Poll :: fantasy boeken zijn cool |
ja!!!! |
|
92% |
[ 128 ] |
nee!!!!! |
|
3% |
[ 5 ] |
wat is fantasy????? |
|
3% |
[ 5 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 138 |
|
Auteur |
Bericht |
lord of the snakes
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 26, 2004 21:19 |
 |
ik heb het onderwerp maar ff veranderd, nu kunnen we over elk fantasy boek hebben
toestraks kreeg ik moeilijkheden (niet veel hoor) met een moderator |
Laatst aangepast door lord of the snakes op Wo Nov 17, 2004 20:26; in totaal 4 keer bewerkt |
|
  |
 |
SchadowCat
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 28, 2004 16:17 |
 |
lord of the snakes schreef: | wie leest deze boeken wel eens, de wet van de magie serie.
da wil ik wel eens weten |
Hey lord of the snakes,
Ik lees die boeken. Ik heb ze eigenlijk allemaal al gelezen en ik vind ze super!!
greettzz
SchadowCat |
_________________ Het is de waarheid. De waarheid van de geroosterde padden!!!!
°-ShadowCat-°
 |
lord of the snakes
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 28, 2004 16:40 |
 |
cool, ik ben og bezig, maar richard rahl is te gek |
|
|
  |
 |
Ry-rahrr
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
112 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 28, 2004 17:02 |
 |
uhm, ik heb ze niet gelezen, en ik ken ze niet< > maar zou je willen vertellen waar het over gaat? |
|
|
  |
 |
Amtjah
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
249 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 28, 2004 18:53 |
 |
Little Werewolf schreef: | uhm, ik heb ze niet gelezen, en ik ken ze niet< > maar zou je willen vertellen waar het over gaat? |
Hetzelfde , ik ken ze ook niet. Kan je iets meer vertellen over het boek ? Hoeveel boeken zijn er dan wel niet van die serie ? |
|
|
  |
 |
lord of the snakes
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 28, 2004 21:06 |
 |
er zijn 9 boeken, de laaste 2 boeken zijn nu nog alleen in het engels
zie hier de beschrijvingen van de eerste 7 boeken
De Eerste Wet van de Magie
Sinds de splitsing van het land in drie afzonderlijke naties is Westland vrijgebleven van de smet van tovenarij. Totdat het zwaar verminkte lijk van de vader van Richard Cvpher het begin inluidt van de vervulling van een eeuwenoude voorspelling.
Nu is de tijd aangebroken om te aanvaarden dat magie in zijn vele vormen hoort bij het Land en zijn volk. Alleen Richard heeft de macht om op te treden tegen het kwaad dat op het punt staat door de grenzen van de Onderwereld heen te breken. Want hij bezit een unieke erfenis die bewijst dat hij de Zoeker zal worden, de rechtmatige drager van het Zwaard van de Waarheid.
Richards leven verandert volkomen wanneer hij Kahlan de Belijdster redt, een mooie jonge vrouw die door de moordenaars van de gewetenloze magiër Darken Rahl wordt belaagd. De grote tovenaar Zedd benoemt hem tot Zoeker. Met de macht van het legendarische Zwaard van de Waarheid is hij de enige die Rahl kan beletten de drie Kistjes van Orden te verkrijgen.
De Tweede Wet van de Magie
Richard Cypher is geen eenvoudige woudloper meer. Hij is de Zoeker, getekend door de krachten van zijn ambtswapen, het Zwaard der Waarheid. Nu is hij herenigd met zijn geliefde Kahlan, en zelfs de vervloekte magie van haar ambt staat hun huwelijk niet meer in de weg.
De Zusters van het Licht verstoren die droom: Richards eigen magie zal hem doden, tenzij hij hun lessen volgt, in het verre Paleis van de Profeten. En alleen als hij zich volledig onderwerpt en Kahlan achterlaat, willen zij hem onderwijzen.
Kahlan reist naar Aydindril om de hulp in te roepen van Richards grootvader, Zeddicus Zu'l Zorander, de enige tovenaar van de Eerste Orde. Maar het Middenland rebelleert en Kahlan de Belijdster moet, als handhaafster van recht en orde, ingrijpen. Waar is Zedd gebleven? En wie heerst er in Aydindril?
De Derde Wet van de Magie
Duizend jaar lang was de Oude Wereld afgesloten. Maar zonder het te weten heeft Richard Cypher de magische zegels vernietigd en een poort gemaakt waardoor de kwaadaardige Keizer Jagang en zijn troepen de Nieuwe Wereld binnenkomen.
Richard moet het opnemen tegen de Bloedbroederschap, een verbond van fanatieke nietsontziende anti-magiërs, om een driedubbele taak te volbrengen: Jagang verslaan, zijn geliefde Kahlan redden en de poort naar de Oude Wereld sluiten. Alleen met de kracht van de liefde en het geloof in de Waarheid kan hij het kwaad keren.
De Vierde Wet van de Magie - Tempel der Winden
Al wat Richard Cypher tot dusverre heeft geleerd, alle wijsheid, magie en vertrouwen, zullen van nul en generlei waarde zijn wanneer de machtszieke keizer Jagang terugkomt met zijn menigte duivelse handlangers.
Want nu moet Richard de onmogelijke strijd aanbinden met de anti-magie, het kwaad dat drieduizend jaar lang verzegeld lag en dat de wereld aantast met een verschrikkelijke toverplaag. Hij moet de Tempel der Winden vinden. Als eenmaal de slagschaduw van verraad over zijn missie valt, moeten Richard en zijn geliefde Kahlan de waarheid onder ogen zien en ingrijpen - anders zal hun wereld ten onder gaan.
De Vijfde Wet van de Magie - Ziel van het Vuur
Richard Cyper en zijn geliefde Kahlan zijn erin geslaagd het land D'Hara te vrijwaren van een magische pestepidimie maar ze hebben daarbij per ongeluk de akkoorden ontketend.
Het is afschuwelijk duidelijk geworden dat de akkoorden het vermogen hebben alles te vernietigen wat Richard en Kahlan met zoveel moeite hebben beschermd, en zelfs de kracht van het Zwaard van de Waarheid zou weleens ontoereikend kunnen zijn om de vloed van hun losgebroken magische kracht te keren. De totale verwoesting dreigt.
De Zesde Wet van de Magie - Zuster der Duisternis
De vrijheid van de mens dreigt voorgoed van de aardbodem te verdwijnen.
Een Zuster van de Duisternis neemt Richard Cypher gevangen en voert hem diep de oude wereld in, naar het hart van de Imperiale Orde. Zijn geliefde Kahlan blijft achter. Zij is vrij omdat Richard zich in wanhoop heeft opgeofferd, maar ze legt zich er niet bij neer. Ze ontkracht de profetie en verbreekt haar laatste gelofte aan Richard door een leger te verzamelen tegen de oprukkende strijders van de Imperiale orde.
Gescheiden van elkaar vechten Richard en Kahlan tot het uiterste - met als inzet: hun liefde en hun leven.
De Zevende Wet van de Magie - Zuilen der Schepping
De jonge Lauren wordt al haar hele leven gekweld door onmenselijke stemmen. Maar als die eindelijk verstommen, wordt haar wil gekaapt door gruwelijke krachten.
De winter is op komst. Met de verlammende angst voor een vernietigingsleger in hun hart wagen Richard en zijn vrouw Kahlan zich diep in een vreemd en desolaat land.
Dan blijkt dat ze de hulpeloze prooi zijn van een onvermoeibare jager. Zij moeten de meedogenloze, onaardse dreiging afwenden die uit de duistere nacht van een onmenselijke ziel is gekomen, en het opnemen tegen de demonen die temidden van de Zuilen der Schepping rondwaren.
voor meer vragen stuur ff een pb |
|
|
  |
 |
SchadowCat
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 29, 2004 17:57 |
 |
Hey,
Ik hoop dat de volgende delen zo vlug mogelijk in het nederlands uitgegeven worden!
Ik vind de boeken machtig en Richard Rahl is idd machtig.
greetz
SchadowCat
p.s: weet jij toevallig wanneer de volgende delen uitkomen? |
°-ShadowCat-°
 |
lord of the snakes
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 29, 2004 18:55 |
 |
nee, dat weet ik niet maar ik kan er wel 8er komen, maar dan moet mijn broer wel een keer huis zijn |
|
|
  |
 |
Leetah
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 10, 2004 19:38 |
 |
Ik heb het eerste wet van de magie gelezen en is echt super spannend. Helaas heb ik door mijn studie op dit moment geen tijd om te lezen ( ) Nog een jaar en dan ga ik zeker alle delen lezen!!!!
*knuf* Leetah |
_________________ Green grows the lilly oh |
|
  |
 |
SchadowCat
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 11, 2004 11:49 |
 |
dat moet je zeker doen leetah!
ik probeer mijn vriendin er ook van de ovetuigen om verder te lezen maar ze doet het niet.
ik heb ze al allemaal uit en ik hoop dat de volgende delen
snel uitkomen zodat ik ook verder kan.
greetzz
SchadowCat |
°-ShadowCat-°
 |
lord of the snakes
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 17, 2004 7:38 |
 |
ik ben bezig in deel 6,
maar het is mooi om dit te horen,
dat er toch best wat mensen interesse hebben,
in fatasy boeken
wat voor fantasy boeken lezen jullie nog meer?? |
|
|
  |
 |
SchadowCat
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 17, 2004 15:39 |
 |
lord of the snakes schreef: | ik ben bezig in deel 6,
maar het is mooi om dit te horen,
dat er toch best wat mensen interesse hebben,
in fatasy boeken
wat voor fantasy boeken lezen jullie nog meer?? |
boeken van Maggie Furrey:
-De kronieken van Aurian
-Het Schaduwverbond
Weis en Hickman:
-De Poort des Doods
Juliet E. McKenna:
-De Boeken van Einarinn
Ik raad je aan deze eens te lezen. Echt heel leuk. Ook met magie enzo, al bij de wetten van de magie.
greetzz
SchadowCat |
°-ShadowCat-°
 |
lord of the snakes
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 17, 2004 16:16 |
 |
wies en hickman: de pport des doods is ook kei leuk
heb er veel goed over gehoord
kent iemand de serie: de 5 aartszwaarden?? |
|
|
  |
 |
SchadowCat
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 17, 2004 16:27 |
 |
nee, waarover gaan die? |
°-ShadowCat-°
 |
lord of the snakes
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 17, 2004 16:36 |
 |
Meester Magiër 1 - Sperling
Met dit boek debuteerde de Nederlandse schrijver W.J. Maryson, alias Wim Stolk. Dit is het eerste deel in een fantasy-serie. De meestermagiër Jyll is als dit verhaal begint nog een jongen, die een vreedzaam leven leidt bij de nomadenstam de Candras. Zijn leven verandert als hij door de stamverteller Bougiac tijdens een vergadering wordt aangewezen als de leider van een queeste, die moet voorkomen dat de planeet waarop hij leeft, wordt vernietigd door het kwaad. Het kwaad wordt belichaamd door de gevaarlijke Orc'h Osomrach, zijn zoon Yrroth en hun vreeswekkende dienaren. Jyll en zijn acht gezellen gaan op zoek naar de vijf Aartszwaarden en het Boek van Kennis. Naarmate de queeste vordert, ontdekt Jyll dat hij inderdaad de Ene is en dat zich in hem magische krachten openbaren. Een uitgebreid Compendium, waarin informatie wordt gegeven over de wereld waarin Jyll leeft, is toegevoegd. De lezer raakt snel geboeid door de beschrijving van de queeste en van de vele volken en verschijnselen.
Meester Magiër 2 - Emaendor
Vervolg op "Sperling", waarin wordt beschreven hoe het leven van Jyll verandert als hij wordt aangewezen als de leider van een queeste, die moet voorkomen dat Aidèn (de planeet waarop hij leeft) wordt vernietigd door het kwaad, dat wordt belichaamd door Orc'h Osomrach, zijn zoon Yrroth en hun dienaren. Jyll en zijn gezellen gaan op zoek naar de vijf Aartszwaarden en het Boek van Kennis. In "Sperling" bemachtigde Jyll het eerste zwaard. Door zijn verdwijnen moet het gezelschap de reis zonder hem voortzetten. In "Emaendor" wordt de tweede reisetappe beschreven. Doel is de ontdekking van het zwaard Emaendor, dat zich in het rijk van de Dvargen moet bevinden. Terwijl het gezelschap de tocht voortzet, wordt Jyll in de magie ingewijd door Iantha Daïlanche, dochter van Xazziri, de meestermagiër. Na zijn leertijd sluit Jyll, die zich voortaan D'Anjal noemt, zich weer aan bij het gezelschap. Intussen rukken de legers van Yrroth op en bedreigen de steden Wons en Masilis. Ook aan dit deel is een compendium toegevoegd. Wie begint te lezen, raakt al snel geboeid door de queeste en de vele volken en verschijnselen op Aidèn. Een boek dat uitnodigt tot doorlezen.
Meester Magiër 3 - Vloch
"Vloch" is het vervolg op "Sperling" en "Emaendor" en kan niet afzonderlijk worden gelezen. Er wordt verder verhaald over de lotgevallen van Jyll, een jongen die te horen heeft gekregen dat hij de Erfgenaam is. Hij alleen kan de wereld Aidèn redden van de kwade tovenaar Orc'h Osomrach. Met een reisgezelschap van negen gaat hij op weg om te zoeken naar de vijf Aartszwaarden en Het Boek van Kennis. Hiermee kan het kwaad verslagen worden. Gaandeweg leert Jyll zijn magische krachten kennen en gebruiken. Hij gaat zich D'Anjal noemen. Hij ziet zich gedwongen om zijn gezelschap op te splitsen. Hij gaat zelf op weg om de laatste Reuzen te helpen in hun strijd tegen de Orc'hs Een tweede groeg gaat op weg om de tovenaar Xazziri te bevrijden. Intussen maken meestermagiërs en vertegenwoordigers van verschillende volken zich op voor het Convent van Bregaua. Hier zal worden beslist hoe de opmars van de zwarte heer Yrroth gestuit moet worden door hun gezamenlijke inspanning. Maar zover is het nog niet. "Vloch" is weer een spannend boek, rijk aan details en overtuigend. Net als vorige delen bevat het een compendium met informatie over personages, talen etc. De volgende twee delen zullen binnen een jaar verschijnen.
Meester Magiër 4 - Fiander
Om het onnoembare kwaad dat de wereld Aiden bedreigt te keren, begint een reisgezelschap van negen gezellen onder aanvoering van de jonge Jyll, van wie wordt gefluisterd dat hij de Ene, de Erfgenaam is, aan een gevaarvolle queeste, een speurtocht naar de Vijf Aartszwaarden en het Boek van Kennis.
De gebeurtenissen raken in een stroomversnelling. Tot ontsteltenis van alle betrokkenen wordt het elfenzwaard Fiander, plotseling ontvreemd. Gevreesd wordt dat het in handen is gevallen van de Zwarte Heer, Yrroth. Goede raad is duur. Intussen ontdekt D'Anjal - voorheen Jyll geheten - tijdens een van zijn droomreizen van wat, en vooral van wie, hij de Erfgenaam is. Tevens moet hij opnieuw met magische middelen strijd leveren tegen de zo gevreesde Kartha. Maar er gebeurt meer. Zo worden tijdens het Convent van Bregaua afspraken gemaakt die moeten leiden tot een gezamenlijke aanval van alle goedwillenden op de legers van de Zwarte Heer, en doemen er mysterieuze wezens uit een ver verleden op...
Meester Magiër 5 - Rastoth
Het vijfde deel van de zesdelige reeks "Meestermagiër". Aan het verhaal zijn een samenvatting van de voorgaande delen en een compendium toegevoegd. "Meestermagiër" verhaalt van de strijd van D'Anjal tegen het kwaad in de persoon van Yrroth. Yrroth is er op uit het rijk Aidèn te veroveren. De volkeren van Aidèn zijn bijeengekomen in Bregaua voor een convent. Een leger van Orc'hs staat voor de poorten van de stad om deze in te nemen. Alleen D'Anjal kan Aidèn nog redden, maar na een roekeloze aanval op de troepen van Yrroth is hij in een benarde situatie terechtgekomen. Het reisgezelschap is nog steeds incompleet en de zoektocht naar het laatste Aartszwaard en het Boek van Kennis gaat door.
Meester Magiër 6 - Het boek van Kennis
Het zesde en afsluitende deel van de Meestermagiër-cyclus. Aidèn verkeert in chaos. De macht van Yrroth, de zwarte heerser, is groter dan ooit, nu hij een drie-eenheid vormt met twee andere magiërs. D'Anjal is in het bezit van de vijf aartszwaarden, maar daarmee is nog geen einde gekomen aan zijn queeste. Hij moet nog twee opdrachten voltooien: het Boek van Kennis vinden en de vijf zwaarden samensmeden tot een machtig wapen. Dan kan hij de laatste confrontatie aan met het kwaad dat Aidèn bedreigt.
lees dit maar eens, egt vette boeken
zie ook deze site http://www.meestermagier.com/ |
|
|
  |
 |
|
|