Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

De zin van het leven? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Tonks
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 83 Sikkels

Tonks is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Sep 22, 2004 19:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat is voor jullie belangrijk in dit leven?
Wat is het nut van 'leven'?
Is er leven na de dood? etc.

Praat er hier over!

als dit topic al bestaat (maar ik vond niets bij zoeken) verwijder dan maar.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Loezzy
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Loezzy is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Sep 22, 2004 19:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

ow sorry.. maar ik ben op dit moment ff allergisch voor de zin van 't leven.. Levensbeschouwingproject: Allerlei zinvragen/levensvragen etc. bah, hoe verzinnen ze 't!!!
Maar oke ff on-topic: Volgens mij is er niet 1 zin in het leven, 't is de zin die je er zelf aan geeft... Voor mij is dat gewoon gelukkig worden.
...dat was't eigenlijk wel zo'n beetje!

Tonks
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 83 Sikkels

Tonks is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Sep 22, 2004 19:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

loezzy schreef:
ow sorry.. maar ik ben op dit moment ff allergisch voor de zin van 't leven.. Levensbeschouwingproject: Allerlei zinvragen/levensvragen etc. bah, hoe verzinnen ze 't!!!
Maar oke ff on-topic: Volgens mij is er niet 1 zin in het leven, 't is de zin die je er zelf aan geeft... Voor mij is dat gewoon gelukkig worden.
...dat was't eigenlijk wel zo'n beetje!

Tjah.. ik weet wat je bedoelt, ik moet dus ook een opdracht voor school doen, en ondermeer deze vragen komen er in voor... vreselijk, maarja.

Ik zou de zin van het leven eigenlijk ook niet weten, je wordt geboren en je gaat weer dood, dat is het enige wat zeker is... tja en ik denk dat je daartussen je eigen pad moet gaan volgen ofzo, een beetje ontdekken wie je bent...

Deze zin heb ik ergens anders vandaan, ik vond hem wel erg leuk:

'het leven is een pad waarop ik niks anders doe dan de weg kwijtraken'

SlijmballeN
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: Wachtend in Anderlingskast tot de volgende 5e jaars!

SlijmballeN is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Sep 22, 2004 20:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat de zin van het leven niet bestaat. Die is voor iedereen anders.
Ik vind wel (zover we weten) je leeft maar één keer, en maak er wat van. Maar ik geloof ook wel een beetje in een nieuw leven na de dood. Wat ik wel raar vind is dat ik soms dingen zie waarvan ik het gevoel heb dat ik het al eerder heb gezien, terwijl dat niet kan.
Ik zie het wel. Ik doe wat ik niet laten kan en ik geniet wel van het leven Very Happy

Amtjah
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 249 Sikkels

Amtjah is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Sep 22, 2004 20:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik dacht dat hier al een topic over was , maar ik zal wel fout zijn geweest ^^
SlijmballeN schreef:
Ik denk dat de zin van het leven niet bestaat. Die is voor iedereen anders.

Hier ga ik mee akkoord. Iedereen heeft daar een andere mening over. Dit is gewoon hoe dat je dingens opvat..
[quote='SlijmballeN"]Wat ik wel raar vind is dat ik soms dingen zie waarvan ik het gevoel heb dat ik het al eerder heb gezien, terwijl dat niet kan. [/quote]
Ok. je bent niet gek ofzo , want soms heb ik hetzelfde gevoel.

Ik denk dat mijn zin is om mensen te helpen. Eigenlijk zie ik ze ook nog niet heel duidelijk en dat maakte me soms irritant.
@Tonks : Met die zin ga ik niet helemaal mee akkoord. 'Het leven is een pad waarop ik niks anders doe dan de weg kwijtraken , maar door andere mensen kom ik er weer op'. Hier zou ik me bij kunnen aansluiten.

Foxxy
1e jaars
1e jaars

Foxxy is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Sep 22, 2004 21:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat het leven over het algemeen, Waar het leven van elk Levend wezen(Behalve die van de mens dan..) op uit moet komen is voorplanting.. Het laten voortleven van de soort. Blijven leven, totdat je nakomelingen hebt, en die zijn opgegroeid zodat die ook weer voor nakomelingen kunnen zorgen.
Het leven van een mens heeft eigenlijk niet echt een doel.. De meeste mensen willen oud worden, gelukkig worden, een bepaald beroep beoefenen.. Elk mens heeft een ander doel in het leven, dat moet je zelf bepalen..
Ik zelf heb niet echt een doel ofzo..Ik wil gewoon lekker leven,en ik laat alles maar lekker langs me gaan. En dan op een goede tijd dood gaan..

Sirius_Black
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 192 Sikkels

Sirius_Black is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 22, 2004 21:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat het uiteindelijke doel van mensen eigenlijk ook voortplanten is, als je na gaat denken, dood wil eigenlijk niemand (zelfmoord neigingen en als je ongeneeslijk ziek zijn daargelaten) maar ja, dood ga je toch, dat hou je niet tegen. maar wat komt er dan het dichts bij doorleven, nageslacht, ze lijken op je etc. dus ik denk dat het doel van het leven, voortplanten is. hoewel ik er zelf nog niet veel waarde aan hecht Razz

..it just might work
MeLoveSnape
Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 1077 Sikkels

MeLoveSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 22, 2004 22:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ow dit topic overlapt wel een beetje met het 'geloof'-topic, denk ik.

on-topic:Ehm ja de zin van het leven is een raar iets.
Als jij het naar je zin hebt, je zit lekker in je vel en als alles wel voor de wind lijkt te gaan, ga je niet vragen wat de zin in van leven is.
Toch vind ik het absurd om te denken dat je alleen geboren wordt en dood gaat zonder doel.
Dan zou je niks waard zijn, je bent niet meer dan een organisme dat meedraait in het grote geheel. Je wordt geboren, leid je leven en gaat dood. Punt. That's it. Nothing further....
Dat kan niet de bedoeling zijn toch? Daarom geloof ik ook, maar ja... ander topic

Leuke quote wel, ik heb hem eens ergens gehoord, van de een of andere filosoof istie:

Leven is maar een klein moment tussen twee eeuwigheden...

Vond ik ook wel mooi gezegd op zich. Als je daar over na gaat denken zijn we heel 'nietige' mensen. Wij zijn zo klein, en het universum is zo groot.....

TheKimKommer
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 527 Sikkels

TheKimKommer is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Sep 23, 2004 8:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

MeLoveSnape schreef:
Ow dit topic overlapt wel een beetje met het 'geloof'-topic, denk ik.

Volgens mij niet, want mensen kunnen een geloof hebben, maar sommige ook zeker niet (zoals ik) en die hebben een ander soort waarde aan het leven als degene met wel een geloof. Natuurlijk hebben mensen met geloof misschien wel een ander totaalbeeld van de waarde van het leven, maar ik vind het zeker niet ´soort van zelfde topic´.

Mijn zin van het leven wordt ongeveer elke 5 jaar aangepast en bijgewerkt Smile Mijn zin momenteel is mijn opleiding afronden, een ontzettend leuke baan als CKV/knutseljuf, een eigen appartement precies ingericht zoals ik wil en een Smart onder m'n gat:) Das mijn zin Wink
En over een jaar of 5, wanneer mijn doelen waarschijnlijk zijn behaald, zullen het wel weer meer vooruitstrevende doelen worden. Maar het belangrijkste vind ik, is dat ik gelukkig ben, blijf en altijd de dingen kan blijven doen die ik wil doen.

poep
Eef
1e jaars
1e jaars

Eef is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Sep 23, 2004 15:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wow.. wat een vraag.. Wat is de zin van het leven.. Ik denk dat niemand dat echt weet, en misschien bestaat het niet eens..

Ik denk dat iedereen en alles wat leeft moet proberen om gelukkig te zijn en wat dat per mens betekent is heel verschillend..
Verder mag iedereen denk ik alles doen wat diegene wil, zolang je er niemand anders mee stoort..
>maar nu dwaal ik weer af want dat is niet echt de zin van het leven.. Ik denk dat het niet bestaat.

Even een vraag voor degene die hier het antwoord van weer: Ik weet dat je een kleur aan je bericht kunt geven, maar sommige mensen hebben een kleur die niet in het rijtje staat.. MIjn vraag is: Hoe doen jullie dat?

Klik hier en kijk nij het 2e bericht onder het kopje tekstkleur daar staat het antwoord op je vraag. Asha

Ry-rahrr
Oude Forumnaam: Little Werewolf Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 112 Sikkels

Ry-rahrr is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 24, 2004 18:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

De zin van het leven: Hier heb ik theorieen voor:
1. Om samen met je dierbaren te zijn, en om voor hen te zorgen.
2. Het is een wereld waar je geest kan uitrusten tussen de drie werelden:
    De wereld voordat je geboren wordt.
    De wereld waar je op dit moment bent.
    De wereld waar je bent als je dood gaat.

3. Er zijn twee werelden: een wereld van liefde en trouw, en een wereld van wraakzuchtigheid en haat. De zin van het leven is uit te vinden in welke van de twee we leven.

Ik wil niet wijsneuzerig doen en zeggen dat dit gewoon zo is, maar zo denk ik over het leven, het is niet voorbij na de dood....

D-DEVIL
4e jaars
4e jaars

D-DEVIL is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 24, 2004 22:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

de zin van het leven......kdenk niet dat het leven echt zin heeft. je leeft het om te leven. daarna heb je de dood....dan komt je geest in een geestenrijk en leef je daar verder. Niks met god en de hemel maar gwoon een geestenrijk. Je kan je leven misschien wel helemaal zat zijn maar je moet gewoon verderleven, dat is een soort van instinct.
Zo kijk ik ertegenaan...

Ephram
Dreuzel
Dreuzel

Ephram is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Sep 26, 2004 13:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jah de zin van het leven. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, niemand waarschijnlijk. Het doel is denk ik dood gaan, dat is de enige zekerheid in het leven dat je hebt. Maar wanneer je dood niet. En al die fantasiën over hoe het is na de dood vind ik een beetje vergezocht. Hemel/Hell zijn menselijke verzinnsels dus niemand heeft enig bewijs. Of Reincarnatie hetzelfde, heeft gewoon iemand zoals jullie of ik verzonnen. Ik zou zeggen leef gewoon, en je ziet het allemaal wel.. het gebeurt toch allemaal, en je kan er niets tegen doen Wink
Maja dat zeg ik, en ik ben eigenlijk ook niet bang voor de dood, alleen ik zou het wel op prijs stelle dak nog heel wat jaartjus te gaan mag hebben Smile

Remus
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 0 Sikkels

Remus is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 26, 2004 14:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

De zin van het leven... Ik zou het eerlijk gezegd niet weten...
Misschien om met elkaar het leven te delen...
Of andere mensen te helpen...
Of mischien wel om je geloof te eren...
Je hebt zoveel theorien, en de een is nog minder waarschijnlijk dan de ander...
De tijd zal het leren.

Nevermore
Heksjuh
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 68 Sikkels

Heksjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 26, 2004 14:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er is gewoon geen zin.

Je kan zeggen gelukkig worden maar wat heeft dat voor zin. Het leven is leuk je moet er van genieten. Je gaat dood. En als het dan een zin had en je kon
het niet volbrengen dan ga je misscihen wel hee lteleurstellend dood.
Nee ik vind dat er geen zin is!

Myrtlelien!

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp