Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Hoe maakt Olivander zijn stokken? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
evildennis
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 56 Sikkels

evildennis is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2007 20:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vraagje. Hoe maakt Olivander zijn stokken? En hoe weet hij überhaupt of ze verkocht worden?
Denk hij 's morgens: Laat ik maar eens een verdroogde Doxydrol mengen met een verschroeide feniksveer en kijken of hij werkt en of iemand hem koopt?

Nee, geintje. Maarre... hoe zou hij weten of die stok word verkocht? Heeft dat met de kruising tussen de stok van de vader en moeder te maken? Nee, dat kan niet want iemand met dreuzel ouders heeft ook een toverstok.

Wat denken jullie?

Profiel bekijkenStuur privébericht
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2007 20:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

hahahaha, leuke uitleg Razz
Ik denk dat hij gewoon wat doet. Ik denk wel dat hij weet wat de verschillende kernen voor eigenschappen hebben en ik denk ook wel dat het gewoon een gok is welke stok er verkocht word. dat is met elk winkelwerk zo. Je kan wat inkopen maar je moet nog maar afwachten of de mensen het wel willen.
Er is altijd wel 1 die het wil/de stok kiest.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2007 20:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:

Er is altijd wel 1 die het wil/de stok kiest.

Omg Helen, ik weet dat het een typfoutje is maar, de sok kiest. xD *ligt plat*

Oké ik ben het verder wel met Helen eens eigenlijk. Hij zal best wel weten wat de verschillende stoffen die hij in een toverstok verwerkt voor eigenschappen hebben. Een stok past waarschijnlijk bij iemand als die eigenschappen van de kern bij de persoon in kwestie passen.

Daarom is het denk ik ook een kwestie van heel veel stokken proberen, hij weet verder niet meteen welke stok bij wie past. Daarom kiest de stok denk ik ook de tovenaar, de eigenschappen van de stok sluiten aan op die van de tovenaar ofzo.

Edit: @ Helen, je hebt het verbeterd Surprised , valsspeler. Puh. xD

All good things come to an end... Goodbye HPF.
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2007 13:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, olivander heeft hier waarschijnlijk voor geleerd/ Of ij was een natuurtalent. Je haalt gewoon wat hout uit een boom en je voegt daar iets aan toe ( en olivander zal wel weten wat) en met dat verkopen, dat is inderdaad een gok.

Mijn mega spoiler fanfic!
Lieselot Potter
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 33 Sikkels

Lieselot Potter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2007 15:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Misschien volgde Olivander zijn vader op, en die vader volgde zijn vader op enzovoort. Dan leert hij het maken van toverstokken van zijn vader. Volgens mij liggen sommige toverstokken echt jaren in die winkel voor ze verkocht zijn.

Tonks
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 83 Sikkels

Tonks is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2007 16:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat denk ik ook ja dat ze er heel lang liggen, ik ga ervan uit dat de stok van Voldemort en Harry op hetzelfde moment gemaakt zijn en dat betekend dus dat harry's staf er al heel wat jaren heeft gelegen.

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2007 16:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tonks schreef:
Dat denk ik ook ja dat ze er heel lang liggen, ik ga ervan uit dat de stok van Voldemort en Harry op hetzelfde moment gemaakt zijn en dat betekend dus dat harry's staf er al heel wat jaren heeft gelegen.

inderdaad, maar zoals olivander al zei. Voor elke stok is er iemand voorbestemd.

Riesjuh
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 203 Sikkels

Riesjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2007 23:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoe Olivander zijn toverstokken maakt:

1. Pluk een vogel kaal / schraap met een mesje wat drakenschubben van een draak af en maak dat je wegkomt.

2. Hak een boom om.

3. Hak de boom in blokken en vervolgens in kleine staafjes.

4. Leg 1 zo'n stokje in een toverketel.

5. Verpulver de veer of schub etc en doe het ook in de toverketel.

6. Voeg wat vloeistof toe

7. Vertel een 'mengspreuk'

8. Haal de zojuist gemaakte staf uit de ketel.

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2007 23:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Riesjuh schreef:
Hoe Olivander zijn toverstokken maakt:

1. Pluk een vogel kaal / schraap met een mesje wat drakenschubben van een draak af en maak dat je wegkomt.

2. Hak een boom om.

3. Hak de boom in blokken en vervolgens in kleine staafjes.

4. Leg 1 zo'n stokje in een toverketel.

5. Verpulver de veer of schub etc en doe het ook in de toverketel.

6. Voeg wat vloeistof toe

7. Vertel een 'mengspreuk'

8. Haal de zojuist gemaakte staf uit de ketel.

perfecte beschrijving toch? Zo gaat het dus denk ik ook. Mooi stappenplan om je eigen staffen te maken Razz

Avana's Draco
Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 5 Sikkels

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 6:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

En dan maar hopen dat hij werkt Very Happy Een mengspreuk? bestaat dat? Wink

Je mag me er wel eentje bezorgen als hij echt werkt!

I find it all so amusing.

Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 11:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Even een quote uit Harry Potter en de vuurbeker,
Dit staat op pagina 235 in de Nederlandse versie.

Citaat:
'Aha, dat is er een van mij,' zei meneer Olivander veel enthousiaster toen Carlo hem zijn stok overhandigde. 'Ja, die kan ik me nog goed herinneren. Bevat één haar uit de staart van een uitzonderlijk fraaie eenhoornhengst... minstens een meter zeventig tot aan de schouder; hij spietste me bijna aan zijn hoorn nadat ik die haar had uitgetrokken. Tweeëndertig centimeter... essenhout... lekker buigzaam. Hij ziet er nog prima uit... verzorgt u hem goed?'

Dus dit maakt duidelijk dat Olivander wel degelijk zelf het dier moest overmeesteren om zo'n haar te krijgen. In het geval van glamourgana's en feniksen kocht hij die haren volgens mij van mensen die ofwel een glamourgana waren of een feniks hadden.

Nu schiet me even te binnen dat Slakhoorn/Slughorn bij Hagrid een bundeltje eenhoornharen zag liggen en zei dat die bijzonder duur waren. Dus feitelijk zou Hagrid ook haren kunnen verkopen aan Olivander, maar misschien zijn die te deur voor Olivander en vecht hij liever zelf met een eenhoorn of weet hij niet van Hagrids collectie.

En volgens mij hakt hij niet zelf die boom om, dat zou nogal een werk zijn. Volgens mij gaat hij gewoon telkens naar één of andere Dreuzel-hout-fabriek waar hij stukken hout mee doet naar huis en dan toverstoken ervan maakt.

En een mengspreuk? Ah, ja, dat lijkt me wel handig. En waarom zou dat niet bestaan? In de HBP werd duidelijk dat Sneep vroeger heel wat spreuken zelf uitgevonden heeft. Dus als die spreuk niet bestaat/bestond kan/kon Olivander hem altijd uitvinden, hé...

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 175 Sikkels

muisS is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 21:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:

Citaat:
'Aha, dat is er een van mij,' zei meneer Olivander veel enthousiaster toen Carlo hem zijn stok overhandigde. 'Ja, die kan ik me nog goed herinneren. Bevat één haar uit de staart van een uitzonderlijk fraaie eenhoornhengst... minstens een meter zeventig tot aan de schouder; hij spietste me bijna aan zijn hoorn nadat ik die haar had uitgetrokken. Tweeëndertig centimeter... essenhout... lekker buigzaam. Hij ziet er nog prima uit... verzorgt u hem goed?'

Dus dit maakt duidelijk dat Olivander wel degelijk zelf het dier moest overmeesteren om zo'n haar te krijgen. In het geval van glamourgana's en feniksen kocht hij die haren volgens mij van mensen die ofwel een glamourgana waren of een feniks hadden.

Nu schiet me even te binnen dat Slakhoorn/Slughorn bij Hagrid een bundeltje eenhoornharen zag liggen en zei dat die bijzonder duur waren. Dus feitelijk zou Hagrid ook haren kunnen verkopen aan Olivander, maar misschien zijn die te deur voor Olivander en vecht hij liever zelf met een eenhoorn of weet hij niet van Hagrids collectie.

En volgens mij hakt hij niet zelf die boom om, dat zou nogal een werk zijn. Volgens mij gaat hij gewoon telkens naar één of andere Dreuzel-hout-fabriek waar hij stukken hout mee doet naar huis en dan toverstoken ervan maakt.

En een mengspreuk? Ah, ja, dat lijkt me wel handig. En waarom zou dat niet bestaan? In de HBP werd duidelijk dat Sneep vroeger heel wat spreuken zelf uitgevonden heeft. Dus als die spreuk niet bestaat/bestond kan/kon Olivander hem altijd uitvinden, hé...

Ja klopt hieruit bewijst dat Olivander ze echt zelf maakt. Ik ben wel bienieuwd ho het precies in zijn werk gaat Rolling Eyes . Heb het nog proberen op te zoeken in opzoekboeken van HP, maar daar stond er niets over in.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

D.perkamentus is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 19, 2007 8:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:

Citaat:

olivander maakt alleen Stokken met drakenschub, Feniksveer en Eenhoorn haar maar niet met haren van glamourgana's in het boek de Vuurbeker zegt Olivander: "zelf gebruik ik nooit glamourgana haar" blz. 235.

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 19, 2007 9:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

D.perkamentus schreef:
olivander maakt alleen Stokken met drakenschub, Feniksveer en Eenhoorn haar maar niet met haren van glamourgana's in het boek de Vuurbeker zegt Olivander: "zelf gebruik ik nooit glamourgana haar" blz. 235.

De laatste jaren gebruikte hij idd geen glamourgana-haren, maar blijkbaar heeft hij het vroeger nog gedaan.
"In mijn ervaring levert dat nogal temperamentvolle toverstokken op..."
Deze zin staat op die pagian. Uit ervaring, dat betekend dat hij zelf minstens één keer een glamourgana-stok gemaakt heeft. En toen heeft hij ook glamourgana-haar moeten gebruiken, hé...

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 15 Sikkels

lauie is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2007 11:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

ja ik denk ook dat hij meer gokt ooit zal elke stok wel verkocht worden

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp