Auteur |
Bericht |
misssnake
2e jaars
Verdiend:
82 Sikkels
Woonplaats: overal waar bloemen, tekenspullen, inspiratie en boeken zijn
|
Geplaatst:
Wo Sep 24, 2008 9:40 |
|
hey allemaal!
Ik heb nu een tussenuur en ik was benieuwd wat jullie dan allemaal doen.
Ga je naar huis of blijf je op school slenteren?
Ikzelf ga naar huis en kruip achter mijn playstation 2.
Het lukt allemaal makkelijk, want ik woon maar 5 minuten fietsen van school.
Meestal neem ik vriendinnen mee en dan spelen we ons favo spel.
En jullie?
Misssnake |
_________________ life is like a plane,
it always can crash into tiny fragments
only the lucky ones an build it up. |
|
|
|
Laeta
Zwadderich Klassenoudste
Verdiend:
1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns
|
Geplaatst:
Wo Sep 24, 2008 10:34 |
|
Ik ga of huiswerk maken in de medische bibliotheek of zoals nu naar huis en dan voer ik niks uit. Beetje mailtjes beantwoorden en achterstallige dingen regelen.
Tussenuren zijn wel handig nu om mijn werk bij te houden |
_________________ ~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~
Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds. |
|
|
|
YuckFou
2e jaars
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 24, 2008 16:21 |
|
Ik woon een kwartier fietsen van m'n huis, dus ik ga in een tussenuur nooit naar huis. Ik ga in de aula zitten, koop iets bij de kantine, klets met vriendinnen en maak m'n huiswerk (als ik dat bij heb), of ga naar de stad.
Helaas heb ik bijna nooit tussenuren, omdat er helemaal niet veel lessen uitvallen op school en ze niet ingeroosterd zitten in m'n rooster |
_________________ Je kunt je ogen sluiten voor de dingen die je niet wil zien - maar je kunt je hart niet sluiten voor de dingen die je niet wil voelen.
Laatst aangepast door YuckFou op Wo Sep 24, 2008 17:57; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
NicoleD
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
168 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 24, 2008 16:53 |
|
Ik heb een ingeroosterd tussenuur. Het vijfde uur op woensdag. Dat is rond middageten, dus soms ga ik naar de bakker, of ga ik met vriendinnen/vrienden lekker hangen in de aula of wat huiswerk maken. Ik woon 15/20 minuten fietsen van mijn school, dus naar huis gaan is geen optie. Stel ik wat vergeten ben, zou ik wel naar huis kunnen, maar dus niet om op mijn Playstation (die ik niet eens heb xD) te gaan spelen. ^^ |
_________________ 'We kunnen hem nog redden -' Harry stribbelde uit alle macht tegen, maar Lupos liet niet los.
'Je kunt niets meer doen, Harry... niets... hij is weg.' |
|
|
|
lijpeloena
6e jaars
Verdiend:
73 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 24, 2008 18:34 |
|
ik woon uhh anderhalf uur van mn school vandaan maar heb zo'n 15 tussenuren in de week. Die tijd besteed ik eigenlijk aan zelfstandig werkuren die we op school in de mediatheek moeten maken en heb ik ook geen huiswerk thuis |
_________________ It's just like everything is fading away, with the time that I don't see you. It's just like I miss you like I never missed someone before
|
|
|
|
Hummol
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 24, 2008 19:36 |
|
Pfoe. Ik heb per week 6 á 7 tussenuren, die vast staan. Meestal maak ik huiswerk maar soms ga ik ook zomaar zitten praten, hangen we wat rond, ga ik in het atelier tekenen, broodje halen of in de mediatheek iets doen!
Tussenuren kunnen heeeeel lang duren, maar ze kunnen ook heel handig zijn. Kan je nog eens leren voor een toets xD |
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
|
|
Ailey
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 24, 2008 19:40 |
|
Ik heb vaste tussenuren gewoon in mn rooster zitten. Soms is het wel vervelend, vooral omdat je daardoor vaak veel later uit bent, maar ik vind het toch ook wel handig. Het scheelt voor mij veel huiswerk voor thuis. Zo heb ik voor een aantal vakken een tussenuur en dan maak ik het huiswerk voor die les gewoon in het tussenuur van te voren, zo zit ik nog goed in de stof en hoef ik het thuis niet te doen.
Als ik niks te doen heb vind ik het heus wel eens vervelend en soms ook echt héél saai omdat je je toch elke keer weer moet vermaken. Maar soms is er wel een vriendin of iemand anders, dus dan ga ik daar bij zitten en anders vermaak ik me ook wel weer. Als ik geen huiswerk echt heb om te maken of ik heb geen zin dan ga ik vaak maar even computeren of lezen. Ik woon te ver van school vandaan om naar huis te gaan, maar ik denk ook niet dat ik dat anders vaak zou doen. |
|
|
Malou
Unspeakable
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 24, 2008 19:51 |
|
Ik heb op mn huidige school nooit tussenuren. Op mn vorige wel, toen bleven we (als in MJB en ik) meestal op school rondhangen; kletsen, tekenen of hw maken. Of tv kijken, want er stond een tv in de kantine xD
Soms gingen we ook wel es de stad in (zat in rotterdam op school), als er tijd genoeg was en we er aanleiding voor hadden. |
|
|
xMartine.
Master of the Cows
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 24, 2008 20:02 |
|
Ik heb gelukkig nog een vrij net rooster, geen gatenkaas ofzo. Maar soms gebeurt het wel eens dat er lesuren uitvallen. Dan ga ik als het mooi weer is gewoon op het schoolplein zitten met een paar vriendinnen, boek op schoot en elkaar antwoorden voorzeggen/elkaar afvragen. Ik ga ook wel eens in de kantine zitten, maar dan komt er niet veel van werken omdat we met de hele klas een tussenuur hebben, en dan is het veel te gezellig. Als ik echt wil werken ga ik in de mediatheek zitten, maar dat heb ik nog nooit gedaan (terwijl ik dat eigenlijk wel mezelf een keer moet gaan aanleren, volgens mij scheelt het heel veel werk voor thuis).
Als ik dicht bij school zou wonen, zou ik misschien naar huis gaan, maar ik denk van niet. Dan zou ik toch alleen maar op de tijd zitten te letten, en ik zou thuis dan net zo veel doen als op school. :') |
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 24, 2008 20:14 |
|
Toen ik nog op de middelbare school zat toen had ik wel eens tussenuren ja. Meestal ging ik dan gewoon in de kantine zitten met mijn klasgenoten en dan gewoon praten. Of ik ging naar de bibliotheek oid. Er stond ook een supermarkt dicht bij mijn school, dus het kwam ook wel eens heel vaak voor dat wij dan daar naar toe gingen en allemaal chips en dat soort dingen gingen kopen. Als we twee tussenuren achter elkaar hadden dan gingen we zelfs nog wel eens de stad in. Dat kon namelijk makkelijk omdat wij toch allemaal met de fiets naar school gingen en dus zo ook makkelijk met de fiets naar de stad kon.
Nu zit ik al een tijdje op het HBO en ik heb daar ook wel eens gehad dat ik een tijdje moest wachten op mijn volgende college. Meestal ging ik dan gewoon achter de computer zitten. Je hebt namelijk genoeg computers. Of ik maak huiswerk oid.
Ik kon in ieder geval nooit naar huis. Ik ging op de middelbare school dus met de fiets naar school. Maar ik woon 25 km verderop dus het was zo'n uur/anderhalf uur fietsen. Dus ik kon nooit echt snel even naar huis ofzo. Nu op het HBO ook niet, want dan moet ik ook een half uur/drie kwartier reizen totdat ik thuis ben. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 24, 2008 20:25 |
|
Tijdens mijn eerste jaar op het MBO kregen we elke nieuwe periode vaak een behoorlijk gatenkaasrooster. Na ja, meestal ga ik in een tussenuur naar de kantine om een boek te lezen. Of om huiswerk te maken natuurlijk. Soms ook wel naar het openleercentrum om daar achter de computer te zitten. Naar huis gaan zit er niet heel vaak in, alleen als de tijd het toelaat. |
|
Dragon
3e jaars
Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 25, 2008 9:33 |
|
Ik woon iets meer dan een uur van me school vandaan,dus in me tussenuren ga ik meestal huiswerk maken of dingen leren uit me boeken en als het echt super mooi weer is aan de picknicktafels op het schoolplein zitten en kletsen met me klasgenoten...Naar huis gaan zit er nooit echt in,maar ik vermaak me prima op school er is altijd wel iets te doen. |
|
|
|
|
Carla
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 25, 2008 11:35 |
|
Ik heb nu geen tussenuren meer, want ik zit op de universiteit, waar de lessen nooit uitvallen of het is een paar dagen vantevoren aangekondigd. Met tussenuren nu ben ik heel erg blij, want dan kan ik proberen mijn werk overdag af te krijgen in plaats van 's avonds en soms 's nachts. Maar op de middelbare school was ik daar wat minder blij mee. Op mijn school mocht je namelijk niet naar huis, maar moest je verplicht bij twee 'oppassers' gaan zitten, die nergens verstand van hadden (op lesgebied dan) en alleen maar zeggen, Stil!, 2 mensen aan 1 tafel, alle hoofden 1 kant op! Op mijn school was bovendien geen kantine waar je lekker kon zitten (het 'oppas' lokaal was in de pauzes de kantine). Ik kan dus niet echt zeggen dat ik daar zo blij mee was. Al was het wel dat als ze je aardig vonden (wat bij mij dus het geval was) je veel meer mocht doen. Ik mocht namelijk wel altijd mijn mp3-speler luisteren, terwijl veel anderen dat nooit mochten. Ik heb ook vaak films gekeken op de laptops of in de mediatheek (de school had een redelijk grote filmcollectie, waar je allemaal wel wat van moest leren, maar bijv. Romeo+Juliet of Schnitzelparadijs zijn best leuk om gewoon te kijken). Voornamelijk in de zesde klas kregen wij heel erg veel voor elkaar, wat wel fijn was. Ik heb zelden zoveel films en tv-series gekeken dan op dat moment. Ook meekijken met bijvoorbeeld de eerste klassers is erg grappig (dat hebben wij een keer gedaan met 20 zesdeklassers wat nogal wat opzien baarde). Verder probeerde ik altijd nog wel wat te doen, maar dat was door de vervelende jongerejaars vaak niet mogelijk. Hoe kun je je nu concentreren op eindexamenstof met allemaal schreeuwende en ruziemakende eersteklassers naast je? Dat gaat echt niet. |
_________________ "In the museum of the Hague, a superb, unique landscape stops visitors and keenly impresses artists and connoisseurs of painting."
(Thoré-Bürger on View of Delft of Johannes Vermeer) |
|
|
|
kimmetje
1e jaars
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 25, 2008 12:10 |
|
Ik heb meestal 5 tussenuren of zo op die twee dagen dat ik op school ben.
Meestal gaan we met de klas de stad in wat drinken.
Of we blijven op school rond hangen |
_________________ Ik ben Ik, ik ben niet volmaakt, ik ben niet perfect, maar zo ben ik. om mij te leren kennen, moet je dit kunnen leren. ik ben hoe ik zijn wil en zo moet je mij maar accepteren |
|
|
|
sartoootje
6e jaars
Verdiend:
73 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 25, 2008 14:53 |
|
Op de middelbare school had ik in de laatste twee jaar best veel tussenuren. Toen woonde ik op ongeveer 10 minuten van school dus als ik een aantal tussenuren achter elkaar had ging ik wel naar huis. De mediatheek zat op de vierde verdieping (dat zijn best veel trappen) en was meestal vol. Als vrienden van andere klassen vrij waren en het handvaardigheidlokaal vrij dan mochten we daar altijd zitten. Was altijd supergezellig. Die leraar had vrijwel altijd een film bij zich. In de vierde zat ik heel vaak in het handvaardigheidlokaal (ik wist beter waar alle spullen lagen dan de docenten) om gewoon wat dingen te maken. Verjaardagscadeau voor m'n vader, ik heb een puzzel op A3 formaat gemaakt. En de meeste leraren mochten me ook wel dus ik mocht gewoon de spullen pakken die ik nodig had.
Nu op het MBO heb ik opzich niet zoveel tussenuren maar als ik ze heb ga ik wel eens naar de stad (zit in Amsterdam Noord op school). Dat duurt niet zo lang, en de stad is ook heel erg dichtbij. |
|
|
|
|
|