Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Tienerzwangerschap Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
*[B]aukie*
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 37 Sikkels

*[B]aukie* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 15:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laat ik ook eens een topic openen Wink

Een vriendin van mij is per ongeluk zwanger geraakt, terwijl ze aan de pil is. Ze is 17 en uitgerekend op 30 juni, al behoorlijk snel dus!

Nou vroeg ik mij af of jullie misschein ook iemand kennen die ongepland zwanger is geraakt of heb je zelf misschein eens zoiets meegemaakt? Wat heb je toen gedaan of niet gedaan?

Die vriendin van mij, laten we haar S. noemen, heeft liever dat neimand op school het weet, maar aangezien ze al 7 maanden zwanger is begin je het aardig te zien. Ze heeft mij als een van de weinigen op school toevertrouwd met haar geheim. Nou komen er steeds meer mensen naar mij toe om te vragen of S. nou echt zwanger is. Ik kan dat natuurlijk niet ontkennen maar ik zeg ook niet letterlijk dat het wel zo is, meer van ja ik weet niet het zou kunnen maar ik zou het eigenlijk niet weten. Best moeilijk dus..

EDIT: misschien een beetje een privevraag, maar voor de meiden onder ons, wat zouden jullie doen als het jullie zou overkomen?

Ik ben 18 dus volgens de wet volwassen maar het lijkt mij heel moeilijk om op deze leeftijd al een kind op te moeten voeden. Ik denk wel dat ik het zou houden ik zou geen abortus plegen

*Amy Lee-Evanescence*

Laatst aangepast door *[B]aukie* op Di Mei 08, 2007 15:40; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 15:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Gelukkig heb ikzelf nog nooit zoiets meegemaakt.
Maar in mijn familie was iemand al op haar zestiende zwanger. Ze zecht dat ze er zeker en vast geen spijt van heeft maar raad het niemand aan. Als ze het zou overdoen zou ze terug op haar zestiende zwanger willen zijn.
Ik weet niet of ik het wel zou willen we zullen wel zien. En als het zo is dan is het zo en dan ben ik gewoon blij dat ik moeder ga worden en zal zo veel mogelijk genieten van de baby en de zwangerschap.
Maar ik zal tog nog maar een jaar of acht wachten. Wink

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Nevodeon
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Nevodeon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 15:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

De moeder van een teamgenoot van me is op haar zestiende zwanger geraakt, hoewel ik niet weet of dat per ongeluk was. Het lijkt me sterk, want op haar achttiende was ze weer zwanger van de volgende.
Ze is nu 32 en heeft 5 kinderen.

Maar een vriendin van je is toch een stuk anders. Lijkt me een zeer moeilijke situatie. Weten haar ouders ervan?

Nor have I yet outrun the sun

Timeturner. Please take me back to the beginning of HPF. I can't afford losing it..
*[B]aukie*
1e jaars
1e jaars

*[B]aukie* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 15:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja haar ouders weten er wel van en steunen haar gelukkig ook. Haar vriend is ook nog gewoon bij haar en ze gaan in het gastenverblijf bij haar huis 'wonen' zo hebben ze hun eigen plekje een beetje ook al is het heel klein.

Ik vind het zelf ook heel spannend ze houd me overal van op de hoogte als ze weer een echo heeft laten maken enzo ze wil alleen de door hun bedachte namen niet vertellen haha maar dat is ook wel logisch natuurlijk.

*Amy Lee-Evanescence*
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 15:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tienerzwangerschappen komen vaker voor dan ik dacht... Als het ongepland is is het zeker erg. Als het ooit bij mij zou gebeuren zou ik liever geen abortus plegen. On-topic nu:

Ik ken niemand die dat ooit heeft meegemaakt, maar ik heb er wel al verschillende verhalen over gelezen en de meeste reacties zijn blij met hun kindje. Ik las ooit een verhaal over een meisje van amper 13 jaar die zwanger was zonder dat te merken. Ze kreeg haar maanstonden wel niet meer maar ze had die al onregelmatig dus maakte ze zich daar geen zorgen over. Ze kreeg wel een klein buikje maar daar maakte ze zich geen zorgen over. Na zo'n negen maanden beviel ze toch van een meisje. Ze heeft er geen spijt van en ze houd erg veel van haar dochtertje. Dus sommige tieners hebben geen spijt van hun zwangerschap en dat is het voornaamste.

I'll do anything for you.
lieske90
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 117 Sikkels

lieske90 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 15:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nooit zoiets zelf meegemaakt, maar ik "ken" wel iemand die zoiets heeft. Het is een meisje dat net iets ouder is dan ik ( ongeveer 17 of 18 ). Ze heeft nog lang bij mij op dansen gezeten, toen is ze doorgestroomd naar een andere, oudere, groep. Daar is ze na ongeveer een jaar afgegaan, omdat ze dus zwanger was. Echt, werkelijk veel mensen hadden het erover. Maar nu is ze dus bevallen en ze heeft geluk dat haar vriend nog bij haar is, want het komt best vaak voor dat vriendjes weggaan bij hun vriendin als die zwanger is.

Het lijkt me zelf echt erg om een tienermoeder te zijn. Niet dat ik niet van kinderen houd, maar het lijkt me gewoon zo erg om te zien dat eigenlijk je hele leven (nouja, leven als student/jongere) naar de knoppen gaat.

Voor die vriendin van jou is het natuurlijk wel erg! Ook al is ze aan de pil, het is natuurlijk erg schokkend om te horen! Ik hoop dat met je vriendin alles goed komt :').

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 73 Sikkels

sartoootje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 16:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een van m'n klasgenoten wordt binnenkort vader en hij is 17. Zelf ga ik niet zo vaak met hem om en ik weet dus niet of het per ongeluk of bewust gebeurd is maar volgens mij vind hij het wel spannend dat hij binnenkort vader is.

Z'n vriendin is over een maand uitgerekend. En eigenlijk vind ik dat we met de klas geld moeten inzamelen om een cadeautje te kopen. Zoiets deden we tenslotte ook voor iemand wiens vader was overleden.

Zelf zou ik denk ik geen abortus willen als het mij nu zou overkomen.

Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 16:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb zelf een beetje een raar geval meegemaakt, mijn exvriendje werd vader. Hij was zelf 19 toen het gebeurde, zijn vriendin 16 (net zo oud als ik toentertijd). Dat was best even heel raar.

Toen ik verkering met hem had hadden we duidelijke grenzen afgesproken over alles waar we ons ook aan hielden, maar blijkbaar lukte hem dat niet met z'n nieuwe vriendin... In ieder geval, ze raakte dus zwanger en afgelopen december is hun dochtertje geboren. Ik heb niet zoveel contact meer met hen, maar volgens mij is alles goed gegaan. Het was dus niet gepland, maar ze hebben geen abortus laten plegen. Ik denk dat dat komt omdat ze christelijk zijn (net als ik).

Persoonlijk zou ik geen abortus laten plegen, denk ik. Ik denk niet dat ik dat zou kunnen. Het zou me waarschijnlijk m'n hele leven blijven achtervolgen; hoe zou m'n leven er nu uitzien als ik mijn kindje wel het leven had gegund?
Maar het is heel moeilijk om je in zo'n lastige positie in te leven, dus ik weet niet zo goed wat ik zou doen. Maar ik denk haast wel zeker te weten dat ik geen abortus zou laten plegen.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

Viss is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 16:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is natuurlijk heel naar als je zoiets overkomt, maar ik denk dat de meesten er achteraf wel blij mee zijn. Ik ken ook iemand die is op haar achttiende gepland zwanger geraakt, maar die woonde al wel in een eigen huis met haar vriend. Het kindje was erg welkom. Maar als het je onverwacht gebeurt dan is het wel erg schrikken in het begin denk ik. School komt dan niet meer op de eerste plaats. Tenzij iemand je helpt met het kindje natuurlijk.

Rietje
Oude Forumnaam: Rietjuh 2e jaars
2e jaars

Verdiend: 44 Sikkels

Rietje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 17:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben nu 16 en moet er niet aan denken om nu al zwanger te zijn. Ik wil nog een heleboel dingen doen waarbij het handiger is dat ik geen kinderen heb.

Ik ken niemand die dit heeft meegemaakt. in ieder geval niet persoonlijk, Het buurmeisje van een vriendin werd zwanger toen ze 17 was en ze gebruikte ook gewoon de pil.

Als ik nu zwanger zou worden zou ik denk ik geen abortus plegen. Als het kind eenmaal geboren is ben je er dnek ik togh wel blij mee.

Wise Words #382:
    Laat je leven niet door iemand anders verpesten.
    - Riët
-->innie<--
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

-->innie<-- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 17:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik nu zwanger zo worden(wat nogal onlogisch is want ik heb geen vriend)dan zou ik het denk ik wel houden
ik durf denk ik niet abortus te plegen. maar het is ook zo ik ben 17 en ik ben net bezig met mijn studie die nog ongeveer 6,7 jaar duurt. dus ik heb nu helemaal niks. ik zou dat kind niet eens goed kunnen opvoeden.
maarja dan zou ik het denk ik wel proberen.
het moeilijkst lijkt het me wel aan mijn ouders te vertellen.
maarja gelukkig ben ik niet zwanger en ik hoop dat het nog een tijdje zo blijft Wink

'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat.
Zwart^Duiveltje
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 140 Sikkels

Zwart^Duiveltje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 17:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik nu zwanger zou raken, zou ik het kindje zeker weten houden. Ook al ben ik nog maar 15. Als je abortus laat doen, vermoord je eigenlijk je eigen kind. Ik zou dat gewoon niet over mijn hart kunnen krijgen.

Ik heb een vriendin, en dáár weer een vriendin van was ook zwanger. Zij liet wel abortus doen. Ze vond het geen leuke ervaring en heeft ons (dus mij en mijn vriendin) er uitgebreid over verteld, zodat wij 'het' wel veilig zouden doen. Dat hadden zij en haar vriend dus niet gedaan.

Mijn vriendin en ik hebben er nog vaak over gepraat en ik weet nu dus echt zeker dat ik geen abortus laat doen. Waarom weten jullie al. Verder weet ik nog niet zeker of ik wel zwanger wíl worden, opzettelijk dus. Ik weet dat het misschien veel leuker is als je een eigen kind hebt, een kind wat helemaal van jezelf is, maar zo zie ik het niet. Ik wil graag een kindje adopteren. Gewoon voor hen, om ze een fijn leven te geven. Ik heb het zelf niet erg leuk thuis en ik wens dat echt niemand toe. Daarom wil ik graag kinderen die geen ouders hebben, of die uit huis worden gezet, een goede dienst bewijzen, en ze alsnog een leuke jeugd geven. Ik weet zelf namelijk hoe belangrijk dat is...

Maar goed, on-topic. Alleen de pil is niet genoeg, dat blijkt wel. De vriendin van mijn vriendin heeft dat ook duidelijk uitgelegd. Zij en haar vriend doen het nu altijd veilig, omdat ze weten wat de consequenties zijn als ze het niet veilig doen.

Geschiedenis van de Toverkunst
dumbeldore
2e jaars
2e jaars

dumbeldore is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 18:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kan niet echt mee praten over of ik nou wel of geen abortis zou plegen want ik ben geen vrouw. Razz maar als ik een vrouw zou zijn *leeft in* zou ik denk ik ook geen abortis plegen want ja zoals hier boven mij al vermeld is vermoord je je eigen kind.

Veder ken ik ook niet iemand die dat is gebeurt.

Als ik op de leeftijd kom dat ik het ga doen Laughing
ga ik denk ik ''het'' wel veilig doen. en later als ik pas huisje boompie beestje heb gaan nadenken of ik een kind wil.

Edit:- Kunnen jongens niet de vraag beantwoorden: als je een meisje/je vriendin, zwanger hebt gemaakt. Zou je dan bij haar blijven en haar helpen, of niet? Denk je dat je het aan zou kunnen? -

Goede vragen. Als ik die leeftijd zou hebben berijkt en dat (Perongeluk) Gedaan zou hebben zou ik er wel bij blijven. Want het is heel erg om te leven zonder vader (ik spreek uit ervaring) en je gaat ook ''het'' ook niet zomaar doen met ieder meisej dat op je pad komt. Ik weet niet of ik het aan zou kunnen, daar kan ik nu wel bijna geen antwoord opgeven omdat ik ook pas 12 ben
Wink

Laatst aangepast door dumbeldore op Di Mei 08, 2007 22:58; in totaal 1 keer bewerkt
M'leen
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 55 Sikkels

M'leen is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 18:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

- Kunnen jongens niet de vraag beantwoorden: als je een meisje/je vriendin, zwanger hebt gemaakt. Zou je dan bij haar blijven en haar helpen, of niet? Denk je dat je het aan zou kunnen? -

In mijn omgeving ken ik eigenlijk niemand die op zo'n jonge leeftijd zwanger is geworden. Ik heb wel iemand in mijn klas waarvan de moeder nog maar achttien was toen hij geboren werd. In de klas hebben we het er met een vak (dat op maatschappijleer lijkt) wel eens over gehad: zou je het aankunnen? maar weinig mensen dachten het echt aan te kunnen.

Als ik zwanger zou worden (wat op dit moment alles behalve waarschijnlijk is, maar je weet het nooit) zou ik het echt een vreselijk moeilijke keuze vinden. Ik ben nu 16 en ik denk dat ik het op dit moment nog niet echt aan zou kunnen een kind op te voeden.
Daarom denk ik dat ik het kind enkel zou houden als ik zeker weet dat mijn ouders mij ook de mogelijkheid geven een deel van de opvoeding op zich te nemen. Zoals bijvoorbeeld *[B]aukie* zei, samen met je vriend in het gastenverblijf mogen 'wonen'. Zo kunnen je ouders je nog heel wat helpen. Zelf zouden ze hier dan dus ook volledig achter moeten staan. Bovendien zou ik dan de zorg (op deze leeftijd) zeker ook nog willen delen met de vader.
Ook zou ik in ieder geval een diploma willen kunnen behalen, als dat niet mogelijk is, is de toekomst denk ik ook al veel moeilijker. Je hebt geen inkomen en kan dus ook slechter voor het kind zorgen. Als je tenminste een diploma hebt kun je na een tijdje in ieder geval gaan werken.

Dus eigenlijk denk ik dat het helemaal niet zo'n makkelijke keuze is om gewoon maar te beslissen of je het kind houdt of niet. Zeker niet als je bedenkt dat er ook meisjes zwanger raken door verkrachting, dan wordt de keuze natuurlijk nog moeilijker.

R.E.M.
Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 19:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik dacht dat je alleen maar de eerste twee weken van je zwangerschap abortus kon plegen. Of misschien iets meer, ik weet het niet goed meer.
Maar somige mensen ontdeken het later dan twee weken en dan kun je geen abortus meer plegen. En misschien wil je het kind niet. Wat gebeurt er dan? Adoptie, maar ik denk dat het heel moeilijk is om een baby die je negen maanden bij je droeg en voelen stampen hebt niet zo graag afgeeft. Je hebt immers al een band met die baby. Heb ik van horen zeggen. Blijkbaar heb je er al een band mee als je zwanger bent.
Ik weet niet, wat denken jullie?

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp