Auteur |
Bericht |
LuCos
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 21, 2005 12:13 |
 |
Bij de topic, 'bestaan geesten?' had Lee-San het over een Dejá vu. Maar daar was nog geen topic van..
Iedereen heeft wel eens een Dejá vu gehad, je hebt het gevoel of je hier al ergens bent geweest.
Er zijn hier verschillende theorien over ik noem er hier 3:
1:
Als je iets bekend tegen komt, dat je DENKT eerder heb gezien of meegemaakt dan kan het heel goed zijn dat je het zelfde bijna hebt meegemaakt of gezien hebt. Het is dus niet in de toekomst kijken, zoals sommige zeggen. Maar gewoon iets wat je eerder mee hebt gemaakt
2:
Sommige mensen beweren dat ze een Dejá vu hebben door een vorig leven, ik geloof wel in recranatie, maar niet dat het iets te maken heeft met Dejá vu. Want soms heb ik zelf 3 keer de zelfde Dejá vu's gehad haha!
3:
Veel mensen hebben het dagelijks, ze kunnen dan net niet voorspellen wat er gebeurt maar ze wisten het allemaal allang.. Dit komt neit bij alle mensen voor dat ze het elke dag hebben, bij de meeste mensen is het zo rond 1 keer in de maand/ 2 weken.
Wat ik zelf eens een keer had is dat ik zon droom had, maar ik deed toen extra in me droom di zeggen : Blehgablagaha, die volgende dag kreeg ik die Dejá vu en ik wou hem niet hebben dus wou ik iets anders zeggen, maar er kwam dit opnieuw uit, net als me droom: Blehgablagaha!
Ik vond het wel geinig.
Ik hoop dat deze topic niet word gesloten haha
Maar nu kunnen jullie jullie eigen Dejá vu momenten aan ons vertellen, als je het wilt.  |
|
|
  |
 |
T O N K S
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 21, 2005 12:32 |
 |
Haha, ja ik heb ook heel vaak last van Dejá-vu's.
Dejá-vu is een Frans woord en het staat voor 'al gezien'.
Ik heb niet alleen Dejá-vu's maar ook nog andere dingen waar ik zelf soms verbaasd van ben.
Ten eerste kan ik een soort van gedachtenlezen, ik weet altijd wat personen denken namelijk of wat ze gaan zeggen en ik krijg voordat er iets belangrijks gebeurt een ontzettend sterk voorgevoel.
Bijv. de week voor mijn vriendje het uitmaakte met mij was hij niet meer geintereseerd in mij, maar dat wist ik niet en kreeg gewoon spontaan dat gevoel. Hij zei van niet, maar die week daarna kreeg ik weer een sterk gevoel dat hij het die dag uit zou maken met mij en het gebeurde ook. Toen zei hij dat hij al een week aan het peinzen was.
Ook kan ik nog eens geesten zien dus ik ben gewoon een heel bovenatuurlijk mensje. |
_________________ Don't walk behind me; I may not lead.
Don't walk in front of me; I may not follow.
Just walk beside me and be my friend.
- Albert Camus
Somos Campeões Portugal |
|
  |
 |
Lee-San
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 21, 2005 12:48 |
 |
Ja ! Ik heb dat ook, dat je gedachtes kan lezen van andere mensen ! Ik weet niet echt hoe ik het moet uitleggen, maar ik weet vaak precies al hoe mensen gaan reageren, of wat ze gaan zeggen. Soms dan wil ik iets zeggen, en dan zeg ik later '' nee, laat maar''. Omdat ik dan opeens weet hoe ze erop gaan reageren..Heel weird allemaal.
|
|
|
  |
 |
LuCos
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 21, 2005 12:58 |
 |
Weet je... ik had het gister, of het was heeeeeeeeeelee erge toeval. Maar we waren aan het voetballen, wie scoort is keep, e ik wist gelijk wie er ging scoren, ik had telkens gelijk, totdat ik het aan ze heb gezegt dat ik het heletijkd al wist. Maar i totaal zijn er 14 keer mensen keep geweest dat ik wist dat die het zou worden, ik zat er book bij..
Maar dit was niks met Dejá vu te maken..  |
|
|
  |
 |
Cheetah
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In the caves, being a LOSTaddict & watching the 3rd season!
|
Geplaatst:
Zo Aug 21, 2005 13:21 |
 |
Waarschijnlijk heb ik het zelf al eens gehad, maar daar herinner ik mij dan weer niets van.
Alleszins, mijn vriendin heeft het wel eens gehad; ook iets met een droom. Ze droomde over 2 rottweilers (of dobermann's) die 's nachts rondrenden op straat en dingen kapotmaakten. Een half jaar later kwam ze die soort honden tegen en dan wel 2.
Ik weet niet of dit ook valt onder de naam 'Déjà -vu', maar ik dacht van wel. |
_________________ Break in, Break out - Michael Scofield <a> On his body.
Hurley: No, I'm not hungry.
Sawyer: Are you serious? |
|
  |
 |
Bloody Valentine
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 21, 2005 13:49 |
 |
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat dat een foutje van je hersenen is. Maar ja, ik weet ook niet of dat klopt.
Zelf heb ik het ook best vaak, vreemd is dat ik het áltijd heb als ik met mijn ouders in Frankrijk ben. Al rijden we heel andere routes, ik heb altijd het gevoel dat ik die wegen al ken, dat ik er al eerder geweest ben. |
|
|
  |
 |
Danlover
7e jaars

Verdiend:
56 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 21, 2005 15:02 |
 |
Ik heb de laatste tijd ook heel veel deja vu's
bijvoorbeeld, dan loop ik door een straat, en dan loopt er een vreemd persoon voor me(die ik dus nog nooit gezien heb) waarvan ik het gevoel heb dat ik hem eerder heb gezien, dan hij toen voor me liep in dezelfde straat
echt raar |
_________________ Love is like the sun: when it stops shining, your worlds seems completely dark |
|
  |
 |
*Lotte
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 21, 2005 15:06 |
 |
Ik heb t bijna nooit, maar ik heb wel heeeel soms dat ik denk van "huh, dit is toch al gebeurd?". |
|
|
  |
 |
mimi
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 21, 2005 16:13 |
 |
Zelf heb ik het nog nooit gehad, maar m`n moeder heeft het soms.
Ik weet niet hoe het zit maar geloof het wel als mensen het zeggen.
Ik heb wel momenten dat ik voel wat er gaat gebeuren, maar bij mij
kan het ook wel toeval zijn  |
|
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Zo Aug 21, 2005 17:36 |
 |
Volgens mij heeft het veel te maken waar je mee bezig houd.
Of je hebt een arparte gave wat niet iedereen bezit
Ik geloof dat iedereen een gave bezit , Maar veel mensen het niet wilt gebruiken "daar niet van bewust zijn"
De ander bezit mss wel "in zin van Dejá-vu's."
En sommige zullen dat mss wel nooit hebben. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
DÃnbrethilien
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 21, 2005 18:51 |
 |
och ik heb dat zo vaak! irritant gewoon  gisteren nog! mja ik wist eerst niet wat het was, dus heel lang dacht i dat ik gek aan het worden was haha.. naja viel weer mee maargoed ik heb ze liever wel dan niet.. ik weet ok niet waarom ze er zijn... heb er geen verklaring voor |
|
|
  |
 |
Mystic
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: in het Krijsende kot ,geen krot!!!, (-> als je me niet gelooft...wacht tot je men broer hoort!!!:
|
Geplaatst:
Zo Aug 21, 2005 18:56 |
 |
Ik heb dat niet-normaal-meer veel. Soms heb ik dat op één dag 2 keer. Het is wel vreemd dat zoiets gebeurt. Ik heb geen idee hoe dat zou komen Bij mij zijn het bijna altijd plaatsen, ik heb dat onlangs gehad bij een persoon die ik nog nooit eerder gezien had, ik zag die en ik dacht: 'huh, ik ken die precies' maar dat kon niet. Vreemd.... |
_________________ ***....Passion is the scent that led us into an endless excess....***
****I love you, I need you, I miss you, I want you.. damnzZ why can't I tell YOU this?...****
http://s1.bitefight.nl/c.php?uid=25559 |
|
  |
 |
LuCos
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 21, 2005 20:33 |
 |
Ja.. Ik heb ook soms gehad dat je 3 keer dezelfde Dejá Vu's kreeg, o_0..
Maar wat ik zelf denk is als je het heel veel hebt is dat je dan oververmoeid bent, of moeier bent dan anders. Want ik had eens een met een paar vrienden een soort van game-film week gehouden, daarbij kreeg ik ook veel Dejá Vu's! |
|
|
  |
 |
MINmeisje
6e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 21, 2005 20:45 |
 |
Ik heb geen Deja vu's, het lijkt me eigelijk ook best wel irritant denk ik want als er iets naars gaat gebeuren en je dat al weet s het est ***. Maar ook wel weer handig enzo. |
_________________ Make a wish and close you're eyes
Ik wens iedereen een gezonder en gelukkiger jaar dan 2006 =) |
|
  |
 |
LuCos
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 21, 2005 20:48 |
 |
MINmeisje schreef: | Ik heb geen Deja vu's, het lijkt me eigelijk ook best wel irritant denk ik want als er iets naars gaat gebeuren en je dat al weet s het est ***. Maar ook wel weer handig enzo. |
Nja.. Dat lijkt zo, ik vind het zelf wel geinig.. Ik heb meestal zo dat ik iets eerder heb meegemaakt dat bijv. een man tegen mij aan het praten is maar ik kan het nét niet ervoor zeggen wat hij gaat zeggen, snap je?
Ik zit nu net te denken, en niet iedereen heeft het dus, dus misschien is het wel erfelijk?  |
|
|
  |
 |
|