Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

De kleding Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Burrbizle
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Burrbizle is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2006 16:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Weetje wat ik niet snap he, kijk ze dragen allemaal hele normale kleren in de films, aar zodra ze op de wegisweg komen ziet iedereen er echt uit als een tovenaar of heks. Dan bedoel ik de hoeden enzo. Dan zie je bijvoobeeld harry lopen met een hele leuke trui, maar op de achtergrond zie je een meisje van dezelfde leeftijd lopen met een gewaad, een rok en een rietenmand. Confused
Hhmm, Wat denken jullie? Daag xx Burrb.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2006 16:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry groeit toch op met dreuzel en loopt toch ook in de dreuzel wereld. Dus als je dan daar komt dan kan het soms zijn dat je er ook uitziet als een dreuzel. Als je bijvoorbeeld in de "Lekke Ketel" bent en je gaat via dat cafe naar "Wegisweg" dan ben je daar gekomen via de dreuzelwereld. Dus dat is ook al een verschil.. Iedereen die eruit ziet als een tovenaar/heks die is waarschijnlijk daar gekomen via de haard ofzo..

3e jaars
3e jaars

Woonplaats: In thé High School, next to Zac Efron && Vanessa Hudges, Singing We're All in this Together

xEmma is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2006 16:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou Harry en Hermione zijn er bijna altijd zo uit. Ze dragen alleen gewaden op Zweinstein. Ik weet bijna wel zeker dat Harry en Hermione dreuzelkleding dragen op de weg is weg omdat ze eerst nog een stuk afleggen in de dreuzel wereld. Kijk maar in boek 1. Waarom Harry gewoon dreuzelkleding draagt als hij met de fam. Wemel weg is snap ik ook niet helemaal, maar ik denk dat de voornaamste reden dus is omdat ze eerst nog door de 'Dreuzel'-wereld moeten.

The start of something New.
Strider
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 657 Sikkels

Strider is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2006 22:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een gewaad lijkt me toch makkelijker om te dragen dan al die dreuzelkleding^^. Het ene handige ervan is dat de tovenaars normaal door de tovenaarswereld kunnen maar gewaden lijken me veel praktischer. Je kan een gewaad 'zo' aantrekken als een jurk zeg maar Wink snel en praktisch, en nog veel magischer gevoel heb je erbij ook Very Happy

Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 16:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

harry en hermelien is logisch, zij komen uit dreuzel londen en omstreken. ron moet misschien met dreuzel vervoer. Al heeft hermelien in deel 2 wel een zweinstein cape aan.

anderen zullen waarschijnlijk per haard komen.

Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 22:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey, ja, dat was me ook al opgevallen. Maar ik denk ook dat het zo is omdat Harry tussen de dreuzels opgroeit en Hermelien ook natuurlijk en het is waarschijnlij kook niet zo slim om in een gewaad over een dreuzelstraat te lopen.

groetjes

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Tom Barman is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 08, 2007 15:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat tovenaars die niet in contact komen met dreuzels zowiezo altijd gewaden dragen. Maar diegene die dat wel doen dragen ook wel eens dreuzelkleren. En zij die in een dreuzelgezin opgroeien die hebben natuurlijk ook meer dreuzelkleren, je kan moeilijk in de vakantie in een gewaad met je dreuzelbuurmeisje/jongentje gaan spelen.

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 08, 2007 16:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry heeft nog wat dreuzelkleren omdat hij toch ook in de dreuzelwereld is opgegroeid. Als hij bijvoorbeeld, in een traditioneel tovenaarsgezin zou zijn opgegroeid was het denk ik ook anders geweest.

Maar hij draagt ze dan toch denk ik om de praktische reden dat ze inderdaad langs plekken moeten waar dreuzels zijn. Anders zou het niet logisch zijn dat Ron van die hippe kleren heeft.
Waarom Ron sowieso in de rest van de film modernere kleren heeft snap ik dan ook weer niet zo goed. Ik bedoel Hermelien heeft dreuzelsouders, maar hij komt uit een tovenaarsgezin. Misschien toch omdat de filmmakers het beter vonden. Wink

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Ajox-HPF
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 151 Sikkels

Ajox-HPF is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 08, 2007 17:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ach, misschien vinden sommige Tovenaars (en dan helemaal degenen die als Dreuzel opgevoed zijn) dreuzelkleren gewoon mooier. En sommigen hebben liever gewaden en een hoed, nouja, das in het echt toch ook zo? Iedereen draagt wat ie het mooist vind Wink

teule
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 323 Sikkels

teule is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 18:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat dat gewoon is gedaan om de film wat minder 'volgens het boek' te maken. Want ik moet zeggen dat het er wel leuker uitziet wanneer ze nu rennen, dan wanneer ze in een gewaad door het bos zouden rennen...

Speedje
Dreuzel
Dreuzel

Speedje is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 23, 2007 19:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

de kleding ziet er als dreuzelkleding veel leuker uit, en het lijkt mij veel makkelijker te zitten. en ik denk dat veel lekkerder zit dan een gewaat

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 23, 2007 19:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Speedje schreef:
de kleding ziet er als dreuzelkleding veel leuker uit, en het lijkt mij veel makkelijker te zitten. en ik denk dat veel lekkerder zit dan een gewaat

Ja maar je moet voor een film geen kleren aan doen omdat het wat gemakkelijker zit. Dat zou ik echt belachelijk vinden als dat de regel was. Je moet die kleren alleen maar aan tijdens de filmen en je kan tussendoor desnoods nog iets anders aan doen.

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 151 Sikkels

Ajox-HPF is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 25, 2007 17:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet niet of het al genoemd was in dit topic, maar in deel 4 staat dat Ron en zijn broers en zus 'gewone' dreuzelkleren dragen, terwijl hun ouders (sjofele, of zelfs helemaal versleten [stond in het boek]) gewaden dragen.

Dat bewijst denk ik wel dat sommige tovenaars tovenaarskleren dragen, maar dat er ook een boel tovenaars zijn die dreuzelkleren dragen.

superdaan21
Dreuzel
Dreuzel

superdaan21 is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2007 17:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat het ook komt doordat een heleboel tovernaars families gewoon door de open haard komt reizen en dus meteen hun gewaad aantrekken, als je via de lekke ketel gaat en dus door londen moet reizen zullen ze heus niet een gewaad gaan dragen want dat valt wel heel erg op

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2007 22:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Speedje schreef:

Ja maar je moet voor een film geen kleren aan doen omdat het wat gemakkelijker zit. Dat zou ik echt belachelijk vinden als dat de regel was. Je moet die kleren alleen maar aan tijdens de filmen en je kan tussendoor desnoods nog iets anders aan doen.

IDD! Anders heb je het met films als Lord of the Rings en Pirates of the Caribbean ook niet makkelijk. ^^
Maar ik erger me er niet aan. Ik vind het wel best, ik kan me voorstellen dat altijd een gewaad ook niet kan. en ik vind het wel grappig om gewoon te zien. =)

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp