Auteur |
Bericht |
Savan
Zwadderich Aanvoerder

Verdiend:
816 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 18, 2004 16:18 |
 |
Kaft!
Tip: De gele hoofdstukken zijn later gescheven natuurlijk! maar iemand waar ik de nickname niet van zeg vond dat die gele beter zijn en daarom die geel moest maken dus als je de witte niet mooi vind misschien de gele! maar misschien ook niet
Hoofdstuk 1 thuis
De avond valt. Niemand is buiten want het is een regenachtige zomer avond.
Een regen druppel valt op een blaadje. En valt langzaam naar benede en valt precies op het hoofd van een jongen. Een jongen die als een van de weinige buiten is. Samen met een meisje. De jongen heet: James potter. Het meisje heet Lily Evers. En ze zijn aan het praten. Luister maar:
‘Potter ik wist dat je, dat je helemaal geen fatsoen had!’Zei lily kwaad.
‘Maar ik wist niet dat je hier voor in staat was!’zei ze woendend.
‘Wat is het voor een grap? Als je een jongen in de lucht laat hangen, En zijn kleren uit trekt en vervolgnes door de hele trein te laten zweven? Severus Is dood ongelukig zo!’ zei ze buiten adem. En toen rende ze weg en liep door het draai hek de dreuzel wereld in.
‘Poe jongen!’ Sirius kwam aan lopen de beste vriend van James.
‘Dat is niet best he?’zei hij lachend.
‘Ach hou toch je kop jo!’zei James ook lachend
‘Ik bedoel Dat jij nu op zo’n driftkikker moet verliefd worden!’ zei James plagerig
‘Wat zei je ik ben niet verliefd!’zei Sirius Half lachend.
De vrienden rende achter elkaar aan de normale wereld in.
De ouders van James stonden al te wachten. ‘Kom James Sirius!’
Sirius was weggelopen bij zijn ouders. Hij mocht bij de famillie Potter wonen zo lang
Ze stapte in de auto en reden weg. Naar huis.
Lily Zat naast haar zus Patunia. Ze waren op weg naar huis. Lily was de enige in haar famillie met toverkracht. Daarom hate haar zus haar. Ze keken allebei een andere kant op.
‘Zo lievert Was je 6de jaar leuk? Nog een jaar en je mag gaan studeren!’ zei haar moeder blij. ‘Ja leuk he? Mijn puisten jaar begint bijna! Ik heb er veel zin in!’ zei ze
Lily zei het maar. Eigelijk had ze er geen zin in. James was zo een treiter bal dat ze hem niet kon luchten of zien. Ze was altijd blij dat ze van hem af was. Maar ik laat mijn laaste jaar niet verpesten door die etterbal van een Potter dacht ze. ‘Lieverd we zijn er hoor!’ Haar moeder stond voor haar en keek in haar ogen. ‘Wat wil je eten?’Zei ze terwijl ze naar het huis liepen. ‘Doe maar een pizza!’zei Lily Ze liep naar binnen en Ging aan tafel zitten. ‘he he Even rust!
Dat was mijn eerste hoofdstuk hij is wat aan de korte kant maar dat maakt niets uit toch volgende keer word hij groter |
Laatst aangepast door Savan op Zo Apr 03, 2005 8:30; in totaal 9 keer bewerkt |
|
  |
 |
Savan
Zwadderich Aanvoerder

Verdiend:
816 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 19, 2004 14:11 |
 |
hoofdstuk 2 kermis
‘Pst James word wakker!’ Sirius staat naast het bed van James.
‘Wat is er dan?’Vroeg james slaperig
‘ Er is kermis! Kom mee!’ Sirius trok james uit bed en sleepte hem mee.
James Gooide de badkamer deur voor de neus van Sirius dicht.
‘Ik ga nu doucen!’Hij stapte in de douch en ging douchen.
‘Hallo James! Lieverd!’James zijn moeder kwam naar hem toe en wilde hem knuffelen.
‘Nee mam! Niet doen!’James pakte een pak crakers en ging eten samen met Sirius maakte hij de hele doos leeg.
‘Gaan jullie nog wat doen?’ De moeder van James ruimde de tafel op terwijl ze steeds tegen de jongen aan het praten was.
‘Ja we gaan naar de kermis!’ James stond op en pakte zijn portomonee.
‘O leuk! Veel plezier gaan jullie nu?’ De moeder van James ging naast James aan de tafel zitten. James telde zijn geld.
‘Hallo Vivian!’Zo hete de moeder van James,Vivian. Zijn vader hete Joery hij was net binnen gekoemen.
‘Dag mam ik en Sirius gaan en ze liepen zonder op andwoord te wachten de kamer uit en liepen naar de deur.
‘Hoeveel geld heb jij nog?’Zei Sirius zijn eigen geld tellend.
‘Ik heb nog €15 en jij?’
‘Ik heb nog € 16,45 Ik heb lekker meer!’ Zei Sirius tegen James.
‘Hahaha. Kom we gaan!’Zei James lachend.
Lily liep samen met haar vriendinen Laura en Lena Naar buiten. Ze prate over Jako die waren ze net tegen gekomen. ‘Hij is ook zo stom! Hoor hem! De 3 els!’ Zei Lena kwaad.
‘Ach laat gewoon gaan. Wat maakt het uit het klopt toch?’ Zei Laura.
‘Waarom neem je het voor hem op? Zo Aardig is hij niet?’Zei Lena.
‘Nou ik vind hem wel aardig hoor!’ Laura keek wazig voor zich uit toen ze dat zei.
‘Luara wat is er?’ Lily keek ernstig naar haar vriendin.
‘Niets! Kom we moeten gaan!’ Zei ze half lachend half boos.
De vriendinnen liepen lachend door. Ze moesten even lopen voor ze er waren.
‘Het was wel een leuk idee van je Lily, om naar de kermis te gaan!’ Laura liep helemaal voor. ‘Hoeveel geld hebben jullie nog?’ Larau telde haar geld en kwam op €14,78 uit.
Lana kwam op:€13,80 uit, En Lily op €12,43.
De vriendinnen liepen stevig door en kwamen uiteindelijk op de kermis.
‘Wat zijn de kermissen eigelijk leuk he?’ Lena leip naar de ingang en vroeg wat je moest betalen. ‘Mevrouw wat moet je betalen?’Lena keek de vrouw aan.
‘Sorry kind maar je hoeft niets te betalen! Je moet voor de atracties betalen. Maar voor 6 euro krijg je een kaartje en daarmee kan je 10 dingen doen! Willen jullie dat?’ De vrouw keek de 3 meiden aan. De vriendinnen keken elkaar aan en betaalde alle drie €6,- aan de mevrouw en gingen weg. En net toen zij achter het gebouwtje verdwenen kwamen er nog 2 kinderen van 16 aanlopen. Sirus en James. Ook zei liepen naar het gebouwtje en betaalde €6,- aan de vrouw en liepen ook weg. Ze keken hum ogen uit. Het was een hele grote kermis. Dat was wel logisch omdat het een grote stad was waar ze nu waren. Sirius en james woonde in het plaatsje miopioli. Het was een plaatsje dicht bij de grote stad.
Ze wisten dat er maar 5 andere toverfamillies in deze gemeente woonden.
‘Wou dit lijkt me leuk! Dan vlieg je heel snel en het lijkt me best eng!’ Sirius keek vol bewondering toe. ‘Ja leuk joh sluipvoet!’James ei de bijnaam van Sirius
‘He wat?’ Sirius sprong op James af en sloeg hem op zijn hoofd.
‘ Stoer zeg Gaffel! De jongens gierde van het lachen. Daarna stapte ze in de atractie.
‘Waarom noemde je me ineens sluipvoet?’Sirius ging naast James zitten.
‘Ach ik dacht we noemen elkaar eigelijk op school elkaar zo. Maar ik dacht vooruit nu ook!’ James deed zijn riemen vast en ging goed zitten.
‘Het word waarschijnlijk wel spannend.’ Sirius keek voor zich uit.
Opeens hoorde ze een meisjes stem boven hun.
‘Dus die stoere Zwarts is bang?’Klonk die stem.
De jongen keken naar boven en zagen tot hun spijt Lily en haar vriendinnen.
‘Evers? Jij hier?’ James leek wel met stomheid geslagen.
‘Wat moet jij hier? Jij woont toch aan de andere kant van de gemeente?’
‘Klopt als een bus, Potter wie zegt dat we dan niet hier kunnen komen?’
‘Zonder bezemste..’ James blooste. Hij had bijna willen zeggen: Zonder bezemsteel komen vliegen? Maar hij had zich in kunnen houden.
‘Sukkel die je er bent Potter!’ Lily ging ineens recht zitten want het ding kwam in beweging. ‘Een kwatier later stapte ze uit. Dat was leuk! Kom we gaan nog maals!’
De jongens gingen nog een keer en de meisjes liepen hoofdschuddent naar de zweefmolen.
Klaar. Hij is al een stuk langer als eerst. Ik hoop dat hij weer leuk was! |
|
|
  |
 |
Savan
Zwadderich Aanvoerder

Verdiend:
816 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 19, 2004 17:31 |
 |
Hoofdstuk 3 verliefd?
Lily en haar vriendinnen nemen afscheid bij de kruising voor lily’s huis.
‘Dag Lily veel plezier!’ De twee vriendinnen lopen verder.
‘Hallo mam daar ben ik weer!’ Lily loopt naar de huiskamer waar haar moeder tv zit te kijken en haar vader het eten maakt.
‘Mam mag ik even achter de computer?’ Lily loopt al richting de computer.
‘Ja hoor lieverd!’ Haar moeder kijkt even snel achterom en kijkt daarna weer naar de tv.
‘Oke nu even msn opstarten en even op de site van mijn vriendinnen kijken.’
Ze starte msn op en zag dat James ook er op zat. Daarna starte ze internet op en ging achter de computer zitten, achter internet.
Er kwam een schermpje dat James iets zei. Lily klikte op het schermpje en keek wat hij te zeggen had. Toen kwam er een storing en zag ze ven niets meer. Toen ze wel weer wat zag, zag ze dat James heel veel had gezegt. Ze zei wat terug.
‘Hou toch op Potter!’ James keek lachend naar het scherm. Hij kon zich niet inhouden meer. Maar toen zag hij iets waarvan hij schok. Hij had Lily wel aardig gevonden. Alleen liet hij dat nooit merken. Dit stond er op het beeld:
Lily de eerste heeft weer zin in school!zegt:
Hoe weet jij eigelijk hoe een computer werkt?
Jij bent toch een tovernaar? Uit een toveraars famillie? Die weten toch niets van een computer?
James keek op!. ‘Tuurlijk wel!’mompelde hij
James de beste van de hele werled zegt:
Ik dacht dat een modderbloedje zoals jij geen voorkeuren had!
En voor James het wist had hij op enter gedrukt.
‘O nee!’James schok zo dat hij eerst even niets kon doen. Daarna typte hij snel zijn verontschuldigingen en sloot hij de computer af. Mompelend liep hij naar zijn slaapkamer. Eigelijk moet ik een gedicht schijven! Ik kan het niet goed maar ja! Dacht James. Hij zette zijn veer op het perkament en begon te schijven. Na een kwatier haalde hij hem er weer af. Hij vond hem best mooi geworden. Hij bekeek zijn gedicht weet je wat er op stond? Dit ston op het perkament:
Beste Lily
Sorry van dat msn! Het was niet mijn bedoeling om zo te doen!
Ik wist gelijk bij mij zelf wat was ik een oen!
Het is mijn eigen schuld dat je mij nu haat
Ook ik ben op mijzelf kwaad!
Vanaf dat je mij toe hebt gespoken vond ik je leuk
Ik wilde je om toveren met een goede spreuk!
Maar nu gaat er niets meer gebeuren.
Ik wil nu ook niet meer bij jou zeuren
Het was dom!om dat te doen
Nu maak ik geen kans!
Het spijt me heel erg van dat truukje
Ik heb nog nooit zo rot gevoelt
Wil je mij vergeven?
Groeten van James Potter
Het was wel een half gedicht half brief maar beter kon hij het niet maken.
Ik voel me zo rot! Ik kon er niets aan doen! Ben ik echt verliefd? Op Evers?
Lily word wakker. Ze stapt slaperig uit bed. Dan gaat ze naar benede en gaat op de bank haar huiswerk doen. Ze is er nog niet over uit of James het echt meende op msn.
Toen hij van msn af ging is zij ook gegaan. Ze was erg verdrietig en ze had ook een vraag. Had hij die exscuses gemeent? Hij meense zoveel dingen niet dus het was niet gek dat ze zo dacht. Op dat moment zag ze de postbode komen. Hij had een stapel brieven.
Lily liep naar de deur en bukte zich om de post te pakken.
‘Petunia en mijn vader en moeder een voor onze hele famillie en een voor mij!
Het volgende stond er op:
Lily Evers
Sation straat 34
1289 dz riolu‘He die is over duidelijk voor mij!’ Ze pakte de brief en maakte hem open.
Ze las de brief aandachtig door. En omdat ze het niet kom lezen duurde het wel een tijdje.
‘Dus Potter meende het! En hij had ook nog eens gevoelens voor Haar.
Ze wist niet wat ze hier mee moest. Moest ze hem weg gooien en weg laten en net alsof doen dat er niets is gebeurt of moest ze hem houden en daarmee zeggen dat ze hem niet meer zo erg haat. Ze besloot om hem te houden. Ze lechte hem op haar nachtkastje en liep weg. Was ze verliefd????
Dat was hem weer! Ik hoop dat hij leuk was! Dag!!! |
Laatst aangepast door Savan op Zo Apr 03, 2005 8:52; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Savan
Zwadderich Aanvoerder

Verdiend:
816 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 20, 2004 19:34 |
 |
Hoofdstuk 4 de reis naar zweinsetein
‘James kom! Je moet eens bij die brievenbus weg! De postbode komt pas vanaf 14:00 nog een uur!’ Vivian trok James bezorgt van de brievenbus weg.
‘Doe liever iets nuttigs! Kijk wat je alleemaal nog hebt! Voor zweinsetin!’ Vivian stapte de kamer binnen en ging op de bank zitten.
‘En zeg het me! Sirius is ook al bezig dus!’ Ze stapte op de tafel af en ging hem grondig te lijf. De tafel stribelde stevig tegen. ‘Mam dat doe je niet zo dar doe je anders!’
‘Hoe dan leiverd?’ Vivian geefde het maar op.
‘Ja zoek dat even zelf uit! Tabee!’ James leip lachend naar boven.
‘He maat! Nog geen antwoord?’ Sirius was op het moment bezig zijn sokken te tellen.
‘O nee ik kom een par te kort!’ Hij raakte in paniek. Maar toen begon hij te schateren van het lachen. ‘Ik weet het weer! Wormstaart heeft ze! Hij zei dat hij zulke kouden pootjes had! Wahahah’ Sirus rolde om en begon door de kamer te rollen. Hij kon niet meer op houden en knalde tegen de muur. Hij stopte even en begon nog harder te lachen.
‘O ik wist dat dit zou gebeuren!’James liep de kamer uit en pakte een emmer uit de gangkast. Hij liep naar de badkamer en vulde daar de emmer met water.
Toen rende hij naar de kamer van Sirius en gooide de emmer op hem neer. Net op tijd omdat hij bijna met zijn hoofd tegen de kast knalde. Toen het water over hem heen kwam stopte hij en ging recht op zitten. ‘Dat was dus niet cool Gaffel! Helemaal niet cool!’Hij bonkte met zijn hand op James zijn schouder en ging een extra paar sokken pakken beneden. James telde zijn mantels en keek of hij zijn toverstok nog had. ‘O mijn toverstok kan wel een beurt gebruiken denk ik! Ik leg hem klaar zodat mijn moeder hem kan wassen.’ Hij legde zijn toverstok neer en ging kijken of zijn boeken voor dit jaar er in zaten. ‘Mijn moeder heeft ze er erg net in gedaan zeg! Maar misschien is dat ook wel
leuk.’ Hij tilde een boek op om te kijken hoe vol zijn inhoud bakje voor toverdranken was. Maar net toen hij hem open wou doen viel er een klein pakje vanaf. Hij maakte hem open en hij zag....
‘Waaaaaaaaaa’ Scheeuwde hij bang. Hij hoorde daarna gestamp op de trap en een paar seconde later stormde Sirius naar binnen. ‘Wat is er!?’ Hij keek ongerust naar zijn vriend.
‘I-i-ik b-b-ben waaaaaaa’ Hij kon het niet zeggen. Hij kon het gewoon niet over zijn lippen krijgen. ‘Ikbenhoofdmonitor!’ Zei hij razendsnel
‘Wat zei je? Wie is hoofdmonitor?’ Sirius keek hem onbegrijpelijk aan.
‘Ik!’ James boog zich weer snel over zijn hutkoffer en smeed zijn badge in zijn koffer.
‘Wat! Jij? Samen met Maanling?’ Zijn mond viel open
‘Nou ik weet niet of Maanling ook hoofdmonitor is!’ Hij zei het erg treurig.
‘James kind er is post van ene Lily Evers!’ Zijn moeder riep hem heel hard.
‘Wat?’James stormde naar benede en rukte de brief uit zijn moeders handen waarbij hij iets scheurde. ‘Sorry mam!’ Hij rende weer naar boven en beukte zijn eigen deur in.
Hij deed hem op slot en zag de toversleutel van zijn vader naar de andere kant gaan.
James wist dat er nu op stond:
Hij is bezig met zijn liefie
Hij kan erg vervelend zijn als je hem stoort!
Pas op!
Hij scheurde de brief open en las hem aandachtig.
Zijn mond viel open terwijl hij las. Hij werd als maar roder en roder hoe verder hij las.
Aan het eind keek hij op van de brief en prikte hem aan zijn prikbord.
Maar hij bedacht zich en draaide de deur met de sleutel open.(die was terug gekomen toen hij hem riep.) Hij liep naar Sirius zijn kamer en tilde zijn hutkoffer op.
Terwijl hij dacht dat hij nu ook mocht toveren omdat hij 17 was en daardoor meerder jaars. Hij pakte zijn toverstok die nog vuil was en sleepte hem met behulp van toverkracht naar zijn kamer. Toen trok hij de brief van het prikbord en gooide hem in zijn hukoffer. ‘Zo alles is klaar voor morgen!’mompelde hij. Hij ging naar benede waar zijn avond eten klaar stond. ‘Kom snel James we gaan nu eten!’ Toen ging james aan tafel zitten en at zijn eten op.
‘Kom kom we komen te laat!’Zijn moeder jaagde achter hun aan.
Het was nu al 9:00 en het was anderhalf uur rijden. Ze moesten alleen nog maar eten.
‘Mam het is negen uur!’ James sprong van tafel en ging zijn tanden poetsen.
‘Ja dat weet ik maar straks komen we in de file!’Ze sprong steeds o er neer.
‘Maar..’ ‘niets te maren we moeten zo weg’
Een kwartier later liepn ze naar de auto. Ze stapte alle vier in en reden weg.
‘Zo we zitten!’ Vivian ging goed zitten en wees op de huizen van het dorp.
‘die zullen jullie voorlopig niet zien denk ik!’ Ze reden door en al gou lieten ze de dorpen achter en waren ze opweg naar londen.
‘We zijn er James! Kom! Het is bijna elf uur!’ Ze rende naar het perron en gingen 1 voor 1 door het hek. Ze namen snel afscheid en sprongen in de trein. Ze zochten naar hun vrienden. ‘Kijk!’ Opeens stopte Sirius en James knalde tegen hem aan.
‘Wat?’ James wreef over zijn pijnlijke plek.
‘Dar zijn ze!’ Hij wees naar een wagon waar twee mensen in zaten. De een was nogal klein en de andere was gewoon op vormaat en zag er een beetje armpjes uit.
‘ joo jongens alles kids?’ Sirius sloeg met zijn hand op de schouder van Wormstaart(peter pippling) Waarbij die ineen kromp.
‘Au! Sirius wat doe je?’ Peter kwam overeind en maakte plaats voor zijn twee vrienden.
Het was nu vijf uur. Ze waren er over een uur anderhalf uur en ze hadden hun gewaden al aan. Net toen de vrienden weer zaten ging de caupe deur weer open en verschenen er vier meisjes van 17 in de deuropening. Lily evers Carolien de vaart Jade de wit en missia foliu
‘Wat doen jullie hier?’Zei Sirius bot.
‘Ik kwam even onder vier ogen spreken met iemand!’Ze keek James eng aan.
‘En de andere kwamen even bij jullie zitten.’ Ze wenkte James en hij liep met haar mee.
‘Potter ik kreeg een vrief van jou! En ik heb er een terug gestuurt!’ Ze keek James aan.
‘Ja en wat moet ik hier mee Lily?’ Hij schok er zelf van hij had haar nog nooit Lily genoemd. ‘Dat weet ik niet James! Maar ik wou het zeggen! Ik weet niet of het wat betekend! O ja ik zou maar oppassen ik ben hoofdmonitor dus!’ Ze wou weglopen maar James hield haar tegen. ‘Ik ook Lily!’ Hij liet haar arm weer los en liep naar de caupe.
‘Kom jongens we gaan ons voorbereiden op Zweinsetin
Zo ik hoop dat hij leuk is! zinds nu werden de hoofdstukken eigelijk groter! maar nu niet meer! want anders worden ze wel erg groot ik hoop dat jullie het leuk vonden! |
|
|
  |
 |
Savan
Zwadderich Aanvoerder

Verdiend:
816 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 25, 2004 15:21 |
 |
Ik heb wat berichten gekregen via pb en ze zeggen: inspecteer je spelfouten!
En dat ga ik vanaf nu dus ook zo veel mogelijk doen! Hopelijk is het zo dan beter>>>
hoofdstuk 5 verschrikkelijke dagen!
‘Wil iedereen zijn of haar spullen achter laten? Die worden op gehaalt! Veel plezier op het zweinsetein jaar!’ Deze stem galmde door de trein. Het was de stem van de conducteur. De vrienden stapte uit en liepen naar de koetsen.
‘Wat zijn het toch mooie slanke paarden hè?’ Zei James terwijl hij in een koets stapte.
‘Ja zeg dat wel zeg! Ooooo wat zijn die mooi!’ Sirius keek geïriteert naar een plek net links van de paarden met het idee dat hij de paarden recht in de ogen keek.
‘Alleen jij kan ze zien James!’ riep een klein piep stemmetje.
‘En wat ben ik daar blij mee!’ James fronste zijn wenkbrouwen en ging in de koets zitten.
‘Waarom kan je ze eigelijk zien?’Piepte Wormstaarts stem
‘Daar wil ik het niet over hebben Wormstaart!’ James draaide zijn hoofd zodat hij niet kon zien dat sirius ,Wormstaart een knal verkocht, zodat Wormstaart in elkaar zakte.
Na wat wel een uur leek maar een kwatier was stopte ze eindelijk voor de grote eiken deuren van Zweinsetein.
‘Lang geleden dat ik zo erg zin had om door een deur te gaan zeg!’ Sirius lachte en ging naar binnen. ‘Waarom ben je eigelijk zo stil?’ James keek zijn vriend Lupos aan.
‘O nergens om hoor!’ Lupos wende zijn hoofd af
‘ Doe niet zo stom Remus er is iets!’ Sirius pakte hem bij zijn arm
‘ Laat me los!’ Remus rukte maar kreeg zijn arm niet los.
‘Laat me los zei ik!’ Hij rukte zijn arm uit de greep van Sirius en rende weg.
‘Wat is er met hem?’ James keek van Sirius naar Peter, Maar geen van beide zei iets en ze bleven roerloos staan denkend aan hun vriend die nu ergens ongelukig door het kasteel rende bang voor zijn vrienden en bang om iemand tegen te komen.
Uiteindelijk liepen ze treurig naar de grote zaal waar de laaste leerlingen in werden gedeelt. De vrienden gingen zitten en keken stuk voor stuk strak voor zich uit.
‘Sirius James? Peter?’ ze werden ruw door elkaar geschud door Arthur Wemel.
‘W-wat?’ zeiden ze alle drie in koor.
‘Waar is Remus en waarom zijn jullie treurig?’ hij keek naar de drie jongens
‘Er is werkelijk niets hoor!’ James deed zo normaal mogelijk maar kreeg het niet voor elkaar. ‘Waar is Remus en zeg niet dat er niets is er is wel wat ik zie het!’
‘Oke! Remus is kwaad wegelopen!’ Dat zei James alsof hij bang was dat er iets gebeurd was. ‘Wat Waarom?’ Arthur keek naar de drie jongens.
‘We weten het niet! Maar maak je nu maar geen zorgen Zweinsetin is veilig hoor!’
James houde zich zo sterk mogelijk maar kon zich niet inhouden. Hij barste in een bange bui uit die als volgt ging: ‘Zometeen verdwaalt hij een overkomt hem iets! Dan gaat hij misschien wel dood en het si allemaal onse schuld!’ James keek strak voor zich uit en zakte in elkaar op de tafel en lag met zijn hoofd in zijn armen.
Lily keek door de walm heen Ze keek door het stoffige en vieze rook wolkje van haar toverdrank. En ze dacht aan James en zijn vrienden. En wat ze nu meemaakte.
Remus was al heel lang weg. Een week zonder eten leek haar onuitstaan baar! Laat staan een week zonder water! De donkere walm die door het hele lokaal heen ging rook sterk naar rotte eiëren. Ze kneep haar neus dicht. ‘Wat moet het erg zijn!’ Mompelde ze in zich zelf. Terwijl ze eigelijk na 5 minuten een ei er bij moest doen gooide ze na een paar minuten al een ei in met schil en al. Ze dacht nog steeds aan James. Ze keek door de walm rook door en zag Sirius en James met zijn tweetjes zachtjes huilen. Ze lieten het aan niemand merken en wende hun hoofd af naar achteren. Peter daar in tegen zat aan de andere kant vrolijk te praten met wat andere leerlingen. Ze zag door de walm heete wolkjes niet eens dat haar toverdrank meester er aan kwam.
‘Waar zit je aan te denken?’ Haar meester stond voor haar.
‘Niet professor niets!’ Ze ging door met het maken van de drank
Ze kon haar gedachten er niet bij houden. En ze keek weer wazig door de walm en kneep haar neus dicht. Ze kon het nouwelijks zien maar ze zag dat er opeens iets beweegde dicht bij Sirius en James. Die keken niet op of om. Maar lily keek en stak haar hand op.
‘Ja mevrouw Evers?’ De profesoor keek naar haar.
‘Mag ik even naar de toilet?’ Ze keek hem hoopvol aan.
‘Ja ga maar mevrouw Evers!’ Profesoor Dekupor keek haar aan en wees naar de deur
Lily liep naar het lokaal naast het lokaal waar zei nu zaten. Het was het lokaal voor de kleinere Lily zocht en zocht aan de want tot ze iets had gevonden, Waar ze wel van schrok.
Dat was een kleine stukje van deel 5 volgende keer het volgende stukje van hoofdstuk 5 dag!
ik hoop dat het met die fputen is gelukt? laat het me weten? |
Laatst aangepast door Savan op Za Dec 25, 2004 19:07; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Savan
Zwadderich Aanvoerder

Verdiend:
816 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 25, 2004 19:06 |
 |
‘Ik, ik, ik’ stamelde Lily
‘Wat? Je schrikt toch niet Evers?’ Remus zat in een gat. Het gat was net groot genoeg voor hem, Maar hij zat wel heel erg gebogen.
‘Ik moet er vandoor!’ Hij wilde wegrennen maar Lily greep hem.
‘Ik wil niet dat je weer weg gaat Remus! Iedereen is in shock!’ Lily keek hem smekend aan. ‘Dat is nu net de reden waarom ik weg ben! Iedereen pakt mij en zegt Remus doe Dat en Remus ik wil niet dat je dat doet! En ik ben maar de leerpik van de school! Ik ben de braverik van de marouders!’ Remus keek droevig en boos.
‘De marouwat? Wat is dat?’ Lily keek hem aan maar hield hem nog steeds vast.
‘Dat is niets! Maar ik hoor er niet meer bij! Want mijn leven heeft geen zin meer!’
‘Remus zeg dat...’ verder kwam ze niet want Remus had zich los gerukt en rende weg.
‘Hij is echt bang voor de wereld bang dat hij de slechte is hij is bang voor zich zelf!
En hij heeft genoeg van zijn leven!’ treurig liep ze naar de leerlingen kamer.
‘Wacht eens! Ik ga naar perkamentus toe!’ Lily rende naar de akmer van perkamentus.
‘Gelukig weet ik waar het is omdat ik vaak er heen moest als Potter weer eens in de problemen zat en ik als klassenoudste hem weg moest brengen naar de leerlingen kamer.
Ze liep naar de stenen water spuwer en realiseerde zich dat ze het wachtwoord niet wist.
‘Uhm eerst was het’ Ze dacht na en kwam er op. ‘mottebal!’ Maar hij veroede niet.
‘O stom ding ga open!’ Lily trapte er tegen aan en danste even op een teen op en neer.
‘Wat is er mevrouw Evers? Moet u niet in de les zijn?’ Het was mevrouw Lyki Sneep
‘Uhm ja mevrouw maar ik...’ ‘Bespaar je, je smoesjes en ga naar de les!’
‘Is er iets?’ Klonk er een zware stem. Daar stond een man met een baard tot zijn heup en haar tot het einde van zijn rug.
‘Professor ik heb Lupos gezien!’ Lily rende vooruit met het idee dat professor Perkamentus haar volgde. En ze wist dat ze gelijk had. En waar aan? Omdat ze haastige voetstappen achter zich hoorde. Van een man die ongerust en nieuwschrierig was.
Tring, Tring!. De bel gaat.
‘Oke leerlingen jullie mogen gaan!’ James rende naar buiten
‘Kom snel professor!’ James rende en rende. ‘Rennen professor!’
‘Pas op mevrouw Ev...’ Lily knalde tegen James aan.
‘Wat doe je?’
‘Ik heb Remus gezien!’ Lily stopt hijgend voor de deur van het klaslokaal.
‘Wat heb je hem gezien?’ James staarde met open mond naar Lily
‘Ja maar hij is weer weg!’ Lily keek james aan.
‘O!’ James liep met gebogen hoofd weg en huilde zachtjes. Maar liet het aan niemand zien. Want niemand mocht zien dat James Potter huilde!!
eh hopelijk was hij goed! ik vond zelf dat het eerste stuk van deel 5 beter was! pbtjes voor tips! of het reactie topic? |
|
|
  |
 |
Savan
Zwadderich Aanvoerder

Verdiend:
816 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 26, 2004 12:27 |
 |
een korter hoofdstuk hoofdstuk 7 komt zo gou mogelijk echt waar!
oja dit is een hoofdstuk waarin we alleen maar james volgen volgense keer komt lily er weer in!
Hoofdstuk 6 zalig!!
James liep met gebogen hoofd naar buiten. Hij had net de laaste les van de week achter de rug en die was vreselijk geweest. Het was anders altijd heel leuk. Verweer tegen de zwarte kunsten, Dat was het lievelings vak van James en transfiguratie ook. Maar Ze hadden bijna niets gedaan, nee ze hadden het over Remus gehad. Een onderwerp waarvan James en Sirius de rillingen over hun rug krijgen. Zo was het gegaan:
‘Potter waar denk je aan?’ De stem van hun transfiguratie juf galmde door het lokaal terwijl James treurig voor zich uit keek.
‘Aan mijn beste vriend professor! Mijn beste vriend die bang is om zijn gezicht de laten zien, Bang om van school te worden gestuurt en bang om iedereen kwijt te raken!’ Nadat James dat had gezegt viel zijn hoofd in zijn armen en begon hij zachtjes te snikken. Net niet hard genoeg om te laten horen dat hij snikte.
‘Oke leerlingen leg jullie spullen maar neer! Dan kan ik het meteen zeggen! Waarschijnlijk, Of er moeten wonderen bestaan Zou Remus er niet meer goed en wel uitkomen niks zou meer het zelfde zijn met hem! Dus het is een hele droevige zaak! Leerlingen, ik denk dat we Remus een hele tijd zouden moeten missen in deze klas!’
Toen hij was uitgesproken was het erg stil verschillende kinderen waren aan het huilen en andere keken niet begrijpend om zich heen. En weer andere keken arogant om zich heen en keken alsof er niets maar dan ook niet aan de hand was. Maar dat was niet de waarheid. Remus zal nooit meer het zelfde zijn na deze dagen en dat was wel degelijk iets!
‘James James’ Er klonk een zachte stam achter James.
James was weer eens aan het snikken. Hij had nog nooit zo veel gehuilt en hij begreep het ook niet. ‘Ja?’ Gromde James treurig.
‘ Ik ben het Remus!’ Remus zat achter James verschuilt en keek of er niemand naar hem keek. ‘Wat Remus?’ James omhelste hem en ging weer goed zitten.
‘Ik heb niets James echt niet! Ik zit hier steeds! En wacht het moment af tot jij hier was! Ik wil weer met jou mee en weer verder leven alsof er niets is gebeurt! Zo erg is het ook weer niet toch James?’ Remus zei het allemaal heel snel alsof hij weer snel weg wou.
‘Nee oke! Maar je blijft nu plies?’ James keek Remus smekend aan.
‘Nou Eigelijk wou ik tot morgen wachten!’ Hij keek of er niemand mee luisterde en zei heel erg zacht: ‘Het is vanavond volle maan!’ Remus ging weer goed zitten en deed alsof er niets was. ‘O nou ik ga wel naar Professor perkamentus en zeg dat hij met jou mee gaat dan gaat het net als anders!’ Hij knipoogde en ging Remus voor naar de leerliingenkamer.
‘Hallo jongens en meisjes!’ Iedereen keek hem aan en riep kwaad dat hij stil moest zijn omdat ze allemaal aan Remus dachten. ‘M-maar ik ook kijk maar!’ James sprong opzij en Remus kwam te voorschijn
‘Maanling vriend! Alles kids?’ Sirius kwam aan ge stormd en omhelste Remus stevig.
‘Wat is het Zalig om je weer te zien! Dat zeiden de DRIE vrienden in koor.
ik vind hem zelf niet zo heeeel erg goed geworden:( |
|
|
  |
 |
Savan
Zwadderich Aanvoerder

Verdiend:
816 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 27, 2004 15:46 |
 |
Hoofdstuk 7 Het project! 1
‘Waar Is peter?’ Remus zat tussen zijn vrienden en genoot van de aandacht die hem werd geschonken. ‘Ik weet het niet! Volgens mij even weg! Hij moest even wat afhandelen met de Zwaderaars volgens mij!’ James zat naast Remus en Sirius.
‘Met de Zwaderaars?’ Remus keek hen vragend aan.
‘Nou kijk toen jij weg was uhm waren wij bijna niet aanspreekbaar! Uhm en toen is hij...’
‘Wat is hij?’ Remus keek James en Sirius Vragend en sirieus aan.
‘IshijmetdeZwaderaarsgegaan!’ Brabelde ze.
‘Wat! Hij is met de Zwaderaars naar de les gegaan?’ Remus zijn mond viel open.
‘Uhm ja!’ James keek hem aan.
‘Net goed!’ Remus knikte en ging weer zitten.
‘Wat? Net goed?’ James deed zijn mond open besefte dat, dat onbeleeft was en deed hem gou dicht. ‘Ja net goed! Hij was altijd de onderkruipsel toch? En hij was vaak bij die Zwaderaars Alsof ze vrienden waren!’ Remus keek hen Sirius aan. En knikte hevig
‘Maar...’ James stopte omdat het portretgat open ging en Peter in de deur openeing verscheen. ‘Eh Peter wat leuk je weer te zien!’ Zei Remus zo normaal mogelijk.
‘Remus oude vriend waar was je?’ Peter deed alsof hij geintereseert was wat hij dus niet was wisten de vrienden. ‘Ik was even weg Peter er even tussen uit! Maar wat hoorde ik?’
Peter keek ineens strak voor zich uit. En zei:’N-nou w-wat dan?’ Peter keek nerveus.
‘Dat je helemaal niet zo treurde!’ Remus keek hem aan.
‘Nou ik wist dat je terug zou komen!’ Peter stormde naar boven en scheeuwde tegen iedereen die het mar horen kon dat hij niet gestoort wou worden.
‘Nou die is even bang!’ De jongens gierde van het lachen en voor ze het wisten was het avond. ‘Kom nou mee! Je kan hier niet blijven!’ James sleurde Remus mee naar de kamer van Perkamentus en bleef voor de deur staan. ‘Kom nu ga!’ Hij gaf Remus een duwtje in de rug en bleef staan wachten.
‘Lily!’ Lily en haar vriendinnen lagen dubbel van het lachen.
‘L-lily enhen James!’ de twee vriendinnen lagen dubbel en Lily hield op met lachen.
Dat was nou juist wat haar dwars zat. Kon ze bij James? Ze was al even verliefd dacht ze.
‘Wat? Wat is er Lily klopt het?’ De meisjes lagen weer dubbel van het lachen
‘Kappen nou!’ Lily fronste haar wenkbrouwen en dacht “Wat een dozen!”
‘Ik ga naar boven giebel konten anders word ik nog besmet!’ Lily rende naar boven en keek door haar raam. Maar daar zag ze net Twee jongens in het niets verdwijnen en verder op zag ze madam Pleister en professor Perkamentus samen met iemand anders bij de beukwilg. ‘Wat is dat?’ Lily sloop naar benede en ging door het portret gat naar buiten. ‘Ik wil wel eens zien wat die doen!’ Lily draaide zich abrubt om.
‘Nee het zou wel goed zijn!’Lily liep weer terug maar werd tegen gehouden door haar wilskracht. Een gevoel wat onuitstaanbaar was. Iets waarmee je niet overweg kunt, niet als je mag kiezen tussen en spannend avontuur en twee dozen die steeds zitten te giebelen. Lily draaide zich om en liep snel verder. Op een gegevemoment was ze aan het rennen. Ze rende en rende en zag niets. Niet kon haar stoppen. Of wel? Een ding. Die ze nu tegen kwam. Lily knalde tegen Mevrouw Sneep aan.
‘Eh Sorry mevrouw!’ Lily wou door lopen maar Professor Sneep hield haar tegen.
‘Wat doet mevrouw nog zo laat in het kasteel?’ Ze keek haar streng aan.
‘Ik ben 7de jaars!’ Lily keek Sneep aan.
‘Ja en? Liever niet zo laat rond lopen je moet naar je kamer!’ Ze keek haar aan en liep haastig weg. “Gewoon te trots om toe te geven dat ze fout zat.”
Lily liep verder en zag in de verte professor Perkamentus en madam Pleister aankomen.
‘Hallo professor!’ Lily zwaaide vrolijk naar professor perkamentus.
‘Hallo mevrouw evers! Wilt u naar buiten?’ Proffesor Perkamentus wenkte dat ze stil moest blijven staan. ‘E ja professor!’ Lily keek hem verbaast aan.
‘Doe dat nou maar niet erg lopen gevaarlijke beesten rond!’ Perkamentus keek haar aan.
‘Gevaarlijke beesten professor?’ Lily draaide zich om.
‘Ja! Komt u maar mee we doen het liever maar niet he!’ Professor Perkamentus wenkte haar om mee te komen en lily liep samen met professor Perkamentus naar de slaapzaal.
‘Lily op staan we moeten naar verweer tegen de zwarte kunsten!’ Lily keek op.
‘Zijn jullie uitgelachen?’ Lily stond op en kleede zich om.
‘Ja nog sorry daar voor! We waren gewoon niet ons zelf!’ Jade keek haar sirieus aan.
‘Ben je nog boos?’ Jade draaide zich om, om te proberen te verbergen dat ze blooste.
‘Nee! En je hoeft niiet te blozen ik stelde mij ook aan!’Lily liep samen met Jade naar benede en liep gelijk door naar het lokaal.
‘Waar is Cristien?’ Zei Lily terwijl ze snel doorliepen naar het lokaal.
‘Die moest ineens weg! Ze praate over buikpijn. Ze zal wel in de ziekenzaal zijn!’
‘Ja zal wel ja!’ Ze liepen door en kwamen bij het lokaal.
‘Gaan jullie allemaal zitten?’De stem van professor Mili galmde door het lokaal.
‘Dit jaar gaan we dingen herhalen!’ Professor mili Keek de klas rond
‘Wie weet wat we willen gaan over doen?’ Mili keek de klas rond of iemand zijn vinger opstak. ‘Ja mevrouw Evers?’
‘Ik dacht de boeman!’ Lily keek professor Mili hoopvol aan.
‘Goedzo mevrouw Evers! Dat ging niet zo goed in jullie 4de jaar!’ Ze keek even weg en pakte snel weer de les op. ‘oke waar heb ik deze uitleg!’ Ze zocht en draaide zich om en ging in haar lade zoeken. ‘ A kijk jullie moeten! Oja jullie moeten een werkstuk maken over de boeman. En jullie moeten het na maken. Wat er gebeurt. Het moet minstens een meter zijn jullie ontwerp! Oke is kijken! Uhm Sirius jij gaat met Jade! James met Lily!’
Verder hoorde lily niets. Ze moest met James. Misschien kwamen ze nu bij elkaar. Ze hoopte het!
Ik hoop dat hij leuk was! ik denk dat ik zo meteen weer verder ga met mijn nieuwe stukje! hij is heel erg leuk om te schijven ik hoop ook om te lezen oja ik doe nu geel dat vond ik wat leuker dan wit de hoofdstukken dus! |
  |
 |
Savan
Zwadderich Aanvoerder

Verdiend:
816 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 03, 2005 17:49 |
 |
Hallo lezers! Dit is even geen stuk maar ik ben er weer mee bezig hoor!
ik was even weg dus ik kon geen nieuw stukje schijven sorry!
en allemaal en gelukiig nieuw jaar hier pnder komt het volgende stukje!
zo als hij klaar is dus;)
Hoofdstuk8 Project 2
‘Hum Lily ik vroeg me af he ben je nog van plan om te gaan lezen?’ James tikte op de rug van Lily terwijl hij probeerde een heel dik boek in balans te houden genaamt: boeman verjagen en dingen die hij doet.‘Wat?’ Lily schok op. Ze was net aan het fantaseren over het feest. Het feest die er aan kwam. Ze hoopte dat dit project de doorslag van haar en James zou geven en dat ze zaterdag met hem naar het feest kon gaan. ‘ Oja ik ging net een boek pakken waarbij staat hoe je dat kunstwerk kan maken! En hoe het kon laten werken!’
‘Hoe bedoel je we kunnen het met een spreuk laten werken!’ James keek haar bezorgt aan maar wende toen zijn hoofd af en ging weer lezen na hij het boek had opgeraakt die toch op de grond gevallen was. Lily ging in het boek: Boemans en de dingen die er gebeuren. ‘Uhm wat dacht je van..: boemans zijn erg eng. De meeste mensen zijn heel erg bang als ze, ze zien maar nodig is het niet. Boemans kunnen je alleen maar bewusteloos slaan!(heel soms erger) Dus een goede raad! Blijf niet verstijfd staan, Maar doe ook niet te bang dat is niet nodig! Het ergste wat er gebeurt is met een tovernaar is dat hij bang was voor een k-martus. Hij was zo bang dat hij niets deed. De K-martus haalde uit en de tovernaar werd pas in de winter weer terug gevonden in Zuid Afrika. Niets om bang te zijn dus!!!!’ Lily keek hem aan.
‘Uhm nou ja het is oke maar er klopt daar iets niet aan!’ James keek Lily in de ogen.
‘Kijk maar!’ Hij pakte haar hand en wees met haar hand het plekje aan: De K-martus haalde uit en de tovernaar werd pas in de winter weer terug gevonden in Zuid Afrika.Niets om bang voor te zijn.
‘Ik vind dat niet kloppen dat is juist wel iets om bang voor te zijn!’ James liet de hand van Lily los en ging weer zitten lezen. ‘Eh James we zijn klaar voor vandaag hoor!’
Lily liep zenuachtig naar buiten en nam het boek mee. Ze liep de trap op en klom door het portretgat. Daarna plofte ze in de stoel en ging nadenken over een manier die ze kon gebruiken om James voor het bal te vragen.
James liep treurig terug naar de leerlingen kamer. Het was nu vrijdag en morgen was er een bal. Maar hij kon natuurlijk niet naar het bal zonder meisje. Maar hij wist er wel een. Een die hij sinds kort leuk vond. Lily Evers met wie hij het project samen deed. Het project was bijna af. Maar moest hij haar vragen? Hij had haar vandaag steeds in het gezelschap van die Arthur wemel gezien. Doe niet zo gek er stond toch in die brief dat zij jou ook leuk vind? Zei een stemmetje in zijn hoofd. ‘Ja ik ga haar vragen Nu!’ Hij rende verder en kwam al snel bij het portret gat. Hij zocht Lily. Hij vond haar bij haar vriendinnen. ‘Hum Eh Lily wil je even mee komen? Eh Even nog wat bespreken!’ James glimlachde flouwtjes en wachte op antwoord.
‘Ja ik kom James!’ Lily liep met hem mee naar een plekje in de leerlingen kamer.
‘Eh ik wou je vragen voor het bal!’James voelde dat hij rood werd en wende zijn hoofd af.
‘M-met jou naar het bal?’ Lily keek hem verbaast aan.
‘E ja hoor!’ Lily keek hem aan. ‘Leuk!’
‘Oke zie ik je morgen he?’ James liep snel weg.
‘Dus het project was onze samen vang!’Lily keek erg blij en dacht erover na.
‘Project dank je wel!!!!’ En zij liep ook weg.
Dat was een kort hoofdstukje sorry maar ja beter iets dan niets!!! Toch? |
  |
 |
Savan
Zwadderich Aanvoerder

Verdiend:
816 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 11, 2005 17:43 |
 |
Hoofdstuk 9 Het feest
Lily liep door de gang. Ze was op weg naar de hoofdmonitor badkamer en ging straks naar het feest. Ze keek op haar horloge en schok. ‘Wat? Over een uur begint het!’ Mompelde ze. Ze ging langzaam over in rennen en kwam een paar minuten later bij de badkamer en pakte haar toverstok.
‘Schoon schoon schoon ik wil op de troon maar dan moet ik net zijn!’ Fluisterde lily
Er gebeurde niets. ‘O nee dat was van die klassenoudste badkamer van griffoendor!’
Ze dacht even na en tikte met haar toverstok op de tovernaar in de badkuip. De deur ging langzaam en piepend open en ze stapte het felle licht van de badkamer in.
‘Hallo prinses!’ Lily zwaaide naar het schilderij op de muur en zette de kranen open.
‘Ik moet over een uur naar het welkoms feest!’ Lily stapte alvast in het bad die nog vol liep. Uiteindelijk was hij vol met schuim en water en ze begon zich te wassen. Toen dook ze onder en ging even onder water zwemmen zodat haar, haar schoon werd.
Daarna zakte ze onderuit en deed ze haar ogen dicht en ging rustig liggen.
Nee, Dat wou ze, Maar ze werd gestoort door Prinses op het schilderij.
‘Dat zou ik niet doen Lily anders kom je te laat!’ Lily keek haar aan
‘Ja bedankt Prinses!’ Lily nam nog een laaste duik en stapte uit bad.
Ze deed gou haar gewone kleren aan en rende naar de leerlingenkamer
‘Nu snel naar de badkamer hier!’ Ze rende naar boven en zag in het voorbijgang James en Sirius in hun eigen kleren ‘Die komen echt niet optijd!’ Lily rende gou naar boven en sloot zich op in de badkamer en rukte haar la open.
‘Uhm ik denk die...... rode maar!’ Ze pakte een mooie rode baljurk en deed hem gou aan. Daarna deed ze me-kup op en liep ze naar benede. Verbaast over de jongens keek ze tegen twee hele nette Sirius en James aan.
‘Hallo hier zijn we!’ James haakte zijn arm in die van Lily en ze wandelde naar de grote zaal. Terwijl ze praate over van alles. ‘He waar is je andere vriendin eigelijk?’
James keek haar aan. ‘Ach die wou graag met Peter uit!’ Zei Lily niet geïtereseert.
‘Met Peter?’ James staarde haar met open mond aan en deed hem gou dicht.
‘Nou ja iedereen zijn eigen keus!’ James fronste zijn wenkbrouwen en liep verder tot ze aankwamen. ‘Wij gaan naar die plaats!’ Sirius wees een heerlijk leuk en knus plekje aan.
‘Oke zullen wij dansen?’ James keek Lily liefdevol aan(dacht Lily)
‘Uhm ja tuurlijk!’ Op het moment was er een heel rustig liedje op en James trok Lily mee naar de dansvloer en ze gingen dansen. Na 5 minuten kwam er een romantisch liedje en Lily vond het tijd. ‘Uhm James?’ Lily keek James liefdevol in de ogen.
‘W-wil je v-ver-verkering met m-mij?’ Lily dansde kijkend naar haar liefde en Hoopte..
ik schijf een klein stukje omdat ik zo weg naar atletiek moet! Meer volgt gou!
oja sorry voor mijn afwezig heid maar ik moest gewoon doorschijven en hem niet laten dicht gooien voor een volgende keer! dus maak ik soms wat tijd |
  |
 |
Savan
Zwadderich Aanvoerder

Verdiend:
816 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 24, 2005 18:29 |
 |
sorry voor mijn afwezig heid! ben nu met een super groot deel 10 bezig dus ik maak nu deel 9 af!
James keek haar aan. Ze vroeg hem verkering Zei aan hem! Hij dacht diep na en kwam tot de conclusie dat hij zou worden uit gelachen. Maar opeens klonk er een klein stemmetje die zei: Wat nee? omdat je dan gepest word? je zegt nee tegen het mooiste meisje van de school ja zeggen man! James keek op en boog zijn hoofd naar voren. Zijn lippen raakte die van Lily en hij fluisterde zacht:'Dat betekend ja Lily!'
Ze gingen door met zoenen en het leek wel alsof ze aan elkaar vast zaten........
'En toen en toen? Hij zoende je en toen?' Lily keek in het nieuwschrierige gezicht van Jade.
'En toen zei hij:' Dat betekend ja Lily en toen hebben we de hele avond zowat gezoend en gedanst!' Lily dacht terug aan die vorige avond en werd weer blij. Ze fluisterde: 'Deze avond vergeet ik nooit meer.'
' Wou dat is mooi!' Lachte Jade.
'Hoe zit het eigelijk met jou en Sirius?' Lily keek haar vriendin aan die naar haar toe boog en fluisterde:'Heel goed! We hebben gezoent en nu verkering!' Ze ging weer recht staan en liep verder.
'He meisies!' Sirius holde naar hun toe en sloeg een arm om Jade heen en liep verder. 'Haha' Lachte Lily en ze keek James aan.
'Zullen wij ook maar gaan Lily?' Ze liepen verder en kwamen bij de groote poort waardoor ze naar buiten konden.
'Naam?' Galmde een boosaardige stem.
'Lily en James!' Zei Lily.
James Potter en Lily Evers?' Klonk de stem.
'Ja!' 'Oke loop maar door!' Ze liepen verder en kwamen in het mooie dorpje Zweinsveld.
'Zullen we naar die kroeg gaan daar?' James wees naar de liefdes drank.
'Nu kan het nog want straks word het vervangen door een andere kroeg!'
James keek Lily liefdevol aan en ze liepn hand in hand naar de liefdes drank. 'Ik haal wat te drinken!' Lily liep weg en bestelde bij de bar twee thee, daarna liep ze naar James en ging ze zitten. Ze legde haar hand op tafel en dronk haar thhe op met haar andere hand. Net toen ze haar kopje neet zette en even naar buiten keek voelde ze de warme hand van James op haar hand. Ze begon te e blozen en daarna keek ze even naar James. James boog zijn hoofd weer en even later zoende ze. Ze zoende midden in de kroeg en Lily voelde zichzelf rood worden.
Ze gingen weer zitten en James boog zich onder te tafel om iets te pakken en kwam toen terug met een toverstok die hij waarschijnlijk zelf had gemaakt. De toverstok was in een hart form gebogen en Lily keek hem aan. 'O James wat lief!' Ze boog zich naar hem toe en keek r3cht in zijn ogen. 'James ik hou van jou!' Fluisterde ze zacht. Daarna voelde ze zijn natte lippen en zoende hem ze had het gevoel alsof alles goed was en ze, ze nergens zorgen om hoefde te maken. En op dat moment dacht ze alleen nog maar aan James James die haar zoende.......
Hopelijk vinden jullie hem oke! hij is erg kort! omdat ik hem niet in word heb getypt! zoals ik al zei volgende word langer dagg! |
  |
 |
Savan
Zwadderich Aanvoerder

Verdiend:
816 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 28, 2005 17:47 |
 |
Hoofdstuk 10 Onverwachte beslissing 1[
Lily liep door de gang. Ze dacht aan het afgelope weekend. Nog nooit in haar school leven had ze er tegen op gezien huiswerk te maken. Maar nu wou ze liever bij de haard zitten tegen James aan leunen en een boek over de liefde lezen. Uiteindelijk had Jade haar weg moeten trekken en acher haar bureau moeten zetten. Lily keek twee mensen na die holde om op tijd in de les te zijn. Lily liep relax door met de gedachte aan haar eerste uur vrij. Ze liep door en zonk helemaal weg in haar gedachten. Opeens knalde ze tegen iemand aan en wilde weer verder lopen na sorry gezegt te hebben maar ze werd tegen gehouden. Ze keek om en zag een prachtige jongen lang glansend blond haar in een paarden staart en toen hij glimlachte blonken zijn tanden. Lily hield haar adem in en hielp hem zonder er bij na te denken overeind en liep verder. ‘Wat ben jij knap’ Het was er uit voor ze er erg in had en ze sloeg haar hand voor haar mond. ‘Het spijt me!’ Ze keek in zijn ogen en had een sterke drang hem te kussen.
Maar gelukkig kwam James eraan en drukte een zachte kus op haar lippen en duwde de jongen weg. Hij leunde tegen haar aan en zei voelde het warme lichaam van James tegen zich aan. Ze voelde zich helemaal warm en leunde tegen hem aan. Ze keek hem in zijn ogen en drukte een snelle zachte kus tegen zijn wang. ‘Wat ben ik blij jou te zien!’ Zei James.
‘Je werd zo ruw bij me weggetrokken gister!’ Hij keek Lily aan en nam haar in zijn armen. Op dat moment galmde een ruwe stem door de hal: ‘Zozo de tortelduifjes zijn weer bij elkaar?’ James liet Lily los en draaide zich aprupt om. ‘Secretus!’ Siste James.
‘Plies lieverd doe hem geen pijn?’ Lily keek hem smekend aan en wilde dat hij luisterde.
‘ Je hebt geluk secretus! Ik was net bezig.’ Hij keek Lily aan. ‘En ik wil niet dat je, lange kromme neus vooral in mijn zaken steekt!’ Voegte hij er aan toe. Ze lipen verder terwijl ze jammer genoeg de stem van Sneep nog hoorde nagalmen: ‘Potter en een modderbloedje Potter en een modderbloedje!’ James keek om en greep zijn toverstok. Hij richte hem op Sneep en een tel later lag hij hijgend op de grond. Daarna sleurde James Lily mee naar de leerlingen kamer. ‘James wat deed je?’ Lily keek hem aan en voelde zich rot.
‘Ik verdedigde je!’ Hij keek haar met een grijns aan.
‘James ik moet je iets vertellen!’ Ze keek hem benauwt aan.
‘Wat da...’ opeen klonk er een grote knal gevolgt door een gil en veel rumoer.
Lily en James holde de Leerlingenkamer uit en keken door de gang.
‘Ze gaan naar de Grote Zaal!’ Gilde Lily.
‘Oke kom lieverd!’ James keek haar aan en pakte haar aan haar arm. Ze gingen naar de Grote zaal en zagen een groot gat in de betonnen vloer. Daar lag een leraar.
‘De leraar Waarzeggerij!’ Ze keken naar Professor Pokatsi. Die lag in het gat .
‘Arme professor.!’ Riep iedereen.
Lily keek de zaal rond en zag daar de jongen van daarnet staan met zijn toverstok in zijn hand en glimlachte naar het gat. ‘James kijk ..’ Lily wees naar de jongen en staarde hem aan.
‘De veule..’ James vloekte zacht en keek hem aan.
Op dat moment hief de jongen zijn toverstok op. Een grote lichtstraal vloog naar het gat.
Op dat zelfde moment hief James zijn toverstok op en schoot een spreuk af op het gat. De spreuken knalde tegen elkaar aan en er daalde een regen van vonken neer op de leerlingen.
De jongen hief zijn staf weer op en richte op haar. Lily keek strak naar hem en siste:
‘Jamesss’ Die keek om en zei: ‘Nu niet Lily’ En hij liep weg. ‘Haha’
Lily keek naar de jongen die zijn toverstok ophief een dunne straal van groen licht schoot op lily af en zei trok haar toverstok. Peilsnel had zei de spreuk weerkaatst die op de jongen afschoot die erg benauwt keek. Daarna werd hij geraakt en lag hij languit op de grond.
Hij lach met zijn hoofd in het begin van het gat en zijn voeten lagen bij de voeten van een bloedhete professor Andeling. Ze pakte zijn benen vast en tilde hem op daarna toverde ze een brancart en liet hem er op zwaven ze liep vooruit terwijl ze niets van het lawaai aantrok die de brancard maakte. Op dat moemnt hoorde Lily een paar Zwadderaars praten waaronder Lucius Malfidus. Ze zeiden het volgende: ‘Arme stakker hij wou alleen maar Professor redden! En toen schoor Potter de toverstok weg en schoot Evers dat modderbloedje hem aan fladderen. En hyku deed helemaal niemand ooit kwaad hij heeft echt gebaald toen iedereen naar hem keek. En nu is hij misschien wel wel’ Ze hielden op met praten en vervolgde hun weg naar de leerlingenkamer. Een harde stem galmde door de zaal en Lily schok op.
‘Alle leerlingen naar de lerlingenkamers! De professor komt er weer boven op maak jullie maar geen zorgen! De dader zou gestraft worden!’ ‘En snel een beetje ga!’ Voegde hij er aan toe. Iedereen ging stil de zaal uit en Lily botste tegen professor Anderling op.
‘Evers haal Potter en kom naar mijn kamer ik moet met jullie praten!’ Ze liep stevig door en ging de hoek om. Lily zocht James die bij het gat zat. ‘James schat we moeten naar professor Andeling’s kamer kom mee!’ Ze liepen naar haar kamer en klopte voorzichtig aan.
‘Binnen en snel!’ Siste de stem van Anderling.
‘Wat was er professor?’ Ze keek ernstig en James dacht dat als hij iets verkeerds zei hij vast en zeker straf kreeg.
‘Ik wilde jullie iets vragen.’ Ze pauseerde ven en ze keek hen doordringend aan.
‘Jullie weten van het bewakings clubje?’ Ze keek hen streng en zelfverzekerd aan.
‘Ja dat is dat clubje waar alleen maar de beste en ook de beste toverstok werkers in kunnen. Als ze er in zitten kunnen ze makkelijk schouwer worden!’ Zei Lily
‘Precies en ik wou jullie eraan herrineren dat het heel erg gevaarlijk is!’ Ze keek hen aan.
‘Maar waarom zegt u dat tegen ons?’ James keek haar aan.
‘Omdat ik jullie wil vragen om lid te worden.’ Ze keek hen aan en zei nog:
‘Maar dat hoeven jullie nu niet te zeggen! Ga maar oja! Er is een slaapzaal ingestort bij jullie de jongens moeten bij de meiden slapen een nacht.’ Daarna draaide ze zich om en pakte een grote stapel perkamenten en ging zitten nakijken. Lily keek James aan en James keek Lily aan. Een ogenblik keken ze elkaar aan met open mond en het andere moment liepen ze naar buiten en gingen naar boven. Pas in de gang van de ingang zei James.
‘Uhm heb jij een luchtbed voor me?’ Nog een stilte en Lily zei?:
‘Vind je dat we het moeten doen? In dat clubje? En ja ik heb er een voor je!’
Ze liepen door het portret gat en gingen ieder op de bank zitten. James gaf Lily een snelle kus en zei: ‘Wat een moeilijke overwachte beslissing moeten we nemen!’ Hij gaf haar een zoen en Lily gaf hem een zoen. ‘ Ja dat is zo James’
Reacties? Liefst via pb maar reactie topic is ook goed
En ik ben al bezig met deel 2 dus jullie moesten zo lang wachten tot ik dacht anders post ik hem vast plies reacties? |
|
|
  |
 |
Savan
Zwadderich Aanvoerder

Verdiend:
816 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 29, 2005 16:53 |
 |
cHoofdstuk 11 De onverwachte beslissing 2[Lily sliep niet goed. Naast haar in een luchtbed lag James en bij haar voeteneinde ene Gliou Die ze niet kende
Weer ergens anders op de kamer sliepen peter en Sirius Lupos was nergens te bekennen. Lily dacht dat hij naar de wc was ofzo.
Maar naast haar opende James voorzichtig zijn ogen net toen Lily weer in slaap viel. Hij stond op het maakte Sirius en Peter wakker. Het is tijd kom gou! James sloop naar beneden en pakte zijn onzichtbaarheids mantel. De jongen gingen goed staan en ze waren verdwenen. Je moest echter weten dat James en zijn vrienden graag 's nachts rondslopen en dat ze onzichtbaar waren.
'Kom snel hier heen!' Siste James. Ze liepen langzaam naar buiten en zagen Daar Lupos zitten tegen een boom. Hij werd ondersteunt door Madam pleister en die gingen weer weg.
'Kom kom snel!' Ze lieten de mantel van zich afgleiden en wouden in beesten veranderen toen een stem zei:
'Wat doen jullie hier zo laat?' Het was Lily ze stond met over elkaar geslagen handen achter het drietal en ze keek erg ernstig.
'Lily schat ga plies weer terug naar binnen? er lopen weerwolven hier het is gevaarlijk!' Siste James.
'Helemaal niet meneer! ik wil weten wat jullie doen anders ga ik als maar verder richting het verboden bos!' Ze zette wat stappen en kwam steeds dichetr bij de veranderende Lupos die langzaam een lange weerwolven snuit kreeg.
'Lily we zijn hier voor een vriend! wil je nu...' Hij kwam niet verder want Lupo was geheel veranderd en kwam op Lily af. James was razend snel veranderd en sprong op de weerwolf af. Lily geelde om het hartst en Peter gilde:
'Kom nou james pak die vuile...' Er klonk een doffe druin waarmee ze wisten dat Sirius Peter een klap had verkocht die dubbel van het lachen: 'Houd je mond wormstaart' siste
James was inmiddels aan het vechten en sloeg de weerwolf steeds met zijn gewei. Hij zei sorry Maanling en prikte een stuk van zijn gewei in het oog van de weerwolf en de weerwolf maakte dat hij weg kon. James veranderde weer en wreef over zijn arm.
'Hij heeft me gekrabt!' Zei James net als of in een hert te veranderen en met een weerwolf vechten de gewoonste zaak van de wereld was. 'Hij is vandaag erg ruw...' James merkte dat Lily met open mond naar hem staarde en zei:
'Sorry dat ik dit niet heb vertelt maar het mog niet! we hebben met zijn 4tjes gezowren dit altijd geheim te houden!'
Hij keek Lily met glinsterende ogen aan. ' Wou! een fanout dat moet veel werk zijn geweest!' De vrienden keken haar aan.
'Wat?' Sirius keek haar verbaast aan. 'Je gaat niet naar Anderling?'
'Professor Anderling Zwarts en nee ik ga niet!' Er blonken lichtjes en ze draaide zich om.
'Maar nu ga ik naar mijn bed! ik ben moe!' James haalde haar in en sloeg een arm om haar heen. 'Wat ben je toch lief Lily!'
Op dat moment hoorde ze een zachte grom en zagen ze Peter als muis weg stuifen en Sirius als hond gromend achter de weerwolf lag. Dit was Remus niet. 'Eh' Lily rende weg wat een vergissing was. De weerwolf haalde uit en raakte haar in haar buik. Haar buik was open en Ze zach vaag een schaduw tegen de wolf opspringen en vlak voor ze haar bewustzijn verloor zag ze de weerwolf wegstuiven en James naar haar toe lopen. Toen vielen haar ogen dicht en lag ze buiten bewisteloos op de grond
Plies *zit op haar knietjes* reacties? |
  |
 |
Savan
Zwadderich Aanvoerder

Verdiend:
816 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 29, 2005 17:36 |
 |
James liep naar de ziekenzaal. Lily was nu al 1 week in coma en hij was zo bang,bang, bang om haar te verliezen.
Hij liep er naar toe elke dag tussen de lessen door en iedere leraar vond dat hij achteruit ging. Hij had al een paar tijdverspillende gesprekken gehad over dat hij van school moest omdat hij het niet haalde aan het eind van het jaar.
Hij had steeds gezegt: 'Zonder Lily wil ik niet eens op school zitten.' Een keertje was hij zop het kamertje uit gerent en al zijn lessen had hij toen overgeslagen. hij had 2 uur bij haar gezeten aan bij haar zitten huilen. Nu was hij van plan de avond bij haar door te brengen. Toen kwam Madam pleister uit de ziekenzaal en keek ernstig
'Potter..'Begon ze.
'Nee zeg het niet plies zeg het niet!' Hij keek haar bang aan en zei keek medelevend.
'Potter de weerwolf heeft haar ernstig laten leiden en waarschijnlijk is er een van de benen lam! ik weet het nog niet zeker maar'
Ze keek hem aan en ging door de deru naar haar kamertje. James schuifelde zijn voeten l voor 1 langzaam en ging uiteindelijk
op de stoel naast lily's ved zitten en snikte zacht.
'Een been lam! Lily! je kan nooit meer lopen! we kunnen niet in dat groepje en je bent lam door mijn schult!' Hij snikte zacht en hoorde een geluid. Hij keek om en zag Lupos lijkbleek in de deuropening staan. Hij trilde helemaal en keek met strakke ogen naar het slappe lichaam van Lily. hij prevelde wat en ging weer weg.
James keek naar Lily. Hij had verwacht dat ze nu moeizaam ademde maar dat was niet zo! ze lag daar en had een oog open. Daarna zette ze haar knieën overeind als teken dat ze gewoon kon lopen. Daarna viel ze bij James in de armen en zei:
'Ik ben blij om je te zien! en school uis erg gevaarlijk! als ik weer mag lopen aan we naar professor anderling en zeggen we dat we in het bescherm groepje willen! die heeft nieuwe eleden nodig!' Ze zoende james en zoende en zoende en zoende
Tadaa weer een stukje! en thnx voor de twee reacties!
plies plies nog steed reactiw via pb of reactie topic  |
  |
 |
Savan
Zwadderich Aanvoerder

Verdiend:
816 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 29, 2005 18:23 |
 |
Hoofdstuk 12 Het groepje
Na een week mocht Lily naar huis en ze kon gewoon lopen. Lily Liep over het brodes. Vanaond giingen ze voor het eerst naat de groep. 'Lily Lily kom we gaan!' James kwam aanlopen en pakte haar arm. Ze liepen gezamelijk verder tot ze bij de heks waren. James fluisterde 'Dissidum' Ze liepen door de stemnen tunnel en kwamen in de kelder van zachinus ze gingen op een kist zitten en even later kwamen er andere leden. Sommige kwamen via de winkel en andere via het kelder raam. Andere kwamen nog verschijnselend.Andeling stond op.
'Beste leden! vandaag leiden wij twee van de bste toverstok werkers ooitgezien in! Potter en Evers! Ik hoop dat jullie elkaar aardig vinden. Glok Geef de formelieren! Een jong uitziende jongen pakte twee perkamenten en legte die neer het volgend stond erop:
Naam:
Leeftijd:
Toverstok kwaliteit
beste vak:
in hoeveel sec trek jij je wand:
handtekening:
James vulde het in en toen zag het er z uit:
naam: James Potter
Leeftijd: 17
toverstok kwaliteit 5
beste vak: zwarte kunsten
in hoeveel sec trek jij je wand?: 2
Handtekening: ¤ Jp ¤
'Oke bedankt! we gaan opstellen! hier een lijst!
Glok wyku ploi wela truye: Hekken zweinsetin
James Lily Arthur: Bos
Truh troyu qerti xander: Deuren van zweinsetin
Moliu sandra waka xarmen: Geheime gangen
'Duidelijk? naar je post dan!'
Lily en james liepenhand in hand en Arthur liep iets achter hun. Ze gingen aan de rand van het bos staan en ze stonden daar maar te wachten. Tot.....
'He wat saai zeg! laten we gaan! er gebeurt toch niets en we kunnen hier alleen maar staan!' James kijkt van Lily naar Arthur en weer terug.
'Kom!' Ze lopen naar het kasteel en gaan ieder een eigen kant op. Ze lopen de slaapzaal op en gaan lang uit op bed liggen. Alle drie vallen ze in slaap en wachten tot de eerste wedstrijd zwerkbal
Sorry ik ben inspiloos! dus ik schijf morgen verder!
*licht op haar knietjes wil boijna iedreen de poll beantwoorden of een reactie via pb of reactie topic geven loiefst die laaste ,maar pb is ook goewd  |
  |
 |
|