Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 TV/Film: Anime en Manga Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Wat heeft jouw voorkeur?

Anime
46%
 46%  [ 26 ]
Manga
10%
 10%  [ 6 ]
Allebei even leuk
33%
 33%  [ 19 ]
Bleh! Geen van beide
8%
 8%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 56


Auteur Bericht
Changetje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: mid winter

Changetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 20:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Dark_Angel: True. Ik vond School Days zelf ook echt verschrikkelijk xD We zijn trouwens niet de enigen, want op internet zijn er veel mensen die het einde echt helemaal niks vonden en in Japan heeft het ook voor nogal ophef gezorgd :')

Anyway, sinds mijn laatste post heb ik eh - veel anime afgezien, maar dat was in november en nu is het januari dus het valt mee [a] (really, ik ben echt niet zo'n freak hoor, ik hou gewoon van anime kijken :')) Even per anime wat ik er van vond. Van de laatste twee doe ik wel een review, want H&C is echt liefde <3

Myself; Yourself: Mooie Shoujo-anime over een vriendengroep met een verrassend einde (had een School Days-einde verwacht, maar gelukkig was dat toch niet zo xD).

ef – a tale of memories: Arty anime met een nogal emotioneel beladen, maar prachtig verhaal. De beste anime van afgelopen seizoen <3

Peach Girl: Typisch Shoujo-verhaaltje over een liefdestriangel, maar heel goed uitgewerkt met een goed verhaal. Het doet een beetje denken aan Lovely Complex, ook qua art.

Genshiken: Heh, gaat over een stel otaku's (uberanime fans) op een universiteit die... niks uitvoeren. Ik vond het echt hilarisch xD

Welcome to the NHK!: Deze gaat over een jongen van 22 die geen sociaal leven heeft en helemaal alleen leeft. De eerste 13 eps zijn onzettend grappig, maar het tweede deel veranderd in een serieuze dramaserie. Wel een aanrader (maar pas op voor de ecchi, lol).

Image

Titel: Honey & Clover (en Honey & Clover II)
Genre: Shoujo, Comedy, Drama
Samenvatting: Het gaat over een hechte vriendengroep die op een kunstacademie in Tokyo zit. Takemoto Yuuta, de hoofdpersoon, zit in het eerste jaar als het verhaal begint en er een nieuw meisje, Hanamoto Hagumi, op school komt. Takemoto is meteen verliefd en vanaf dat moment volgt de anime hun levens en ook die van hun andere vrienden, Mayama, Morita en Yamada.

Mening: Dit is waarschijnlijk één van de beste Shoujo-animes die er bestaan. Ik vond het zó leuk om naar te kijken, niet alleen omdat de humor geweldig is en omdat de art vereh pretty is, maar ook omdat de personages heel goed worden uitgewerkt.
Ik weet niet wat het is, maar ik vond het in ieder geval geweldig (:





_________________
there’s no way to stop what comes falling
Profiel bekijkenStuur privébericht
Catie
Chaotic Angel
Chaotic Angel


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: The Elysian Fields

Catie is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2008 17:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb dit topic onder het stof laten komen x.x Lang niet geweest! Maar dat komt omdat ik ook een paar maanden gewoon geen zin had om anime te kijken ^^''' Maar nu mag ik wel weer updaten ^^

Afgekeken
1. Chobits
2. Sukisho
3. Chrno Crusade
4. Fullmetal Alchemist
5. Tsubasa Chronicle
6. Ouran High School; Host Club


Tsubasa heb ik een tijdje geleden al afgekeken. En even een snelle review.

SPOILERS!
[selecteer]
AAAAAAAH Zo niet eens met het einde XD Maar zo ongelofelijk mooi (L) Deze serie vond ik echt mooi en gewoon zo schattig. Het is zo zielig dat zelfs aan het einde Sakura niet weet wat Syaoran voor haar betekent voordat ze haar geheugen kwijtraakte.
Maar echt gewoon mooi.

[/selecteer]


OHS heb ik zojuist afgekeken. Ook even een korte review

SPOILERS!
[selecteer]
Haruhi/Tamaki = (L).(L)
Die twee mensen zijn zo schattig samen, zat op het einde echt op het puntje van mijn stoel. Hoopte dat ze elkaar zouden zoenen, maar helaas ^^'' En ook gewoon het einde dat de vader van zowel Kyoya als Tamaki Haruhi willen uithuwelijken aan hun zonen XD Ik stem ervoor dat Haruhi wordt uitgehuwelijkt aan Tamaki! XD

En en gewoon de characters die je steeds meer leert kennen. Allemaal hebben ze een verleden dat niet echt geweldig is en toch zijn ze allemaal zo geweldig. En Honey-senpai is zo schattig (L)

Echt, gewoon een serie waarbij je over de vloer rolt van het lachen en tegelijkertijd medelijden kan hebben met de personages.

Supermooi!

[/selecteer]



Oke, verder ben ik eigenlijk op zoek naar een nieuwe anime, maar ik heb nog geen idee wat :/ Ik zit eraan te denken om Death Note te gaan kijken, blijkt wel goed te zijn. Maar ik twijfel nog. Iemand nog mooie ideeen voor me?





_________________
When will the blood begin to race
The sleeping bud, burst into bloom?
When will the flames, at last, consume us…?


01-2004/31-12-2009, HPF will live on in my heart and soul <333
Profiel bekijkenStuur privébericht
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste


Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2008 18:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jeeee, ik heb eindelijk onigiri gemaakt. HET gerecht wat je in de bentobox van je would-be lover moet stoppen. Resultaat is nog niet zo perfect als in de anime, maar het was mijn eerste poging:
Onigiri(met zalmvulling en zwarte sesamzaadjes

Naast mijn japanse kookkunsten uit te breiden ben ik nu ook druk Death note aan het kijken. Geweldige serie, ik ben nu echt totaal L/Light slash fan(niet canon, behalve in mijn wereld(en die van andere slashfans)). Als ik heb afheb komt er wel een review

Image





_________________
~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Profiel bekijkenStuur privébericht
ino00100
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 46 Sikkels
Woonplaats: belgie

ino00100 is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Feb 12, 2008 20:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

hi ik ben nieuw hier en ik wil zeggen dat ik naruto superleuk vind,maar ik heb een vraagje:weet iemand wanneer de 4de narutofilm op youtube is Question





_________________
love anime and manga+kingdom hearts rocks!!!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: The Royal Palace @ Fire Nation

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 14, 2008 16:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb net de eerste aflevering van Midori no Hibi gezien. Ik vond het best leuk, dus ik denk dat ik vandaag nog wel de tweede aflevering ga kijken.

Image

Dit staat er op wikipedia, en daaarom sprak het me aan:

Seiji Sawamura is een vechtersbaas op school. Zijn cijfers zijn slecht want hij vecht meer dan dat hij aandacht aan school besteed. Een paar klasgenoten zijn groot fan van hem, eentje (Midori Kasugano) van een andere school is verlegen en is al jaren verliefd op hem. Andere scholieren zijn bang voor hem en dat maakt het onmogelijk om een vriendin te vinden. Al twintig keer is hij afgewezen. Tot een ochtend waarin hij wakker wordt en ontdekt dat zijn rechterhand heeft plaatsgemaakt voor een kleinere versie van Midori Kasugano.

Gedurene twee weken worden Seiji en Midori goed met elkaar bevriend. Seiji probeert Midori voor iedereen te verbergen, ze draagt verband om zich en hij doet alsof zijn hand geblesseerd is. Midori verklaart vooral haar liefde aan hem, maar Seiji valt dat niet op.


Ik heb nog maar 1 aflevering gezien, maar ik vond hem wel leuk. Lekker vrolijk en grappig. Super!





_________________
    Right form the start
    been friends forever
    Somehow we're meant to be
    together

    HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Addiie
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 306 Sikkels
Woonplaats: Heaven

Addiie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 22, 2008 16:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sinds kort ben ik ook heel erg fan van anime en manga. Ik ben FMA aan het kijken en ben er echt verslaafd aan. ^^ Ook lees ik Nana in manga, best wel leuk. Maar ik kijk nu ook Chobits op veoh, maar al die eps staan in de verkeerde volgende, als ik het goed heb. =.=' Ik heb dus echt géén idee welke ik nou na welke moet bekeken. Confused

Hier is een filmpje, dus misschien kan iemand me vertellen wat de precieze volgorde is ...?





_________________
    from the moment i saw you
    from the moment i looked into your eyes

Profiel bekijkenStuur privébericht
Catie
Chaotic Angel
Chaotic Angel


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: The Elysian Fields

Catie is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 29, 2008 20:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

En ik heb vandaag weer een nieuwe Anime afgezien =D Dus even wat aan mijn lijstje toevoegen...

Afgekeken
1. Chobits
2. Sukisho
3. Chrno Crusade
4. Fullmetal Alchemist
5. Tsubasa Chronicle
6. Ouran High School; Host Club
7. Girl's High

De serie gaat dus over drie meiden (Eriko, Yuma & Ayano) die van Middle school naar High School gaan in Japan. Ze breken de regels al op de eerste dag door in te breken en de school te verkennen. Daar stuiten ze op Kouda, Himeij en Ogawa, ook drie meiden die van middle naar high school geaan.
In totaal gaat het dus over die zes meiden die uiteindelijk een vriendengroep worden. Er zit heel erg veel humor in en van die typische girl-issues. Vriendjes, mensturatie en alles XD

Ik heb me echt heel erg vermaakt met deze serie. Er zitten heel erg veel foute momenten in waarom je vreselijk kunt lachen. Je zult veel panties zien, want er gata heel wat fout.



Oproep!
Oke XD Ik ben in desperate need van een anime met echte girl-girl en eventueel boy-boy XD En gewoon iets fantasy achtigs of in ieder geval ik heb tips nodig voor een nieuwe anime. Iemand een hint voor me? Dank U! ^^





_________________
When will the blood begin to race
The sleeping bud, burst into bloom?
When will the flames, at last, consume us…?


01-2004/31-12-2009, HPF will live on in my heart and soul <333
Profiel bekijkenStuur privébericht
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste


Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 29, 2008 21:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Catie schreef:
En ik heb vandaag weer een nieuwe Anime afgezien =D Dus even wat aan mijn lijstje toevoegen...

Afgekeken
1. Chobits
2. Sukisho
3. Chrno Crusade
4. Fullmetal Alchemist
5. Tsubasa Chronicle
6. Ouran High School; Host Club
7. Girl's High

De serie gaat dus over drie meiden (Eriko, Yuma & Ayano) die van Middle school naar High School gaan in Japan. Ze breken de regels al op de eerste dag door in te breken en de school te verkennen. Daar stuiten ze op Kouda, Himeij en Ogawa, ook drie meiden die van middle naar high school geaan.
In totaal gaat het dus over die zes meiden die uiteindelijk een vriendengroep worden. Er zit heel erg veel humor in en van die typische girl-issues. Vriendjes, mensturatie en alles XD

Ik heb me echt heel erg vermaakt met deze serie. Er zitten heel erg veel foute momenten in waarom je vreselijk kunt lachen. Je zult veel panties zien, want er gata heel wat fout.



Oproep!
Oke XD Ik ben in desperate need van een anime met echte girl-girl en eventueel boy-boy XD En gewoon iets fantasy achtigs of in ieder geval ik heb tips nodig voor een nieuwe anime. Iemand een hint voor me? Dank U! ^^


Girl-girl is moeilijk te vinden. Nou ja, goede dan. Op een één of andere manier wordt het dan gelijk zo'n ecchi geheel. Zoals miyuki-chan in wonderland, wat niet veel meer bevat als een meisje dat in fantasiewereld achterna gezeten wordt door halfnaakte vrouwen(en dat van het briljante CLAMP team). Je hebt er ook eentje die fantasy achtig getint is, maar ik ben de naam kwijt. Ik haakte af in de eerste episode door de robots. Ah, gevonden: Kannazuki no Miko. Heb hem nooit gevolgd.
Citaat:

The highborn Himemiya Chikane is cool and aloof, the perfect young lady of good breeding. Kurusegawa Himeko is devoted to her, and secretly her friend. Their lives are undisturbed in their school, until an ancient evil suddenly rears its head. To combat it, Chikane and Himeko must take on the roles of shrine maidens of the Moon and Sun.


Strawberry panic! is echt goed. Het verhaal en de tekenstijl zijn goed en etoile-sama is geweldig. Het bevat alleen geen fantasy, totaal niet.

Citaat:
Nagisa Aoi is a first year high school student who has been sent to the Astraea Dormitory after her parents are transferred abroad. The dormitory houses girls from three different girls' schools: St. Spica's Academy, St. Le Rim Girls School and St. Miatre Girls Academy. There she meets the representative of the three girls' schools, Shizuma Hanazano, also know as the Etoile, who is beloved by all students at all schools. The two of them have an interesting first encounter and Hanazano seems to take an instant liking for Aoi.


Image





_________________
~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Hippogriefje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 415 Sikkels
Woonplaats: Going to the ball.

Hippogriefje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 29, 2008 23:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik baal me toch zo erg O__o Waarom kun je niet eens normale afleveringen vinden op YouTube of Veoh? Ik had al een hele tijd geen anime meer gekeken, en wilde weer eens een aflevering van Ouran High School Host Club zien...Nergens te vinden. Ook Fruits Basket niet T__T

Misschien mocht het niet online staan ofzo?
Wat ik wel raar vind aangezien je wel heel Naruto op YouTube kunt vinden.





_________________
    L, do you know..Death Gods only eat apples?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Changetje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: mid winter

Changetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 30, 2008 12:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oh, ik vond Girl's High echt verschrikkelijk xD Ik kan tegen pantyshots, maar dit was een beetje over de top, lol.

Idd, Veoh is niet zo fijn bezig T_T Ze hebben echt zó veel anime verwijderd, zelfs sommige die niet eens gelicensed zijn ): Nu kan ik geen Tsubasa Chronicle kijken.

En het lijkt ook alsof ik alle shoujo-anime gezien heb, ik kan maar geen nieuwe vinden O_o Sooo, dus als iemand nog een leuke shoujo anime weet? (Ik heb de algemene al gezien, aka Ouran, Haruhi, LoveCom, Peach Girl, etc.) ^^

Ik kijk nu overigens Code Geass en dat is vereh hip, hoewel ontzettend verwarrend. En Clannad is net over, maar gelukkig komt er een 2e seizoen, yay!





_________________
there’s no way to stop what comes falling
Profiel bekijkenStuur privébericht
Kirstenxx
4e jaars
4e jaars


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Just here

Kirstenxx is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 30, 2008 13:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben nu al zo'n vijf weken anime-verslaafd, ik vind het gewoon geweldig Very Happy

Ik heb tot nu toe gezien:
Elfen Lied
Gakuen Alice
Princess Princess
Honey and Clover I & II
Gravitation
Chobits
Midori no Hibi
Loveless
Fruits Basket
Gakuen Heaven
Lovely Complex
First Kiss Story OVA

Elfen Lied wil ik nog een keer kijken, aangezien ik die twee jaar geleden heb gezien, en ik toen nog niet zo goed Engels kon, en ik er dus niet zo veel van snapte Razz
First Kiss Story vond ik niet echt leuk, het heeft een slap verhaal.

Ik ben nu bezig met H2O, wat ik tot nu toe een leuke anime vind =D

Weet iemand nog een leuke Shounen-ai anime? Waar het wel een beetje verder komt dan een beetje blozen en waar ze er niet zo lang om heen draaien dat ze elkaar leuk vinden.





_________________
    Everyone has a fairytale they believe in....
Profiel bekijkenStuur privébericht
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste


Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 30, 2008 16:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kirstenxx schreef:
Ik ben nu al zo'n vijf weken anime-verslaafd, ik vind het gewoon geweldig Very Happy

Ik heb tot nu toe gezien:
Elfen Lied
Gakuen Alice
Princess Princess
Honey and Clover I & II
Gravitation
Chobits
Midori no Hibi
Loveless
Fruits Basket
Gakuen Heaven
Lovely Complex
First Kiss Story OVA

Elfen Lied wil ik nog een keer kijken, aangezien ik die twee jaar geleden heb gezien, en ik toen nog niet zo goed Engels kon, en ik er dus niet zo veel van snapte Razz
First Kiss Story vond ik niet echt leuk, het heeft een slap verhaal.

Ik ben nu bezig met H2O, wat ik tot nu toe een leuke anime vind =D

Weet iemand nog een leuke Shounen-ai anime? Waar het wel een beetje verder komt dan een beetje blozen en waar ze er niet zo lang om heen draaien dat ze elkaar leuk vinden.



Sukisho: Dit is een van mijn lievelings. Het heeft een goed verhaal wat meer om zich heeft dan alleen het verliefd worden. Het is nogal psychologisch, met gespleten persoonlijkheden etc, maar het wordt niet te zwaar.
Summary:
After falling out of a 4th story window, Hashiba Sora has lost his memory. He returns to his school to find a new roommate in his dormitory. Sora gradually begins to fall in love with his new male roommate, while trying to put together pieces of his past.

Sekimatsu Darling: Deze is vooral leuk als je een overschot aan shounen-ai hebt gezien(of er in ieder geval bekend mee bent). Twee collega's worden verliefd, maar er is één groot probleem: Ze zijn even groot. En wie wordt dan de uke en wie de seme? Echt zeer komisch.

Yami no matsuei: valt onder de categorie er omheen draaien. Eigenlijk is het officieel geen shounen-ai zelfs. Maar het is zo onwijs suggestief, en Muraki/ Tsuzuki of Hisoka is gewoon niet te ontkennen. Maar relaties zijn er niet. Dat neemt niet weg dat hij zo briljant is dat hij erbij moet.

Zetsuai 1989 / Bronze
klassieker. Over een man die obsessed is door een voetballer die hij ooit zag spelen. drama/romance. Mooi, maar zielig. Wel een tikkie ouderwetse tekenstijl.





_________________
~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Jalf
Oude Forumnaam: Jalf Lupin The Musical Mod
The Musical Mod


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: HPF

Jalf is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 23:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben eigenlijk nogal een newbee als het om anime gaat, maar ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind Smile Ik kijk de series in het Japans, aangezien ik van originaliteit hou.

Maar goed, Ik heb dus 2 Anime's helemaal volledig gezien.


Image
Love Hina:
Keitaro heeft in zijn jeugd een vriendinnetje beloofd dat ze samen naar Tokyo-U zouden gaan. Er bestaat een legende dat als een jongen en een meisje samen naar Tokyo-U gaan, ze trouwen en vooraltijd bij elkaar blijven. Keitaro wilt zich aan zijn belofte houden en doet er alles aan om op die school te komen. Zo komt hij terecht op Hinata Inn, waar hij concierge wordt. Probleem alleen is dat dit een huis is met alleen maar meiden, waarvan de meerste Keitaro maar een viespeuk vinden. Vooral de knappe Naru moet niets van hem hebben.
De anime begint goed en heel grappig. Keitaro krijg iedere keer weer klappen van de meiden en dat vind ik grappig. XD Later wordt de serie iets minder
SPOILERS!
[selecteer]
Maar dat komt vooral omdat Naru en Keitaro bij elkaar komen en het hele concept van de serie (Jongen en meisje haten elkaar omdat ze elkaar stiekem leuk vinden) dus weg.
[/selecteer]

Mijn favoriete personage is Kitsune, omdat ze de hele tijd de boel loopt te manipuleren en de hele tijd loopt te drinken. Ik vind d'r grappig.

Image
Kitsune

Image
Keitaro

Image
Naru

Ik vond Love Hina best leuk, maar niet echt diepgaat, gewoon een simpel romantiek verhaaltje met hier en daar wat opvliegende rokjes.

Maar goed... Ik heb vandaag Full Metal Alchemist afgekeken en dat was echt GEWELDIG! ^^

Image
Full Metal Alchemist:
Nadat de moeder van Edward en Alphonse besluiten ze één van de belangrijkste wetten van alchemie te breken door te proberen haar te refiven. Dit mislukt en Ed verliest zijn linkerbeen en Al zijn hele lichaam. Ed offert ook zijn rechterarm op om zo Al's ziel in een leeg harnas op te sluiten. Samen besluiten ze op zoek te gaan naar de Philsopher's stone om zo hun lichamen terug te krijgen.
Je wordt gelijk in FMA mee gezogen. Er zitten gewoon teveel leuke personages in, dus je leeft altijd wel met iemand mee. Het verhaal is erg goed en het plot is onverwachts.
Mijn favoriete personage is without a doubt Hughes. Hij is gewoon geweldig, begint op random momenten over z'n kind en is gewoon een beetje een vervangende vader voor Ed en Al.
SPOILERS!
[selecteer]
Ik moest echt huilen toen ie dood gingen en z'n dochtertje riep dat hij nog zoveel werk moest doen.
[/selecteer]

Armstrong vind ik ook geweldig! Hij is ook zo heerlijk Random met z'n shirt uittrekken "See the truth in my muscules!" Very Happy
En verder vind ik Lust, Greed en Sloth ook erg cool, er daarbij nog heel veel andere personages. Het enige personage wat ik niet kan uitstaan is Tucker. XD

Image
Hawkeye, Mustang, Winry, Ed en Al

Image
Hughes, hij is zo awesome Very Happy

Image
Gluttony, Envy en Lust

Jaaaaah, FMA is fijn ^^

Nu moet ik weer iets anders vinden, dus als iemand tips heeft hoor ik het graag Wink





_________________
...15/10/02.01/01/09...

...I'll miss ya...
Profiel bekijkenStuur privébericht
Aya
6e jaars
6e jaars


Verdiend: 179 Sikkels
Woonplaats: Waverly Academy, Dumbarton

Aya is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 15, 2008 8:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben al sinds m'n elfde anime otaku (met zijn ups en downs, en ik kijk het niet echt dagelijks, maar toch. ABUNAI ANYONE? xD) Ik moet zo naar school, dus ik post twee 'reviews'.

Anyway, ik heb behoorlijk wat series gezien. Even mijn top 5:
1) Full Moon wo Sagashite en Air
2) Fushigi Yuugi
3) GALS!
4) Naruto
5) Love Hina

Image

FMwS van Arina Tanemura is te grappig en tegelijk te zielig; gaat over een tienermeisje met keelkanker. De shinigami ("goden van de dood") die haar eigenlijk mee moeten nemen naar de dood, laten zich per ongeluk zien en één van de shinigami, de überjummy Takuto, krijgt medelijden met het meisje, Mitsuki. Hij zorgt ervoor dat haar laatste wens, zangeres worden, uitkomt; dat is Mitsuki's wens omdat ze als zangeres beroemd kan worden en zo haar jeugdvriendje terug kan vinden. Echter, Mitsuki is pas veertien en voor de popsteraudities die ze in haar stad houden, moet je zestien zijn... Dus wat doet onze lieve Takuto? Hij verandert haar in Full Moon. De andere shinigami, Meroko, is hier in eerste instantie niet zo blij mee; Takuto die een ander meisje helpt? No way! Maar het mooie aan de serie is dat de personages groeien, en voornamelijk naar elkaar toe. Zo lief en prachtig geanimeerd; zeker de moeite waard om te kijken.

De show telt 52 afleveringen, geloof ik. En oh ja. Aangezien het Mitsuki's grootste ambitie is om zangeres te worden, wordt ze vertolkt door Myco van Changin' My Life; echt een heerlijke stem om naar te luisteren. (Even een voorproefje: *klik* ... en de tekst is ook zó mooi!)

SPOILERS!
[selecteer]
Zelfs nog iets heerlijker dan hoe mooi Takuto blijkt te kunnen zingen...
[/selecteer]


Image

Dan Air - ik kan bijna niet uitleggen waar Air over gaat want dan spoil ik gelijk alles, aangezien het één van de kortste anime is die ik OOIT heb gezien. Maar toen een vriendin van me de themesong liet horen, had ik al meteen zoiets van: ohmijngod, kijken.
Dus *klik*
Even de verhaallijn in één zucht: het gaat over een jongen genaamd Yukito, een jonge reiziger, die op zoek is naar the girl from the sky. Práchtige anime.
De andere hoofdpersoon is Misuzu, een blond meisje die blond is in bijna alle opzichten. Yukito komt haar tegen op zijn reis als hij in een klein stadje verblijft, en besluit daar wat langer te blijven. Naar mijn persoonlijke mening is Misuzu overigens echt heel cool en ik ken niemand die die mening niet deelt; haar moeder is trouwens ook te gek, alleen in het begin lichtelijk apatisch... Je krijgt niet het gevoel dat Misuzu erg gewenst is, of zo.

Verder nog een droog detail: Misuzu HOUDT van dinosaurussen. Ze vindt ze niet gewoon leuk - ze heeft er een obsessie mee.

Naast Yukito, Misuzu en de roodharige moeder van Misuzu heb je nog veel meer leuke persoonlijkheden; niet allemaal even vrolijk, maar wel allemaal even uitgesproken. Ook een aanrader, en maar 13 afleveringen.





_________________

    "Ik krijg hier spontaan hoofdpijn van."
    "Dat is je brein die zijn eigen achterlijkheid probeert te bevatten," snauwde Draco.

    -
    Five Minutes to Midnight
Profiel bekijkenStuur privébericht
Changetje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: mid winter

Changetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Apr 15, 2008 13:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Aya: Je bent otaku? XD Ik denk nieeeet dat je dicht in de buurt komt~

Anyway, Air is ook één van mijn favorieten. Ik heb de serie al 4 keer gezien xD Misuzu is naast Yukito m'n favo personage, dus ik deel je mening (: Ze is geweldig. Gao~
Kort valt overigens wel mee :3 Ik heb zo'n tiental animes gezien die allemaal 12/13 eps hebben ^^

Nu kijk ik niet veel O_o Dat komt ook niet vaak voor. Nog steeds bezig met Code Geass en ik ben een aantal nieuwe anime van dit seizoen begonnen:
Vampire Knight, over een aantal vampiers en mensen die met elkaar optrekken;
Special A, over een meisje en een jongen die allebei nummer 1 willen zijn qua schoolprestaties;
Itazura na Kiss, een meisje die na het random instorten van haar huis bij de jongen die ze leuk vind moet logeren xD

En ik wacht nog steeds tot Aarin Junjou Romantica subt, want sinds een paar jaar is er weer shounen-ai <3





_________________
there’s no way to stop what comes falling
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer