Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Boeken: Stripboeken Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Wat is jou favoriete serie?

Suske en Wiske
30%
 30%  [ 33 ]
Kuifje
2%
 2%  [ 3 ]
Asterix
10%
 10%  [ 11 ]
Lucky Luke
0%
 0%  [ 1 ]
Anders, namelijk...
55%
 55%  [ 59 ]
Totaal aantal stemmen : 107

Auteur Bericht
Sage
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Sage is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 01, 2004 20:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat is je favoriete stripserie, en waarom? Is er één bepaald deel uit die serie die iedereen gelezen moet hebben? Heb je ook een favoriet personage in die serie?

Zomaar een aantal vraagjes die ik jullie wel eens wilde stellen...

Ikzelf vind de alombekende series van Kuifje, Asterix, Mortimer & Blake en natuurlijk Suske en Wiske erg goed verteerbaar. Van deze series vind ik Kuifje en Mortimer & Blake de besten, omdat ze kwalitatief hoog tekenwerk en goede verhalen bieden. Vooral Hergé, de schrijver van Kuifje, heeft vaak uitvoerig onderzoek gedaan naar landen, mensen, geschiedenisdingen etc., alvorens hij aan een verhaal begon.

Mijn favoriete delen zijn twee van de vier laatsten... Hoe geweldig politiek/exotisch/avontuurlijk de voorgaande delen ook mogen zijn, deze twee zijn enorm grappig. Het eerste is Kuifje in Tibet. In dit verhaal gaat Kuifje naar Nepal en later Tibet om zijn vriend Tchang terug te vinden. Deze jonge Chinees was op weg naar Europa, maar zijn vliegtuig verongelukte in de Himalaya en Kuifje is ervan overtuigd dat hij nog leeft. Samen met (de een beetje ertegenopziende) Kapitein Haddock gaat hij dus op zoek, en komt op de tocht veel Himalayaans bijgeloof, chortens, monniken en de yeti tegen. Het mooie vind ik dat de details van de culturen en de karakeristieke trekjes van de volken zo goed weer zijn gegeven. Verder stikt het van de (visuele) grapjes en natuurlijk de Kapitein's creatieve scheldkannonades.
Het andere is De juwelen van Bianca Castafiore. Eigelijk gebeurd er helemaal niks in het hele album, maar Hergé weet haarfijn de sfeer en de wantrouwigheid te creeëren. Verder zit ook dit album vol met grapjes.

Kapitein Haddock vind ik toch werkelijk de leukste van het hele stel. Hij is een soort van 'ruwe bolster, blanke pit', en hij weet de meest idiote scheldwoorden en benamingen te verzinnen. Zijn 'Duizend bommen en granaten' is haast in onze taal opgenomen. Hij zorgt altijd voor een komische noot maar is helaas wel een slecht voorbeeld waar het om zijn drankgebruik gaat.

Oké, nu jullie!

Profiel bekijkenStuur privébericht
Snow White Queen
Oude Forumnaam: Debra Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Snow White Queen is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 01, 2004 21:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vroeger las ik Suske en Wiske en Jommeke (geschreven door Jef Nys)... Jommeke was mijn lievelingsreeks, Suske en Wiske wat minder, maar nu ik ouder ben, begrijp ik dat er in Suske en Wiske nog een soort van historische waarheden zitten, en Jommeke is puur fantasie... Op dit moment lees ik dus geen strips meer, dus heb ik nu geen favoriet, maar vroeger was dat zeker en vast Jommeke.
Ik vind professor Gobelijn daarin zeer grappig, dat is een heel verstrooide geleerde, legt bijvoorbeeld zijn schoenen in de koelkast en zijn tomaten in de schoenkast enzo... En in de avonturen loopt er wel het een en het ander mis dankzij hem Smile De papegaai Flip, is ook heel grappig, heeft soms goede humor Wink

Jim
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 20 Sikkels

Jim is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 01, 2004 21:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik las vroeger de Donald Duck.. Ben ik dit jaar mee gestopt geloof ik. (de scheurkalender van dit jaar ligt namelijk nu op mijn bed..)
Naja, ik las het graag, maar aan alles komt een einde. Ik vond het wat te kinderachtig worden. (Daarna las ik FoxKids Magazine, maar dat was nog stommer ^^')
En dat klokje waar ik het net over had, Sage.. Daar stond een Donald Duckje op Razz Ik denk niet dat ik later nog ga lezen.. Heb er nou wel genoeg van..

*sneeze* Wink

HP_Marije
Gast

Verdiend: 3 Sikkels

BerichtGeplaatst: Ma Nov 01, 2004 21:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn favoriet is Asterix. Ik lees het al vanaf dat ik kan lezen en de woorden kan begrijpen die ik lees Wink. Ik heb thuis ook alle strips ervan liggen. Eigenlijk zijn ze van mijn vader, maar soms pik ik er eentje in. Mijn favoriet is.... *Denkt even diep na* Asterix en de Belgen. Dat is de enige die ik zelf bezit. (Mijn vader had 'm dubbel). Over het verhaal kan ik niet echt veel vertellen. Het is alweer een jaar geleden dat ik 'm voor het laatst gelezen heb.

Laatst aangepast door HP_Marije op Wo Nov 03, 2004 18:45; in totaal 1 keer bewerkt
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 02, 2004 15:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik las vroeger altijd Suske en Wiske... maar ik vind dr nou niet zoveel meer aan.
De enige stripboeken die ik nog lees op dit moment zijn van Elfquest.
Iemand die die kent?

LolligLuitje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

LolligLuitje is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 02, 2004 16:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ooooh, Axteris en Obelix is geweldig (sorry voor de foute spelling Wink ). Ik heb er nu drie gelezen, heb nog een stapel boeken te gaan en ze zijn geweldig. Razz

Sage
5e jaars
5e jaars

Sage is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2004 18:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Elfquest ken ik wel, ik heb ooit de hele serie gelezen, tot iemand anders het leek te tekenen, en de tekeningen (in vergelijking tot eerdere delen) zó lelijk werden dat het pijn deed aan mijn ogen.

Ik ben nog helemaal vergeten aan jullie te vragen of jullie Heinz kennen! Heinz is de (grappigere, IMHO) Nederlandse evenknie van Garfield. Waar het bij Garfield draait om lasagne, Odi pesten en slapen, trekt Heinz er op uit de wereld in. Hij is o.a. babysitter, tv-presentator, boer, truffelzoeker en zeeschuimer geweest. De grappen in Heinz zijn droog, soms heel melig, letterlijk en vaak uiterst absurdistisch.

RockGodin
Oude Forumnaam: yvo 4e jaars
4e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

RockGodin is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2004 18:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik lees altijd Suske & Wiske. Heb ook een stapel van die boeken op mijn kamer liggen. Maar tegenwoordig vind ik Kuifje leuker.
Bij Kuifje heb je leukere personages. En dan vooral de Kapitein met z'n 'duizend bommen en granaten' ^^. Ook de verhalen vind ik wat leuker.
Astrix en Obelix is ook wel leuk. Maar dat vind ik toch wat minder leuk. Waarom weet ik niet maar ik vind die strips niet echt geweldig.

The Rasmus obsessedXD
Lauri en Aki rocken zwaar Very Happy
HP_Marije
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2004 18:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sage schreef:
Elfquest ken ik wel, ik heb ooit de hele serie gelezen, tot iemand anders het leek te tekenen, en de tekeningen (in vergelijking tot eerdere delen) zó lelijk werden dat het pijn deed aan mijn ogen.

Ik ben nog helemaal vergeten aan jullie te vragen of jullie Heinz kennen! Heinz is de (grappigere, IMHO) Nederlandse evenknie van Garfield. Waar het bij Garfield draait om lasagne, Odi pesten en slapen, trekt Heinz er op uit de wereld in. Hij is o.a. babysitter, tv-presentator, boer, truffelzoeker en zeeschuimer geweest. De grappen in Heinz zijn droog, soms heel melig, letterlijk en vaak uiterst absurdistisch.

Ja, Heinz, dat ken ik! Er stonden heel veel strips van in mijn Nederlandse boek van vorig jaar en thuis heb ik er ook nog een stripboekje van liggen. Ik vind het ook heel erg grappig, alleen snap ik sommige dingetjes soms niet. (Het grootste gedeelte snap ik wel.)

SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

Verdiend: 218 Sikkels

SeverusSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2004 18:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik lees nog altijd de Donald Duck, alleen de verhalen die met deze vrolijke eend te maken heeft. Andere verhalen in de DD lees ik niet meer.

Suske en Wiske en Lucky Luke vind ik ook leuk, maar die lees ik nauwelijks meer. Alleen als ik er toevallig één zie liggen!

Sage
5e jaars
5e jaars

Sage is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2004 18:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Blije: Als je het leuk vind, zou je misschien ook bij je bieb wat strips van hem kunnen opzoeken. Heinz is van Windig & De Jong. Alle delen zijn erg de moeite waard en afzonderlijk te lezen. De meest gekke dingen gebeuren!

SeverusSnape schreef:
Ik lees nog altijd de Donald Duck, alleen de verhalen die met deze vrolijke eend te maken heeft. Andere verhalen in de DD lees ik niet meer.

Ja, die andere verhaaltjes vind ik meestal erg afgezaagd, en ik heb een grondige hekel aan Mickey en Minnie Mouse... Dagobert is mijn favoriet, de oude vrek, en mijn pa heeft de albums van zijn serie die zijn levensgeschiedenis beschrijven. Die zijn echt meesterlijk, de tekenstijl is heel mooi, de verhalen zitten heel goed in elkaar en het zit stampvol geweldige humor.

SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

Verdiend: 218 Sikkels

SeverusSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2004 18:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sage schreef:
@Blije: Als je het leuk vind, zou je misschien ook bij je bieb wat strips van hem kunnen opzoeken. Heinz is van Windig & De Jong. Alle delen zijn erg de moeite waard en afzonderlijk te lezen. De meest gekke dingen gebeuren!

SeverusSnape schreef:

Ja, die andere verhaaltjes vind ik meestal erg afgezaagd, en ik heb een grondige hekel aan Mickey en Minnie Mouse... Dagobert is mijn favoriet, de oude vrek, en mijn pa heeft de albums van zijn serie die zijn levensgeschiedenis beschrijven. Die zijn echt meesterlijk, de tekenstijl is heel mooi, de verhalen zitten heel goed in elkaar en het zit stampvol geweldige humor.

Mickey lost het op vind ik wel leuk, al is het vaak gewoon te simpel voor woorden. Minnie is inderdaad een beetje... err... onaangenaam, net als die karel paardepoot of nog erger: hiawata.

Jet
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Jet is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2004 19:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook nog steeds een abo op de Donald Duck. Ik vind het erg leuk en net zoals SS zei lees ik eigenlijk ook alleen maar de verhalen over Donald Duck (maar daar zitten ook Dagobert Duck, de neefjes enz. bij). De andere verhalen boeien me minder en die lees ik eigenlijk alleen als ik me verveel. =.="

Lady_Granger
2e jaars
2e jaars

Woonplaats: Where the black clouds end and the heavy rain starts

Lady_Granger is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2004 19:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Die strips lees ik nooit.
Als ik een strip lees is het Julie, Klaartje en Cecile.
Die strip is best wel onbekend.
Heb er een keertje een op de rommelmarkt gekocht vandaar.
Gaan over drie tienermeiden die samen in huis wonen.
Is best grappig! Razz

HP_Marije
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2004 21:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

SeverusSnape schreef:
Sage schreef:

SeverusSnape schreef:

Mickey lost het op vind ik wel leuk, al is het vaak gewoon te simpel voor woorden. Minnie is inderdaad een beetje... err... onaangenaam, net als die karel paardepoot of nog erger: hiawata.

Oeh.... Hiawatta! Daar heb ik ook een grondige hekel aan. (Eigenlijk heb ik een hekel aan ALLE strips in de DD, buiten de strips met Donald zelf om.) Ik vond het echt vreselijk, toen al die oude Mickey Mouse verhalen in de Donald Duck kwamen te staan. Ik bladerde altijd snel door, in de hoop dat er nog een paar Donald en Bolderbast situaties in zaten.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp