Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Wordt Zweinstein ooit nog een eenheid? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Gaan de afdelingen samenwerken?

ja
39%
 39%  [ 62 ]
nee
14%
 14%  [ 23 ]
alleen Griffoendor, Ravenklauw en Huffelpuf
46%
 46%  [ 73 ]
Totaal aantal stemmen : 158


Auteur Bericht
Robin-0
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: Stoel bij het raam tijdens de Ravenklauwweek!!!

Robin-0 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2007 9:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

IK denk dat ze uiteindelijik nog wel gaan samenwerken. zoiets als En de afdelingen werkte nog lang en gelukkig samen ofzo., ^^





_________________
Proud to be Raveclaw!!^
Profiel bekijkenStuur privébericht
Tom-20
3e jaars
3e jaars


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: In mijn favoriete fauteuil in de Ravenklauw leerlingenkamer

Tom-20 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2007 9:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

zelf hoop ik dat ze nog samen gaan
werken maar ik vrees dat
Zwadderich toch wel een beetje
'alleenstaand' word.
maar aan de andere kant zou het ook
gewoon kunnen dat ze gewoon nog een
eenheid worden...
ik hoop het laatste Wink





_________________
Ben je nog eerstejaars, zonder afdeling en in het nauw? Kom dan bij Ravenklauw!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Singapore Lady
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 47 Sikkels
Woonplaats: Singapore

Singapore Lady is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2007 14:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee, ik denk dat als de boeken een enigzins realistische wereld (binnen de magische wereld dan he Wink) vertegenwoordigt dat de vier afdelingen helaas niet zullen gaan samenwerken. Zwadderich is altijd een buitenbeentje geweest en zal dat altijd blijven, daar draait het hele verhaal om. Zwadderich vertaald het "slechte" in de wereld (egoistisch, kwaad, gemeen) Griffoendor/Ravenklauw/Huffelpuf zullen zeker samenwerken, maar die eenheid bestaat nu ook al, dus die poll-keuze vind ik een beetje vanzelfsprekend




Profiel bekijkenStuur privébericht
Squeaking Dobby
4e jaars
4e jaars


Verdiend: 40 Sikkels
Woonplaats: Kamiertadanerniechad (tijdelijk)

Squeaking Dobby is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2007 15:28 Terug naar boven Sla dit bericht op


Niet alle mensen van Slytherin zijn slecht! Bovendien, Zweinstein is al meer dan 1000 jaar oud, en Slytherin had aan het begin ook ruzie met de rest! En toen is de school ook gewoon een eenheid gebleven. Dus er is heel veel nodig om het geen eenheid te laten zijn. Slytherin is echt niet helemaal slecht, dus er is heel wat voor nodig om Hogwarts uit elkaar te krijgen!!





_________________

'There's no need to call me professor, sir.'
- HP&HBP -
Profiel bekijkenStuur privébericht
Squeaking Dobby
4e jaars
4e jaars


Verdiend: 40 Sikkels
Woonplaats: Kamiertadanerniechad (tijdelijk)

Squeaking Dobby is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2007 20:09 Terug naar boven Sla dit bericht op


Het is maar net hoe je die 'eenheid' opvat. Ze zullen elkaar echt wel verdragen en samen nog een school hebben, maar Slytherin was altijd al een beetje anders, dat is ook een beetje een kenmerk van de Slytherins. Ze zullen altijd wel een beetje afwijkend blijven, net als er altijd slechte tovenaars blijven. Maar het gaat niet zover dat Slytherin verboden wordt, of dat die 'wegloopt' uit de school na 1000 jaar...... Dus ik ben het ook wel met Tom-20 eens, het is maar net hoe je die eenheid opvat Wink





_________________

'There's no need to call me professor, sir.'
- HP&HBP -
Profiel bekijkenStuur privébericht
Strider
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar


Verdiend: 657 Sikkels
Woonplaats: In the mysterius world of Tomorrow

Strider is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2007 18:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het ligt er net aan hoe het verhaalloopt. Mijn eigen gevoel erin is dat het heelmoeilijk gaat worden omdat Perkamentus er niet meer is en hij juist voor eenheid in Zweinstein stond. je kan ook door de 'oorlog' die er heerst juist een warme eenheid krijgen die er anders niet was geweest. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden op zweinstein in het zevende jaar.





_________________
'Listening to the news? Again!' 'Well, it changes every day you know.' said Harry
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot


Verdiend: 529 Sikkels
Woonplaats: Pala Ferry

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2007 23:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Singapore Lady schreef:
Nee, ik denk dat als de boeken een enigzins realistische wereld vertegenwoordigt dat de vier afdelingen helaas niet zullen gaan samenwerken.


Mee eens. Anders zou het werk dat de stichters gedaan hebben nogal onnuttig zijn, hé. Het is de bedoeling dat er wel degelijk een onderscheid word gemaakt in bepaalde gaven. Zodat mensen met elkaars gelijke kunnen samen werken. Uiteraard betekend dat niet dat ze geen vrienden mogen zijn met mensen uit andere afdelingen. Het zou natuurlijk makkelijk zijn als ze allemaal vriendjes zijn, maar een eenheid zou het daar niet echt makkelijk op maken, denk ik.





_________________
See you in another life then, eh brother?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 4 Sikkels
Woonplaats: Hidding after a bush of bamboo's

Wicked Sprout is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 23, 2007 0:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is wel een feit da Slytherin niet als de overige afdelingen is. Ik weet niet waarom, maar ik zie er alleen maar slechte tovenaars inzitten. Misschien zullen Gryffindor, Hufflepuff en Ravenclaw werken als een eenheid, dat is wel mogelijk want ze waren al goed bevriend met elkaar. Tja Slytherin zal waarschijnlijk de enigste afdeling zijn die zich gaat afscheiden van de rest, wel spijtig want ze beschikken ook van uitzonderlijke eigenschappen.

Het zullen zware tijden worden in het 7 boek en het laatste boek ^^''





_________________
    This Hufflepuff rocks the world!


It's PANDATIMEEE !
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot


Verdiend: 529 Sikkels
Woonplaats: Pala Ferry

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 23, 2007 0:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

@WS;
Dus jij denkt dat Griff, Ravie en Huff zich zullen verenigen, terwijl Zwadderich zo'n beetje apart zal gaan staan? En dat terwijl er in Zwadderich heel wat "goede" mensen zitten. Kijk maar naar Slakhoorn, die zat ook in Zwadderich en slecht kun je hem niet noemen, hé. Zwadderich word gewoon bevooroordeeld. Maar wat dan als enkele Zwadjes vriendjes willen worden en enkele niet?

Ik denk dat een eenheid overbodig zou zijn. Vriendjes zouden ze idd beter zijn, maar een eenheid vind ik nogal overbodig.





_________________
See you in another life then, eh brother?
Profiel bekijkenStuur privébericht
chocokikkertje
3e jaars
3e jaars


Verdiend: 24 Sikkels
Woonplaats: Hutje op de hei

chocokikkertje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 23, 2007 9:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat dit iets is wat je totaal niet van te voren kunt voorspellen. We weten nog niet zeker in hoeverre zweinstein weer open gaat, malfidus is vertrokken met sneep, je hebt best kans dat de rest van zwadderich dan denkt van misschien wordt het tijd dat het tij gaat keren en besluiten ze inderdaad om samen te gaan werken met de andere 3 afdelingen. juist omdat perkamentus er niet meer is. en ze als eerbetoon aan hem dus gaan samenwerken. Maar we zullen het wel merken.

Greetz Very Happy




Profiel bekijkenStuur privébericht
astroman
3e jaars
3e jaars


Verdiend: 22 Sikkels
Woonplaats: @Griff

astroman is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 23, 2007 16:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zweinstein kan gewoon geen eenheid worden omdat er al veel te lang haat enzo is tussen de afdelingen. maa rik denk dat als het er op aankomt en als ze elkaar nodig hebben met de oorlog tegen voldemort dat ze elkaar dan wel zullen helpen. maar dat valt buiten de school. binnen dxe school blijven ze stijden tegen elkaar met de afdelingsbeker en zwerkbal maar buiten kunnen ze elkaar wel helpen en vrienden worden.Ik dnek dat het net zoiets is als met de mensen van huffelpuf (ernst marsman enzo die tog best goed op kunnen schieten met harry enz).





_________________
Rock is the best music ever!

"Love All, Serve All"
Profiel bekijkenStuur privébericht
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 4 Sikkels
Woonplaats: Hidding after a bush of bamboo's

Wicked Sprout is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 24, 2007 15:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
@WS;
Dus jij denkt dat Griff, Ravie en Huff zich zullen verenigen, terwijl Zwadderich zo'n beetje apart zal gaan staan? En dat terwijl er in Zwadderich heel wat "goede" mensen zitten. Kijk maar naar Slakhoorn, die zat ook in Zwadderich en slecht kun je hem niet noemen, hé. Zwadderich word gewoon bevooroordeeld. Maar wat dan als enkele Zwadjes vriendjes willen worden en enkele niet?

Ik denk dat een eenheid overbodig zou zijn. Vriendjes zouden ze idd beter zijn, maar een eenheid vind ik nogal overbodig.


Tja, maar er waren ook slechte tovenaars in Slytherin. Om eerlijk te zijn heb jij al een dooddoener gezien in Gryffindor, Ravenclaw of Hufflepuff? En wat heeft dat met vooroordelen te zien? Ze zullen zich waarschijnlijk terugtrekken omdat hun Afdelingshoofd Snape, Dumbledore heeft vermoord en ook omdat Draco van plan was om hem te beheksen/vervloeken. En umh voor dat geval met Dumbledore waren Slytherins niet zo goed bevriend met de overige afdelingen en als je met niet gelooft lees de boeken dan eens Very Happy Ze hielden totaal geen rekening met de andere afdelingen, dus vrienden zullen ze waarschijnlijk nooit worden Wink

Kijk maar ook eens in PS, daar zie je dat Hagrid iets zegt over Slytherin. Ik geef ook toe dat iedereen in Slytherin niet slecht is, maar geloof me het merendeel is wel slecht hoor!

En sorry, maar ik vind een eenheid niet overbodig. Ze hebben elk een eigenschap en ze kunnen die samen gebruiken tegen de DE's. Ze zijn veel sterker als ze samen werken, dan inplaats van alleen te werken. Ze kunnen duidelijk afspraken maken en ze kunnen elkaar beschermen, dat is veel beter dan gwn vriendjes zijn. En dat zou ook veel slimmer zijn, want elke afdeling heeft een goeie heks of tovenaar!





_________________
    This Hufflepuff rocks the world!


It's PANDATIMEEE !
Profiel bekijkenStuur privébericht
WizardRA
5e jaars
5e jaars


Verdiend: 67 Sikkels


WizardRA is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Feb 26, 2007 9:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

1 gaat dat wel lukken (of is dat 'Fat chance' zoals Ron en Harry denken)

Ik denk het wel, nou ja, in iedergeval wel Griffoendor, Ravenklauw en Huffelpuf. Er is misschien een kansje dat Zwadderich zich ook aansluit, maar ik weet niet.

2 en vooral, hoe gaan ze dan samenwerken? Blijven er dan bv nog wel vier zwerkbalteams, of worden dat gemixte teams.

Ik denk gewoon dat het hetzelfde blijft als voorheen, het is gemaakt door vier stichters, en zo moeten ze het ook houden.

3 en gaat het nog een echt belangrijke rol spelen bij het verslaan van Voldemort, of maakt het uiteindelijk toch niet zo veel uit voor het eindplot?

Misschien, als Anderling schoolhoofd is, kan ze Zweinstein laten samenwerken met de Orde. Dit zou wel spannend zijn, wanneer er in Londen een heel leger dooddoeners verschijnt en heel de Orde, het Ministerie en Zweinstein er tegen gaan strijden.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 10, 2008 16:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou na boek 7 en na het epiloog hebben wij kunnen zien dat Zweinstein min of meer een eenheid is geworden. Ze gingen uiteindelijk met z'n allen tegen VOldemort vechten. Daarbij wordt Slytherin na Voldemort's dood ook niet echt "de slechte afdeling" meer. Dat heeft JKR ook toegegeven. Dat Slytherin ook een gewone afdeling is die voor iedereen is. Natuurlijk heb je altijd wel onderlinge strijd, maar dat krijg je gewoon nog omdat je Zwerkbal hebt en de house cup. Maar ik denk dat je na Voldemorts dood toch wel kan spreken van een eenheid op Zweinstein.





_________________
[list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Profiel bekijkenStuur privébericht
GuitarLover
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 28 Sikkels


GuitarLover is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 05, 2008 11:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee, het blijft een "wedstrijd" om de afdelings beker, en ik ben het er niet mee eens dat ze alle 4 "samen"vochten tegen Voldemort. Patty gilde meteen: Daar is hij! Grijp hem! En heel Zwadderich verliet de zaal. Al zal er waarschijnlijk wel veel minder haat tussen de 4 zijn nu Voldie weg is.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer