Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Verschillen tussen de films onderling Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Avana's Draco
Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 5 Sikkels
Woonplaats: At the end of all things

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2008 10:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het belangrijkste en ook meest positieve verschil vind ik dat de laatste film(s) een stuk volwassener gemaakt zijn dan pakweg de eerste twee. Hoewel de Geheime Kamer een griezelig verhaal is, komt het allemaal nogal kinderlijk over. Wat niet wil zeggen dat het geen goede films zijn, want ik kijk nog graag naar de eerste twee films, maar mochten ze door David Yates gemaakt zijn, zou het misschien nog een stuk beter geweest zijn.





_________________
I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.


Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
Profiel bekijkenStuur privébericht
John Veerman
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 37 Sikkels
Woonplaats: Hogsmeade, next to Madame Rosmerta

John Veerman is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2008 21:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het volgende gaat over het verschil tussen de andere films & HP3

Waar ik me eigenlijk aan erger, is het verschil in acteurs. In deel 3 zit er opeens een zwarte jongen in hetzelfde jaar als Harry en Ron, terwijl de jongensgroep van Griffoendor uit 5 jongens bestaat, namelijk Harry, Ron, Neville, Dean en Seamus. Hij is toch ook meer aanwezig dan de drie laatstgenoemden, zoals wanneer hij bij Divination zegt wat de definitie van de Grim is. En wanneer hij zegt dat Sirius niet te vangen is.
Misschien dat 't een soort van prijs is ofzo, die die jongen gewonnen heeft, waardoor hij mag meespelen. Anders zou ik 't raar vinden dat hij meedoet.

Ook is er verschil in de actrices van het karakter Parvati Patil. In deel 4 is er een totaal andere actrice dan in deel 3.

Verder vroeg ik me ook af hoe het kon dat Harry mocht toveren in deel 3. In het begin gebruikt hij steeds de spreuk 'Lumos Maxima'. Ik dacht dus altijd dat dit verboden was, maar 't zal wel een foutje zijn geweest van de regisseurs (ernstige fout als je 't mij vraagt).

Verder vond ik ook dat de Whomping Willow wel erg dichtbij het Shriecking Shack stond, terwijl dat toch echt een eind van Zweinstein vandaan is.

Daarnaast is er ook verschil in de vormen en hoe de Dementors eruit zien. In deel 3 zijn ze veel meer uitgegaan van de 'jurk' eromheen, terwijl in deel 5 het meer botten etc. bevat.

Dit alles in acht genomen zitten er toch redelijk veel foutjes/onduidelijkheden in Harry Potter and the Prisoner of Azkaban.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer