Auteur |
Bericht |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 18:27 |
 |
Ik weet niet waar ik dit anders neer kan zetten, daarom zet ik het hier. Als er al een topic over bestaat of als jullie het onnodig vinden, dan mag het gesloten worden.
In de geschiedenis is het vaker voorgekomen da fans niet wilden dat de boeken over hun held zouden stoppen. Het is zelfs wel eens gelukt om een schrijver ertoe te bewegen de overleden held weer tot leven te roepen. Dit is het bekende verhaal over Sherlock Holmes.
Er is een initiatief in het leven geroepen om hetzelfde ook met Harry Potter te doen. JK Rowling heeft eerder al eens aangegeven slechts 7 boeken te schrijven over Harry Potter. SPOILERS! | [selecteer] Maar in een intervieuw vorige week hield ze de deur nog een klein stukje open. Never say never. In het Nederlands, zeg nooit nooit. [/selecteer] |
Maar fans willen voorkomen dat op 21 juli de boekenreeks van Harry Potter klaar is. Er is daarom een petitie op internet gezet, die je kunt tekenen als je Harry Potter wilt 'redden'.
Op de site die je hier kunt vinden, staat de volgende tekst:
There has never been a place like Hogwarts. There has never been a writer like JK Rowling. And there has never, ever been a character like Harry Potter. Millions, perhaps billions of us love reading his adventures, and we never want them to end.
But Harry Potter and the Deathly Hallows is threatened to be the last book in the series, and after that there will be no more adventures for the boy wizard.
However, we believe that one should never say never, and that there's always a way back, no matter who lives or dies at the end of the book. So, please join our campaign to persuade JK Rowling to one day return to the world of Harry Potter. We want to get one million names by July 21st (the launch date for Harry Potter and the Deathly Hallows).
Mijn vraag aan jullie is: wat vinden jullie van dit initiatief? Persoonlijk denk ik niet dat het veel helpt, als Rowling de boekenserie wil stoppen, dan stopt ze ermee. Ik vind het jammer, maar ik denk niet dat het erg veel zin heeft om een serie te rekken, als het verhaal klaar is. Ik ben benieuwd naar jullie mening. |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 18:31 |
 |
Ik vind dit een beetje belachelijk. JKR heeft het boek al geschreven, en waarom zouden we 2 weken van te voren met zo'n petitie beginnen? Ik doe er niet aan mee. JKR moet zelf weten wat ze na HP doet. Ik vind zeven boeken wel goed, en het zou echt gigantishc afgezaagd worden zou er nog een 8e boek komen. Ik denk dat we JKR moeten respecteren, en haar gewoon nu met rust laten en haar lekker laten genieten van haar vrije tijd. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 19:10 |
 |
Nope, ik ga daar ook niet aan meewerken. Al vanaf het begin heeft Rowling besloten dat het 7 boeken zouden worden. Ze heeft alles er zo ingepast dat het in 7 boeken een rond verhaal is. Hoe leuk Harry Potter ook is, wat mij betreft mag het hier wel bij blijven. Het is ook niet leuk als er ineens allerlei uitwegen bedacht moeten worden alleen maar met als doel om de reeks 'langer te maken'. Zonder dat het iets toevoegd dan.
Bovendien, als ze zelf kiest te stoppen met schrijven van de Harry Potter boeken, is dat haar goed recht. Ik vind het sowieso al onzin te proberen haar te blijven pushen om verder te schrijven, terwijl ze dat zelf niet wil. |
  |
 |
Lady des Champs
5e jaars

Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 19:14 |
 |
Eigenlijk wil ik helemaal niet dat ze verder schrijft over Harry Potter. Zeven boeken is een mooi aantal: het magische getal, het aantal jaren dat Harry op Zweinstein zou moeten zitten en bovendien had Rowling allang besloten na zeven boeken een eind aan het verhaal te maken. Hoe goed Rowling ook kan schrijven; een achtste boek wordt waarschijnlijk een slap aftreksel van "De Zeven".
Natuurlijk vind ik het super jammer dat het einde van het Harry Potter avontuur in zicht is; maar als je eenmaal ergens een eind aan gebreid hebt begin je niet opnieuw.
Wat ik wel leuk vind is als ze gaat schrijven over de wereld van Harry Potter, achtergronden bij de boeken en zo. En een spreukenboek! Die lesboekjes over zwerkbal en fabeldieren waren ook leuk, misschien moeten er daar ook meer van komen?
Maar een achtste HP-boek, of zelfs meer? Doe maar niet . |
|
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 19:37 |
 |
Dat vind ik dus ook. Ze heeft 7 boeken geschreven en na het 7e boek is het verhaal wel afgelopen. Het is afgezaagd om nog een boek te schrijven en ze heeft op haar eigen manier toch ook al afscheid genomen van heel de reeks. Dat verkondigde ze in een interview. We hebben het 7e boek nog niet eens gelezen. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Hermione_Granger<3
6e jaars

Verdiend:
515 Sikkels
Woonplaats: In the house, on the crossing between past and future
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 19:54 |
 |
Schitterend, als ik het zou veranderen, ik zou er alles voor doen om JKR niet te laten stoppen met schrijven. Ik ga het echt missen denk ik! |
_________________ When we first touched, I felt the magic run trough my veins, but now it's time for us, fans, to begin grieving
We got one thing Voldemort will never have; something that's worth to fight for..
Table tennis is not just a sport, it's a lifestyle |
|
  |
 |
Lady des Champs
5e jaars

Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 9:22 |
 |
Ze stopt ook niet met schrijven he, ze gaat onder een pseudoniem andere boeken schrijven. Daar ben ik eerder benieuwd naar dan naar een achtste HP-boek om eerlijk te zijn. |
|
|
  |
 |
muisS
7e jaars

Verdiend:
175 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 9:35 |
 |
Weet je wat het is... IK KAN NIET ZONDER HP! .. duidelijk .. Dus ik wil haar niet dwingen. Maar weet je wat ook is, ze heeft al veel voor mij gedaan om HP te schrijven. Ik durf het zelfs niet te vragen ^^. Maar als het zou kunnen zou ik geen nee zeggen. (srry ik ben mega-freak ) |
_________________ <3 Ron/Hermoine |
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 11:20 |
 |
Nee! Zeker niet! Ze heeft zeven boeken geschreven, zeven jaren op Zweinstein gecreëerd, hierna is het finito.
Waar ik, net als Lady des Champs, wel heel benieuwd naar ben zijn andere boeken van haar. Maar meer Harry Potter, nee, dat hoeft echt niet! |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Hermione_Granger<3
6e jaars

Verdiend:
515 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 11:24 |
 |
Oi!!! Ik heb juist de krant gekocht, en wat lees ik daar!
Fans Lancereen oproep: Red Harry Potter
Londen - Op de website www.saveharrypotter.co.uk kunnen fans van Harry Potter een petitie ondertekenen om schrijster J.K. Rowling er alsnog van te overtuigen om door te gaan met de avonturen over de bekende tovenaarsleerling. Het gaat om een initiatief van de Briste boekhandel Waterstones. Die verwacht, naar eigen zeggen, miljoenen handtekeningen op de website. Op 21 juli ligt Harry Potter and the Deadly Hallows in de winkel, volgens de schrijfster meteen ook het laatste boek uit de reeks van zeven
Dit artikel stond in Het Laatste Nieuws, een belgische krant. Reacties? |
_________________ When we first touched, I felt the magic run trough my veins, but now it's time for us, fans, to begin grieving
We got one thing Voldemort will never have; something that's worth to fight for..
|
  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 12:44 |
 |
Nou zeg wat een lariekoek. Alsof dat zou helpen. Rowling heeft 10 jaar lang over HP geschreven. Lijkt me niet meer dan logisch dat ze nu wel eens iets anders wil schrijven.
Trouwens, is de magie van Harry Potter niet juist dat een eind aan zit? Een goed verhaal heeft een eind. Denk maar aan die lullige soap series die je op TV ziet. Weinig kwaliteit, omdat ze eeuwig doorborduren met dezelfde karakters. *yawn*
Het is jammer dat er een eind aan komt, maar ik zit wel super te wachten op het laatste boek!! |
|
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 13:42 |
 |
Oh weet je, met of zonder petitie... Ooit schrijft ze terug een Harry Potterboek. Niet meteen, mss pas binnen 10 jaar, maar ik ben zeker dat zij hem ook gaat missen en trg zal beginnen schrijven.
Iets in de aard van Harry Potter - 20 jaar later ofzo  |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
Hermione_Granger<3
6e jaars

Verdiend:
515 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 13:45 |
 |
Strijder van Perkamentus schreef: | Oh weet je, met of zonder petitie... Ooit schrijft ze terug een Harry Potterboek. Niet meteen, mss pas binnen 10 jaar, maar ik ben zeker dat zij hem ook gaat missen en trg zal beginnen schrijven.
Iets in de aard van Harry Potter - 20 jaar later ofzo  |
Nee, volgens mij gaat ze hem direct schrijven, of niet. Mijn gevoel zegt het tweede, mijn hart hoopt het eerste, maar we zullen wel zien. Never say never |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 14:53 |
 |
Eehmm... ze heeft het boek al geschreven en straks ligt hij al in de winkel. Als Harry dood gaat dan zal ze echt niet verder schrijven. Als Harry niet dood gaat, zal ze waarschijnlijk ook niet verder schrijven. 7 jaar Hogwarts is voor mij genoeg. Nope, na de boeken ga ik uitkijken naar de films en als dat afgelopen is... tja... Dan zal er wel weer wat nieuws komen waar ik gek op wordt. Tis jammer, maar ja. |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 15:01 |
 |
mss, maar ik durf er gerust op wedden dat er nog een boek komt later, echt!
Weet je wel wat dat is voor haar? 17 jaar leven met Harry Potter en dan plots niets meer? Dat kan niet! |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
|