Auteur |
Bericht |
Malou
Unspeakable

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 25, 2006 10:03 |
 |
Beste forumgenootjes,
Welkom in het Feedback topic! In dit topic is het dus de bedoeling dat je Feedback geeft over het forum. Wat is feedback? Feedback is dat je je eigen mening geeft over het betreffende onderwerp, het forum.
Hier zijn echter wel een aantal regels aan verbonden;
-Het is niet de bedoeling dat dit een klaagtopic wordt. Als je iets post, zet er dan gelijk bij wat JIJ beter zou doen of hoe JIJ het zou oplossen! En geef argumenten!
-Het is niet de bedoeling dat je gaat lopen papegaaien. Dat wil zeggen; posts in dit topic quoten met 'ben ik het mee eens!' en dat soort dingen. Lees het topic dus even goed door voor je post!
-Kleine klachten/opmerkingen (bijv. over 1 persoon) kunnen beter via PB worden afgehandeld! |
  |
 |
PixieFilth
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Zo Jun 25, 2006 18:45 |
 |
Ik heb een klein iets dat ik even kwijt moet.
Namelijk: bijvoorbeeld in het Smoelenboek worden foto's waar er meer dan 2 ofzo staan weggehaald, met rede: "geen fotoreportages".
Ten eerste: 3 foto's een fotoreportage?
En ten tweede: dit wordt ook gedaan bij 3 totaal verschillende foto's. 3 totaal verschillende foto's 'n fotoreportage?
Het punt is dat het niet meer duidelijk is wat dan wél de bedoeling is in dat topic en dat er geen specifieke regels over gemaakt zijn.
Dus misschien moet dit gewoon toegevoegd worden aan de regels zodat het duidelijk is.
En er zijn wel meer dingen die niet blijken te mogen, maar die nergens in de regels staan.
Zoals het woord "panic" (maar dat is al opgelost heb ik gehoord). En we zijn zelf aan Missy moeten gaan vragen waarom in hemelsnaam onze woonplaatsen etc verwijderd werden. |
  |
 |
Missy
Ex-MadMaster

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 25, 2006 19:19 |
 |
Dit is ook duidelijk vermeld bij de regels, bij alle smoelenboeken en ook weer bij de laatste dus. Maar zoals MMR al aanhaalt is dit geen klaagtopic, zet erbij wat jij zou doen om dit beter te doen of om het op te lossen.
Waarom ik niet heb laten weten waarom ik die woonplaatsen weghaalde heb ik ook uitgelegd en is hier dus niet van toepassing als goed voorbeeld. |
_________________ Yay, ik heb aan de kontjes Stan en Tolga gezeten!! |
|
  |
 |
PixieFilth
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Zo Jun 25, 2006 19:27 |
 |
Missy schreef: | Dit is ook duidelijk vermeld bij de regels, bij alle smoelenboeken en ook weer bij de laatste dus. Maar zoals MMR al aanhaalt is dit geen klaagtopic, zet erbij wat jij zou doen om dit beter te doen of om het op te lossen.
Waarom ik niet heb laten weten waarom ik die woonplaatsen weghaalde heb ik ook uitgelegd en is hier dus niet van toepassing als goed voorbeeld. |
Waar staan die regels dan?
Niet in het Smoelenboek en niet in de algemene Forumregels.
Dus waar dan?
Wat ik beter zou doen is duidelijkere regels. |
  |
 |
Missy
Ex-MadMaster

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 25, 2006 19:33 |
 |
vlinder schreef: | Missy schreef: | Dit is ook duidelijk vermeld bij de regels, bij alle smoelenboeken en ook weer bij de laatste dus. Maar zoals MMR al aanhaalt is dit geen klaagtopic, zet erbij wat jij zou doen om dit beter te doen of om het op te lossen.
Waar staan die regels dan?
Niet in het Smoelenboek en niet in de algemene Forumregels.
Dus waar dan?
Wat ik beter zou doen is duidelijkere regels. |
Even een quote uit de eerste post van het smoelenboek:
"Missy: Eventjes op verzoek, het is niet de bedoeling om hele fotoreportages te posten... zeker niet als ze bijna allemaal hetzelfde zijn! Dus houdt het kort qua foto's, bedankt."
Dit wil dus zeggen geen heel veel foto's onder elkaar, en zeker niet als ze bijna allemaal hetzelfde zijn. Lijkt mij duidelijk genoeg toch? |
_________________ Yay, ik heb aan de kontjes Stan en Tolga gezeten!! |
|
  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 25, 2006 21:54 |
 |
Blijkbaar is het toch niet duidelijk genoeg, en er zullen binnenkort wat duidelijkere regels komen over foto reportages.
Het probleem is vooral dat te veel foto's te langzaam laadt. En dus kun je zowiezo beter links plaatsen dan foto's. |
_________________ "What Mr. Todd, what Mr. Todd, what is that sound? ... It's man devouring man, my dear, and who are we to deny it in here?" |
|
  |
 |
Sirius_Black
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
192 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 25, 2006 22:41 |
 |
Dan kan er toch een regel ingevoerd worden dat men niet meer dan 2 á 3 images mag plaatsen en dat als je meer plaatjes wilt posten, dat je dan de url moet plaatsen... Of klinkt dat te simpel..
Idril zegt; jah, dat zou wel even toegevoegd worden. Maar aan de andere kant zijn de meesten van jullie zelf ook wel slim genoeg om te beseffen dat het forum traag laadt als iedereen 4 of 5 foto's plaatst. Als je gewoon één foto in het geheel plaatst, en de rest als url hoor je de crew nergens over klagen .
Nee, dat snap ik wel, maar zoals je zelf al aangeeft, de meeste mensen beseffen dat, daarom stel ik voor het gewoon als regel te stellen dat er maar 2 images bijvoorbeeld geplaatst mogen worden, en daarnaast alleen URL.. |
_________________ God bless America!
Laatst aangepast door Sirius_Black op Ma Jun 26, 2006 16:30; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Richard
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 26, 2006 0:10 |
 |
@ Sirius_Black: Dan spreek je alsnog van een fotocollage. Het heet niet voor niets 'Smoelenboek'. Dus simpel gezegd: Je smoel laten zien aan een ander, zodat we ook eens zien hoe een ieder er uit ziet. Dan heb je naar mijn idee maar 1 of 2 foto's voor nodig, nietwaar?
Idril zegt; aardig dat je wilt helpen, maar zou je de reacties voortaan over willen laten aan de crew?
Mijn 'feedback' over het gehele forum: Werkt allemaal lekker soepel. Nooit string- of andere bekende phpbberrors (vaak bij andere fora -.-). Regels zijn naar mijn idee wel duidelijk. Oke, dat er hier en daar wat 'logische' dingen worden verwacht die niet in de regels staan aangeduid, valt mee te leven. Dat valt naar mijn idee gewoon onder 'Normen & Waarden'.
1 ietsiepietsie klein dingetje @ sas: Je hebt vorige maand wel een meetingboard aangemaakt, maar niet de rechten toegekend, dat men zijn/haar laatste bericht kan verwijderen (mits er een ander achteraan post).
Voor de rest geen problemen, juist alleen maar lof...
edit @ sas: Ik heb niets gezegd *fluit in het rond* |
Laatst aangepast door Richard op Di Jun 27, 2006 0:11; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 26, 2006 16:19 |
 |
Citaat: | 1 ietsiepietsie klein dingetje @ sas: Je hebt vorige maand wel een meetingboard aangemaakt, maar niet de rechten toegekend, dat men zijn/haar laatste bericht kan verwijderen (mits er een ander achteraan post). |
Zoals je misschien wel gemerkt hebt, is dat al sinds vorige week veranderd. gr Sas |
_________________ "What Mr. Todd, what Mr. Todd, what is that sound? ... It's man devouring man, my dear, and who are we to deny it in here?" |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 11, 2006 10:29 |
 |
Het enige wat ik jammer vind aan het forum, is dat er zoveel topics verdwijnen omdat ze zogezegd 'vol' zitten. (over de dertig pagina's dus).
Neem nu het lost 2 topic. Of hoe het ook is. Het eerste topic van Lost is nergens meer te vinden, terwijl het naar mijn mening toch niet in de weg staat als het achteraan bij film, muziek en boeken staat.
Ik ben absoluut geen lost-fan en heb , denk ik, nooit in dat topic gepost. Ik noem Lost maar als voorbeeld.
Films in het algemeen wordt dan weer wel gesloten en bewaard.
Wat maakt het dat dat topic wel bewaard wordt en dat van lost niet?
Zoveel plaats neemt een gesloten topic nu ook weer niet in.
Op een duur krijg je op die manier dan wel een hele reeks gesloten topics, maar die staan helemaal achterin, mensen die het niet wilen lezen hebben er geen last van.
Dus waarom niet bij 30 pagina's in een topic stoppen het topic sluiten en een nieuw topic erover openen. Maar het oude niet verwijderen.
Dat bij webspelletjes de topics verdwijnen en dat het nu topic en het wat luister-je-nu topic verdwijnen snap ik wel, daar heeft niemand wat aan om te herlezen.
Oh en nog iets waar ik de logica niet van inzag.
(in het board acteurs en actrices)
Een tijdje geleden is er een topic geopend over het haar van Daniel Radcliffe. Dat werd gesloten omdat dit heus wel in het algemene topic over Daniel kon. Maar van Rupert Grint mogen er wel 2 topics zijn... |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 17, 2006 13:03 |
 |
Super Mean Duiveltje schreef: | Het enige wat ik jammer vind aan het forum, is dat er zoveel topics verdwijnen omdat ze zogezegd 'vol' zitten. (over de dertig pagina's dus).
Neem nu het lost 2 topic. Of hoe het ook is. Het eerste topic van Lost is nergens meer te vinden, terwijl het naar mijn mening toch niet in de weg staat als het achteraan bij film, muziek en boeken staat.
Ik ben absoluut geen lost-fan en heb , denk ik, nooit in dat topic gepost. Ik noem Lost maar als voorbeeld.
Films in het algemeen wordt dan weer wel gesloten en bewaard.
Wat maakt het dat dat topic wel bewaard wordt en dat van lost niet?
Zoveel plaats neemt een gesloten topic nu ook weer niet in.
Op een duur krijg je op die manier dan wel een hele reeks gesloten topics, maar die staan helemaal achterin, mensen die het niet wilen lezen hebben er geen last van.
Dus waarom niet bij 30 pagina's in een topic stoppen het topic sluiten en een nieuw topic erover openen. Maar het oude niet verwijderen.
Dat bij webspelletjes de topics verdwijnen en dat het nu topic en het wat luister-je-nu topic verdwijnen snap ik wel, daar heeft niemand wat aan om te herlezen.
Oh en nog iets waar ik de logica niet van inzag.
(in het board acteurs en actrices)
Een tijdje geleden is er een topic geopend over het haar van Daniel Radcliffe. Dat werd gesloten omdat dit heus wel in het algemene topic over Daniel kon. Maar van Rupert Grint mogen er wel 2 topics zijn... |
Het is jammer dat sommige leuke berichten door de '30 pagina' weg gaan, maar het is nu eenmaal nodig om het overzicht te houden op het forum.
Voordat een topic gesloten gaat worden, mag er ook een vrijwilliger komen die alles even samenvat. Zo gaan de meest belangrijke/leuke berichten niet verloren.
Als het goed is, is er maar 1 topic van Rupert, en dat is die van zijn haar. Ik zal nu iig gaan kijken hoeveel topics er zijn, en zal er voor zorgen dat dit er weer 1 wordt. edit: zo te zien is er nog maar 1 topic over Rupert. Mooi! |
|
|
  |
 |
Hummol
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 17, 2006 14:44 |
 |
Ik stuitte perongeluk op dit topic en ik wil zeker wel een bericht achter laten.
Ten eerste vind ik het topic erg goed lopen, het is lekker snel en het ziet er overzichtelijk uit. De Boards zijn netjes opgeruimd etc. Jammer dat het forum wel eens onbereikbaar is, maar dat komt waarshcijnlijk door de server of iets anders.
Goed, wat ik nog wilde zeggen is dat het me opvalt dat er veel nieuwe leden de mist in gaan als ze posten.
- Te korte berichten.
- Onnozele berichten.
- Niet nette berichten.
- Berichten posten om mega snel van rank te veranderen.
- In het fan/crea topic dingen posten die daar niet thuis horen.
- In het fan/crea topic dingen posten die niet Hp gerelateerd zijn.
- Etc.
Natuurlijk is het zo dat ze zelf de regels maar door moeten lezen, natuurlijk zijn er nu zat moderators die er wat van kunnen zeggen, maar soms is het vervelend voor beide kanten.
Ik herinner me dat ik een mailtje van Saskia@????.nl kreeg toen ik me aan meldde, misschien zouden jullie daar een korte, handige uitleg of iets dergelijks kunnen geven waardoor ze weten dat het over het algemeen HP gerelateerd moet zijn, je je berichten moet onderbouwen, dat je Avater niet te groot mag zijn etc. Een paar kleine dingen zodat er toch wat problemen zullen verminderd worden.
Ik weet niet of dit al ergens gezegt is, of dat dit al besproken is, maar het viel me op en misschien jullie ook wel.
Edit: Nog een klein dingetje meer. Wat me ook opvalt is dat je als je (bijna) geen RPG ervaring hebt soms moeilijk in een RPG opgenomen kan worden. De beginners RPG's zijn dan wel een goed hulpmiddel maar zelfs als je daar aan meegedaan hebt worden er vaak mensen uitgehaald die heel veel RPG ervaring hebben of die de stichter van de RPG kennen. Tenminste, dat idee heb ik.
Dat vind ik soms een beetje jammer.
|
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 17, 2006 14:49 |
 |
Thanks voor de ideeen. Zodra de leden zich aanmelden, staat erbij dat ze zich moeten houden aan de regels. De regels omtrent spam, ranks, etc. staan duidelijk omschreven bij de regels. Die moeten ze dan ook lezen. Dat ze dit dan niet doen, of dat ze de regels aan hun laars lappen, daar kunnen wij weinig aan doen.
Ik zal eens kijken naar de mogelijkheden om ook deze regels per email te versturen.
Er zijn onlangs 3 nieuwe mods en 1 nieuwe admin bijgekomen, dus als het goed is, wordt het spam en andere ongein nu (nog) sneller verwijderd. |
|
|
  |
 |
Idril
The First Aid Mod

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 18, 2006 19:01 |
 |
Het probleem van de RPG's is bij ons (al een hele tijd) bekend. We hebben al vanalles geprobeerd, maar dat werkt niet altijd. Dat je als Newbee op het forum je plekje eerst moet verdienen is logisch, dat moet iedereen. En dat je eerst ervaring moet opdoen voordat je in de 'populaire' en wat 'betere' RPG's wordt toegelaten is ook logisch. Op dit moment is het zo dat er voldoende plek is voor iedereen, en dat ook beginners vrij snel wel een plekje kunnen vinden.
Als je vind dat je onterecht geen RPG-plek krijgt, kun je natuurlijk altijd een pb sturen naar een RPG-mod.
Ik kan me dus voorstellen dat je het jammer vind, maar tenzij je met een SuperWonderOplossing komt, kunnen wij je dus niet verder helpen met dit probleem. |
  |
 |
Toverstokje
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 10, 2006 21:23 |
 |
Ik vind dit ook een mooie site. Ik had nog een kleine tip: misschien is het handig om onder FAQ te noemen dat er in het forum dit onderdeel bestaat, met allerlei uitleg en extra informatie over het forum en de website. Ik kon als beginner (ben ik trouwens nog steeds wel...) in de FAQ iets niet vinden over avatars, terwijl het hier heel goed staat uitgelegd. Had dit onderdeel alleen nog niet gevonden. Daardoor een van de moderators bestookt met een onnodige email
(Daarvoor dus nog sorry, als ik dit had geweten had ik jullie niet lastiggevallen.... )
Idril zegt; volgens mij is dat het lot van een mod... onnodig lastig gevallen worden . (Maar ik denk niet dat iemand van de crew het een ramp vind hoor ) |
|
|
  |
 |
|
|