Glenn
ServerAdmin
Verdiend:
85 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 26, 2008 17:10 |
|
De vragen in dit topic gaan over de overgang van HPForum naar FFForum. Nu FFForum echter geopend is, kunnen vragen over FFF daar gesteld worden. Vragen over HPForum kunnen uiteraard in Perkamentus' Kantoor gesteld worden.
Als je niet weet waar je je vraag moet stellen, stuur dan een mail naar daniel[at]fantasyfreakz[punt]com.
----------
Vuurbeker schreef: | Dan bijt ik de spits af. Waarom blijft HPF na al het beloven nu toch niet bestaan? FFF is nog maar hééél even online, dus daar ligt het niet aan. Zoals velen zeiden, FFF werd verondersteld géén vervanging te worden voor HPF, maar nu worden we bijna verplicht! |
We hebben in het begin gemeld dat HPFo naast FFF zou bestaan. Maar...
Door teruglopende activiteit, zeker in het HP gedeelte hebben we besloten de fora vanaf 2009 niet naast elkaar te laten lopen. We zijn ons er van op de hoogte dat dit voor veel bezoekers een heftige beslissing is, maar wij denken met FFF een leuker forum te kunnen neerzetten. De gespreksonderwerpen zijn breder, maar er blijft ruimte voor HP en Non-HP. Voor de afdelingen komt uiteraard ook iets terug, maar hierover kan ik op dit moment nog niet veel zeggen.
Vuurbeker schreef: | Blijkbaar niet leuk voor iedereen, anders zouden er niet zo massaal veel mensen de kritiek geven die in het andere topic staat. Ik heb opgevangen:
- Ik hou van HP, niet van Fantasy
- FFF is niet hetzelfde
- HPF is alléén voor HP
- HPF is een gewoonte
- FFF is gebruiksonvriendelijk(er)
..
En teruglopende activiteit? Er zijn steeds zo'n perioden. Ja, ok. In het HP gedeelte kan ik je gelijk geven, maar daarom sterft het forum niet uit toch? |
We kunnen helaas geen forum maken wat 100% aan de wensen van iedereen voldoet, maar om het wel zo dicht mogelijk bij de 100% te krijgen hebben we een betaperiode van 8 maanden. In deze 8 maanden gaan we het forum zo goed mogelijk aanpassen aan de wensen van de bezoekers. Feedback is daarvoor heel belangrijk.
"Ik hou van HP, niet van Fantasy" We hebben op FFF ruimte hiervoor, tuurlijk zijn we ons ervan bewust dat je niet volledig je ei kwijt kan, maar met hulp van jou (Feedback plaatsen) kunnen we wel rekening houden met je wensen.
"FFF is niet hetzelfde" Daarom hebben we ook voor een nieuwe begin gekozen, als je verhuisd is alles ook anders, dan ben je in het begin je vertrouwde omgeving kwijt. Dat is niet leuk, maar als je je open opstelt, is dat zo weer voorbij.
"HPF is alléén voor HP" Inderdaad, en juist daarom hebben we zijn we met het hele FantasyFreakz.com gekomen. Een breder publiek, bredere discussie.
"HPF is een gewoonte" HPF is een begrip, een deel uit je leven. Ik kan niet vaker benadrukken dat wij ons daar van bewust zijn.
"FFF is gebruiksonvriendelijk(er)" FFF is anders, en komt daardoor minder vriendelijk over. Maar met jouw feedback kunnen we hier wel verandering in brengen. Je kunt het ook zien als een nieuwe stad die je bezoekt, je bent vreemd, je weet niet wat je waar kan vinden.
jilly-ann schreef: | Citaat: | Door teruglopende activiteit, zeker in het HP gedeelte hebben we besloten de fora vanaf 2009 niet naast elkaar te laten lopen. We zijn ons er van op de hoogte dat dit voor veel bezoekers een heftige beslissing is, maar wij denken met FFF een leuker forum te kunnen neerzetten. |
Dat is eerlijk gezegd nog niet echt een reden waarom HPF dicht zou moeten gaan. Natuurlijk zou het best kunnen zijn dat FFF een leuke forum kan hebben, maar HPF is zelf ook een leuk forum. Daarbij is er misschien wel veel HP zoals jullie beweren, maar een Fantasy forum trekt mij persoonlijk niet zo heel erg aan, net als het bij meerdere personen hier op HPF niet aantrekt. Ik begrijp best dat er niet veel leden zijn op FFF, maar denk je echt dat er meer leden zullen komen als je HPF sluit? Een forum waar mensen elkaar al jaren kennen, daarbij zullen er ook mensen zijn die naar een ander forum liever overstappen, een HP forum die wél open blijft. |
Voor jou komt dat misschien niet als een reden over, voor ons wel. Wij hebben dit besluit genomen op basis van activiteit.
Dat er nu niet veel leden zijn op FFF is niet zo raar, het forum is ook pas net open. En leden overnemen omdat ze moeten kiezen is ook niet onze intentie. We willen dat HPFo stopt voor het moment dat de activiteit een dieptepunt nadert. En voor de leden die verder willen gaan, willen we een goede vervanger/opvolger hebben staan. Daarom is er ook ruimte genoeg voor Harry Potter.
Als een lid over wil stappen naar een ander forum, dan is hij/zij daar natuurlijk vrij in. Maar een leuk FFF moeten we met elkaar maken, en daarom zou het zonde zijn als er leden naar andere fora vertrekken.
Jessica. schreef: | Ja, sorry, maar ik snap gewoon écht niet waarom HPF dicht moet. En ik en een heleboel anderen zijn er echt verdrietig om. Het lijkt eigenlijk erop dat jullie gewoon een zo groot mogelijk aantal leden willen, maar dat het jullie niet uitmaakt wat er met de trouwe leden van HPF gebeurd.
Waarom moet een goed lopend forum nou toch dicht? Een forum kent hoogtepunten en diepe dalen. Misschien dat HPF nu minder actief is in het HP gedeelte, maar hoe kun je weten hoe dat over 7 maanden is? |
Zoals ik al heb vermeld gaat het ons niet om grote aantallen leden mee te nemen, dan hadden we een beter tijdstip uitgezocht de dag dat er 45.000 bezoekers waren bijvoorbeeld.
Hoe het forum er over 7 maanden uit ziet, dat kunnen we natuurlijk niet met volledige zekerheid zeggen, maar op basis van verwachtingen kunnen we zeggen dat de activiteit terug gaat lopen, maar met een piek rond het verschijnen van de zesde film. We moeten een keer een moment uitkiezen waarop we dit doen, we hebben er voor gekozen om dit zeven maanden van te voren te doen, zodat er voldoende ruimte is voor "afsluitende activiteiten".
Het is en zal voor een aantal niet te begrijpen dat we dit gedaan hebben. Hier kan ik vrij weinig aan veranderen, we kunnen niet iedereen 100% tevreden houden.
We hopen natuurlijk dat er leden mee komen naar FFF, maar die keuze is en blijft voor de leden zelf. Persoonlijk zou ik graag een hoop bekende gezichten tegenkomen op FFF en natuurlijk als we een FFF meet gaan organiseren. Maar ik weet ook dat het onmogelijk is om het alle leden naar de zin te maken.
Catie schreef: | Dus kort gezegd vinden jullie je nieuwe forum belangrijker dan de leden die al jarenlang op dit forum zitten en dit als hun 2de huis zien. Een plek waar ze vrienden hebben gemaakt en hun ei kwijt kunnen over wat er thuis gebeurd.
Want dat gebeurd er dus nu. De leden hebben duidelijk hun mening gemaakt, maar jullie zijn te koppig om te luisteren naar onze mening. Dus waarom vinden jullie FF zoveel belangrijker dan alle trouwe leden die op HPF zitten? Want er wordt nu gedaan alsof er naar ons geluisterd wordt, maar ondertussen wordt er niets aan gedaan.
Waarom is de mogelijkheid er niet dat jullie het afwachten? En waarom niet de mogelijkheid met minimaal wachten totdat de 7de film volledig uit is gekomen?
Ow en aub een ander en eerlijker antwoord dan de dieptepunten in de activiteiten, die hebben we al gehoord... En die hadden we ook na boek 7, toen iedereen die had gelezen en dat is al even geleden... Ik vind dat er maar weinig waarheid in zit, sorry. |
Catie, ik heb eerlijke antwoorden antwoorden, zo als ik hierboven heb vermeld geloof ik dat het gaat/zal gaan.
We zijn niet koppig, we respecteren jullie inbreng, maar keuzes zijn gemaakt, en wij staan 100% achter onze gemaakte keuzes.
FF is niet belangrijker dan de trouwe leden, maar wij zijn van mening dat ook deze leden het naar hun zin kunnen krijgen op FF.
Er wordt wel degelijk naar jullie geluisterd, maar aan de datum zal niks meer veranderen. Jullie Feedback over FFF zal door iedereen van ons gelezen worden, en waar nodig zullen wij aanpassingen maken, om FFF beter aan te laten sluiten bij de wensen van onze bezoekers.
Citaat: | En waarom kan dit kindje dan niet doorgegeven worden aan iemand die er wel voor wilt zorgen, inplaats van de boel te sluiten?
Ik heb het idee dat er veel meer speelt dan dit algemene verkoopspraatje. Dat het forum op stel en sprong gesloten moet worden.. Laat dan idd gewoon ook film 7 uitkomen en trek daarna je conclusies.. Ik blijf erbij, volgens mij si dit alleen een makkelijke manier om voor je nieuwe forum snel veel nieuwe leden te krijgen. |
Je kan niet zomaar een forum even uit handen geven, dan moet je iemand vinden die een behoorlijk bedrag per maand wil investeren in een website, en die zijn er niet veel.
Daarbij komt dat HPF-HPFo-HPA één netwerk is, het hoort bij elkaar. En dat wil ik zo houden. Het netwerk heeft straks alleen een andere indeling FF-FFF-HPA-...-..., HPFo ga ik niet afstaan, om het vervolgens door iemand anders te laten runnen.
Sorry, maar deze oplossing is voor mij geen optie.
Citaat: | En als aanvulling klinkt jullie verhaal heel mooi, maar als ik dan een bericht lees van een Vuurbeker bijvoorbeeld; wilden jullie de toko dus eigenlijk nog veel eerder sluiten.. De piek van de nieuwe film klinkt een beetje als een mooi excuus wat jullie eerst niet eens wilden gebruiken.. Dus kom ik toch weer bij het feit; makkelijk nieuwe leden werven. Ondanks het excuus hierboven dat je dan deze beslissing al veel eerder zou hebben gemaakt.. Beerje jammer.. |
Ik heb beloofd om alle vragen eerlijk te beantwoorden, dus daar gaan we.
De oorspronkelijke overgangsdatum stond gepland voor 1 juli, maar al gauw bleek dat we dat wel konden vergeten. Die datum was gewoon niet realistisch, en vooral niet eerlijk tegenover de leden. De datum is toen verschoven naar 1 september, in overleg met de HPFo crew is deze datum uiteindelijk naar 1 januari 2009 gegaan. De HPFo crew wilde tijd hebben voor afsluitende activiteiten, omdat deze afsluitende activiteiten zeker iets beloven te worden, zijn wij accoord gegaan met de datum 1 januari 2009.
Wederom herhaal ik, dat het goedkoop werven van leden complete onzin is, dan hadden we het heel anders aangepakt.
Het is niet dat de HPFo crew voor de 100% achter de datum 1 januari staat, maar ook zij zien in dat HPFo geen oneindig leven heeft.
Catie schreef: | Gaan we weer...
Citaat: | FF is niet belangrijker dan de trouwe leden, maar wij zijn van mening dat ook deze leden het naar hun zin kunnen krijgen op FF. |
Dus je beweerd dat iedereen het daar naar zijn zin zal kunnen krijgen, terwijl al veel mensen hebben aangegeven dat ze niet eens over willen? Juist omdat het te breed is en ze geen fantasy fans zijn, maar HP fans. Als de trouwe leden zo belangrijk zijn, waarom wordt er dan niet naar hun geluisterd en vinden jullie je standpunt dat HPF dicht moet op 1 januari zoveel belangrijker?
Citaat: | Je kan niet zomaar een forum even uit handen geven, dan moet je iemand vinden die een behoorlijk bedrag per maand wil investeren in een website, en die zijn er niet veel. |
Dat is niet waar. Ja, het kost veel geld. Nee, ik weet wel zeker dat er genoeg mensen zijn die het willen investeren in de site. En ik geloof dat die overdrag nu al vaker is gebeurd... Van Frank op SS bijv. ? En erna, toen zij ermee stopte. Ik denk dat het wel degelijk mogelijk is, alleen vraag ik me af of of jullie het gewoon dicht willen hebben, omdat anders een nog groter deel niet mee overgaat naar FF. |
Ik beweer niet dat iedereen het naar zijn zin gaat krijgen, dat heb ik al geschreven. "We kunnen helaas geen forum maken wat 100% aan de wensen van iedereen voldoet, maar om het wel zo dicht mogelijk bij de 100% te krijgen hebben we een betaperiode van 8 maanden. In deze 8 maanden gaan we het forum zo goed mogelijk aanpassen aan de wensen van de bezoekers. Feedback is daarvoor heel belangrijk..
Als jij denk dat er veel mensen zijn die zo'n site willen runnen & betalen, dan moet je dat gewoon blijven geloven.
Het eigendom van de website, is van Frank naar mij gegaan, en daar is het gebleven. En er staat daar nog een regel tekst die al genoeg met zeggen: "Sorry, maar deze oplossing is voor mij geen optie."
MissMyrnaWeasley schreef: | Hoi Glenn,
Ik had een vraagje over de RPG's die nu lopen. Ik heb hem al ergens gesteld, maar weet niet meer precies waar sorry. Misschien wel hier, maar zag nog geen antwoord erop. Dus stel hem nog een keer.
Worden de lopende RPG's hier op HPF meegenomen naar FFF?
Groetjes Myrna |
Ja, de RPG's kunnen overgezet worden naar FFF, maar hier zullen wel een aantal voorwaarden aan gebonden zijn. Maar daar hoor je later meer over.
Nevodeon schreef: | En HPF dan? Honestly, vergeleken met FFF, hoeveel mensen zijn er die niet tevreden zijn met HPF.
De newbies weten niet beter, maar de die-hards zitten hier al jaren. Dit hele geprotest gaat (mij) echt niet alleen omdat FFF komt. Ik heb een geschiedenis met HPF, en zo ook anderen. Ik heb hier vrienden gemaakt, ik heb hier plezier gehad. En dat neem je ons af.
Voor mij is HPF niet alleen een forum, HPF is voor mij een gevoel, en dat klinkt heel sentimenteel en dramatisch, maar het is wel zo, en met de verwijdering van HPF verwijder je ook dat gevoel.
Zo voel ik het, en ik zou het niet weten of de andere Die-Hards het precies hetzelfde voelen, totaal anders of whatever.. |
FFF bestaat nog geen maand, je kan niet verwachten dat een forum in 20 dagen helemaal naar wens is afgesteld. Daar is tijd voor nodig.
Nevodeon schreef: | Citaat: | Als jij denk dat er veel mensen zijn die zo'n site willen runnen & betalen, dan moet je dat gewoon blijven geloven. |
Ik kan er zo een aantal opnoemen, waaronder ikzelf. |
Ik zeg hier dat er niet veel zijn, ik zeg niet dat er NIEMAND is.
Nevodeon schreef: | Citaat: | Het eigendom van de website, is van Frank naar mij gegaan, en daar is het gebleven. En er staat daar nog een regel tekst die al genoeg met zeggen: "Sorry, maar deze oplossing is voor mij geen optie." |
Correct me if I'm wrong, and seriously, do so if I'm wrong. Maar bedoel je hiermee te zeggen ‘Het forum is van mij, en ik doe ermee wat ik wil, en ik wil FFF, dus jullie hebben niks te zeggen.’ Want zo komt het bij mij over. |
Als je mijn antwoord overdreven opvat, dan staat dat er inderdaad. Ik heb hierover het volgende al geschreven: "Daarbij komt dat HPF-HPFo-HPA één netwerk is, het hoort bij elkaar. En dat wil ik zo houden. Het netwerk heeft straks alleen een andere indeling FF-FFF-HPA-...-..., HPFo ga ik niet afstaan, om het vervolgens door iemand anders te laten runnen.
Sorry, maar deze oplossing is voor mij geen optie."
Citaat: | Hoi Glenn,
een vraagje van mij. Ik heb alles doorgelezen en kon het antwoord hierop nog neit vinden. Is het mogelijk om een soortgelijk iets als de afdelingen te behouden en naar FFF over te zetten? Veel leden zijn gehecht aan hun afdelingen, en willen die graag behouden. Is daar een mogelijkheid voor? |
Er komt iets van afdelingen terug. Fantasy heeft in het algemeen geen echte afdelingen, maar hier hebben we iets heel leuks op verzonnen. Informatie hierover komt binnenkort beschikbaar op het FFForum.
Citaat: | ey Glenn,
Ik heb ook een vraag:
Het sluit een beetje aan op de vraag van Rhona over de afdelingen. Veel mensen hebben meegedaan met verschillende dingen om sikkels te verdienen en zo leuke dingen te kunnen doen op de site.
Worden ook de sikkels meegenomen (misschien in een andere vorm of benaming) als mensen overstappen naar het nieuwe forum?
Ik denk trouwens dat als jullie de afdelingen laten bestaan binnen het nieuwe forum er best veel mensen het daar ook leuk kunnen hebben. Er kan toch gewoon een hele afdelings/onderwerpen hoek HP binnen het FFF forum worden gecreeerd? Ik denk dat dat heel goed zal blijven lopen zeker totdat de laatste film is uitgekomen. Ook de HP crew zou dan nog veel kunnen bijdragen en het zal de overgang denk ik veel makkelijker maken.
gr,
Mirjam |
De sikkels kunnen waarschijnlijk meegenomen worden, we zijn hier nog wel mee bezig, of dit technisch mogelijk is.
Zoals hierboven al staat, afdelingen blijven bestaan alleen in een andere vorm.
nautic schreef: | hej ik heb een vraagje;
allereerst vindt ik het echt supper jammer dat HPF weggaat ik vindt het een grootte fout! maar nu dus mij vraag(jes)
waarom is er op FFF niet een appart board van harry potter. ik weet dat hij er is onder bibliotheek, maar dat vindt ik zelf heel erg onoverzichtelijk.
zowiezo vindt ik FFF helemaal niet zo overzichtelijk en ik wordt helemaal gek van die puntjes op dat zwarte beeld ( ik dacht op het laatst dat ze bewogen) ook de kleuren staan mij niet zo erg aan. en ik heb nog een vraagje ^^ kan je binnenkort ook zelf een head banner uitkiezen en de kleur veranderen ??
gr nautic |
Bedankt voor je Feedback nautic. Ik zal iemand van het FFF team wijzen op jouw opmerkingen, maar zou je ze ook kunnen posten in het Feedback topic op FFF. Dan kunnen ze je opmerkingen ook daar bekijken.
Of je een eigen banner kan kiezen binnenkort, ik verwacht niet dat dat in de eerste versie van FFF beschikbaar komt. Maar daar kan het FFF team een beter antwoord opgeven.
Citaat: | Ik heb ook een vraag: worden hele populaire topics van HPF standaard (door de crew dus) overgeplaatst op FFF? Of moeten leden gewoon zelf topics die ze heel graag ook op FFF willen zien ook daar openen? Natuurlijk snap ik dat de topics ook binnen FFF moeten passen (aan onderwerp), maar ik denk dat daar vrij veel topics van HPF voor in aanmerking komen. |
We kunnen niet hele topics overnemen, en dat is ook niet onze bedoeling. Is er een leuk onderwerp hier, wat je ook op FFF wilt zien, dan mag jezelf daarvoor een topic aanmaken.
radcliffefreak schreef: | Ik moet zeggen dat ik het ook spijtig vind dat HPF er mee stopt, maar ik begrijp het wel. Maar ik wil wedden dat de nieuwe site ook leuk wordt, al zal het wel even aanpassen zijn .. ^^
Maar goed, mijn vraag ...
Enkele afgesloten Fanfics verhuizen mee naar de nieuwe site, niet?
Maar wat gebeurt er met de FF die nog niet af zijn? Verdwijnen die zomaar?
x |
Het forum blijft na de sluiting gewoon toegankelijk, dus je verhaal blijft hier al dan niet afgesloten staan. Je kan je verhaal dan eventueel kopieren naar FFForum, en het daar voortzetten.
Citaat: | hey
Het is me even niet zo duidelijk over die afdelingen, moet ik dan gaan kijken in de richting van elfen, dwergen, draken en ridders enzo?
Ik vind het zelf echt jammer dat het over is en ik heb zelf ook gemerkt dat ik juist doordat er werd gezegd dat dit straks voorbij is minder kom, terwijl ik me niet minder met hp bezig ben gaan houden.
Maar ik merkte ook dat op een lotr forum waar ik zat na de release van de derde film ook geen homd meer kwam, ik snap het. Maar het is wel jammer.
En stel voor JK gaat nu een ander boek schrijven over hp (of meerdere) gooien jullie dit dan weer open? |
Over de steden is nu een stuk meer duidelijk, meer info op FFForum.
Als JKR een ander boek schrijft, is dit te bespreken op FFForum. Hier hebben we namelijk ook een HP-sectie.
pinda_12 schreef: | hey,
ik vind het echt heel jammer dat het HPF er mee stopt. Het was gezellig voor de tijd dat ik hier was en de nieuwe site ziet er ook al leuk uit, maar ik had nog een vraag. Worden alle RPG's ook overgeplaatst naar FFF? |
De RPGs zullen door ons niet overgenomen worden op FFF, dit is aan de RPG-leider. Wil je dus dat de RPG waarin je speelt doorgaat op FFForum, dan zal je dit met je RPG-leider moeten bespreken.
Hij/zij of jij kan de RPG op FFForum aanmelden.
NicoleD schreef: | Ik had ook nog een vraagje. Wordt het Harry Potter gedeelte ook iets groter? Dat lijkt me toch overzichtelijker, en dan kunnen er ook meer dingen blijven bestaan zoals RPG's, Pc-crea, en films en boeken. |
Het subboard Harry Potter onder Algemeen is alleen bedoeld voor discussies over de boeken, films, acteurs etc.
De RPG's/fanfics/fanarts e.d. over Harry Potter, kunnen gewoon in de daarvoor bestemde boards.
NicoleD schreef: | Ja oke. Maar nu heeft bijvoorbeeld elke acteur een eigen topic, zal dat dan verdwijnen? |
Als een acteur zó populair is, dan is daar de mogelijkheid tot ja ^^
Je zou bijvoorbeeld ook aan topics kunnen denken waar bijv. de acteurs van het trio gebundeld worden. Maar dit is aan de leden zelf! |
|
|