Auteur |
Bericht |
Rudy
True Dumbledore

Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 10, 2006 14:01 |
 |
Er zijn veel topics voorbij gekomen over voor wie de Harry Potter boeken nu zijn. Meningen zijn hier natuurlijk erg over verdeeld, maar wij (Harry Potter lezers) weten het toch zeker wel het beste?
Discussier hier over de vragen:
Voor welke leeftijden is het boek nu eigenlijk en waarom?
Wie in je omgeving lezen deze boeken?
Schaam je je soms dat je de boeken leest en waarom?
Wat vind je ervan als mensen hier anders over denken?
Waarom vind je de HP boeken leuk (voor iedereen)? |
_________________ Severus R. Snape
We all Love HPF, don't we? |
|
  |
 |
magic@home
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 10, 2006 14:37 |
 |
ik denk dat de boeken meer voor 10 jaar en ouder zijn voor de leeftijd daar beneden zal het nog wel erg moeilijk zijn en ik schaam me er absoluut niet voor dat ik harry potter lees en kinderen die zeggen dat het saai is die moeten zich eens laten nakijken |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 10, 2006 15:12 |
 |
magic@home schreef: | ik denk dat de boeken meer voor 10 jaar en ouder zijn voor de leeftijd daar beneden zal het nog wel erg moeilijk zijn en ik schaam me er absoluut niet voor dat ik harry potter lees en kinderen die zeggen dat het saai is die moeten zich eens laten nakijken |
Waarom kan je Harry Potter nu niet saai vinden?
Ik ken er heel veel die het meer niets vinden.
Ze bekijken mij niet raar dat ik het wel lees. Ze lachen soms wel is maar ik weet dat ze het niet slecht bedoelen.
De eerste 2 boeken zijn voor 9+vind ik maar de andere voor 12+
Te kleine kinderen verstaan ook niet alles. Dat ze dan nog eventjes wachten met het te lezen. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 10, 2006 16:08 |
 |
magic@home schreef: | ik denk dat de boeken meer voor 10 jaar en ouder zijn voor de leeftijd daar beneden zal het nog wel erg moeilijk zijn en ik schaam me er absoluut niet voor dat ik harry potter lees en kinderen die zeggen dat het saai is die moeten zich eens laten nakijken |
Waar slaat dat nou weer op?
Als het verhaal je niet interseert kan het saai zijn om de Potter boeken te lezen.
Mijn moeder houdt er ook niet van en vind het vrij saaie boeken. |
 |
Laeta
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns
|
Geplaatst:
Di Jan 10, 2006 16:11 |
 |
Voor welke leeftijden is het boek nu eigenlijk en waarom?
denk voor heel veel leeftijden, maar denk dat je de boeken pas snapt vanaf 9 jaar, al verschilt dat natuurlijk ook per persoon. En je bent er nooit te oud voor, mijn ouders lezen het ook.
Wie in je omgeving lezen deze boeken?
Heel veel lezen het maar niet iedereen is helemaal fan. Mijn hele familie leest de boeken en heb ook een paar vriendinnen die ook fan zijn:P
Schaam je je soms dat je de boeken leest en waarom?
Nee, waarom zou ik . Sommige vinden de boeken leuk, sommige niet, so what. waarom zou je je schamen over een boek lezen.
Wat vind je ervan als mensen hier anders over denken?
Over het schamen? Tja, ik snape niet echt waarom je je zou schamen over een boek lezen. maar tja, zullen vast mensen zijn die denken dat ze eigenlijk te oud zijn of zo..
Waarom vind je de HP boeken leuk (voor iedereen)? Nou ja, niet iedereen vind ze leuk he. maar wat ik er leuk aan vind is de fantasy, de humor, de spanning, de karakters, eigenlijk alles. de boeken zitten gewoon heel goed in elkaar en bevatten alles wat een boek nodig heeft. |
_________________ ~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~
Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds. |
|
  |
 |
Rene
2e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 10, 2006 17:50 |
 |
1. Voor welke leeftijden is het boek nu eigenlijk en waarom?
2. Wie in je omgeving lezen deze boeken?
3. Schaam je je soms dat je de boeken leest en waarom?
4. Wat vind je ervan als mensen hier anders over denken?
5. Waarom vind je de HP boeken leuk (voor iedereen)?[/color][/quote]
1. 8 - 99
2. Ik ben de jongste van de kinderen, 12 jaar vrschil met de 1najongste, 5 broers en zussen, oudste broer is getrouwd en leest ze net als zijn vrouw in het engels, die daaronder is ook x en kijken allebei films en mn zwager leest ook de boeken, die daaronder niet, die daaronder ook niet, daar onder gaan allebei sowieso naar films en mn schoonzus daar die leest alles gelijk en die heeft hem voor hij oficieel uit is in de winkel (mn ouders hebben boekwinkel) al uit. Ik lees ze dan natuurlijk ook, lees net niet snel genoeg om voor hij uitkomt uit te hebben, maar toch wel een halve week er na... En natuurlijk nog een paar in de klas...
3. Ja, omdat sommige in de klas (vrienden) het kinderachtig vinden
4. Beetje geljik, soms, maar daarvoor ga k niej stoppen!
5. Beetje spanning, leuk verhaal, slim in elkaar zit het ook,
laterz,
René |
_________________ 'Zijn moeder liet de sporen van haar offer op hem achter... dat is oeroude magie. Dat had ik kunnen weten maar ik was zo dom om het over het hoofd te zien...' |
|
  |
 |
12cho21
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
89 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 10, 2006 18:03 |
 |
hmmm voor welke leeftijd ehh tog 12+ denk ik want bij sommige stukken vooral die van de 6e boek
ik schaam me niet egt dat ik hp boeken lees enzo.. maare mijn klas ken je nog niet ze zijn zeg maar eh nou ze lachen je met alles uit als je iets tegen je zegt ookal is het volgende bladzijde van je boek dan gaan ze lagen ik vin het nergens opslaan dus zeg ik het alleen tegen mijn vriendinnen  |
|
|
  |
 |
Hungarian HornTail
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 10, 2006 18:10 |
 |
De boeken zijn voor 12 + vind ik , maar in deel 6 komt iets voor wat ik in geen ander deel heb gelezen, "onteerd heeft ze ons, die kleine slet" dat zei morfin tegen voldermort in een van de herinneringen die perkamentus aan harry liet zien. Niet dat dat echt heel vaak voorkomt.
In mijn omgeveing lezen een paar vrienden en mijn moeder de boeken. En ervoor schamen, waarom zou ik ? Als mensen hier anders over denken is dat leuk voor hen, boeit me niks. |
|
|
  |
 |
Kaa
2e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 10, 2006 18:30 |
 |
Ik vind dat de eerste boeken wel vanaf 10 jaar gelezen kunnen worden, Het 4e, 5e edn 6e voor 12+ die zijn wel wat enger.
Wie in mijn omgeving de boeken lezen???
Uh....ik.... alleeen.
En dan mijn fijne vriendin Lisz
Van de rest niemandd.
Ik ben een apart geval
maar ik schaam me er niet voor dat ik e lees.
Veel mensen in mijn omgeving vinden dat ik dit niet dan lezen, omdat ik christelijk ben. Ik heb zoiets, ik vind het leuk, ik doe er van de rest geen gekke dingen mee. Wat maakt het dan uit?????
Ik vind de hp boeken zo leuk, omdat het fantasie is, dat ook echt kan zijn. Ik weet dat het niet echt is, maar je kan je er wel een goed beeld bij voorstellen. En ik heb een heleboel bewondereing voor de fantasie van JK Rowling, hoe verzind ze het????
Zo, dat was het weer
xxies |
_________________ Do you want to go to the seaside?
I'm not trying to say that everybody wants to go
But I fell in love on the seaside
On the seaside
In the seaside |
|
  |
 |
Marauder*
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 11, 2006 16:13 |
 |
ik vond deel 1,2 en drie een beetje aan de kinderlijke kant.
maar deel 4 werd al voor wat ouder publiek.
deel 5 ging nog voor kinderen.
maar deel 6 begint meer op literatuur voor volwassennen te lijken.
ik vind dit niet gek. want Harry wordt toch ouder. je ziet hem echt opgroeien in het boek. van een klein ventje naar een puber.
ik weet niet wat hij in boek 7 allemaal gaat flikflooien met meisjes. |
_________________ P a u l F r a n k
i s m y
h o m e b o y |
|
  |
 |
Tigerlily
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 14, 2006 17:20 |
 |
De delen 1 en 2 waren wat kinderlijker (alhoewel...)
Andere delen waren al iets meer gewelddadiger, door de moorden van Voldemort en het duelleren en alles.
Ook is het verhaal best moeilijk te begrijpen voor jongere kinderen.
Ik en mijn vriendin, Ilse, lezen alleen de boeken. Mijn nichtje en hartsvriendin kijken alleen de films. Maar ik schaam me er ook absoluut niet voor. De mensen die zeggen dat het saai is, hebben ongelijk. Het kan misschien dan niet in hun interesses liggen, maar Harry Potter is alles behalve saai. Er zit constant actie in, dus het kan onmogelijk saai zijn.
Je kan natuurlijk altijd je eigen mening hebben, maar als je vriend(in) bijvoorbeeld Harry Potter wel leuk vind, moet je hem niet gaan afkraken of zo.
Ook mensen die hier anders over denken, moeten vooral hun eigen mening hebben. Dit is een vrij land
Harry Potter is gewoon leuk. Niet iedereen vind het leuk. Maar wat ik er leuk aan vind, is gewoon de humor, fantasie en de actie. De karakters zijn mooi neergezet. Omdat er ook mensen vermoord worden, besef je weer dat de tovenaars ook maar gewone mensen zijn, met emoties. Alhoewel het niet alleen over moorden gaat. Ook in het verhaal zelf.
Ze bevatten inderdaad alles wat een goed spannend boek nodig heeft.
 |
...What I thought was never real...
...I want to let go of the pain I've felt so long... |
|
  |
 |
Psycho_Tech
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 14, 2006 20:02 |
 |
Nou ik zit in 3havo(14-15jaar) en een heleboel mensen lezen de boeken. ik schaam me erniet voor, want iedereen leest het haast. de boeken zijn gewoon cool. |
_________________ Frodo: No Sam, I must this do alone.
Sam: And i will help you.
Frodo: No Sam,(Bang).
Sam: Are you injured.
Frodo: No.
Sam: I see, i can carry it for you, but i can carry you.
Frodo: Simply relaxing. |
|
  |
 |
Lacrimosa
4e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 14, 2006 21:05 |
 |
Een paar jaar terug, volgens mij was ik maar een jaar of elf, stelde m'n moeder me voor om de boeken misschien te lezen. Omdat ik zo een boekenwurm was en nog steeds ben.
Eerst weigerde, omdat het kinderachtig zou lijken (en toen was ik nog maar elf, maar op basisschool was Harry Potter boeken een synoniem voor leesvoer voor sukkels, jammer genoeg en het leek net alsof niemand ermee gezien wou worden). Maar toen ik een meisje van veertien de boeken zag lenen in de bib waagde ik me er aan en meteen was ik verkocht .
Pats. Boem. De films komen ten tonele, en de nodige (voor mij persoonlijk) commerciele rommel van tandeborstels en onderbroeken en opeens leek de hele school er wild van. Ook al wisten de meesten niet dat Harry's beste vriend Ron bleek te heten.
Nu zit ik al op het vierde jaar middelbaar en heb ik maar twee vriendinnen die daadwerkelijk de boeken lezen en waar ik mee kan discussiëren.
Ik schreeuw het niet van de daken dat ik de boeken lees, maar m'n vriendinnen weten het. Toen één minachtend keer over het feit dat ik de boeken in m'n bezit had, vroeg ik haar of ze al één letter in een van de boeken gelezen had. En ze zei van niet.
En dat is jammer, dat ze conclusies trekt, zonder ook maar iets van de boeken te weten.
Daarbij wordt het geassocieerd met draken en toverstokjes. Maar HRH zei ergens nog heel mooi, dat het onderwerp; vriendschap en verlies van een dierbare nog altijd een grote rol zijn in de boeken:) . |
|
|
  |
 |
Tifa
6e jaars

.gif)
Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 15:14 |
 |
Ik schaam me absoluut niet voor dat ik de Potter boeken lees. Ik vind het ook jammer dat mensen conclusies gaan trekken, terwijl ze niet eens weten hoe het precies in elkaar zit. Het kan je misschien niet interesseren, maar de Potter boeken is niet saai. Je mag je mening geven, vrij land, inderdaad Tigerlily .
Ik vind dat de leeftijdgrens toch wel iets rond de 11-12 ligt, en ouder natuurlijk. Potter duelleert met Hij-die-niet-genoemd-mag-worden, en het verhaal is ook best ingewikkeld voor jonge kinderen. |
_________________ A Pure Slyterin...
Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!" |
|
  |
 |
Rayatje
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 01, 2006 19:22 |
 |
Ik denk dat je op die boeken geen leeftijd op plakken, als bevoorbeeld mijn buurmeisje (7 j) er in geïntereseerd, moet ze maar proberen te lezen. Als ze dat wilt, kan je moeilijk zeggen 'Neej, Kaylee, het is maar vanaf 9 jaar!'
En ik schaam me er niej voor dat ik Harry Potter fan ben, al ben ik éen van de weinige. Ik vind Hp tof, punt uit. Ik vind het leuk, punt uit. Ik vind dat ieders een mening erover heeft, de éne vind het leuk de andere niej, zo gaat dat in de wereld..
Trouwens m'n ouders lezen geen Hp, en mijn zus heeft enkel de eerste 3 gelezen. Of de eerste 4, ik ben het al vergeten. ^^'
|
|
|
  |
 |
|
|