Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Paperback of gebonden? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Verdiend: 0 Sikkels

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 03, 2008 9:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een nieuw, fris topic waar je kan bespreken of jij de boeken in paperback- of gebonden vorm in de kast hebt liggen. En waarom heb je ze toen in paperback/gebonden-vorm gekocht? Heb je daar een speciale reden voor?

Lijstjes kan je natuurlijk posten, maar probeer ook die posts nuttig te houden!

Ik heb ze allemaal in paperback-versie, simpelweg omdat ik de eerste zo had gekocht en ik dan gewoon een mooi rijtje wou hebben, waardoor ze nu allemaal paperback zijn. Hoewel ik de gebonden versie mooi vind, met een lintje en harde kaft... Ahwel, nu maakt het mij toch niet zoveel meer uit.

See you in another life?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Patricia
Oude Forumnaam: Patricia89 The Ultimate HPFreak
The Ultimate HPFreak

Patricia is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 03, 2008 10:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb deel 1, 2, 3 en 5 in paperback, en deel 4, 6 en 7 in harde kaft.
Dee eerste twee delen had ik in paperback gekregen van mijn vader. Hij handelt in boeken, en kwam deze delen op de markt tegen. Die heeft hij dus voor mij meegenomen. Ik was allang blij dat ik de kreeg, dus ik ben niet gaan zeuren over hardcover edities. Daarna kreeg ik deel 5 voor sinterklaas, ook in paperback. M'n ouders vonden het niet nodig om extra te betalen voor een boek waarvan de inhoud hetzelfde was, dus tja.. [a]
Daarna heb ik deel 6 gekocht, wél in hardcover, omdat ik hardcover gewoon veel mooier vind, en ze gaan minder snel kapot.
Het volgende boek dat ik kocht is deel 3. M'n vader had hem, samen met talloze andere boeken, gekocht, en ik mocht hem overnemen. Tja, ik zeg natuutlijk nooit nee tegen een HP boek, en omdat ik hem nog niet had, zei ik natuulijk direct ja. Daarna heb ik deel 7 gekocht, in hardcover uiteraard, en een week daarna, toen ik geld teveel had, heb ik deel 4 ook in hardcover gekocht.

Nu moet je niet denken: ze heeft deel 4 als laatste gelezen. Ik heb namelijk de boeken al talloze keren geleend van de bieb [a]
Maargoed, ik had geen geld, dus kopen doe je dan niet zo snel.

Ik ga nu alles nog in hardcover kopen, omdat ik het gewoon veel leuker vind om alles in hardcover te hebben (en de paperbacks vallen bijna uit elkaar) en het staat veel mooier!

De engelse boeken heb ik bijna allemaal in paperback.. alweer omdat dit goedkoper was [a]
Deel 1 tm 6 heb ik namelijk in zo'n box gekocht. Ach, het staat nu mooi, en deel 7 is speciaal, dus die mag ook wel in hardcover Razz

Where your treasure is, there will your heart be also
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 03, 2008 11:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb alle Nederlandse boeken in paperback. Dat komt omdat ik gewoon een keer paperback heb gekocht, en sindsdien ook alleen maar paperback ging kopen. Want anders vond ik het niet mooi bij elkaar staan. Ik heb in het Engels deel 5 t/m 7 in hardcover omdat ik die boeken meteen gekocht heb toen ze ook uitkwamen. Dus je kon ze toen ook alleen maar in hardcover kopen. Deel 1 t/m 4 heb ik dus ook in paperback in het Engels.

Dan heb ik voor de rest ook nog buitenlandse boeken. De Afrikaanse versie is paperback, hetzelfde geld voor de Amerikaanse en Franse versie. En mijn Spaanse versie is wel hardcover.

Ik vind eigenlijk hardcover wel fijner lezen, maar eigenlijk maakt het mij niet zo uit wat voor kaft het boek heeft. Het gaat mij meer om de inhoud. [a]

Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 03, 2008 12:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

In het Nederlands heb ik ze allemaal in paperback, maar die lees ik toch niet meer veel. In het Engels heb ik deel 1-4 in paperback en deel 5-7 in hardback. De laatste twee delen heb ik tijdens de release gekocht, dus dan heb je automatisch een harde kaft. Deel 5 was een keer goedkoper in hardback dan in paperback, dus dan ben je gek als je hem dan niet koopt. Ze waren een beetje vergeelt, vandaar. Maar ik heb gewoon de minst vergeelde uitgezocht.

Ik heb eigenlijk liever hardback, al lezen de paperbacks over het algemeen makkelijker omdat ze wat minder groot zijn. Misschien in de toekomst nog een keer de adult edition hardbacks kopen, nu is het beetje van alles wat, wat ik heb. Maar nu heb ik daar het geld niet voor.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Remvon
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 137 Sikkels

Remvon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 03, 2008 19:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

In het Nederlands heb ik ze allemaal in hardcover, omdat deze het mooist blijven. Ik hoop dat mijn kinderen ook ooit met heel veel plezier de boeken zullen lezen, dus ze moeten nog een paar jaartjes meegaan !

De Engelse heb ik in paperback en dit is voornamelijk een geldkwestie geweest. Het werd me gewoon een beetje te duur om deze ook in hardcover aan te schaffen.

Ik vind paperback wel lekkerder lezen, omdat ze kleiner en lichter zijn. Ik ben er ook wat minder zuinig op: vouw de hoekjes om waar ik ben gebleven, terwijl ik bij de hardcover boeken het leeslint gebruik of iets ertussen doe.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 54 Sikkels

Pumpkinsoup is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 03, 2008 22:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb alle Nederlandse en Engelse boeken in hardcover. Ik had eerst de 1e boeken in paperback, maar toen ik een keer de hardcover van het 3e boek won bij een voorleeswedstrijd heb ik mijn paperbacks verkocht en heb ik van alle boeken de hardcover gekocht.

5 en 6 in het Engels had ik eerst paperback en 7 in hardcover. Maar ik heb pas geleden een box aangeschaft met daarin alle volwassenen Engelse boeken in hardcover. xD.

Edward Cullen: You don’t realize how incredibly breakable you are.
I can never, never afford to lose any kind of control when I’m with you.
amytjuuuh
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

amytjuuuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 04, 2008 8:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb zelf alleen de Nederlandse boeken en niet de Engelse, omdat mijn Engels daar gewoon niet goed genoeg voor is.
Maar ik heb alle boeken in paperback. Ik had de eerste drie van mijn moeder gekregen in paperback en ik vond het daarna maf staan dat 4 t/m 7 dan opeens gebonden waren. En bovendien is paperback goedkoper. [a]

Het nadeel van paperback is dat wat minder lang mee gaan. Mijn meest gelezen boeken krijgen beschadigingen op de kaften en dat vind ik wel jammer. Maar ach, als het echt te erg word.. Dan kan ik ze altijd opnieuw kopen Razz

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Glauces is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 04, 2008 11:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de Nederlandse boeken allemaal in paperback. De eerste twee had ik namelijk voor mijn verjaardag gekregen en het staat ook zo raar als de rest dan een harde kaft heeft. Ik vind boeken met een harde kaft wel fijner lezen trouwens.
Ik heb ook boek 7 in het Engels met een harde kaft en ik ben van plan om binnenkort de overige zes delen te kopen (ik heb gespaard xD), ook met een harde kaft. Dat past beter bij elkaar en het leest fijner.
Mijn paperback boeken zijn wel behoorlijk gehavend nu, maar zoals Amy zegt, ik kan ze altijd opnieuw kopen en mijn oude exemplaren koesteren xD

Where your treasure is, there will your heart be also.
Hermelienn
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 51 Sikkels

Hermelienn is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 04, 2008 17:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb alle NL boeken van Harry Potter in hardcover. Ik kwam namelijk een keer bij een winkel van Ako en vanwege een openingsactie kon ik de hardcover boeken voor 7,50 per stuk krijgen (Deel 1 tm 5). En dan is het wel zo mooi als je alles in hardcover hebt, dus de andere 2 delen heb ik ook in deze vorm gekocht. Ze blijven zo ook langer mooi; met paperback heb ik heel snel dat de kaft beschadigt.

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 04, 2008 18:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb deel 1 t/m 5 in paperback gekocht en 6 en 7 in harde kaft. De zachte heb ik gekocht omdat ik toen niet wist of ik de boeken in het engels wel leuk zou vinden en ik had toen ook niet zo heel veel geld te besteden.
Deel 6 en 7 heb ik in harde kaft omdat dat het enige was wat er te koop was. Ik wil nu alles wel in de harde kaft omdat dat gewoon mooier blijft.

Ik zag ook een aantal reacties van mensen die er een lindje in hebben. Welke boeken zijn dat dan want dat heb ik er dus niet in.

Ik heb trouwens de engelse boeken. Geen Nederlandse.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Remvon
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 137 Sikkels

Remvon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 04, 2008 19:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Ik zag ook een aantal reacties van mensen die er een lindje in hebben. Welke boeken zijn dat dan want dat heb ik er dus niet in.

Ik heb de Nederlandse hardcover boeken nog niet zo heel erg lang geleden allemaal gekocht en die zijn allemaal met leeslint volgens mij (begin nu te twijfelen, zal het zo nog even checken - gecheckt: en inderdaad Wink )
Ik heb ze eerder van de bibliotheek gelezen en die waren ook allemaal met leeslint, dus ik vermoed dat de Nederlanse hardcover uitgaven allemaal met lintje zijn.

Laatst aangepast door Remvon op Ma Mei 05, 2008 9:19; in totaal 1 keer bewerkt
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 04, 2008 19:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zelf heb ik alleen alle Nederlandse boeken, en die heb ik allemaal in hardcover. Ze liggen bij mij ook gewoon ergens in een kast, dus dat is op zich wel goed dat ze tegen een stootje kunnen. [a]

Ik ben sowieso best wel onhandig soms, dus daarom is het ook fijn dat ze wat steviger zijn. ^^"

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Faunaat
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 443 Sikkels

Faunaat is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 04, 2008 19:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de Engelse en Nederlandse versie van alle 7 delen.
Deel 1 tot en met 6 zijn paperback en deel 7 zijn hardcover.

Eigenlijk wilde ik alle delen in paperback, omdat ik destijds een arm studentje was en de paperbacks goedkoper waren. Toen kreeg het laatste deel in het Engels hardcover en vond ik het dus mooier dat het laatste Nederlandse deel ook hardcover was.

- Gregory House
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 05, 2008 18:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ze allemaal paperback omdat dat makkelijker leest. Ik zorg voor mijn boeken, dus dat ze snel uit elkaar vallen en kreuken enzo, heb ik geen last van. Een harde kaft vind ik minder prettig om lezen, en zeker als er een omslag aan zit.

'Til we meet again, HPF'ers.
Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 54 Sikkels

Pumpkinsoup is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2008 9:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Genner schreef:
Ik heb ze allemaal paperback omdat dat makkelijker leest. Ik zorg voor mijn boeken, dus dat ze snel uit elkaar vallen en kreuken enzo, heb ik geen last van. Een harde kaft vind ik minder prettig om lezen, en zeker als er een omslag aan zit.

Sowieso kun je een omslag er altijd af halen =). Ik haal de omslag ook altijd van mijn Engelse boeken af, omdat ik bang ben dat ik ze beschadig. Paperback is juist irritant lezen, die gaan altijd ombuigen op een gegeven moment, ook al zorg je goed voor je boeken ^^.

Edward Cullen: You don’t realize how incredibly breakable you are.
I can never, never afford to lose any kind of control when I’m with you.
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp