Auteur |
Bericht |
Goron
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 09, 2004 10:10 |
|
Ik weet niet hoe jullie het ervaarde, maar in boek 5, toen Harry in de Hersenpan zag hoe Sneep gepest werd door James, kreeg ik ineens medelij met Sneep, en vond ik James als een vervelende kwal overkomen. (Harry kreeg ook zo zijn gedachtes over die hele scene, zodoende wilde hij natuurlijk mer weten over hetgeen hij gezien had, en of z'n vader inderdaad zo was...)
Hoe vonden jullie James overkomen, en vonden jullie Sneep op dat moment iets zieligs hebben? |
|
|
|
|
lunaaa
3e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 09, 2004 11:27 |
|
Ik vond James over komen, als een ontzettend arrogant stuk vreten. Mocht hem op dat moment echt niet! Maar volgens mij is hier al zo ongeveer een topic over, bedenk ik me nu.... |
|
|
|
|
LiL_MiSs
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 09, 2004 11:41 |
|
k vond James inderdaad een arrogante kwal en ik moet toegeven dat ik even meelij had met Sneep
Ik vind dit vooral voor Harry erg zielig dat hij zijn vader zo moest zien, hij was altijd zo trots op zijn ouders..... |
|
|
|
|
Rhona
Lady of Snape Manor
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 09, 2004 12:27 |
|
hmm ja, aan elk verhaal zitten twee kanten......je hebt nu alleen de kant van sneep gezien......maar remus zei tegen harry dat sneep net zo erg was en james altijd probeerde te vervloeken als ie ff niet keek.......dus sneep zal zelf ook wel niet zo'n lievertje zijn..........plus hij noemde lily moederbloedje..........dus medelijden heb ik totaal niet met sneep |
|
|
|
|
mimi
3e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 09, 2004 12:59 |
|
Ik had geen medelijden met sneep, maar begreep dat hij gelijk had over hoe james altijd tegen hem deed. En ik vond het toen ook niet meer gek dat hij gemeen(?) deed tegen harry....dat zou best wel begrijpelijk zijn als je vroeger zo behandeld werd. Maar je ziet het nu maar uit 1 kant, dus Sneep zou net zo erg tegen James geweest kunnen zijn....Al vind ik het niet vreemd dat het bij Harry nogal arrogant over kwam! |
|
|
|
|
Mrs. J. Potterr
2e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 09, 2004 13:03 |
|
Ik vond het ook triest dat James zoiets deed.
Nu weten we natuurlijk verder niet echt wat er precies gebeurd is tussen James en Sneep..
Dus je weet niet of het terecht is wat James doet (ondanks wat Lily zegt)
Ik vind het wel associaal van Sneep dat hij daarna Harry zo behandeld.
Harry was er helemaal niet trots op dat zijn vader dat deed.
En Sneep begrijpt zoeits niet.. |
|
|
|
|
Rhona
Lady of Snape Manor
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 09, 2004 13:04 |
|
Al zou james hem bijna vermoord hebben dan nog zou dat geen excuus zijn om zo tegen harry te doen.....Al vanaf de dag dat Harry sneep voor het eerst zag deed sneep gemeen tegen harry....en harry had hem niks gedaan.
maar omdat james streken uit haalde met sneep, en sneep james er niet meer op trug kan pakken, doet ie maar lelijk tegen harry.....heel slecht...
maar sneep zal ook wel niet heilig zijn, want tis niet voor niks dat sirius zo'n hekel aan sneep had |
|
|
|
|
Rayna
The Psycho Admin
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 09, 2004 17:45 |
|
Mrs. J. Potterr schreef: | Ik vind het wel associaal van Sneep dat hij daarna Harry zo behandeld.
Harry was er helemaal niet trots op dat zijn vader dat deed.
En Sneep begrijpt zoeits niet.. |
Ik vind het helemaal niet Associaal van Snape. Ik zou zo precies hetzelfde reageren als zoiets bij mij zou worden gedaan.
Ik zou ook niet voor schut gezet willen worden waar de hele school bij is. Zoiets zou ik niet vergeten en ik denk dat als James dat soort streken vaker uit haalt, ik de wrok die ik dan zou koesteren zelfs tegen Harry zou kunnen keren. |
You know you love me,
xoxo Gossip Girl. |
|
|
|
Mrs Jessica Black
4e jaars
Verdiend:
428 Sikkels
Woonplaats: In de ballebak, met Hoofd m'n beste vriendin in Überhaupts Broeder
|
Geplaatst:
Wo Jun 09, 2004 18:03 |
|
Toen ik het las, was ik ten eerste ontzettend opgelaten... het feit dat je eindelijk James beter leert kennen en ziet hoe ze waren toen ze jong waren...
Toen ik door las en dat stuk met Snape las, had ik inderdaad ook wel medelijde met hem.
Niet echt door het feit dat ze 'm pestten(want misschien komen we nog wel achter dingen die dat weer heel erg verklaren), maar omdat het op dat moment zonder rede was... en omdat Snape zo voor l*l werd gezet bij al die andere... maar zoals hij dan vervolgens tegen Lily doet, heb ik weer zo iets van 'stik er dan maar in' |
|
|
|
|
Bietje
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
128 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 09, 2004 18:20 |
|
James was idd wel een beetje arro, maar ik bedoel Snape zal er zelf ook wel om gevraagd hebben, misschien ff niet in dat stukje maar verder wel, net zoals Lupin ook al zei, Snape liet geen kans voorbij gaan om hem te vervloeken.. Snape heeft het gewoon verdiend... en James is gewoon puber Hij is er uitgegroeid zoals Sirius ook al zei.. |
|
|
|
|
Patricia_hazelaar
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 09, 2004 18:41 |
|
James kwam over als een arogant stuk vreten maar bedenk ook dat Sneep precies hetzelfde deed als James hem niet vervloekte. Hij vervloekte James en James vervloekte hem....
Dus... ik kies geen partij |
_________________ LUCIUS: Your scar… (touches, not strokes, it) is legendary. As is the wizard who gave it to you.
HARRY: Voldemort murdered my parents.
LUCIUS: I know; I was there. (hand flies to his mouth) I did not just say that. |
|
|
|
Evilduck
2e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 09, 2004 18:46 |
|
Ik ook niet, het waren allebei (alledrie met Sirius erbij) van die etterjongens.
Maar we weten nog niet alles over The Marauders dus misschien in boek 6 en 7... vinden we nog meer. |
_________________ Desperate Housewives and HP. <33 }}
So laugh and joke around
Remember cuddles in the kitchen
Still it's right hard to remember
That on a day like today when you're all argumentative
And you've got the face on. |
|
|
|
Summergirl_14
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 09, 2004 19:05 |
|
Opzich vond ik het niet leuk voor Snape, natuurlijk.. Hij stond bijna voor de hele school voor schut, en James gedroeg zich idd een beetje arrogant, maar toch... Ik ben het eigelijk wel met Patricia eens...
Citaat: | Ik ook niet, het waren allebei (alledrie met Sirius erbij) van die etterjongens. |
Tja... het was zeker de puberteit
xxxjes marjon |
|
|
|
|
Remus
7e jaars
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 09, 2004 19:08 |
|
Ik vond Snape (tot mijn grote spijt) wel zielig.
En James vond ik overkomen als een vervelende kwal.
Ik weet nog dat ik toen met die scene echt dacht van: Jeetje, ik had dit echt nooit gedacht van James, ik vind t zelfs een beetje zielig voor Snape..... |
_________________ And my soul from out that shadow
that lies floating on the floor
Will be lifted
|
|
|
|
Anonymous
Gast
Verdiend:
3 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 09, 2004 19:43 |
|
Ik vind James aan de ene kant wel als een arrogante kwal over komen, maar aan de andere kant vind ik hoe sneep deed ook een beetje... (nou niet arrogant, maar weet niet hoe ik dat van sneep moet zeggen) |
|
|
|
|
|