Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Dilemma: The Deathly Hallows Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Welke Hallow/Reliek geniet jouw voorkeur?

The Elder Wand
15%
 15%  [ 22 ]
The Resurrection Stone
4%
 4%  [ 7 ]
The Invisibility Cloak
79%
 79%  [ 115 ]
Totaal aantal stemmen : 144

Auteur Bericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 17:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

In Harry Potter and the Deathly Hallows vermoed Voldemort dat hij Harry Potter kan vermoorden als hij gebruik maakt van The Deathly Hallows/De Relieken van de Dood. De relieken zijn mytische voorwerpen, die volgens heel wat mensen niet bestaan. Anderen, zoals bijvoorbeeld Perkamentus, hebben hun hele leven al gewijd aan de zoektocht naar de relieken. Want als je alle relieken bezit wordt je meester van de dood en de machtigste persoon van de wereld.

De relieken bestaan uit volgende voorwerpen:
The Eldar Wand - De Zegevlier
Als je deze stok bezit kun je geen enkel duel verliezen.
The Resurrection Stone - De Steen van Wederkeer
Hiermee kun je overleden mensen oproepen, die je dierbaar waren. De mensen die met deze steen tot leven worden geroepen leven niet echt. Ze zijn er wel (tijdelijk) maar ze kunnen geen handelingen verrichten. Je kunt met ze praten, maar als je lange tijd met ze praat, wordt je psychologisch niet helemaal oke.
The Invisibility Cloak - De onzichtbaarheidsmantel
Hiemee ben je onzichtbaar voor mensen en tovenaars. De onzichtbaarheid geldt wel niet voor sommige dieren en voor opmerkelijke mensen, zoals Dwaaloog Dolleman. Deze mantel ketst de meeste spreuken af.

Dilemma
Stel de tovenaarswereld bestaat^^
En stel dat je de verplichting hebt om één van de Relieken te kiezen. Je moet een reliek kiezen om te houden tot het einde van je leven. Dan is mijn vraag nogal logisch... Welke reliek geniet jouw voorkeur? En gelieve je antwoord wat te verduidelijken met argumenten.

Rowlings antwoord:
Rowling zelf kiest voor de The Resurrection Stone. In meerder interviews heeft ze al gezegd wat voor een verlies de dood van haar moeder was.

Mijn antwoord:
Als tovenaar zou ik niet iemand zijn die veel en graag zou dueleren, dus de eldar wand valt af. En de Resurrection Stone klinkt heel erg verlijdelijk, maar ik denk niet dat ik die zou kiezen. En dit klinkt misschien wel even cru, maar dat is het niet. Want voor het ogenblik heb ik nog niemand verloren en ik denk dat het de bedoeling is dat je met verliezen leert omgaan. Zoals Perkamentus zei, ben je slim, als je beseft dat je ooit toch moet sterven. En volgens mij, ben je ook slim, als je beseft dat de mensen rondom je ook ooit zullen sterven. En wat heeft het voor nut dat je met doden praat? Ze kunnen je toch niet helpen. En jij kunt hen niet helpen. Als je aan hen wilt denken, is het misschien beter gewoon even herinneringen op te halen. Maar dat is enkel mijn mening. Dan denk ik dat ik voor de onzichtbaarheidsmantel zou gaan, die ik nuttig zou kunnen gebruiken...

Laatst aangepast door Lupos-freak op Za Dec 15, 2007 13:40; in totaal 3 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 17:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Daar zeg je zoiets. De Resurrection Stone zou ik sowiezo nooit kiezen. Ook al zou ik nog zo veel belangrijke personen hebben verloren. Gewoon omdat die mensen toch niet 'echt' terug komen. Het zou geen enkele zin hebben, vind ik dan.

Dan zou ik denk toch eerder voor de mantel gaan. Ik ben ook geen duelleer-persoon, dus ik zou die speciale toverstok niet nodig hebben. En een onzichtbaarheidsmantel die zo goed werkt, die is altijd handig. ^^

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Wizardjuh
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 108 Sikkels

Wizardjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 17:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou ook voor de Cloak kiezen. Met de Stone, zoals gezegd, breng je mensen niet echt terug. Daar komt bij dat ik nu (gelukkig) nog geen dierbaren heb verloren. En als je een tovenaar bent, heb je (meestal) een Wand, en ik hoef niet de sterkste Wand te hebben. Vooral omdat ik dan (waarschijnlijk) iemand moet vermoorden, en vanwege de kracht van die Wand, vergroot je je eigen veiligheidsrisico. Sowieso kan het vaak wel handig zijn om onzichtbaar te zijn.

karinpotter
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

karinpotter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 18:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou, net als de andere^^, ook voor The Invisibility Cloak kiezen. De mensen kunnen je niet zien, het beschermd je tegen spreuken en je kan mensen afluisteren of vervelen xD
Ik heb nog nooit een dierbaar iemand verloren dus aan The Resurrection Stone heb ik niets. Ik heb ook geen behoefte om een beroemd iemand die dood is opteroepen. Die willen dan denk ik toch niet met je praten xD Hem bewaren voor als het gebeurt vind ik onzin want dan heb je er niets aan.
The Eldar Wand zou aan de enige kant geweldig zijn want je wint elk duel maar ik hoef niet de beste te zijn dus dan heb je niets aan de toverstok^^

krisie
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 53 Sikkels

krisie is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 18:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

De cloak ook voor mij Laughing
De steen vind ik zowat waardeloos, het klinkt misschien cru maar dood=dood, en ze kunnen alleen maar met je praten, dus zoveel heb je er niet aan...
Elk duel winnen lijkt me ook wel fijn, maar als je bij elk duel al weet dat je wint, lijkt mij ook niet zo intressant Very Happy

Sabrè
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 819 Sikkels

Sabrè is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 18:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou zelf ook voor de cloak gaan, omdat je dan onzichtbaar kan zijn waardoor je onwijs veel lol kunt gaan trappen.
Ik zou de stone nooit willen hebben, ook al heb ik dan al wel een dierbare verloren, het brengt ze toch niet bij je terug. Laat hen lekker rusten.
En als je de Wand hebt die onoverwinnelijk is zullen er altijd mensen achter je aan zitten om hem van je proberen te stelen enzo. Dan heb je ook geen fijn leven, dus geef mij maar lekker de cloak ^^

Alek
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Alek is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 18:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou voor The Elder Wand/Vlierstok kiezen. De Resurrection Stone heeft voor mij toch niet veel nut, ik heb nog niemand dierbaar verloren en de Invisible Cloak zou ik ook niet kiezen, het is wel leuk om onzichtbaar te zijn maar je bent er niet veel mee. En denk je eens in wat je met een superkrachtige toverstok allemaal kan doen. Die Hallow krijgt duidelijk mijn voorkeur.

Rayatje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Rayatje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 19:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

De Invisibility Cloak heb ik gekozen. Al zat ik echter wel te twijfel tussen dat of de Elder Wand. The Elder Wand lijkt me ook wel super, dat je geen enkel duel kan verliezen. Maar dan zit de lol van het dueleren er ook niet meer in, wat wel spijtig is. De Steen lijkt me niet intressant. Als iemand dood is, zal er wel een reden voor zijn waarom. Laat hen rusten. En ik zou er gek van worden. Met overleden dierbaren praten terwijl je eigenlijk weet dat je niet écht praat, you know. Dus mijn stem gaat naar de Invisibility Claok. Kun je veel meer kattenkwaad uithalen. [6]

teule
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 323 Sikkels

teule is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 20:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb voor de cloak gekozen. Ik denk dat ik wel graag zou duelleren, maar de Elder Wand zou te veel jaloezie oproepen bij anderen. Ik denk ook dat ik net als Dumbledore bezeten van de macht zou raken.
De Stone heeft voor mij geen waarde, ik heb nog nooit een dierbare verloren.
De cloak blijft over. Deze is altijd handig en het lijkt me geweldig om onzichtbaar te kunnen worden!

Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 20:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

fairy_princess schreef:
Daar zeg je zoiets. De Resurrection Stone zou ik sowiezo nooit kiezen. Ook al zou ik nog zo veel belangrijke personen hebben verloren. Gewoon omdat die mensen toch niet 'echt' terug komen. Het zou geen enkele zin hebben, vind ik dan.

Dan zou ik denk toch eerder voor de mantel gaan. Ik ben ook geen duelleer-persoon, dus ik zou die speciale toverstok niet nodig hebben. En een onzichtbaarheidsmantel die zo goed werkt, die is altijd handig. ^^

Inderdaad, dit is precies dezelfde redenering die ik maakte. Ook al heb je zo'n steen, je ziet je 'geliefden' wel weer, maar het is niet echt, dusja...
En die stok, goh, handig enzo, maar als je dan wint lijkt het alsof je het zelf niet gedaan hebt. Dus geef mij maar die Cloak.

xxx

Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 5 Sikkels

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 21:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

The Elder Wand. Ik vind zoiezo al dat je met toverkunst enorm veel kan bereiken en als het dan nog een toverstok is die alle andere stokken overheerst is dat mooi meegenomen Smile

I find it all so amusing.

Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
Neville
Oude Forumnaam: Volbloed Prins Grote Zaal Hoofdmonitor
Grote Zaal Hoofdmonitor

Neville is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 21:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ook voor mij de Elder Wand. Er vallen nu eenmaal mensen van de Aarde af, dat moet je accepteren; en onzichtbaar zijn lijkt me ook zo eenzaam.
Maar - als je een Tovenaar zou zijn - zou de Elder Wand wel cool zijn. Je zou er hele krachtige magie mee kunnen doen. Het is niet alleen voor het Duelleren ofzo, maar ook voor allerlei bezweringen en transfiguraties handig.

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

Nymphy is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 21:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

De invisible cloak, het lijkt me handig om soms onzichtbaar te kunnen zijn. Ik zat nog te twijfelen tussen de Elder Wand, maar daar moet je iemand voor doden, dus dan wil iedereen jou meteen doden. Rolling Eyes

doxy_angel
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 98 Sikkels

doxy_angel is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 21:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm, ik dacht niet dat Voldemort van the deathly hallow's af wist, hij wist enkel dat er een toverstok bestond die elk duel zou winnen..
Want hij wist niet dat hij van The Resurrection Stone een horocrux had gemaakt..hij dacht dat het enkel gewoon een ring was, een erfstuk Wink

Maar goed..
Ik zou ook voor de cloak gaan, ik ben zo nieuwsgierig als de pest dus voor luistervinken lijkt het me heerlijk..
Ook zou ik deze willen om soms gewoon eens te verdwijnen van de wereld en mijn eigen gang te gaan =)

#Sabe
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 164 Sikkels

#Sabe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 22:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga voor de Cloak denk ik. Ik zou af en toe best onzichtbaar willen zijn, lijkt me best leuk. Mensen afluisteren, ongemerkt ergens naartoe gaan, lijkt me geweldig. Smile
De Elder Wand staat op de 2e plaats bij mij. Tuurlijk is het fijn om een krachtige toverstok te hebben, maar hij is wel erg gewild. Veel mensen zullen denk ik proberen hem van je af te pakken. Bovendien zou ik denk ik in de magische wereld niet iemand zijn die veel duelleert.
De Stone zou ik het minst graag willen. Ik heb niet echt veel mensen verloren die ik graag terug zou willen hebben en bovendien kun je er niet mensen écht mee terugbrengen. Soms is het gewoon beter om het te laten rusten denk ik.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp