Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 [Lily&Scorpius] Forbidden Love Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Jamble
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 55 Sikkels
Woonplaats: Almelo

Jamble is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Sep 06, 2008 20:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

[img]http://img297.imageshack.us/my.php?image=lilyenscorpiuslh1.jpg[/img]

Intro

Tik, tik.
Lily draait zich om in haar bed, nog steeds slapend.
Klop, klop.
Lily woelt en zucht even.
BOEM, BOEM.
'Wat nou!?' roept Lily slaapdronken.
Ze werpt een blik op de klok aan de wand.
'Het is 9 uur, laat me gewoon slapen.'
De eikenhouten slaapkamer deur van Lily Potter gaat open en haar broer Albus staat in de deur opening.
'Ik moest je wakker maken van mama, we zitten al lang aan het ontbijt.'
'Ik eet later wel wat, ik ben nu nog moe.'
'Ja maar, Lil,Het is 1 september!'
Lily schrikt daar zo van dat ze uit bed rolt.
Beschaamt krabbelt ze op.
Hoe kon ze dit vergeten zijn!?
'Ohnee, helemaal vergeten. Ga maar vast, ik kom er zo aan.'
Gauw trekt ze haar spijkerbroek en t-shirt aan, met daarover heen haar wit met rode lievelingsvest.
Ze holt de trap af en ploft neer bij het ontbijt.
'Goeiemorge.' mompelt ze slaperig.
'Uitgeslapen?' vraagt haar moeder vrolijk.'
Lily geeft alleen een knikje.
'Laat maar, ma. Met dat kind is niks te beginnen.'
Lily kijkt hem vuil aan en geeft James daarna een schop tegen zijn scheen, waardoor hem de mond gesnoert wordt.
Na het ontbijt holt ze naar boven om haar gek genoeg krullende haren te kammen, ze heeft als enige van de familie, op tante Hermelien na, krullerig haar, en daarna poetst ze haar tanden en wast ze haar gezicht.
Ze stopt de laatste dingen in haar hutkoffer en loodst ze in de magisch vergrote Volvo van haar vader.
Het was tijd om aan haar 3e jaar van Zweinstein te beginnen.


Hoofdstuk 1

De volgende ochtend liep ze met haar goede vriend Patrick Roozeboom naar de grote zaal, waar ze algauw voor het eerst na de vakantie de beste vriendin van haar en Patrick weer zag, Taylor Elzinga. 'Waar was jij nou al die tijd!?' riep Lily uit.
'Ik was gisteren thuis, ik heb al een week lang op bed gelegen met koorts, ik ben nog steeds zwakjes, maar ik wou persé de eerste lesdag niet missen.' vertelde ze. 'En ik kon jullie niet missen.' voegde ze er aan toe.
'Mijn moeder heeft professor Anderling een brief gestuurd dat ik later zou komen omdat ik nu niet in staat was uit bed te komen.'
Lily kon er aan haar bleke gezicht maar uitzonderlijk rode neus uit opmaken dat ze inderdaad nog niet helemaal beter was en ze wierp haar een bezorgde blik toe.
'Hè joh, niks aan de hand.' Taylor lachtte vrolijk
Taylor zag nergens iets verkeerds in, ze was altijd hardstikke hyperactief en vrolijk.
Bovendien was ze ook nog eens zelfverzekerd en had ze totaal geen moeite om vrienden te maken.
Veel mensen wilden wel bevriend met haar zijn, en de jongens keken altijd even om als ze langsliep.
Patrick grijnste verlegen naar haar en schudde even haar hand.
Hij was verschrikkelijk verlegen en preuts en hij klapte vaak dicht bij meisjes en hoewel hij goed bevriend met Taylor en Lily was deed hij soms toch nog alsof ze vreemden waren.
Taylor had het blijkbaar ook door want ze sprong met haar lenige dunne lichaam omhoog en sloeg haar armen om zijn nek. Patrick moest haar nu wel vast houden, want anders zou ze vallen: Taylor was klein en in vergelijking met de lange Patrick al helemaal, ze bungelde met haar voeten toch zeker 15 cm boven de grond.
Daarna sprong ze weer van hem af en landde soepel op de grond.
Lily zag Darryll Snijder, een 4e jaars Huffelpuffer, even jaloers kijken naar Patrick. Darryll was smoorverliefd op Taylor, dat wist zo'n beetje de hele school behalve Taylor. Ze had nog steeds niets door. Maarja, ondanks dat ze helemaal niet meer als vriendschap voor Patrick, die nu hevig bloosde, voelde was Darryll toch jaloers op elke aanraking van een andere jongen als hijzelf. Opeens hoorden ze een stem naast hun opklinken.
'Hoi.'
Lily keek om en zag daar een meisje staan. Piekerig lichtbruin haar dat altijd in twee staartjes van haar hoofd af stak, grote donkerbruine ogen, een beetje mollig en net ietsjes langer als Taylor.
'Merel!' riep Lily enthousiast. 'Leuk om je weer te zien.'
'Insgelijks.' zei Merel enigzins pompeus.
Merel Peeters, een abnormaal begaafd meisje uit Ravenklauw was sinds vorig jaar een goede vriendin van Lily en Patrick geworden.
Taylor begon haar ook steeds aardiger te vinden, hoewel ze haar nog steeds een beetje saai vind.
'Ik snap die slimme types niet, ze doen altijd zo vaag.' zei Taylor altijd.
Lily daarintegen vond Merel heel interressant.
Ze konden samen urenlange gesprekken houden over van alles en nog wat.
'Fijne vakantie gehad?' vroeg Patrick haar
'Mmm.' Merel keek uit het raam en had haar aandacht op een uil gericht, die rond fladderde.
Lily keek op haar horloge en zei: 'O gedoe, we hebben zo lang staan kletsen, we hebben geen tijd meer om te ontbijten. Laten we naar de les gaan.'
Taylor keek op het lesrooster. 'Dat begint al lekker, Transfiguratie van Anderling.' Taylor huiverde. Lily wist dat Taylor moeite had met leren, onderandere omdat ze haar concentratie er niet bij kon houden. Transfiguratie vond ze verschrikkelijk moeilijk en ze had het in de eerste maand al stevig bij Anderling verbruid, dat kwam doordat Taylor nogal een wild type was die de boel maar altegraag op stelten zette. 'Nou laten we gaan.' zei Lily. Merel had echter niks door. 'Merel?' vroeg Patrick voorzichtig. Merel keek nog steeds gefascineerd naar de kerkuil.
Patrick knipte met zijn vingers en riep: 'Jooeeehoeee, Merel, ben je daar?'
Merel schrok op uit haar gedachten. 'Hmm?'
'We gaan naar de les, en dat zou jij ook maar eens moeten doen, denk ik zo. We hebben nog 2 minuten.' Merel zwaaide even en haastte zich de kerkers in, waarschijnlijk had ze Toverdranken.
Het drietal rendde trap na trap op en kwam op het nippertje op tijd aan bij het lokaal Gedaanteverwisseling.
'Ga maar gauw zitten, meneer Roozeboom, en juffrouw Potter en juffrouw Elzinga.' zei Anderling met een stug knikje.





_________________
En uit die opening klom Marcel Lubbermans. Hij schreeuwde het uit van blijdschap terwijl hij van de schoorsteenmantel sprong en riep: 'Ik wist wel dat je zou komen!
Ik wist het, Harry!'
Profiel bekijkenStuur privébericht
Smalofski
The Writing Mod
The Writing Mod


Verdiend: 131 Sikkels
Woonplaats: Somewhere Purple

Smalofski is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 07, 2008 20:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb je twee posts samengevoegd, omdat elk bericht in Fanfics 1000 woorden moet bevatten en dat was bij jou niet het geval. Wil je hier op letten aub?





_________________
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer