Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Wordt Zweinstein ooit nog een eenheid? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Gaan de afdelingen samenwerken?

ja
39%
 39%  [ 62 ]
nee
14%
 14%  [ 23 ]
alleen Griffoendor, Ravenklauw en Huffelpuf
46%
 46%  [ 73 ]
Totaal aantal stemmen : 158


Auteur Bericht
Crookshanks
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: Groningen

Crookshanks is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 03, 2004 14:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

In boek 4 wordt al duidelijk dat Perkamentus vindt dat de 4 afdelingen, griffoendor, zwadderich, ravenklauw en huffelpuf, moeten gaan samenwerken.
In boek 5 zingt de sorteerhoed dat hij ook vindt dat Zweinstein alleen het gevaar van buitenaf kan stoppen door samen het kwaad te verslaan. Hermelien is het daar mee eens.
Dat zijn toch een hoop wijze mensen die vinden dat de afdelingen moeten gaan samenwerking. Maar

1 gaat dat wel lukken (of is dat 'Fat chance' zoals Ron en Harry denken)

2 en vooral, hoe gaan ze dan samenwerken? Blijven er dan bv nog wel vier zwerkbalteams, of worden dat gemixte teams.

3 en gaat het nog een echt belangrijke rol spelen bij het verslaan van Voldemort, of maakt het uiteindelijk toch niet zo veel uit voor het eindplot?




Profiel bekijkenStuur privébericht
desideriusD+
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 50 Sikkels
Woonplaats: azkaban

desideriusD+ is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 03, 2004 14:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat het erop aan komt, als Voldemorts krachten de pan uit rijst, ze toch wel gaan inzien dat de verschillen moeten vergeten worden en ze moeten gaan samenwerken. Ik zelf: ik denk dat het wel mogelijk is en dat in 7 gebeurt na er studenten gedood zijn door Heer Voldemort, de kinderen gaan samenwerken.




Profiel bekijkenStuur privébericht
LolligLuitje
6e jaars
6e jaars


Verdiend: 47 Sikkels
Woonplaats: In the middle of nowhere

LolligLuitje is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 03, 2004 14:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee, ik denk helaas van niet. Zwadderich is altijd een buitenbeentje geweest en zal dat altijd blijven. En de eensgezindheid tussen Griffoendor/Ravenklauw/Huffelpuf bestaat al, dus die poll-keuze vind ik een beetje onzin. Wink




Profiel bekijkenStuur privébericht
bram
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 45 Sikkels


bram is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 03, 2004 15:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zwadderich gaat voor bloedzuiverheid, dus ik denk wel dat griffoendor, ravenklauw en huffelpuf gaan samenwerken, wat ze idd al wel doen maar zwadderich zeker niet




Profiel bekijkenStuur privébericht
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar


Verdiend: 242 Sikkels
Woonplaats: Australia.

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 03, 2004 16:30 Terug naar boven Sla dit bericht op


Ik denk dat het inderdaad wel goed zit tussen Gryffindor/Hufflepuff/Ravenclaw. Maar tussen hen en Slytherin zou wel eens een 'fat chance' kunnen zijn, zoals Ron en Harry al zeiden. Het zou natuurlijk anders kunnen lopen, ik bedoel, niet iedereen die in Slytherin zit is echt slecht. Het lijkt me trouwens sterk dat ze de Quidditch wedstrijden zouden afschaffen om het gevoel voor vijandigheid te verminderen, het is juist leuke ontspanning. En je moet toegeven, zonder die ontspanning zouden er nu dat Voldemort is teruggekeerd, wel eens problemen ontstaan...




Profiel bekijkenStuur privébericht
Eldarion'
Oude Forumnaam: Black-Girl 6e jaars
6e jaars


Verdiend: 26 Sikkels
Woonplaats: Middle Earth

Eldarion' is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 03, 2004 16:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm.. ik denk niet dat ze een eenheid worden..
Zwadderich hoort er niet echt bij vind ik, door die bloedzuiverheid enzo.
En Huffelpuff/griffoendor/ravenklauw denk ik ook niet, die zijn al een beetje samen.. maar een eenheid worden ze denk ik nooit, anders waren ze dat al geweest denk ik om een of andere manier..
Dus ik heb NEE gestemd Razz
1 Nee, ik denk niet dat dat gaat lukken
2 Ik denk dat het nooit gemixte teams worden.. ik denk dat er altijd 4 afdelingen blijven, want ik denk dat het te laat is om een eenheid "terug" te worden...
3 TJa.. over dat Voldemort.. ik denk niet dat ze een eenheid worden, maar dat ze misschien wel samen Voldemort gaan vechten zegmaar, net als in het einde van boek 5, dan zit Luna ook bij de Griffoendors..




Profiel bekijkenStuur privébericht
Dreaming Angel
4e jaars
4e jaars


Verdiend: 46 Sikkels
Woonplaats: In My Place

Dreaming Angel is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 03, 2004 18:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja,, ik geloof van wel aangezien Perkamentus sowieso het schoolhoofd is. Daarnaast zal Sneep zeker wel samen willen werken met Anderling, Banning & Sprout.. Tenmisnte, dat denk ik. & aangezien Sneep hoofd is van Zwadderich denk ik wel dat Griffoendor, Ravenklauw, Huffelpuf & Zwadderich samen gaan werken. Het is geen duistere school, & het schoolhoofd heeft zeker een grote invloed op de Zwadderaars:: niet alle Zwadderaars hoeven 'evil' te zijn & schoothondjes van Voldemort..

Liefs
~Angel





_________________
i don't know which way to go.
Profiel bekijkenStuur privébericht
scorpion knight
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 48 Sikkels
Woonplaats: Zoetermeer

scorpion knight is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 03, 2004 18:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

In de strijd tegen Voldemort zullen ze zich echt wel herenigen. Niet alle Zwadderaars hebben doodoeners als ouders!
In mijn ogen zijn Griffoendor, Ravenklauw en Huffelpuf al verenigd. Okee, er is wat gezonde concurentie tijdens Zwerkbalspellen, maar verder gaan de leerlingen goed met elkaar om.
Ik denk dat een klein deel van Zwadderich (Malfidus, Korzel, Kwast en Noot bv.) Voldemort zal blijven steunen*. Zij zullen er op gegeven moment helemaal uit liggen. Het andere grotere deel twijfelt wie te steunen en een aantal zullen de kant van Voldemort kiezen. Er zal iets moeten gebeuren. Nog een leerling die zal worden gedood (zwadderaar mischien?) Dat zal hun ogen openen en dan zullen de afdelingen zich weer verenigen.


Vergeet niet dat de strijd, 1000 jaar geleden, tussen Zalazar Zwaddderich en Goderic Griffoendor nu verder gaat tussen Voldemort en Harry Potter. (Eerst waren die twee de beste vrienden, volgens de Sorteerhoed. Dat wat met Zwadderich is gebeurt is ook met Voldemort gebeurd.)

Wanneer deze strijd definitief voorbij is zullen de afdelingen (denk ik) weer herenigd zijn.


* Okee, volgens geruchten zullen Malfidus en Harry samen gaan werken, maar dat terzijde.




Profiel bekijkenStuur privébericht
*Diooh*
5e jaars
5e jaars


Verdiend: 50 Sikkels


*Diooh* is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 03, 2004 23:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Black-Girl schreef:
Hmm.. ik denk niet dat ze een eenheid worden..
Zwadderich hoort er niet echt bij vind ik, door die bloedzuiverheid enzo.
En Huffelpuff/griffoendor/ravenklauw denk ik ook niet, die zijn al een beetje samen.. maar een eenheid worden ze denk ik nooit, anders waren ze dat al geweest denk ik om een of andere manier..
Dus ik heb NEE gestemd Razz
1 Nee, ik denk niet dat dat gaat lukken
2 Ik denk dat het nooit gemixte teams worden.. ik denk dat er altijd 4 afdelingen blijven, want ik denk dat het te laat is om een eenheid "terug" te worden...
3 TJa.. over dat Voldemort.. ik denk niet dat ze een eenheid worden, maar dat ze misschien wel samen Voldemort gaan vechten zegmaar, net als in het einde van boek 5, dan zit Luna ook bij de Griffoendors..


Hier ben ik het helemaal mee eens! Very Happy
Nix meer aan toe te voegen.. alhoewel..
Ik denk dus dat ze nooit meer een eenheid worden, er zijn niet voor niks die verschillende afdelingen.
Misschien dat ze wel samen werken, griffoendor, ravenklauw en huffelpuf.. (zwadderich niet) Maar niet dat ze een eenheid worden..
nah.. dat zie ik niet zitten.
Maar nu zeg ik alweer bijna hetzelfde als Black-Girl dus laat ik het hier maar bij houden.. Rolling Eyes




Profiel bekijkenStuur privébericht
Loezzy
3e jaars
3e jaars


Verdiend: 47 Sikkels


Loezzy is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Sep 04, 2004 9:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat ze om Voldemort te verslaan, allemaal samen moeten gaan werken. Alleen door eenheid kan hij verslagen worden. Perkamentus zei ook iets in die richting nadat Carlo vermoord was...




Profiel bekijkenStuur privébericht
desideriusD+
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 50 Sikkels
Woonplaats: azkaban

desideriusD+ is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Sep 04, 2004 10:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

scorpion knight schreef:
In de strijd tegen Voldemort zullen ze zich echt wel herenigen. Niet alle Zwadderaars hebben doodoeners als ouders!
In mijn ogen zijn Griffoendor, Ravenklauw en Huffelpuf al verenigd. Okee, er is wat gezonde concurentie tijdens Zwerkbalspellen, maar verder gaan de leerlingen goed met elkaar om.
Ik denk dat een klein deel van Zwadderich (Malfidus, Korzel, Kwast en Noot bv.) Voldemort zal blijven steunen*. Zij zullen er op gegeven moment helemaal uit liggen. Het andere grotere deel twijfelt wie te steunen en een aantal zullen de kant van Voldemort kiezen. Er zal iets moeten gebeuren. Nog een leerling die zal worden gedood (zwadderaar mischien?) Dat zal hun ogen openen en dan zullen de afdelingen zich weer verenigen.


Vergeet niet dat de strijd, 1000 jaar geleden, tussen Zalazar Zwaddderich en Goderic Griffoendor nu verder gaat tussen Voldemort en Harry Potter. (Eerst waren die twee de beste vrienden, volgens de Sorteerhoed. Dat wat met Zwadderich is gebeurt is ook met Voldemort gebeurd.)

Wanneer deze strijd definitief voorbij is zullen de afdelingen (denk ik) weer herenigd zijn.


* Okee, volgens geruchten zullen Malfidus en Harry samen gaan werken, maar dat terzijde.


Misschien worden ze hierdoor wel van school gestuurd, omdat ze niet willen verenigen, dat zou echt cool zijn. Het draco malfoy groepje wou altijd dat harry van school af gekickt werd, en dan worden zij expelled Cool

Griffoendor en Zwadderich waren eerst vrienden, goeierikken. Maar ik betwijfel of Voldemort dat ook heeft gehad, vrienden. Hij kent dat niet, staat niet in zijn woordenboek




Profiel bekijkenStuur privébericht
Olivier
Oude Forumnaam: Olivi(s)ander The Fullblood Mod
The Fullblood Mod


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Leerlingenkamer Huffelpuf

Olivier is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 05, 2004 11:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

nee, het word nooit meer een eenheid, is ook niks voor J.K. :

Ze waren allemaal goede vrienden en ze leefden nog lang en gelukkig.

Dus niet.... HP is geen sprookje.

De haat tussen Zwadderich en de rest zal altijd blijven bestaan.. (of toch minstens tot dat boek 7 is afgelopen Razz)




Profiel bekijkenStuur privébericht
wennie
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: Zittend op mijn stoel, wachtend tot Winamp Onegai Sensei weer uitzendt

wennie is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Sep 05, 2004 11:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

nou, eerlijk gezegd denk ik wel dat ze zullen samenwerken, maar alleen als het niet anders kan. ik denk dat ze sowieso geen vrienden zullen worden. Er wordt wel heel erg op gehamerd dat de afdelingen samen moeten gaan werken. Dat zou mss op het laatst toch wel gebeuren. Of het is een neppe hint van jk. dat ze ons op het verkeerde been wil brengen. Dat zou ook wel kunnen.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Dreaming Angel
4e jaars
4e jaars


Verdiend: 46 Sikkels
Woonplaats: In My Place

Dreaming Angel is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Sep 05, 2004 12:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Naja, vrienden worden hoeft ook weer niet. Maar de afdelingen Griffoendor, Huffelpuf & Ravenklauw kunnen in het algemeen toch wel aardig met elkaar opschieten? Naja, & ik denk toch wel dan Sneep een grote invloed kan hebben op 'zijn' leerlingen. En aangezien ik ervan overtuigd ben dat hij een schoothondje van Perkamentus is, denk ik dus wél dat alle 4 de afdelingen samen gaan werken wanneer dit echt van belang kan zijn..

Liefs
~Angel





_________________
i don't know which way to go.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Smartie
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: achter de computer

Smartie is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Sep 05, 2004 13:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

heej,
Ik denk inderdaad niet dat het 7e boek een *en ze leefden nog lang en gelukkig* wordt (al hoop ik wel dat het goed afloopt natuurlijk...)
Maar de school moet wel samen werken, of de twee afdelingen dat nou leuk vinden of niet.
Ik verwacht heus niet van Mafidus dat hij opeens zegt * O Potter ik zie nu pas dat ik aan de verkeerde kant sta, en ik hoop dat je mijn nederige excuus kan accepteren voor al die jaren dat ik je dwars zat, ik bedoelde het niet zo!....VRIENDEN?.......The End...NOT Exclamation
-xxx-




Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer