Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Films/Muziek: Downloaden ??? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Download jij films/muziek van het internet?

Ja,legaal
21%
 21%  [ 27 ]
Ja, illegaal
68%
 68%  [ 87 ]
Nee
10%
 10%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 127

Auteur Bericht
Blue Lady
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Blue Lady is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 27, 2005 21:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoe denken jullie over het downloaden van muziek en films?

Ik vind persoonlijk dat ze het downloaden alleen maar in e hand werken door de prijzen van de cd's zo hoog te maken, al is het de laatste tijd wel verbeterd

Het is niet de bedoeling dat in dit topic links worden gegeven naar illegale download websites of software. Illegale muziek downloaden is nog altijd stelen en dus strafbaar. gr SeverusSnape

Profiel bekijkenStuur privébericht
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 27, 2005 21:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb het 1 keer gedaan, 1 liedje en ik moet zeggen dat de kwaliteit ervan heel slecht was. Geef mij maar de originele versie daar help je ook nog eens de artisten mee.
Stel je voor dat je alleen maar download, dan krijgt je favo artiest niet meer betaald (niet zo veel meer), dan kan hij/zij ook geen nieuwe liedjes enzo meer maken en dat houdt het helemaal op. Dan kan jij ook niet meer naar ze luisteren.
Hetzelfde geldt voor films

Evilduck
2e jaars
2e jaars

Evilduck is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 27, 2005 21:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik doe het wel ja.. heel veel zelfs. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik b.v. eerst de muziek van Green Day of Red Hot Chili Peppers had gedownload en daarna de cd's gekocht.. dus ik vind dat er niks mis mee is.

Het omlaag doen van de cd's en singles zou idd helpen.. 4.99 voor één rottig nummertje! Confused

So laugh and joke around
Remember cuddles in the kitchen
Still it's right hard to remember
That on a day like today when you're all argumentative
And you've got the face on.
PixieFilth
Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 27, 2005 22:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Downloaden van films niet, maar cd's download ik met hopen.
Aangezien ik toch nooit zo van die goede doel cd's koop (vanwege dat
de muziek gewoon op geen jota trekt, en dat ik niet betaal voor
slechte muziek) vind ik het geen probleem. Als ik een cd echt goed
vind koop ik die toch in de winkel en download ik die niet.

Miffy
1e jaars
1e jaars

Miffy is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2005 10:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Af en toe download ik wel eens een liedje. Ik vind het zo belachelijk om een hele cd te kopen voor één liedje. meestal geraak ik cd's toch beu. Ik stel liever mijn eigen cd's samen, dan zit er een beetje afwisseling in.
Films download ik ook niet, dat vind ik ietsje té.

Ansmarry
Dreuzel
Dreuzel

Woonplaats: Godric's Hollow, on James' lap with his glasses on my nose..

Ansmarry is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2005 10:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik download ja, heel veel zelfs.
Ik vind het juist heel erg handig, want ik heb niet altijd geld voor een cd ^__^ Soms ook wel eens een hele cd downloaden maar dat doe ik niet vaak, ik ben bang voor virussen ^^"

Lacrimosa
Oude Forumnaam: *Violet Baudelaire* 4e jaars
4e jaars

Lacrimosa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2005 10:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eerlijk gezegt. Als ik wist hoe je het moest doen zou ik ook eens een song willen downloaden.
Reden: CD's zijn schandalig duur. Sorry dat ik het zeg, maar 20€ voor een CD is een beetje trop. Ik hoop dat ik een MP3 krijg, maar dat schijnt ook weer illegaal te zijn.
Originele cd's/dvd's vindt ik dan weer zoveel mooier. Dan heb je een boekje, mooie doos en er nogwat bij. Klinkt belachelijk, maar dat vindt ik veel aangenamer dan zo'n gedownloade schijf. De kwaliteit is ook vaak ondermaats.

And he takes and he takes and he takes
@f!n@
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 52 Sikkels

@f!n@ is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2005 12:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik download de meeste muziek, maar als ik een artiest heel erg goed vind, koop ik de cd's en dvd's ook (Blue Razz ), de gedownloade muziek zet ik op de MP3-speler, kan ik onderweg naar school ook luisteren.

Rubeus
7e jaars
7e jaars

Rubeus is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2005 13:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik doe het beide. Ik ben al jaren geleden gestopt met het kopen van cd's. Het is toch altijd zo dat er op een cd maar 3 of 4 goede nummers staan en de overige 12 kunnen je geen moer interesseren. Beetje zonde om er dan 20 euro voor te betalen.

Ik heb ook wel eens gekeken naar betaalde diensten om muziek te downloaden, maar die stellen allemaal ook weinig voor. Het aanbod is vaak niet groot en er zitten allemaal haken en ogen aan. Bij sommige mag je bijvoorbeeld de muziek alleen op je computer afspelen en dus niet op je mp3 speler. Bij anderen zoals Apple's I-Tunes kan dat wel, maar dan alleen op een I-Pod en die heb en wil ik niet.

Films downloaden doe ik ook. Ik doe het vaak om te bepalen of ik iets de moeite waard vind om te kopen of in de bios te bekijken. Films koop ik dus vaak wel gewoon origineel.

Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2005 15:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik doe het alleen heel soms bij liedjes.
Maar bij films doe ik het nooit. Omdat * Bij mij dan* Gewoon de film heel erg slecht is.
En als ik heel erg een film wilt hebben, en die is duur dan ga ik naar kennisen die wel goeie films verkoopt .
( OOk gekopieert maar alle naar gekeken) En als het niet zo duur ga ik gewoon naar de winkels.

Pieper
Oude Forumnaam: kriegel Grote Zaal Hoofdmonitor
Grote Zaal Hoofdmonitor

Pieper is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 29, 2005 15:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Films download ik niet (ik leen ze van anderen). Want naar de bioscoop gaan is tegenwoordig ook duur. €7 Voor één filmpje.
Heel af en toe download ik wel een liedje, maar ik koop nog regelmatig cd's, ik vind het orgineel hebben altijd leuker.

Strider
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 657 Sikkels

Strider is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 29, 2005 16:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

muziek (heb)ik veel gewdownload maar ik mag geen kazaa meer van me ouders omdat er zoveel virussen opzitten Crying or Very sad dus nu vraag ik de hele tijd aan mensen op msn of die mooie muziek naar mij willen sturen of ik luister me oudere cd's want die zijn net zo mooi duzz..
ik heb 1 keer film gedownload maar dat doe ik ook nooit meer.ik wilde lord of the rings the two towers downloaden maar ik kreeg signs en ook nog met slechte kwaliteit.verder wil ik films graag meestal orgineel hebben en meestal kan ik wel een film lenen bij een vriendin of ik ga even langs bij de videotheek(ben vaste klant daar Razz )dan kan ik kijken of ik de film leuk vind en als ik hem leuk vind koop ik hem meestal.

Flame
1e jaars
1e jaars

Flame is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mrt 29, 2005 17:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben wel altijd bezig met het downloaden van muziek maar ik brand de muziek niet op 'n cd (geen brander) ik heb eigenlijk nog nooit een film gedownload, kan dat gewoon op kazaa, ten eerste moet je zo lang wachten totdat ie eindelijk klaar is en dan heb je ook nog geen ondertiteling en moet je op zo'n klein schermpje kijken, ik haal de films wel bij de videotheek of ik leen de gekopierde dvd's van 'n vriendin.
Ik vind het best wel raar dat je sommige films al in handen hebt voordat ze nog maar in de bioscoop verschijnen! Ik heb geen zin om daar massaal aan mee te doen.

Hippogriefje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 415 Sikkels

Hippogriefje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 29, 2005 18:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik dowload heel veel omdat alles in de winkel zo $&#$(#)$(censuur) duur is!! En er zitten best goede versies tussen...Ow trouwens als je download en dat wil je ook nog blijven doen ga dan NIET
naar www. bigweb. nl !!!
Dan traceren ze je I.P. en doen dan iets waardoor je je games niet meer kan spelen en ook niet meer kan downloaden.

Rubeus
7e jaars
7e jaars

Rubeus is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mrt 29, 2005 22:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hippogriefje schreef:
Ik dowload heel veel omdat alles in de winkel zo $&#$(#)$(censuur) duur is!! En er zitten best goede versies tussen...Ow trouwens als je download en dat wil je ook nog blijven doen ga dan NIET
naar www. bigweb. nl !!!
Dan traceren ze je I.P. en doen dan iets waardoor je je games niet meer kan spelen en ook niet meer kan downloaden.

Dat van big is onzin. Ook al slaan ze je ip adres op dan nog kunnen ze er niks mee. Ze kunnen niet eens achterhalen welk naam en adres bij welk i.p. adres hoort. Dat mogen ze namelijk niet zomaar. De enige manier voor hun om te achterhalen wie je echt ben is via je internet provider (b.v. @Home, Wanadoo, Chello XS4All) en die mogen niet zomaar je adres geven want dat is inbreuk op je privacy.

Ook kunnen ze er niet voor zorgen dat je geen games meer kunt spelen op je computer. Dan zouden ze namelijk moeten inbreken in je systeem en dat is al helemaal verboden.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp