Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wat is je laatst gekochte film? [2] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
MeLoveSnape
Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 1077 Sikkels

MeLoveSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 15, 2006 22:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Post hier je nieuwste aanwinsten! Met kleine beschrijving en als je de dvd/film/whatever al gezien hebt, geef een cijfer.

Mijn laatste aanwinst: A Bit of Fry & Laurie, seizoen 1-4
Freaking rib uit mn lijf, maar ze zijn het waard! Voor alle vier de seizoenen een 9!

Image

Ook nog een dvd die ik al wel heb gekocht maar nog moet kijken:

Der Himmel über Berlin

Image

Deze film moet ik nog zien maar hij gaat hierover:
    Damiel is een engel, die samen met andere engelen boven Berlijn zweeft om de eenzame en verdrietige inwoners te helpen. Na eeuwen als engel te hebben geleefd, wil hij eigenlijk eens als normaal mens van vlees en bloed leven, om te zien wat hij allemaal mist en om ook eens van de geneugten van de mens te proeven. Dan ontmoet hij een circusacrobate, en nu weet hij zeker dat hij liever tot de levenden wil behoren.

Hij lijkt me echt heel mooi!

Profiel bekijkenStuur privébericht
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 15, 2006 22:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oeh, ik heb net Heavenly Creatures gekocht

Image

Beschrijving:

Pauline en Juliet, twee meisjes die ogenschijnlijk in vele opzichten elkaars tegenpolen zijn, sluiten een vriendschap die verstrekkende gevolgen zal blijken te hebben... De twee worden onafscheidelijk en via hun gemeenschappelijke passie voor schrijven, scheppen ze hun eigen droomwereld. Paulines moeder en Juliets ouders proberen de zeer intense band tussen de meisjes te ontmoedigen. Als vervolgens Juliet naar Zuid Afrika gestuurd dreigt te worden, zien de twee meisjes in hun verbeelding nog maar één onvermijdelijke uitweg...

Ik heb de film een paar jaar geleden gezien en ik moet zeggen dat ik het een hele mooie film vond. Het is een beetje een vreemd soort film waar je van moet houden.

Als ik een cijfer moet geven dan geef ik deze een ... 8

En ik heb net seizoen 1 van "Extras" besteld dus die heb ik morgen.
Ik heb de 1e van de serie gezien en daara niet meer.
Ik wil ze allemaal zien dus vandaar dat ik ´m heb aangeschaft.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
WizardRA
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 67 Sikkels

WizardRA is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2006 20:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn laatste is Jay & Silent bob Strike Back.

Korte samenvatting:

Jay & Silent Bob (Jay: een gast die niet kan ophouden met schelden en rappen & Silent Bob: Jay's kameraad en het zegt het al: stil.) zijn als kind bij een winkel neergezet naast elkaar en ze zijn sindsdien beste vrienden. Het enige is dat ze geen leven hebben, wat komt doordat ze alleen maar rondhangen bij de winkel, rokend en grappen maken. Uiteindelijk komen ze te horen dat er een film wordt gemaakt over hun saaie leven, waarin ze helemaal worden uitgemaakt voor 'Levenloze gasten'. Hier gaan ze iets aan doen en reizen een heel stuk naar Hollywood om de makers van de film tegen te houden.

Het is een grappige film en zeker een tip om te gaan huren of kopen.

Ik zal ook maar een cijfer geven: 7,5

shadowfax
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

shadowfax is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 23, 2006 15:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn laatste aanwinsten zijn:

Air force one:

Aan boord van het zwaarst bewaakte vliegtuig ter wereld - het presidentiële toestel - is president Marshall samen met zijn vrouw, dochter en een legertje topambtenaren op weg naar huis. Ze zijn nog maar net opgestegen of het vliegtuig wordt gekaapt door radicale communisten onder leiding van de meedogenloze terrorist Korshunov. Als de gevangen genomen dictator van zijn land niet vrijgelaten wordt, zal Korshunov de passagiers één voor één vermoorden. De best beveiligde man ter wereld moet nu zelf de verantwoordelijkheid nemen voor de veiligheid van iedereen aan boord én voor de toekomst van een vrije wereld.

Ik vind het een hele mooie film. Heb hem ooit op de tv gezien en wilde hem al langer op Dvd hebben. Nu zag ik hem dinsdag in de winkel en kon hem dus echt niet laten liggen. Smile
Ik geef als cijfer een: 8.

De tweede is:

Bringing Down the House

Ondanks hun echtscheiding houdt advocaat Peter Sanderson nog steeds zielsveel van zijn ex-vrouw Kate. Hij kan maar niet begrijpen wat hij fout heeft gedaan en waarom ze hem verlaten heeft. Toch probeert hij het verleden te vergeten. En dat lukt best dankzij de knappe juriste waarmee hij via internet kennis heeft gemaakt. Hun eerste echte kennismaking blijkt echter een ontnuchtering. Charlene, de dame in kwestie, is een ontsnapte gevangene die haar onschuld staande houdt en hoopt dat Peter haar naam alsnog kan zuiveren. Kan ze Peter ervan overtuigen om haar te helpen?

Deze moet ik nog gaan kijken. Heb hem vandaag gekocht.
Hij lijkt me wel mooi en vind Steve Martin een goed acteur. Dus ben benieuwd. Smile

Oude Forumnaam: Kariny Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 577 Sikkels

Ailey is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 23, 2006 19:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn laatst gekochte films, dat zijn er twee ^^

Grease

Image

De film gaat over Sandy en Danny die elkaar ontmoeten op vakantie. Ze worden verliefd, Aan het eind van de vakantie kunnen ze moeilijk afscheid nemen. Al snel begint de school weer en komen Sandy en Danny elkaar plotseling tegen op Rydell High. Sandy beschrijft Danny als een romantische en super lieve jongen. Maar op school is hij een vrouwenverslinder. Wanneer ze elkaar ontmoeten beginnen de problemen. Danny is super populair. Niemand verwacht dat hij op het brave meisje Sandy zal vallen. Sandy is nog steeds hopeloos verliefd op haar vakantieliefde, maar door Danny's stoere gedrag wordt dit al snel minder. Ze begint met andere jongens aan te pappen, waardoor Danny op den duur jaloers wordt. Tijdens een grote danswedstrijd van school komen de twee weer nader tot elkaar, totdat Danny aan het eind van de avond met een ander meisje de sterren van de hemel danst, en dus zonder Sandy de wedstrijd wint. Hierna volgt er nog een verzoeningspoging van Danny's kant, maar hij verpest dit omdat hij Sandy het bed in probeert te krijgen, iets waar de nog maagdelijke Sandy nog niet aan toe is. Wanneer Danny een autowedstrijd wint tegen een vijand van school, realiseert Sandy zich dat ze Danny toch echt niet kan missen. Zelf wil ze ook veranderen, niet alleen voor hem maar ook voor zichzelf. Van braaf meisje, verandert ze in een koele meid en zo komen ze alsnog bij elkaar. [/gedieft van Wikipedia]

Oh btw, ik heb hem voor m'n moeder gekocht, maar stiekem vind ik hem zelf ook leuk :'D
Cijfer 9

Moulin Rouge

Image

Christian, een jonge Britse schrijver (gespeeld door Ewan McGregor) trekt naar de Montmartre om daar zijn geluk te zoeken. Hier ontmoet hij de bekende Franse schilder Henri de Toulouse-Lautrec (John Leguizamo), die hem meeneemt in een wereld van feestjes, absint en de leefwijze van een bohémien. Toulouse-Lautrec neemt Christian mee naar de "Moulin Rouge", waar nachtclubeigenaar Harold Zidler (Jim Broadbent) een wereld heeft gecreëerd van theater, muziek en cancan. Hier wordt Christian verliefd op de mooie courtisane Satine (Nicole Kidman). De hertog (Richard Roxburgh) heeft echter ook een oogje op haar, en ze lijdt zonder het te weten aan tuberculose. Na een lang kat-en-muis-spelletje, dreigt de hertog Christian te vermoorden als ze niet voor hem kiest, waarna zij en Christian Parijs en de Moulin Rouge willen verlaten. Op het moment dat zij weggaat, vertelt Zidler haar dat ze stervende is. Ze besluit toch te blijven en de première te spelen, waarna ze sterft in de armen van Christian. [/Ook gedieft van Wikipedia]

Deze heb ik voor mezelf gekocht :'D
Ik vind de film echt geweldig, fantastisch, hip, mooi etc. ^^ [/fan]

Cijfer 10!

17.04.05 ~ 31.12.08
Xazan
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 35 Sikkels

Xazan is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 23, 2006 20:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laatst gekocht: Cars DVD gewonnen.
Laatst gezien HP: GoF voor de 4de X

liesbet
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

liesbet is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 23, 2006 20:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

The Corpse Bride <3 een 10 Very Happy
Héél mooi!

samenvatting:
Een film van Tim burton, de figuren zijn dezelfde stijl als die van The nightmare before Christmas.
Het gaat over een jongen die moet trouwen met een meisje die hij niet kent. Op de repetitie van het trouwfeest gaat alles fout, en de jongen loopt weg, naar het bos, waar hij gaat oefenen.
Terwijl hij oefent, steekt hij de ring op een 'takje' maar dit blijkt de hand van een lijk te zijn.
Zo komt hij in de onderwereld terecht.

Om het vervolg te weten, zou ik zeggen, kijk naar de film!

Veel plezier
xxx
Liesbet

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 31, 2006 18:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn laatst gekochte film is Harry Potter and the goblet of fire. Ik ga er waarschijnlijk morgen nog eens naar kijken. Best lang geleden dat ik ze nog eens gezien heb.

Mijn laatst gekochte dvdbox en die van Charmed-seizoen 6. Er staan echt leuke episodes bij. Razz Nu nog enkel de rest verzamelen.^^

I'll do anything for you.
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 18:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik koop normaal gezien geen films, maar onlangs ging ik met mijn tante in naar een tweedehanswinkel. Waar ze een dvd verkochten voor €5, en het was dan ook nog eens een dvd die bovenaan "mijn te hebben-lijst" stond.

Secret Window
Some windows should never be opened
Image

Een schrijver, Morton Rainey, heeft zich na zijn echtscheiding teruggetrokken in zijn buitenverblijf aan de oevers van Tashmore Lake.
Op een dag verschijnt zijn alias, John Shooter.
Hij zegt: "Jij hebt mijn verhaal gestolen."
Een ingewikkeld spel van beschuldigingen begint.
Morton tracht de man ervan te overtuigen dat dit echt niet het geval is, en probeert hem het originele verhaal te laten zien, dat een jaar eerder geschreven is dan Shooter's verhaal. Op de één of andere manier lukt het hem echter niet het origineel te vinden en beginnen er vreemde dingen te gebeuren...

Het leuke is dat detective en fantasie hier gemengd worden, ook al is dat niet goed te merken. En er zitten ook enorm veel spannende scenes in, terwijl het aantal moorden eigenlijk nog wel meevalt. En natuurlijk speelt Depp hier weer een fantastische rol in. Van mij krijgt hij een 8,5/10

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

MobiliCorpus is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 20:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

De laatste film die ik heb gekocht is Edward Scissorhands.

Edward Scissorhands is een door een uitvinder (Vincent Price) gecreëerde man, met scharen als handen. Hij leeft teruggetrokken in een kasteel waar hij is achtergelaten sinds zijn maker is gestorven. Wanneer een opdringerige deur aan deur cosmetica-verkoopster zijn huis inwandelt verandert zijn leven drastisch en moet hij zich zien te handhaven in (Tim Burtons interpretatie van) de 'normale' wereld.

Erg mooie en aparte film. Johnny Depp speelt deze rol erg goed (:

Tarantallegra
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 129 Sikkels

Tarantallegra is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 22:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ein-de-lijk de SE van Dead Poets Society gekocht Very Happy
We hadden de film ooit gedeeltelijk gekeken bij engels op het Middelbaar, maar we hebben hem dus nooit afgekeken... (: Ik was al tijden van plan dat ding te kopen, ik wilde namelijk wel het einde even zien. Heel boeiende film. (:

Citaat:
In 1959 belandt de inspirerende leraar John Keating (Robin Williams) op een strenge Amerikaanse jongensschool, alwaar hij het traditionele onderwijsprogramma met zijn onconventionele manier van lesgeven nieuw leven in blaast. Keating inspireert zijn leerlingen met humor en wijsheid om hun individuele passies na te streven en voegt iets bijzonders toe aan hun leven. Een aantal leerlingen besluit tot de heroprichting van de Dead Poets Society, een genootschap met geheime bijeenkomsten waar de leden poëzie voordragen of zich op andere manieren creatief uiten. Het motto “pluk de dag” voert de boventoon in het leven van de jongens, maar daar zal op onverwachte wijze spoedig een eind aan komen...

- Bron DVD.nl

Tof acteerwerk en het is een heel aandoenlijk verhaal (: Toppertje.

"Heaven isn't a place. Heaven is perfection. Wouldn't you think? And we don't go there, as much as we express it. Does that sound true to you?"
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 13:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heej mensen,

Heb net
Pirates Of The Caribbean: Dead Man's Chest gekocht.

Wikipedia schreef:
Captain Jack Sparrow (Johnny Depp) ontdekt dat hij nog in het krijt staat bij de legendarische Davy Jones, kapitein van het spookachtige schip de Flying Dutchman. Terwijl de tijd doortikt, moet Jack een manier zien te vinden om Davy Jones tevreden te stellen en zo aan de vloek te ontkomen. Hierbij heeft hij de hulp nodig van zijn vrienden, Will Turner (Orlando Bloom) en Elizabeth Swann (Keira Knightley) die volop bezig zijn met hun trouwplannen. Zij zijn gedwongen om mee te gaan op een van Jack's vele avonturen.

In dit 2de deel van Pirates of the Caribbean komen onder andere kannibalen en Davey Jones met zijn vervloekte bemanning aan de orde (dit zijn maar een paar personen uit een hele waslijst met namen). Je komt meer te weten over personages die in het eerste deel niet zo op de voorgrond traden: Ragetti en Pintel (bemanning van Captain Barbossa, Ragetti had een houten oog en Pintel is zijn kleine, maar snel op de tenen getrapte vriend).

Super goede film, ik vind vooral dat Jack en Elizabeth (Johnny Depp en Keira Kneightley) heel mooi op elkaar ingespeeld zijn, die spanning hangt er echt. Verder een leuk vervolgop deel 1, Tia Dalma vind ik ook een fantastisch karakter!
Depp doet het gewoon wéér met Keira Kneightley!

Cijfer: een negen, net iets minder dan deel 1...

xox Josse

The show must go on my moonlight

MiYuvi

Laatst aangepast door Josse op Do Jan 11, 2007 17:27; in totaal 3 keer bewerkt
~Yasmine~
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: in the Burrow, teasing Won-Won with Fred and George...^^

~Yasmine~ is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 17:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn laatst gekochte DVD is ook Pirates of the Caribbean; Dea'd Man's Chest ^^

Ik vind dit echt een goede & leuke film! Vooral Johnny Depp als Jack Sparrow is leuk =] Aangezien mijn bovenposter al veel info heeft gegeven over deze DVD... Wink

Mijn cijfer aan deze film is een 8,5 Smile

Image

I've been twisting and turning in a space that's too small
I've been drawing the line and watching it fall
You've been closing me in , closing the space in my heart
Watching us fading and watching it all fall apart ♥
MeLoveSnape
Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 1077 Sikkels

MeLoveSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 23:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb weer eens wat films ingeslagen voor de verzameling.

De eerste is Pane E Tulipani

In deze Italiaanse komedie komt Rosalie erachter dat het leven méér is dan je gezinnetje. Tijdens een busvakantie in eigen land valt het haar man en twee zoons niet eens op dat ze bij een wegrestaurant is achtergebleven. I.p.v. zich weer te laten oppikken, lift ze naar huis: mmm, een weekje alleen thuis! Maar als een automobilist met wie ze meerijdt richting Venetië blijkt te gaan, geeft ze gehoor aan een impuls om zichzelf te trakteren op een vakantie in deze sprookjesachtige stad. Ze slaagt er al snel in vrienden te maken... en werk te vinden. Waarom zou ze nog teruggaan?

Hele mooie film, je ziet niet het Venetië zoals toeristen het kennen maar het Venetië zoals de inwoners het kennen. Bruno Ganz is ook een hele goede acteur. Grappige plotlijnen ook. Een 9!

De tweede is Les Choristes, verder nog niet gezien, reactie volgt in filmtopic.
Derde film is Coffee And Sigarettes en de vierde is I'll Sleep When I'm Dead met Clive Owen. Beide ook nog niet gezien.

Image Image Image Image

Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 20:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn laatst gekochte films zijn Kill Bill 1 en Kill Bill 2. Ik had Kill Bill 2 al gezien en vond hem erg goed en wou ook het eerste deel wel eens zien, en toen zag ik ze beide in de aanbieding liggen en heb ze gekocht. Ze zijn dan wel erg geweldadig maar vooral de sfeer die in de film zit is erg goed.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp