Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Welke Kaften vind jij het mooist? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: HPF

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 03, 2008 9:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een nieuw, fris topic waarin je alle kaften van de Harry Potter Reeks uit alle landen en in alle vertalingen kan bespreken! Probeer je post nuttig te houden, posts als 'ik vind de Engels het mooist' zijn te kort en zullen worde verwijderd. Vertel dus vooral waarom je de ene mooier vind dan de andere.

Omdat de HPGallerij van het Freakznetwerk plat ligt; kan je hier terrecht als je een groot aantal kaften uit de Harry Potter Reeks wil bekijken.





_________________
    04.02.'05 -31.12.'08

    See you in another life?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lilly potter-duffeling
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 105 Sikkels
Woonplaats: Halve Maan Straat

Lilly potter-duffeling is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 04, 2008 21:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind de Kaften van de Duitse volwassene versie opzich wel mooi. Die zijn te minsten een beetje neutraal, heel veel andere kaften zijn erg kinderachtig met al die tekeningen van harry erop. De meeste daarvan vind ik niet echt leuk. ze spreken mij niet zo aan. De mooiste kaft vind ik eigenlijk die van boek zeven van de engelse volwasseneserie. Het zend toch precies de goede boodschap uit.





_________________
Luna: You're not going mad, I can see them to.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Malfoy's Mansion.

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 05, 2008 10:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

De Nederlandse kaften spreken mij het meeste aan. De kinderversies in de andere landen vind ik niet mooi. De getekende plaatjes hebben gewoon iets wat ik lelijk vind. Ik weet alleen wel dat ik de Engelse volwassenen boeken wil hebben van HP, want die kaften vind ik wel prachtig.





_________________
Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Profiel bekijkenStuur privébericht
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 05, 2008 10:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tja, ik ga nog steeds absoluut voor de Nederlandse kaften. [a] Niet omdat ze Nederlands zijn, maar gewoon omdat die me ook echt het meeste aanspreken. Ik heb van best veel verschillende vertalingen de kaften gezien, maar dit blijven voor mij echt de mooiste.

Het leukste bij deze kaften vind ik gewoon dat het niet zo kinderachtig getekend is, en ook dat het wat mysterieuze kaften zijn. De kaften geven niet teveel weg van het boek, en ik vind sowieso de kaften waar mensen opstaan minder, maar dat is hier niet zo erg aangezien de mensen niet heel duidelijk getekend zijn. Het is dan meer een schaduw of een shilouette, en er staan nooit gezichten op, dat vind ik gewoon wel mooi gedaan.

De Engelse adult versie is het geloof ik, die vind ik ook wel mooi. ^^





_________________
    I love HPF.

    All good things come to an end... Goodbye HPF.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 05, 2008 11:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er zijn wel meerdere kaften die ik wel erg mooi vind. Ik vind de Nederlandse kaften op zich ook niet lelijk nee. Ik heb die ook liever dan de Britse. En ik vind de Amerikaanse opzich ook niet heel erg lelijk. De enige kaften die ik gewoon echt niet mooi vind is de Duitse en de Franse kaften. Die zijn gewoon echt heel lelijk getekend vind ik. Eigenlijk heb ik liever ook de adult edition van de boeken. Dat staat natuurlijk "volwassener" en het lijkt nu net of het een foto is die erop staat en dat vind ik ook wel mooi daarop.





_________________
[list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Profiel bekijkenStuur privébericht
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: HPF

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 05, 2008 18:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind de mooiste kaften nog steeds de Engelse volwasseneneditie. Ze zijn meestal wel mysterieus en zijn ook niet te druk.
De Nederlandse kaften vind ik allemaal erg mooi. Aan die laatste moest ik even wennen, maar het valt best mee. Ik vind de mooiste die van het zesde boek.
De Duitse volwassenenversie is ook wel mooi. Er zijn eigenlijk heel wat mooie kaften. Degene die ik minder vind zijn die die niet erg mooi getekend zijn (zoals Eva al zei: Frankrijk, Duitsland...).





_________________
    02.04.07 ~ 31.12.08

    'Til we meet again, HPF'ers.
Profiel bekijkenStuur privébericht
IMPEDIMENTA
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 48 Sikkels


IMPEDIMENTA is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 18:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

De Grootbrittanië volwassenenedities, de Duitse volwassenenedities, de Nederlandse en Belgische edities vindt ik het mooist. Ze zijn een beetje 'echter' dan de anderen vindt ik. Ik houd niet zo van al dat getekende... misschien omdat ik eraan gewend ben? Van de Nederlandse versie bedoel ik. Als ik er één moet kiezen, wordt dat OVERDUIDELIJK de Nederlandse

Very Happy




Profiel bekijkenStuur privébericht
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: The Royal Palace @ Fire Nation

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 15:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Engelse volwassen kaften vind ik mooi ^^ Gewoon een foto. Dat vind ik meestal wel mooier. Het geeft ook een mooie sfeer. De Nederlandse kaften vind ik ook wel okay. Ik ben ze nu zo gewend dat ik ze niet meer ''mooi'' vind, maar wel een van de betere. De kinder Engelse vind ik echt lelijk xD En veel anderen eigenlijk ook.





_________________
    Right form the start
    been friends forever
    Somehow we're meant to be
    together

    HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Sabrè
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 819 Sikkels
Woonplaats: On stage

Sabrè is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 17:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga ook voor de engelse volwassen versie.
Veel van de kaften zijn allemaal hetzelfde, gewoon met die kinderlijke tekeningen erop, wat eigenlijk wel weer jammer is. Ik denk dat ik na de engelse kaften, de nederlandse het mooist vind. Behalve dan die van boek 7, want die draak is gewoon heel erg lelijk xD

Maar de engelse zijn echt heel erg mooi. Een mooie simpele foto, die toch een speciale uitstraling heeft elke keer. Heel gaaf ^^





_________________
    I wanna know the reason why I'm here
    The way I am,
    feeling the things I feel
Profiel bekijkenStuur privébericht
Maschine
5e jaars
5e jaars


Verdiend: 1 Sikkels
Woonplaats: Op HPF!

Maschine is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2008 19:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik blijf erbij dat de Nederlandse de mooiste is. De Engelse vind ik echt lelijk, omdat de personages lelijk zijn getekend. Of ze zijn gewoon lelijk, kan natuurlijk ook. Maar op de NL kaft is er meer aandacht voor de achtergrond en dat vind ik toch wel mooier. En zoals iemand anders al zei lijken veel kaften op elkaar. Wat mij betreft springen de NL kaften er echt uit.





_________________
Maschine - Ex-Moderator HPA
Profiel bekijkenStuur privébericht
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Standing at the edge of your town

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2008 20:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga ook voor de Engelse volwassen versie. Ik vind ze vooral mooier omdat ze niet zo druk zijn als de meeste kaften, daarnaast hebben ze ook een volwassener uitstraling. Vooral de kaft van boek vijf vind ik mooi, maar ook de laatste twee kaften. Daarnaast hebben de Engelse volwassen kaften hebben geen personages erop zoals bij de kinderversie wel het geval is.





_________________
"I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"

16-08-2005 ~ 31-12-08
Profiel bekijkenStuur privébericht
Dr. Temperance Brennan
Oude Forumnaam: Dianne Malfidus 2e jaars
2e jaars


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Zweinstein

Dr. Temperance Brennan is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2008 22:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kan eigenlijk niet kiezen tussen de volwassen Engelse editie en de Nederlandse kaften. Omdat de volwassen Engelse editie toch heel wat mysterieuzer zijn en erg mooie foto's bevatten, ze verklappen weinig van het boek en dat vind ik ook wel prettig. De Nederlande editie vind ik gewoon erg mooi getekend, sommige lijken net foto's. Vooral deel 5 en 6 springen qua tekenkunst voor mijn gevoel er boven uit. Deel 5 omdat de Terzielers erg mooi getekend zijn en deel 6 omdat daarin toch een belangrijke scene wordt weergegeven maar je weet niet over wie het gaat.





_________________
Afdeling: Zwadderich!
Profiel bekijkenStuur privébericht
nautic
5e jaars
5e jaars


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: griffoendor leerlingenkamer

nautic is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 05, 2008 21:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

de mooiste vindt ik toch wel de nederlandse en de engelse volwassen editie. die andere staat harry allemaal getekend op en daar tekenen ze hem echt lelijk. ook vindt ik het erg mooi dat je op de nederlandse en de engelse volwassen kaft nooit de hoofden ziet van de personages, zo kan je je eigen fantasie wat meer gebruiken.





_________________
HPF bedankt voor de leuke tijd.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Moon-Fairy
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 46 Sikkels


Moon-Fairy is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 15:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind zelf gewoon ook wel de Nederlandse kaften het mooiste.
Omdat ze op een mooie geillustreerde manier een situatie uit het verhaal uit beelden maar je ziet geen gezichten. In andere woorden je kan gewoon zelf je fantasie laten gaan en je gewoon voorstellen voor je zelf hoe je vind dat de personages er uit zien.
Andere kaften zijn er ook wel die gewoon mooie afbeeldingen of mooi of juist minder mooi getekend zijn maar Nederland blijft bij mij op plaats 1.
Wat ik dan verder ook nog vind is dat de Nederlandse kaften ook echt gewoon zo zijn gemaakt dat ze gewoon niet te kinderachtig zijn in die zin.





_________________
~*Dream all day*~
Profiel bekijkenStuur privébericht
Furore_
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 47 Sikkels


Furore_ is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jun 07, 2008 19:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind de Nederlandse kaften denk ik toch het mooist, maar dan niet die getekende. Die vind ik een beetje te "kinderlijk", niet zo mysterieus als de boeken, zegmaar. Persoonlijk vind ik de kaft van boek 6 het mooist.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer