthaald in een wildvreemde school, meestal word je dan straal genegeerd én waarom kent iedereen meteen al haar naam en achtergrond? Het is ook belachelijk dat maar liefs drie jongens verliefd op haar zijn.
-De Bella-actrice lacht nooit. Maar dan ook echt nooit (misschien daarom dat ze me zoveel aan Emma Watson doet denken). En ik vind haar ook een beetje ondankbaar overkomen, maar dit is vast te wijten aan de boeken, als actrice heb je daar ook niet zomaar over te kiezen.
-De flashback waar de Cullens de indiaanse stam tegenkomt. Ze zijn verkleed als post-victoriaanse dandy's (of iets dergelijks), terwijl ze ook moderne kapsels hebben. Pietluttig detail, maar het stoorde me wel.

Voor de rest vind ik de film echt wel ok en mooi gemaakt. Ik denk dat ik ook wel de andere verfilmingen wil zien, maar ben niet van plan om de boeken te lezen.

[/selecteer]



Ik stoor me een beetje aan de nogal overdreven reacties tegen Twilight. Het lijkt me geen goed boek in het algemeen als je verschillende stijlfiguren en vereisten opsomt dat nodig zijn voor een degelijk boek. Maar het is een jeugdboek voor een jóngerenpubliek. Tieners hebben geen zware realiteit nodig en waarom zouden ze geen genoegen nemen met een fanatsiewereld waar ze graag deel uit willen maken? Kijk maar naar de Gossip Girl boeken, daar vind je naar mijn mening ook een gala aan Mary Sues in terug met als achtergrond een roze, volmaakt wereldje. Maar ik ken genoeg meisjes dat er helemaal weg van zijn. Ik doe vakantiewerk in een boekenwinkel en heb totnogtoe enkel Twilight boeken verkocht aan 13 ŕ 16 jarigen.

Iets wat ik ook niet begrijp; waarom mag de auteur niet zelf haar interpretatie geven van vampiers en weerwolven? Omdat de vampiers in Twilight sparkelen (ok, dat vind ik ook nogal lame en sue) moet er toch niet zo zwaar aan getild worden? Auteurs dat over mythische wezen schrijven zijn toch niet verplicht om de algemeen aanvaarde ideeën (Vampiers=> hoektanden, geen spiegelbeeld etcetera) over te nemen? Ze zijn toch ook vrij om hun fantasie de vrije loop te laten gaan?

Ik moet toegeven, de Twilightfragementen dat ik al gelezen heb vind ik allesbehalve goed. Maar Fantasy is nu niet bepaald mijn genre en ik lees ook weinig tienerboeken, daarom ben ik niet van plan om een boek te veroordelen dat sowieso niet mijn ding is.





_________________
Oh the glory when he took our place
But he took my shoulders and he shook my face

And he takes and he takes and he takes

Laatst aangepast door Lacrimosa op Zo Nov 30, 2008 19:54; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 30, 2008 19:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Lacrimosa *kopieert en plakt ook van FFF*

SPOILERS!
[selecteer]
Het moet onweren als ze honkballen omdat het heel veel lawaai maakt als ze spelen. Dat ze de bal bijvoorbeeld ver weg gooien of tegen elkaar op botsen. Dat klinkt ongeveer net zoals onweer. Daarom spelen ze het altijd met onweer want dan valt het voor de mensen minder op waar dat lawaai vandaan komt.

Dat van het feit dat Bella zo verschrikkelijk Sue is en dat iedereen haar leuk vind is in de film wel goed gedaan in de vorm van zo staat het ook in het boek. Als Bella namelijk naar Forks komt en naar school gaat dan is iedereen in het boek ook helemaal van OMFGWTFBBQ ER IS EEN NIEUW MEISJE *hypert*. Het is inderdaad heel erg overdreven, maar ja zo staat het in het boek dus zo wordt het dan ook in de film verteld.

Ik zou als ik jou was ook niet de boeken lezen. Ik vind de film namelijk ook meer een aanrader dan de boeken. Het is namelijk veel minder Sue en je hoeft niet de hele tijd het gezeik van Bella aan te horen. Daarbij is de film na ruim 2 uur voorbij. xD Ik prefereer de film denk ik ook boven het boek.

[/selecteer]


En over het algemeen ben ik wel eens met wat je zegt over de boeken. Dat is ook een reden waarom ik er ook minder tegen ben. Het is en blijft in principe een boek. En als er nou eenmaal mensen willen zijn die helemaal erover gaan hyperen dan moet dat gewoon ok zijn. Ik was dus ook zwaar tegen de boeken en daarom ben ik ze ook gaan lezen. Ook net zoals jij zegt omdat ik geen boek wou veroordelen die ik niet kende. Het is nog steeds niet echt mijn favoriete boek, maar ik snap ergens wel waarom mensen er helemaal obsessief over zijn. Daarbij ben ik het wel met je eens dat Stephenie natuurlijk zelf mag weten hoe zij haar personages en vampieren/weerwolven neer zet, maar soms is het gewoon too much. Dat hele sparkle gedoe en het feit dat de weerwolven veranderen als ze dat willen en in principe goede mensen etc. Dat is wel een beetje erg. Voornamelijk omdat ze ook gewoon toe geeft dat ze totaal geen research gedaan heeft. Het is inderdaad wel haar boek en haar interpretatie maar dan kan ik me wel voorstellen dat sommige mensen het een beetje vaag vinden. Ook al ben ik daar nu ook al min of meer over en erger ik me er niet heel erg meer aan. xD

Spoilers BD
SPOILERS!
[selecteer]
Ja ik weet dat weerwolven eigenlijk shapeshifters zijn, maar dat maakt het nog wel erg dat de hele serie door wel verteld word dat het gewoon weerwolven zijn.
[/selecteer]





_________________
[list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Profiel bekijkenStuur privébericht
doxy_angel
3e jaars
3e jaars


Verdiend: 98 Sikkels


doxy_angel is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 30, 2008 21:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm over het feit dat de mensen op Bella´s school zo enthousiast (?) zijn komt omdat ze de dochter is van Charlie..
Tenminste zo vat ik het op.

Ik denk dat de film best verwarrend kan zijn als je de boeken niet heb gelezen. Ik ben zelf wel benieuwd nu. Ik lees verschillende slechte en toch ook goede reviews. Nou moet ik zeggen dat de slechte komen van mensen die de boeken niet ( echt goed ) hebben gelezen.
Of heel erg beinvloed zijn door mensen die als maar blijven herhalen dat het ontzettend slecht geschreven etc is.

Ik ben het er overgens mee eens dat elke schrijver zijn fantasie mag laten gaan over mythische wezens. Al vind ik sommige dingen ook wat apart ( het sprakelen, maar goed ik denk niet dat er wel iemand is die dat leuk vind )

Ik vind de boeken zelf wel leuk, en ik stoor me niet aan het ( hoge ) mary-sue gehalte. Aangezien dit in elk verhaal terug komt. Als je er goed over na denkt is Harry potter ook vreselijk mary-sue ( Ah gary stu ).
Ik hou van het verhaal dat er achter zit. Niet dat je zo op de oppervlakte leest. =)




Profiel bekijkenStuur privébericht
Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 424 Sikkels


Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2008 21:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb juist de eerste twee boeken gelezen en ben helemaal obsessed. Ik snap niet waarom mensen het zo'n slecht verhaal vinden.. Ik vind he tbest diepgaand, goed opgezet, origineel en erg leuk om te lezen!

Het is wel grappig om te lezen dat er best veel negatieve reacties op de film zijn en dan ook echt super negatief en als de reacties dan postief zijn dan zijn ze ook echt positief. Het is dus of leuk of niet.. Geen middenweg. Nah. Ik ga hem zsm kijken dus dan horen jullie het wel, ik ben benieuwd!





_________________
Men are stupid.

I'm with you so far..


xD
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 05, 2008 0:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Hummol Ik denk dat je gewoon moet kijken wat je van het boek vind. De mensen die het boek verschrikkelijk vinden die zullen de film ook niet leuk vinden. Dat lijkt mij ergens wel logisch. Als je het boek geweldig vind dan zie ik geen reden om de film slecht te vinden eigenlijk. [a] Nu vind ik de boeken niet echt geweldig maar de film wel =D Dus dat is denk ik al een goed iets.

Want SQUEEEEE ik heb hem net weer gezien in de bioscoop. Dit keer met Patricia. xD Ik vond hem leuk om hem nog een keer te zien =D





_________________
[list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Profiel bekijkenStuur privébericht
N_ikita
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 32 Sikkels


N_ikita is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 07, 2008 14:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben gister naar de film geweest en OMG zoooo cool!
Met kerst krijg ik de boeken pas dus nog even afwachten angel But I can't wait ! Ik vind het verhaal echt geweldigg




Profiel bekijkenStuur privébericht
Manouk
Oude Forumnaam: Noukju Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels


Manouk is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 07, 2008 23:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Jalf:
SPOILERS!
[selecteer]
Alice en Jasper zijn al bij elkaar voordat ze bij de Cullens gaan horen. En Rosalie was officieel deel van de familie omdat ze dan met Edward samen kon zijn, maar daar voelden ze allebei niet zoveel voor en toen heeft Rosalie zelf Emmett erbij gehaald. Het is dus niet zo Sue als het lijkt xD Dat zeggen ze niet in de film en dat is allemaal al gebeurd voor ze in Forks gingen wonen, maar still :P
[/selecteer]


Spoilers Twilight film
SPOILERS!
[selecteer]
Well, ik heb hem gezien en ik vond hem niiiiiiiiice. Ik vond het jammer dat sommige quotes wegwaren ('If I could dream at all, it would be about you,' en 'Stupid shiny Volvo owner,' bijvoorbeeld), maar dat is wel heel begrijpelijk natuurlijk. Verder is het een beetje lame dat Bella in het boek heel goed kan koken en ze hier steeds 'uit eten' gaan xD Maargoed, ik vond het een fijne verfilming <3 Wel jammer dat Jasper's rol zo klein was en Jackson zo afschuwelijk moest kijken..
Mijn favoriete scenes zijn de baseballscene en.. de Charlie vs Edward scenes xD

[/selecteer]





_________________
    The last enemy that shall be destroyed is death.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: The Burrow

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2008 10:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Twilight 2 al in 2009!

Goed nieuws voor fans van ‘Twilight’, de romantische vampierenfilm voor tienermeiden die wereldwijd al weken volle zalen trekt: het tweede deel van ‘Twilight’ moet al eind volgend jaar de bioscopen inrollen. In Amerika zal ‘Twilight: New Moon’ op 20 november in premičre gaan.

In ‘Twilight: New Moon’ zullen Kristen Stewart en Robert Pattinson wederom de hoofdrollen spelen als Bella Swan en Edward Cullen, Bella’s minnaar met scherpe tandjes. De film zal gebaseerd zijn op het gelijknamige boek van Stephenie Meyer, wat momenteel het tweede in een reeks van vier is. Ook van het derde en vierde boek, ‘Eclipse’ en Breaking Dawn’, zijn al verfilmingen aangekondigd.

Onlangs werd bekend dat Catherine Hardwicke, regisseuse van ‘Twilight’, ontslagen is door de makers van de film. Deze week is officieel bevestigd dat ‘Golden Compass’-regisseur Chris Weitz haar plaats zal innemen op de regisseursstoel bij ‘New Moon’.

Bron

Voor alle fans is het te hopen dat het ook de waarheid is.
Ikzelf ga de 1e film wel kijken als het op dvd is Wink





_________________
    Weasley is my king.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2008 12:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is inderdaad al een tijdje bekend dat hij eind 2009 uitkomt. En dat er een andere regisseur voor komt. Ze beginnen met filmen in februari (dat zei Robert Pattinson in een interview) en ze gaan voornamelijk filmen in Canada en Italië las ik ergens. Al las ik ook ergens dat ze Taylor Lautner gaan vervangen (hij speelt Jacob Black) in de volgende film. Omdat in New Moon dan groeit Jacob heel erg snel en het bijna onmogelijk is voor de acteur om dat waar te maken. Er zijn inmiddels al een paar namen genoemd, maar tot nu toe is nog niks bevestigt.





_________________
[list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Profiel bekijkenStuur privébericht
doxy_angel
3e jaars
3e jaars


Verdiend: 98 Sikkels


doxy_angel is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2008 14:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Aah dat zou best jammer zijn als ze Taylor gaan vervangen. Ik begin net aan hem te wennen.. Maar het is inderdaad erg moeilijk om in een jaar een halve meter te groeien Laughing
Hmm dus over een jaar New Moon.. Naja ik denk dat ik wel kan wachten.. xD

Canada en Italie zijn wel logisch.. aangezien er maar zn beetje op twee verschillende locaties hoofdstukken zich afspelen..
Ik ben vooral benieuwd naar het stuk in Italie ^^..

Ik vraag me trouwens af waarom Catherine is ontslagen.. Ik heb trouwens een brief gelezen van Chris gericht aan de fans ( te vinden om de site van stephenie meyer ) Hij is van plan zoveel mogelijk zich aan het boek te houden. Ik hoop ook echt dat de scence boektrouw zijn Smile




Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2008 14:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet ook niet waarom er een andere regisseur is eigenlijk. Zoiets gebeurt gewoon. Kijk bijvoorbeeld alleen al naar HP hoeveel regisseurs hebben zij wel niet gehad? Op zich weet ik ook niet of ik het erg vind dat ze een andere regisseur nemen. Ik wil ook wel weten hoe hij het doet eigenlijk.

Daarbij denk ik sowieso dat ze heel snel de films gaan verfilmen. Aangezien er dus acteurs in mee spelen die vampier zijn en dus niet ouder mogen lijken in de films, want vampiers worden dus ook niet ouder.





_________________
[list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Profiel bekijkenStuur privébericht
Patricia
Oude Forumnaam: Patricia89 The Ultimate HPFreak
The Ultimate HPFreak


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Fighting for my Hogwarts

Patricia is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2008 14:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij is Catherine niet ontslagen, maar heeft ze simpelweg geen tijd om New Moon in een jaar te filmen, door andere projecten waar ze al voor getekend had.
Tenminste, dat was wat ik had meegekregen.

Ik vind het trouwens een zeer slecht idee om Taylor te gaan vervangen. Ze gaan Robert toch ook niet vervangen omdat hij ouder wordt, en Edward dit eigenlijk niet mag doen. Het zelfde geld voor alle andere vampires.





_________________
    I LOVE HPF


Where your treasure is, there will your heart be also
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2008 15:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Patricia bij Taylor is het juist dat hij te jong is. In New Moon/Eclipse wordt gezegt dat hij eruit ziet als een 25 jarige jongen. Hij moet in een korte tijd drastisch veranderen. Zowel ouder worden als lichamelijk er compleet anders uit zien zoals bijvoorbeeld een paar cm groeien. Ik kan me voorstellen dat het onmogelijk is om dat te doen met dezelfde acteur. Dat zal dus nooit echt goed overkomen. Ik hoop ook niet dat ze hem gaan vervangen want hij is een goede Jacob, daarbij is Taylor razend populair dus veel fans zullen het echt niet leuk gaan vinden, maar toch snap ik het ergens wel.





_________________
[list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Profiel bekijkenStuur privébericht
Manouk
Oude Forumnaam: Noukju Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels


Manouk is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2008 20:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind belachelijk dat ze Taylor misschien willen vervangen. Jammer dan dat hij er niet zo oud uitziet, dan houden ze zich niet aan dat detail. Ik vind niet dat je een acteur om zo'n stomme reden moeten vervangen, Taylor doet het prima en ze kunnen hem wel ietsje ouder laten lijken als het moet :/

En Catherine is soort van ontslagen. Ze wilde het filmen niet haasten, ze wil rustig met het script zitten enzo en er gewoon de tijd voor nemen. Summit wil alles zo snel mogelijk en daarom zijn ze uit elkaar gegaan.

Ik vind het niet fijn dat New Moon volgend jaar al uitkomt, ik ben HEEL bang dat ze de film verpesten. Ik wil best een jaar langer wachten als de film daar beter van wordt... :/

En daarbij hoop ik dat het VEEEEEEEEEEL Italië wordt, want de Volturi zijn razend interessant <3





_________________
    The last enemy that shall be destroyed is death.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer