Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Het Creatieve Topic Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
BeeGee Kenobi
Oude Forumnaam: Sirius Black's Girl! The Lost Mod
The Lost Mod

Verdiend: 0 Sikkels

BeeGee Kenobi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 13:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Chello People!

Hier een mooi spiksplinter nieuw topic voor alle creatievelingen op HPF. Ik merkte de laatste tijd dat steeds meer HPF'ers creatief bezig zijn. Velen zijn gaan tekenen, schrijven, schilderen, knutselen, gedichten maken, muziek schrijven, creatief op de PC etc.

Omdat we op dit forum de policy hebben om geen (of niet teveel Non-HP) creativiteit toe te staan, kunnen misschien vele creatieve geesten hun werk hier niet laten zien. Dat is natuurlijk zonde!

Daarom dit topic!

De bedoeling van dit topic is om mensen de gelegenheid te geven om iets te zeggen over wat ze doen qua creativiteit...schrijf je? teken je? acteer je? etc. Vertel er iets over...

Waar doe je het meestal? Waarom ben je ermee begonnen? Waar haal je je inspiratie vandaan? Wat doe je als je geen inspiratie hebt? Wanneer doe je het meestal? Wat vind je er zo leuk aan? etc. etc. etc.

Je mag links geven naar je werk (als het online staat) om iedereen te laten genieten van je creatieve uitspattingen..

Om dit topic geen rommeltje te laten worden zijn er echter wel regels:

- Geen links naar commerciele sites - Wat wel mag is bijv. LJ, MSN community, DeviantArt, Fanfiction.net en dat soort sites.
- Geen links naar andere HP sites - obviously
- Je post moet NUTTIG zijn - dus vertel over je hobby, vertel over datgene wat je aan ons laat zien..en liefst reageer ook om andermans crea's.
- Geef GEEN lijstjes - een forum is om te discussieren, dat kunnen we niet met lijstjes..beargumenteer dus altijd je standpunten..zeg WAAROM je iets vind etc.

Alle posts die hier niet aan voldoen (die bijv. alleen maar reclame maken voor iets) worden zonder pardon verwijderd!

Dus,

Schrijf jij Fanfic of een prachtig verhaal,
Teken of Schilder jij fantastische dingen,
Schrijf of maak je schitterende muziek,
Schrijf je poetische hersenspinsels uit,
Of leef je je op een andere manier creatief uit, laat het ons weten en vertel er hier over..deel je werk met een publiek!

Veel plezier!

Editors @ Lowlands 2008..best experience ever!
Profiel bekijkenStuur privébericht
child of the other side
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 1066 Sikkels

child of the other side is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 14:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heye, ben als eerste, Wink .

Nou opzich, al zeg ik het zelf, ben ik best wel creatief. Wat me daar toe zet? Ik vind het gewoon leuk, het zijn mijn hobby's, en ik ben er redelijk goed in.

Mijn creativiteiten:

- Ik teken, ( sorry op dit moment heb ik niks beschiksbaars maar misschien kan ik later ergens een link plaatsen. )
- Ik schrijf, onderandere een fanfiction --> What lies beneath my eyes. ( gewoon een Nederlandse.) Verder heb ik nog enige verhalen op de computer staan.
- Ik dicht
- Ik ben ooit begonnen met zingen maar heb besloten dat ik daar toch niet zo goed in ben.....

Waar ik dit doe?
Op een gemakkelijke stoel in een stille ruimte, anders kan ik me niet concentreren.
Wat als ik geen inspiratie heb?
Ik heb altijd inspiratie! ( Vraag me niet waar het vandaan komt.)

Laatst aangepast door child of the other side op Di Jan 02, 2007 17:38; in totaal 1 keer bewerkt
Designy
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 28 Sikkels
Woonplaats: Konoha Village - I Won't Take My Words Back. That Is My Way Of The Ninja! - Uzumaki Naruto -

Designy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 15:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Phoe hoe creatief ben ik?
Ik denk best creatief, maar meer op de pc dan op papier.

Waar ik vooral mee bezig ben op de computer is PC Crea's maken
zoals avatars, achtergronden, banners en blends e.d.

Verder vind ik Website's maken geweldig om te doen! Very Happy
Ben nu bezig met een website en dat is vooor een project
op school.

Wat doe ik nog meer? Ow ja, ik ben op het moment bezig met een
Fantasy verhaal, maar ben even inspiratieloos. Ik wacht wel tot het
weer komt....

Verder vind ik foto's maken heel erg leuk en zeker als het gaat om
BN'ers of andere beroemdheden.

Waar ik dit meestal doe is in de woonkamer. Behalve foto's maken
natuurlijk Razz Dat doe ik buiten! Zoals ik al zei met me fantasy verhaal
wacht ik gewoon tot het weer komt. Soms duurt dat paar weken maar
soms komt het ook al na een dag of ineens. Moest vanmorgen een liedje
nog uitprinten waarvan de tekst zelf gemaakt was en ik kwam vanmorgen
opeens met een nieuw couplet. Zo zie je maar....zo gaat dat dus elke keer
met verhalen en crea's e.d.

Changetje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Changetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 15:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben behoorlijk creatief bezig, al zeg ik het zelf Smile Ik zet een lijstje hieronder neer, met toelichting:

- Ik schrijf heel veel. Op dit moment ben ik bezig met een kort fantasyverhaaltje, maar die staat alleen op een forum van mij en mijn vriendinnen. Als ik een andere manier heb om het te laten zien, zal ik hier wel de link posten. Het verhaal is nog niet helemaal af, maar ik heb al wel meer dan de helft.
Daarnaast schrijf ik heel veel aan fics. LotR (meestal slash, dus dat post ik hier niet Wink) Real Person Slash van acteurs van LotR, post ik hier ook niet, en een Lostfic. Daar is geen slash involved, dus zodra die af is, zet ik hem op mijn LJ (waar overigens wel een RPS-fic opstaat, maar als je dat liever niet leest: er staat een waarschuwing)
HP schrijf ik niet meer, although ik wel een fic open heb staan hier op HPF.

- Ik teken heel graag. Op dit moment produceer ik niets wat echt de moeite is om te posten, want ik ben een beetje aan het klooien met stijlen en het wil niet echt, maar ik heb nog wel hier een arttopicje.

- Ik maak ook graag Vids (Video's) Dat zijn filmpjes met een liedje eronder, gemonteerd in Windows Movie Maker. Ik gebruik filmmateriaal van andere Vids. Ik maak ze van LotR en Lost, en heb er twee van HP. Ik heb er dys al behoorlijk wat gemaakt, maar ik laat ze eigenlijk alleen zien aan m'n vriendinnen. Ik zal er straks een posten op mijn LJ, dus als je geïntreseerd bent... Wink

Schrijven doe ik al sinds groep 3/4. Fics schrijven doe ik pas sinds 2 jaartjes, want toen kwam ik er pas achter wat het was Razz.
Tekenen doe ik ook al heel lang. Vids maken pas sinds een jaar, toen een vriendin van me uitlegde wat het was en hoe het moest.

Schrijven doe ik overal, tekenen ook (meestal onder de les Angel) en die Vids moeten wel op de comp Wink

Wat ik zo leuk vind eraan? Het is gewoon geweldig om je fantasie in een verhaal te verwerken en het dan terug te lezen. En dat andere mensen het ook kunnen lezen en vertellen wat ze er van vinden. Dito met de andere twee.

Inspiratie haal ik meestal uit muziek, liedjes, teksten. Dat soort dingen. Muziek is heel belangerijk voor me, want dat is echt mijn grootste inspiratiebron ^^

Wat ik eigenlijk wel zou willen, is ava's en banners maken, maar ik ben niet zo goed met dat soort computerprogamma's Razz

Zo, dat was het wel, denk ik ^^

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 46 Sikkels

Angel Naamloos is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 17:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Creatief? ik? een beetje wel.
Ik schrijf veel verhalen over dingen uit mijn verleden.
Verder hou ik me bezig met tekenen en liedjes schrijven.
Waarom?
Ik moet me ergens mee uiten en dan doe ik dat zo maar.

Angels Current Status:
I APOLLIGIZE!
Hippogriefje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 415 Sikkels

Hippogriefje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 17:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou hier komen mijn creativiteiten:

-Ik houd heel erg van tekenen ^^ Binnenkort open ik dan ook een site op LJ, waar ik een aantal tekeningen ga postten(ingescand).
-Ik speel keyboard. Ik maak nog geen eigen liedjes ofzo, maar ik ben het wel van plan.
-Ik maak gedichten, maar de meesten zijn wel persoonlijk ^^'' Sommige zet ik ook in mijn dagboek ofzo.
-En ik heb een site met Engelse verhalen(als je in het gastenboek wil posten doe dat dan alsjeblieft in het Engels, ik wil het namelijk in het Engels houden ^^'') *klik*

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 18:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm, ja ik ben toch wel creatief. Mijn ma heeft een kunstschilder speciaalzaak en daar ook wat hobby bij en daar werk ik ook dus ik heb zo´n beetej alles wat we in de winkel hebben wel gedaan.
Tekenen, schilderen, boetseren, kaarten maken, vroeger pergamano, je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het wel gedaan.
Verder ben ik in huis ook creatief. Ik heb nooit dat wat een ander heeft.
Ook schrijf ik wel poezie en doe aan pc crea´s. Ik verwerk die crea´s ook in vanalles. Bijvoorbeeld heb ik Narcissa laatst een brief gestuurt en op de envelop een boel van die potterzegels die ik met de pc gemaakt had erop gedaan.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Her-MY-o-nee
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Her-MY-o-nee is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 18:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb het vooral van m'n moeder geerfd..
Ze is erg creatief en zit nu momenteel op een Opleiding, buiten haar werk, waar ze ook creativiteit voor nodig heeft. Ikzelf heb vroeger ontzettend veel getekend, nu ook nog wel maar stukken minder.

Ik schilder nog wel regelmatig, en als ik het niet meer mooi vind, verf ik het doek gewoon weer wit en schilder er iets anders overheen xD
Ik ben ook regelmatig aan een verhaal begonnen, maar veel is er niet van gekomen.

Ik probeer ook wel eens manga tekeningen met de hand of computer te maken. Dat vind ik toch wel de mooiste manier van tekenen.
* Krijgt steeds meer zin om weer een tekening te maken.. *
Maar ik heb ook PC-Crea's dus daar leef ik me ook in uit, wat ik overigens erg leuk vind, al komt er nu bijna niemand meer * hinthint Razz *..

Ik prutsel ook wel eens met programmatjes waarmee je muziek kan maken, die staan bijv. op mobieltjes. Wat ik zelf wel grappig vind.
Maarja dat is hoe ik creativiteit zie.. Smile

X..

Opent Adobe en gaat uitproberen xD

Nakitaku natte nigetaku natte Shiawase wo wasurete shimattara..
Crazy_Noush99
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Crazy_Noush99 is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 19:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vindt mezelf eigenlijk best wel creatief, al zeg ik het vanmezelf. Dit doe ik allemaal:

- Ik teken. Tekenen doe ik eigenlijk al m'n hele leven, ik vindt het leuk om te doen. Mijn tekeningen zijn meestal fantasie-tekeningen, omdat ik het leuk vindt om te doen Smile. Meestal teken ik gewoon gezichten enz. Maar soms teken ik ook plaatjes na van mensen. Ik heb het vooral van m'n zus, omdat die ermee is begonnen, en dat wou ik ook.

- Ik schrijf. Schrijven vindt ik ook wel leuk, het is iets waar je zelf aan bezig bent, en je al je emoties in kan uiten. En ook al je fantasie. Razz. Schrijven heb ik van een vriendin van mij, die haar eigen boeken schrijft.

- En ik maak ook nog PC Crea's Smile. Dat vindt ik gewoon leuk te doen, ookal ben ik er nog niet zo heel erg goed in. Ik heb hier ook m'n eigen pc crea topicje Very Happy. Crea's maak ik meestal omdat ik me dan verveel, en ik gewoon iets wil maken op de pc. Smile

Tekenen doe ik meestal onder schooltijd, onder de les ofzo.. of thuis als ik me verveel, Schrijven doe ik op de PC bij Word, dus in m'n kamer, en het zelgde geld ook voor de pc crea's maken Smile

Girl .. you just c a n t dance [forever]!
PixieFilth
Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 19:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bij ons zit het gewoon in de familie. M'n mama beeldhouwt, m'n papa schildert, mijn oma schilderde, mijn opa tekent/schildert, mijn nonkel fotografeert/schildert en mijn tante is best een bekende fotografe.
En ik teken vooral.

Waar ik dat doe? Tegenwoordig vooral op school. Ik volg de richting Beeldende & Architecturale kunsten. Het Architecturale haat ik en daar ben ik rotslecht in, maar het Beeldende is fijn en kan ik ook wel.
Als ik over ben dit jaar [mss dat ik blijf zitten omdat mijn Acrhitecturale gedeelte erg slecht is, en m'n theorie half half] ga ik Toegepaste Beeldende doen. Dat is meer de grafische richting uit. Ook tekenen, maar ok veel met de computer, en ook een beetje fotografie.
Fotograferen doe ik ook graag, maar heel weinig.

Hier kun je mijn art-topic vinden op dit forum, dat is geloof ik het enige dat ik kan laten zien.

Dus ik teken. Maar ik schrijf ook geel graag, al vind ik dat ik daar een pak minder goed in ben. Ik heb zelden inspiratie. En als ik dan eens wel inspiratie heb schrijf ik alles gewoon op in een kladschrift. Mijn probleem is ook dat ik m'n verhalen nooti afwerk. Ik heb hopen onafgewerkt verhalen. Volgens mij heb ik één enkel kort verhaaltje dat ik afgewerkt heb.

Ik krijg inspiratie door alle mogelijke dingen; tijdschriften, tv, boeken, muziek, foto's...

she loves breakcore but she has no legs

Diantha*
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 156 Sikkels

Diantha* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 19:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Creatief? Tsja..

Ik ben best een perfectionist en maak lang niet alles af, maar soms heb ik wel een enkele uitspatting van schrijven.. Er was eens een keer een 'schrijfwedstrijd' op school met onze klas en mijn verhaal was het mooiste Angel Ik kan het wel. Maar ik doe het niet zo vaak en maak het ook niet af.. ^^'

Tekenen doe ik wat meer en daar ben ik ook best goed in, vind ik zelf. ^^ Ik vind het ook wel leuk om te doen.
Crea's maken op de computer vind ik ook wel leuk, maar dat doe ik ook steeds minder.. Misschien zit ik te veel te internetten ^^ Ik heb hier trouwens ook een creatopic ^^

Dichten vind ik wel erg leuk en soms komt er zomaar een gedicht in me op. Dan moet ik het gauw opschrijven, anders ben ik het weer vergeten. Een tijd geleden kwamen er heel veel gedichten, maar toen was het weer een beetje weggezakt. Maar gisteren hadden we een les poëzie en toen ik naar huis fietste kwamen er spontaan weer allemaal ideeën ^^
Vaak krijg ik ook ideeën voor gedichten als ik naar huis fiets en alleen ben, of als ik onder de douche sta.. ^^ Dat klinkt misschien een beetje gek maar het is wel zo.. Razz
Als je geen inspiratie hebt kan je nog zoveel proberen, maar het lukt dan echt niet om een gedicht te schrijven...

En tsja. Ik speel ook harp. Dat is leuk, ook al oefen ik niet echt thuis. Maar mijn docente, ze zit zelf op het conservatorium en is een student, en ik componeren zelf stukjes en dat is heel leuk ^^ We hebben al een heel 'boek'!

Dus ja, eigenlijk kan je zeggen dat ik best creatief ben ^^

..alle dingen die ik stiekem aan de sterren vroeg♪
@f!n@
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 52 Sikkels

@f!n@ is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 19:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ik ontwerp websites Bluetiful Lads en een voorproefje van m'n nieuwe is hier .

Ik vind het gewoon heerlijk om met Photoshop te werken en daarom dus deze lay-outs.

Dan heb ik ook nog een Cu2 met een layout van Kelly Clarkson klik hier

En dan m'n fanfictions nog... hier de mooiste over mij en Blue hij is in t engels en heet 'Age Doesn't Matter'...

Schrijven vind ik wel leuk, maar ik heb nu wat last van een writers-block dus m'n verhaal maak ik een andere keer af...

Oude Forumnaam: Olivi(s)ander The Fullblood Mod
The Fullblood Mod

Olivier is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2006 19:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sander moet toch ook even in dit topic posten. ^^
Volgens vele ben ik namelijk nogal creatief, maar zelf vind ik het wel meevallen. Wink

Ik heb wel ooit wat geschreven, het probleem is alleen dat het nooit afkomt. Als iemand anders het voor me zou opschrijven zou het wel lukken, een verhaal verzinnen is geen probleem. Wink

En verder tekent Sander. Natekenen gaat wel goed, uit het hoofd tekenen nog niet zo (maar oefening baart kunst ^^). Hier zie je mijn laatste creatie, gemaakt voor mijn tante die bijna jarig is. Razz Ik vind hem wel goed gelukt, maar tips/opmerkingen zijn altijd welkom.

Dat waren mijn creatieve uitingen, valt best mee toch? Ik ben absoluut niet muziekaal (ooit blokfluit gedaan, daarna zou je een instrument kunnen gaan spelen maar het was een ramp Razz), en gedichten zijn ook niet zo mijn ding (tenzij het sinterklaasgedichten zijn).

Laatst aangepast door Olivier op Do Jan 24, 2008 20:21; in totaal 1 keer bewerkt
Hermione Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 48 Sikkels

Hermione Granger is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2006 20:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik speel gitaar. Zowel elektrisch als akoestisch. Ik begin er behoorlijk aardig in te worden. Smile

Ik teken veel. Vooral in cartoonstijl.

Ik heb in het verleden veel websites gemaakt. Van Photoshop tot Flash tot DreamWeaver en coderen (CSS, Java, HTML, PHP, MySQL). Maar sinds ik studeer heb ik er nog maar weinig tijd voor.

lijpeloena
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 73 Sikkels

lijpeloena is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2006 21:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik teken heel veel en schrijf veel gedichten
ik haal met gedichten schrijven de inspiratie uit mn eigen gevoelens en die zijn de laatste tijd niej so denderend
met tekenen weet ik niej waar ik et vandaan haal soms maak ik tekeningen bij mn gedichten
als je mn gedichten is wil lezn moet je naar Gedichtentopic. Voor alle leeftijden.
gaan en dan kijken bij lijpeloena

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp