Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Boeken: Simone vd Vlugt opvolgster Thea Beckman? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Is Simone de opvolgster van Thea?

ja
25%
 25%  [ 7 ]
nee, thea's boeken zijn beter
48%
 48%  [ 13 ]
weet ik veel!
25%
 25%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 27

Auteur Bericht
Moezzz
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Moezzz is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mrt 01, 2005 20:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vinden jullie dat Simone van der Vlugt de opvolgster is van Thea Beckman? Zo ja, waarom?
Zo nee, wat vind je beter aan de boeken vanThea?

vinden jullie trouwens ook dat al Simone's boeken een beetje op elkaar lijken?

Profiel bekijkenStuur privébericht
@f!n@
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 52 Sikkels

@f!n@ is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mrt 01, 2005 22:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind Simone veel beter! Vooral de Amulet en Jehanne zijn erg leuk... En voor Nederlands lees ik nu de Reunie

arlena
6e jaars
6e jaars

Woonplaats: There where my bed sleeps, my book reads and my mouth eats . . and my bloody head aches

arlena is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mrt 01, 2005 22:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Humm, ik vind het een beetje vreemd om te zeggen dat een schrijfster die al lang meegaat een "opvolgster" zou hebben. Persoonlijk oordeel ik liever per auteur en vergelijk ik ze niet met elkaar.
Misschien hebben sommige auteurs bijna dezelfde schrijfstijl, maar hun fantasie en verwoording kunnen ver uit elkaar liggen, althans, dat vind ik.

In mijn redenering heeft geen enkele schrijver/schrijfster een opvolger.

kydnav
1e jaars
1e jaars

kydnav is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 02, 2005 8:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee, zeker niet. Hoe goed ik Simone's laatste boek - de reunie ook vindt. Thea Beckman blijft voor mij altijd nummer 1. Haar boeken en series zijn gewoon niet te overtreffen! Al zijn simone's onderwerpen wel heel goed, de verhaallijnen liggen voor mij een beetje te veel aan de oppervlakte.

Over nog reageren op arlena. Ik ben het met je eens over de term opvolgster maar ik vergelijk schrijvers zeker wel met elkaar. Daardoor kan je namelijk bepalen waarom een schrijver nou zo goed is, waarom ze zich dus van de rest afscheiden. Maar je hebt gelijk dat niemand dezelfde schrijfstijlen heeft met iemand anders. Het enige wat Thea en Simone eigenlijk gemeen hebben is het genre...

lord of the snakes
3e jaars
3e jaars

lord of the snakes is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 02, 2005 11:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

in thea's boeken kan ikzelf wat meer fantasy in terug vinden (vraag me niet hoe) dus thea is altijd beter, maar tjah, elke schrijver heeft zo zijn stijl dus je zou eigenlijk 2 boeken moeten vergelijken met dezelfde scrhijfstijl

Fee
Dreuzel
Dreuzel

Fee is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 02, 2005 14:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ken alleen de boeken van Simone, de amulet enzo, vond ik prachtig! Wel een hele tijd geleden gelezen....

LolligLuitje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

LolligLuitje is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 02, 2005 15:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoezo opvolger? Thea's boeken blijven toch bestaan? Ik vind zowel Simone vd Vlugt als Thea Beckman erg goed. Thea Beckman misschien toch iets beter.

Ook ik vind dat je geen enkele schrijver met elkaar kunt vergelijken, iedere schrijver heeft weer een andere gedachte achter z'n werk zitten en ook een andere schrijfstijl. Geen enkel boek is hetzelfde.

Jana
4e jaars
4e jaars

Jana is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 02, 2005 16:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hou heel veel van Simone van der Vlugt. Thea Beckman schrijft ook erg mooi, maar haar taalgebruik is een beetje ouderwetser, en mij minder bekend, daardoor kan ik meer in de boeken van Simone vd Vlugt opgaan dan die van Thea beckman.
Maar toch, Thea is haar goeie naam ook waard. Ik vind ze beiden heel goed!
Jana

Moezzz
1e jaars
1e jaars

Moezzz is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 02, 2005 19:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben het er zelf niet mee eens, maar ik had het ergens gelezen en was benieuwd wat anderen hiervan vonden. Ik vind Simone's boeken een beetje meer doorsnee, je leest zo vaak over haar onderwerpen.
PS ik schrijf zelf ook, in hun genre, maar het is absoluut niet mijn bedoeling iemadn na te apen of op te volgen ofzo...Je neemt automatisch dingen uit andere boeken over...

The Snitch
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 47 Sikkels
Woonplaats: Ik woon nergens, want ik ben op de vlucht voor de Seeker ^^

The Snitch is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 03, 2005 12:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind Thea Beckman veel beter dan Simone vd Vlugt. Ik vind het allebei goede auteurs en ik vind dat ze allebei goed kunnen schrijven. Bijvoorbeeld Het gouden vlies van Thule, Jehanne, Het geheim van Rotterdam en Slavenring zijn een aantal (goede) boeken van hen, maar ik vind de onderwerpen van Thea Beckman veel leuker. Maar dat is mijn eigen smaak. Maar ik denk dat we niet van een opvolgster kunnen spreken...

Dreaming Angel
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Dreaming Angel is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 03, 2005 16:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Absoluut niet, ik vind dat Thea Beckman een veel betere schrijfster was. Niet alleen omdat ze in verschillende genres heeft geschreven, maar ook omdat ze gewoon een manier van schrijven had, welke ervoor bleef zorgen dat je verder wilde lezen. Dit is iets wat Simone vd Vlugt nog niet bij mij heeft bereikt, helaas.
De Amulet vind ik wel erg goed van Simone vd Vlugt, &andere boeken ook wel.. Maar ik ken eigenlijk alle boeken van Thea Beckman &die vind ik toch ietsje beter dan die van Simone vd Vlugt..

1e jaars
1e jaars

kydnav is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 03, 2005 19:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dreaming Angel schreef:
Absoluut niet, ik vind dat Thea Beckman een veel betere schrijfster was. Niet alleen omdat ze in verschillende genres heeft geschreven, maar ook omdat ze gewoon een manier van schrijven had, welke ervoor bleef zorgen dat je verder wilde lezen. Dit is iets wat Simone vd Vlugt nog niet bij mij heeft bereikt, helaas.
De Amulet vind ik wel erg goed van Simone vd Vlugt, &andere boeken ook wel.. Maar ik ken eigenlijk alle boeken van Thea Beckman &die vind ik toch ietsje beter dan die van Simone vd Vlugt..

als je een boek wilt van Van der Vlugt wat je wil blijven lezen tot je het uit hebt moet je echt de reunie lezen!!! Het is haar eerste volwassende literatuur boek maar ook goed voor een beetje volwassen tiener lezen.. (als je me snapt). Maar goed, hij is echt heel goed!!!

Faith
Dreuzel
Dreuzel

Faith is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 04, 2005 14:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Simone is een goede schrijfster maar hoewel haar en Thea's boeken op elkaar lijken, lijkt het me niet dat ze haar opvolger wordt. waarom kan ik niet echt uitleggen, het is meer een gevoel. dus geen onderbouwde mening van mij deze keer.
BTW: Thea en Simone zijn allebei goede schrijfters, helaas is de 1 dood:(

Dreaming Angel
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Dreaming Angel is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 05, 2005 12:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

kydnav schreef:
als je een boek wilt van Van der Vlugt wat je wil blijven lezen tot je het uit hebt moet je echt de reunie lezen!!! Het is haar eerste volwassende literatuur boek maar ook goed voor een beetje volwassen tiener lezen.. (als je me snapt). Maar goed, hij is echt heel goed!!!

Okay, bedankt voor de tip! Dit is toch trouwens haar laatste boek? Want volgens mij heb ik die dan wel eens zien liggen die boekenhandels enzo.. Smile

Kus, Angel

Dreuzel
Dreuzel

J.M.C. Dumbledore is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 07, 2005 14:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat Thea Beckman toch wel iets mooiere boeken schreef dan Simone van der Vlugt doet.
Thea ging veel dieper de geschiedenis in, en schreef daar dikkere boeken over (ik vind dikke boeken toch al fijner om te lezen). Of zoals over de Honderdjarige Oorlog een trilogie.
Haar schrijfstijl liet je inderdaad lezen; je kunt een boek van haar moeilijk wegleggen.
Daarnaast gebruikte zij altijd vrijwel onbekende personen in de hoofdrol, hoewel sommige hiervan toch wel bestaan hebben (Bertrand du Guesclin, Matthis de Cuvelier)

Simone schrijft ook wel goede boeken, bijvoorbeeld: Jehanne vind ik erg goed, maar ook het thema van Schijndood is apart; nu en vroeger door elkaar, daarnaast is de guillotine ook wel apart.

Maar eigenlijk zijn ze niet echt vergelijkbaar...
J.M.C. Dumbledore
(leraar helerkunde)

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp