Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Zelfgemaakte Spulletjes Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
nathan
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 79 Sikkels

nathan is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 28, 2008 12:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Iedereen heeft het hier over aangekochte dingen, maar willen de mensen die zo origineel geweest zijn zelf iets te maken, dat hier posten. Graag met afbeelding.
Dingen die ik zelf gemaakt heb:

snoepgoed
-chokokikkerdoosje
-140 chokokikkerplaatjes
(honderd hiervan heb ik gepikt van de HP games, de andere 40 heb ik zelf gemaakt en ooit hoop ik tot 500 te geraken, als iemand me hierin wil helpen, post maar een berichtje)
-spijbelsmuldoos (Perfect gelukt; ziet er helemaal uit zoals in de film)
-smekkies in alle smaken doosje
-tandplakkers (zelf uitgevonden: product uit de
TOP-FOP-SHOP, snoepjes die zo hard plakken dat je gedurende enkele minuten niet deftig kunt spreken)
-kanariekano's doosje
-dropstokken doosje
-eetbare duistere tekens
-zakje Zacharinus Zoetwarenhuis
-doosje Ijsmuizen
-ton-tongtoffees snoeppapiertjes
-wijnballen zakje

Ik heb al deze doosjes gevuld met (niet het aangeprijsde HP snoep)
maar gewoon, raaruitziend snoep dat ik verzameld heb in mijn tocht door 6 snoepwinkels in Brussel.

Boeken
-ochtendprofeten
-kibbelaars
-Tripjes met trollen
(hfst1-5 al af, 20 pagina's)
-Standaard spreukenboek niveau 1 (al 60 pagina's, wil tot 200 geraken)
-Fabeldieren en waar ze te vinden (JK Rowlings editie + een dertigtal andere mythologische wezens)
-Moppen van Fred en George ( Niet van dat flauwe soort, maar moppen die naar mijn mening echt zouden kunnen verteld worden in een magische wereld. Dus niet alla Harry Potter zegt tegen Ron...)
-Basisbeginselen van het profeteren (Het begin aller begin van het waarzeggen, enkele methodes kort uitgelegd)
-Astronomie (Een boek dat ik ergens op internet vond met veel informatie, maar rotslecht geschreven, heb het dus herschreven zodat het wat magischer werd. Let op, het gaat hier over Astronomie: sterren bestuderen en er een naam aan geven, niet Astrologie: sterren lezen, ook wel sterrenkunde.)
-Informatiebrochure over het Ministerie van Toverkunst (Samenraapsel van allerlei websites + overzetting naar België; Belgisch Ministerie van Toverkunst dus)
-Onbekende Fabeldieren (Enkele fabeldieren die ik zelf uitgevonde heb)
-Kruiden en hun magische eigenschappen (Spreekt voor zich, dit 'project' ben ik net begonnen, heb dus nog maar een 5-tal kruiden. Ik ben hier echt gedetaileerd in bezig. Dat wil zeggen plaats, tijd van het jaar, eigenschappen, tekeningen, bereiding enz...)
-Basisregels voor veilig toverstokgebruik (Ook nog maar enkele pagina's. Aangezien er hier niet veel over te vertellen valt probeer ik elke onderwerp zo gedetailleerd mogelijk aan te snijden. Als iemand nog ideeën heeft hierover, post het maar. Ik heb al de onderwerpen: kledij en basishoudingen.)

Allerlei
-Brandstof+doosje (Dit vind ik wel leuk. Het vuur licht echt enkele ogenblikken groen op tijdens het verbranden van het stof. Er in stappen heb ik nog niet geprobeerd en of dit goed is voor het milieu en mijn longen? SO...DON'T TRY THIS AT HOME!!!
-Gedetailleerde drakentekening (Ik kan echt niet goed tekenen, maar deze is toch aardig gelukt.)
-Toverstok(ken) (Nogal mager succes vind ik. Aangezien ik handiger ben met de pen (of het toetsenbord als dit beter klinkt in de 21ste eeuw) dan met een bijtel of zaag, heb ik gewoon een mooie tak gezocht, hem geschuurd en vernist. Als iemand nog een andere gemakkelijk manier kent, feel free to post!)
-plan magische kamer (Het meest prestigieuze project dat ik ooit in mijn 15-jarig bestaan heb ondernomen. Ik ben naar een binnenhuisarchitect gestapt (klinkt indrukwekkend, maar die architect is gewoon mijn peter) en heb samen met hem de plannen gemaakt. Het gaat om een kamer in de stijl van de Grifoendorkamer in de films, met allerlei mechanische en elektronische trukjes. De plannen heb ik dus al en ik ben, dat kun je wel zien aan deze lijst, al volop bezig met het maken van de kleine dingen, de afwerking. Beginnen bij de afwerking, niet logisch? Wel als 15-jarig is dit wel logisch.)
-Kaarsvetstempel Ministerie van Toverkunst (Gewoon uit zacht lindenhout uitgesneden.)
-Poster fanclub Gladianussmalhart (Compilatie van allerlei afbeeldingen die ik van Gladianus vond op het internet, bewerkt met een gratis afbeeldingsprogramma tot één hele toverachtige poster)

Zelf iets hebben uit deze lijst?

Zo dit is mijn eigengemaakte verzameling. Wil je zelf iets maken, of ontvangen dat in dit lijstje staat? Post dan gewoon een bericht hieronder.

-Ik stuur je in het geval van de boeken de teksten door (Sommigen heb ik in zeer gebrekkig kalliegrafieschrift neergepoot op papier dus deze ga ik niet bladzijde per bladzijde inscannen, maar degene die op mijn computer staan, wil ik gerust doorsturen.)

-In het geval van de andere voorwerpen en snoepgoed kan ik je aangezien ik voor de meesten eerst een plan gemaakt heb dit wel doorsturen.

-Wil je je abboneren voor mijn ochtendprofeet of kibbelaar, Post dan ook gewoon een berichtje en je krijgt (wegens mijn schoolwerk en andere activiteiten) op onregelmatige basis een krant of tijdschrijft.

Zelf enkele originele dingen gemaakt?
-Zet alle dingen die je zelf hebt gemaakt gerust hieronder.
-Zelf ben ik nog op zoek naar afbeelding en tekingen (van piepklein tot megagroot) om een wand met schilderijtjes te maken.
Ook iedereen die al eens iets over de magische wereld heeft geschreven, hier bedoel ik geen fanfictie mee maar studieboeken, verslagen enzovoort mag dat naar mij sturen. Tot slot laten we alle dingen die iemand zoekt in dezelfde kleur zetten als dit paragraafje. Dat is stukken overzichtelijker.

Met hoogachtig en vriendelijke groeten,
zelfverklaard en gekroond 'Minister van Toverknutsels'
Nathan

Charlie: Het is niet de bedoeling om je mailadres zo maar openlijk op het forum te posten.

Laatst aangepast door nathan op Za Aug 16, 2008 8:41; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
HPFreak!
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 90 Sikkels

HPFreak! is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 28, 2008 15:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

1 Toverstok/ best aardig gelukt met magische kern/ kleine veer van een bosuil.

2 een zwaard van gryff.

3 een doosje voor smekkies in alle smaken
een doosje voor chocokikkers
een chocokikkerplaatje van Malfoy.
een Tradingcard voor de game/bijna het zelfde stof ervoor.

Mvg HPFreak!

Laatst aangepast door HPFreak! op Do Okt 02, 2008 15:34; in totaal 1 keer bewerkt
Jano0403
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

Jano0403 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jun 24, 2008 19:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nog niet heel erg veel gemaakt, maar toch:

- Dat huisdiertjes van Ginny (Arnold), ik weet niet meer hoe die beestjes ook alweer heten xD
- Een toverstok, en die is heel erg mislukt!
- Een schilderij van Zweinstein, en die is best wel mooi Very Happy (Hoort eigenlijk niet bij dit lijstje, maar wou het toch even vermelden)
- Een soort schooluniform

xKIMx
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 7 Sikkels

xKIMx is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2008 15:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nouja, ik ben niet echt creatief maarja.

- gouden snaai: een tennisbal goud spuiten/verfen en er vleugels aan plakken^^

- boeken kaften(geen duur en druk bedrukt kaftpapier gewoon een simpel kleurtje, mijn voorkeur gaat dan naar zwart of bruin ofzo.) en op de rug een titel schrijven van een vand e schoolboeken.

- een bezem; je kan er een kopen bij de tuincentrum en er nimbus 2000 op schrijfen of vuurflits of wat je ook wil, maar van een grote tak en kleine takjes kun je er ook een bij elkaar sprokkelen en met touw vastbinden

- je kunt een hemelbed nabootsen met een klamboe

- en ik heb brieven van Zweinstein op perkamentachtig papier nagemaakt.

tis niet echt iets raarja, toch grappig Laughing

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2008 15:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

xKIMx schreef:
- gouden snaai: een tennisbal goud spuiten/verfen en er vleugels aan plakken^^

Ik denk dat je dan eerder een pingpong bal kan gebruiken dan een tennisbal. Aangezien een tennisbal nogal te groot is voor een snaai lijkt mij. Daarbij is een pingpong bal gladder dus het gaat er dan meer uit zien als een Snaai.

1e jaars
1e jaars

xKIMx is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 31, 2008 14:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, dat heb ik ook geprobeert maar de verf drupte er aan alle kanten af en dat werd lelijk..

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 31, 2008 14:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

xKIMx schreef:
Ja, dat heb ik ook geprobeert maar de verf drupte er aan alle kanten af en dat werd lelijk..

Dan heb je een verkeerde verf gebruikt of je hebt teveel verf gebruikt. Als je namelijk een laagje erop doet dan zou het wel goed moeten gaan. En dan gewoon lang laten drogen. Ik zou niet weten waarom het dan niet zou lukken. Een tennisbal lijkt namelijk een stuk minder op een snaai dus het lijkt mij dat dat eindresultaat een stuk minder mooi word.

1e jaars
1e jaars

xKIMx is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 31, 2008 14:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tzou maarzo kunne. Bij mij lukt t in elk geval niet.. (Nou heb ik ook zoies als 2 linkerhanen maarja.. ) Meestal gebruik ik idd graag veel verf:P

xMaritt
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 28 Sikkels

xMaritt is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 03, 2008 6:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mag ik vragen hoe je al deze dingen ooit maakt? En wat voor ''technische snufjes'' ga je dan in je kamer doen... ?

Zou je misschien een paar foto's kunnen uploaden?Razz Ik ben namelijk heel erg nieuwschierig.

Het enige wat ik zelf doe is een schriftje vullen met Fabeldieren, Spreuken, Encyclopedie der Zwerkbal, etc. : ik schrijf gewoon dat hele schrift vol. Best leuk om te doen trouwens.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 30 Sikkels

Aiwendil is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 19, 2008 12:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een Slytherinfiets, zelf gespoten enzo, inclusief het logo..
Eigenlijk was dat best makkelijk , alleen het kost je wel wat tijd en geld..
Verder maak ik elk jaar zelf een agenda, en heb ik een hele tijd terug ooit zelf een dekbed overtrek gemaakt,, ^^
EN ik heb enige tijd een "nimbus"gehad.. indd op dezelfde manier zoals xKIMx hem beschrijft xD

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 21 Sikkels

juniper is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 20, 2008 10:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

- Toverstok van Harry Potter.
- Ganzenveer.
- Inkt.
- Mantel van Harry Potter (Griffoendor en Ravenklauw).
- Een zelfgemaakt lelijk schilderij van Zweinstein en waar Harry op een Bezem zit.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp