Auteur |
Bericht |
Mrs Charlie Weasley
5e jaars

Verdiend:
176 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 26, 2006 16:05 |
 |
Hallo,
Ik ben op zoek naar wat meer informatie over de ouders van Hermolien.
Het enige wat ik van ze weet, is dat ze beide tandarts zijn en dreuzels.
Wat ik nergens kan vinden is:
- Wat zijn hun voornamen?
- Zijn er nog meer tovenaars in hun familie of is Hermolien echt de enige?
- Wat kunnen hun zien van de tovenaarswereld? Zien ze bijvoorbeeld meer dan andere dreuzels omdat ze een magische dochter hebben?
- Hoe oud zijn ze ongeveer?
Er zijn misschien nog wel meer dingen die ik graag zou weten maar de bovenste vragen speelde toch wel.
Misschien weet iemand hier meer over?
Liefs Wilma. |
_________________ Hij, die in Roemenie met draken werkte,leek qua postuur veel op de tweeling maar was korter en meer gedrongen dan Percy en Ron. Hij had een breed,gemoedelijk,verweerd gezicht, dat zo overdekt was met sproeten dat het leek alsof hij diep gebruind was. HP4 |
|
  |
 |
ParelMel
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 26, 2006 16:19 |
 |
- Wat zijn hun voornamen?
- Zijn er nog meer tovenaars in hun familie of is Hermolien echt de enige?
- Wat kunnen hun zien van de tovenaarswereld? Zien ze bijvoorbeeld meer dan andere dreuzels omdat ze een magische dochter hebben?
- Hoe oud zijn ze ongeveer?
Voornamen zijn nooit genoemd in de film óf het boek. Dus dat zou ik niet weten. Voor zover is Hermelien de enige die tovenaar is.
De ouders zien hetzelfde als andere dreuzels volgens mij. Omdat ze hoe dan ook zelf géén tovenaar zijn. Hoe oud. Even denken hoor. Ik denk dat haar moeder zo rond de 38 is en haar vader misschien een jaar of 40? Het ligt er gewoon aan hoe oud/jong ze haar kregen. Is nergens genoemd, dus vast kan ik het niet zeggen  |
_________________ 'Sissel, sissel, kleine slang.
Wees Morfin niet tot last.
Glibber braaf over de grond.
Anders spijker ik je vast.'
Trotse Ravenklauwer ^^
Mijn fanfiction! |
|
  |
 |
Foxie
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 26, 2006 16:19 |
 |
Waarschijnlijk zijn Hermeliens ouders niet zo belangrijk voor het verhaal en daarom weet je ook niet veel van die ouders. Hun voornamen zijn nog niet gezegd waarschijnlijk te onbelangrijk en volgens mij zijn er ook geen tovenaars in de familie van Hermelien.
En op de vraag "Wat kunnen hun zien van de tovenaarswereld? Zien ze bijvoorbeeld meer dan andere dreuzels omdat ze een magische dochter hebben?"
-Volgens mij zien te evenveel als een normale dreuzel. Hun zullen waarschijnlijk ook nooit Zweinstein kunnen zien. |
|
|
  |
 |
Judith
7e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 26, 2006 16:30 |
 |
Inderdaad, de ouders van Hermelien komen niet zo aanbod. Dat zei Rowling ergens, ik weet niet meer waar. Ze deed dat expres omdat Rons familie al heel uitgebreid behandeld wordt, en het anders een beetje te vol zou worden. Ze had eerst ook gepland dat Hermelien een zusje zou hebben, maar dat paste ook niet in het verhaal. Het werd gewoon te vol.
Ik denk ook niet dat Rowling het nog uitgebreid gaat behandelen, misschien noemt ze ergens nog eens terloops een voornaam ofzo, ik hoop het voor je
groetjes,
♥Judith♥ |
|
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Zo Mrt 26, 2006 18:14 |
 |
Zo ver ik weet, heeft Griffel geen andere familie leden, die een heks of een tovenaar kan zijn. Ze is echt iemand die uit een dreuzelfamilie is. Verder zijn de voornamen van haar ouders niet in de film of boek genoemd. Ik denk dat het ook niet zo heel erg belangrijk zal zijn, misschien krijgen we in boek 7 wel te horen, wat hun namen zijn. Want misschien krijgen haar ouders wel last van een paar dooddoeners ofzo, Je weet maar nooit, Sneep weet, dat griffel een goede vriendin is van Potter is en vrij slim is, voor haar leeftijd. Het zal me dan ook niet gaan verbazen, dat ze problemen kunnen krijgen van dooddoeners. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
ChoChang121
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 26, 2006 18:36 |
 |
Ik denk niet dat dit er veel toe doet. En volgens mij is Hermelien de enige heks in haar hele familie. |
_________________ 'Wil iemand hulp bij het interpreteren van de schimmige voortekenen in de Bol?' murmelde Zwamdrift.
'Ik heb geen hulp nodig.' fluisterde Ron. 'Het is duidelijk wat dit betekent. We krijgen vannacht dikke mist.' |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 26, 2006 19:08 |
 |
Ik veronderstel dat de naam van Hermelien's moeder Jane is. Omdat Hermelien als tweede naam Jane heeft, volledig heet ze dus Hermelien Jane Griffel. |
_________________ See you in another life then, eh brother?
Laatst aangepast door Lupos-freak op Di Aug 15, 2006 11:47; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Hermione Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 26, 2006 22:54 |
 |
http://en.wikipedia.org/wiki/Hermione_Granger
Ik zou niet met zekerheid durven zeggen of het ook in de boeken voorkomt... Ik heb ze nog niet zó vaak gelezen dat ik ieder mini detail uit m'n hoofd weet, alhoewel ik al veel langer wist dat haar 2e naam Jane was, hm. |
_________________ glad to help
glad to get you high
i hope that should send you
through the f**king sky |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 27, 2006 9:23 |
 |
dit heb ik kunnen vinden op HP-Lexicon
Citaat: | Mother: Unnamed Muggle (dentist).
Father: Unnamed Muggle (dentist).
Siblings: At one time in the writing process, Hermione "had" a younger sister (WBD 2004); however, Rowling decided not to include that character, so Hermione is an only child (EBF 2004) (WBD 2004).
Childhood: The Grangers, while accepting the Wizarding world and their daughter's place in it, do not approve of using magic for quick fixes. They insisted, for example, that Hermione's somewhat oversized front teeth be dealt with in the usual way: with braces. They send healthy snacks by owl to Hermione at Hogwarts and come with her to Diagon Alley in August to help her buy her things for school. What they tell their family and friends about their daughter and her school is anyone's guess, but they are certainly proud of her. |
Ouders zijn beide tandarts. Ze zouden eigenlijk nog een dochter hebben, maar jk heeft besloten haar niet te introduceren in het verhaal, dus is hermelien enigs kind.
De ouders van hermelien accepteren de tovernaarswereld, en het leven van hun dochter daarin, maar accepteren geen magie voor kleinerepareringen. Bijvoorbeeld de grote voortanden van hermelien, zij wilde die met een beugel verbeteren, ipv magie. Ze sturen gezonde snacks per uil naar zweinstein en komen in augustus naar de wegisweg om hermelien te helpen met het kopen van spullen. Wat ze tegen vrienden en familie zeggen, over waar hun dochter naar school gaat, is onbekend, maar ze zijn wel trost op haar. |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 27, 2006 13:18 |
 |
Wat leuk ik wist niet dat wikipedia ook dat had...
Ik weet alleen dat haar ouders tandartsen zijn...maar alle info is denk ik wel mooi hierboven uitgelegd..en ik denk ook niet dat er meer informatie is want de ouders zijn niet zo heel belangrijk in het verhaal...
edit: Ik ben nu helemaal blij want hij geeft ook Luna aan...wikipedia is best handig.. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Hermione
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
298 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 27, 2006 15:25 |
 |
Volgens mij zijn Hermeliens ouders niet echt van belang bij de boeken En volgens mij komen ze er daarom niet in voor (; Ik denk niet dat haar ouders "meer" zien, omdat tovenaars ook niet "meer zien", snap je? Zij zien geen magie ofzo, als je begrijpt wat ik bedoel =)
Lupos-Freak schreef: | Ik veronderstel dat de naam van Hermelien's moeder Jane is. Omdat Hermelien als tweede naam Jane heeft, volledig heet ze dus Hermelien Jane Griffel |
Dit zou wel eens kunnen, maar ik denk niet dat dit zo is omdat dat vroeger werd gedaan, en dat na de jaren 60 stop werd gezet^^ En Hermelien is niet ouderwets =P
Hun namen zijn niet echt belangrijk voor het boek. Dat is gewoon omdat ze niks aan het plot hebben toe te voegen, en anders zou het boek wel wat zaai worden =D |
_________________ When the rain starts to pour <3 |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 27, 2006 15:38 |
 |
nu nog steeds hebben veel mensen meerdere namen. Die heten doopnamen. (ook als je niet gedoopt bent, heten die zo )
Ik heb er 4, mijn beide broertjes en moeder 3, mijn vader heeft er zelfs 5. Door dit soort namen wordt je vaak vernoemd naar opa's, oma's, ouders, tante's of ooms vernoemd. |
|
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 27, 2006 15:40 |
 |
Rhona schreef: | nu nog steeds hebben veel mensen meerdere namen. Die heten doopnamen. (ook als je niet gedoopt bent, heten die zo )
Ik heb er 4, mijn beide broertjes en moeder 3, mijn vader heeft er zelfs 5. Door dit soort namen wordt je vaak vernoemd naar opa's, oma's, ouders, tante's of ooms vernoemd. |
Ja, dat heb ik ook, en dat bedoelde ik ook... Ik heb er 2. Alleen was ik vergeten dat dat doopnaam noemt...
Ik denk trouwens dat de A van RAZ ook de doopnaam is... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 27, 2006 15:55 |
 |
Maar ja dan zal de oma of een ander familielid dan Jane moeten heten, zo'n naam komt niet zomaar ergens vandaan, en omdat het niet echt een oudewetse naam is neem ik ook aan dat het de moeder ofzo is...
(trouwens ik heb 3 namen...echt heel boeiend ) |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 09, 2006 17:05 |
 |
Mrs Charlie Wemel schreef: | - Zijn er nog meer tovenaars in hun familie of is Hermolien echt de enige?
- Hoe oud zijn ze ongeveer? |
Even antwoorden op je vraagjes...
Volgens mij is Hermelien echt wel de enige heks in de familie. Meneer en mevrouw Griffel waren volgens Hermelien aangenaam verrast toen ze de brief kregen en ze waren er heel trots op. Als er nog een heks of tovenaar in hun familie had gezeten hadden ze misschien gehoopt dat hun dochter ook over die gave zou beschikken. En als ze dat gehoopt zouden hebben, dan zouden ze toch niet verrast zijn.
Volgens mij zien ze evenveel als de andere dreuzels. Het enige dat ze zien is de Lekke Ketel, maar als Harry de Lekke Ketel aan een vreemde Dreuzel laat zien, kan die het ook zien, hoor... Of dat denk ik toch...
Volgens mij zijn ze ongeveer even oud als de ouders van Harry zouden geweest zijn. In het tweede boek [?] stonden ze ook aan te schuiven bij Klieder en Vlek en Rowling beschreef ze jammergenoeg niet. Maar in de films zien ze er toch wel redelijk jong uit, en Rowling hielp de regisseur tijdens de tweede film ook wel met tips. Dus ik denk wel dat ze jong zijn...
|
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
|