Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Vragen | Films: Harry Potter Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Keaton
3e jaars
3e jaars


Verdiend: 84 Sikkels
Woonplaats: Keatons Cottage at Hogwords

Keaton is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 22, 2008 23:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Serius Sluipvoet schreef:
Ok een Vraag:

In Harry Potter 3 de film, Begint de film met dat harry in bed ligt onder de dekens en leest. om te kunnen lezen gebruikt hij de spreuk: "Lumon Maxima", meerdere keren. Maar hij mag toch helemaal niet toveren, buiten school?


Oeh, ja nu je het zegt...dat MOET haast wel een foutje van de filmmakers zijn, want ik kan me niet herrinneren dat dat in het boek voorkwam...

Damn dat is best een grote fout eigenlijk, haha





_________________
"Populair bij jong èn oud.
En terecht, want wie eenmaal kennis heeft gemaakt met de sympathieke tovenaarsleerling is voorgoed verkocht!"


En zo is het maar net! Wink
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 23, 2008 9:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat is sowieso een fout dit al meerdere keren genoemd is. Ik denk dat ze dat erin hebben gedaan, omdat in het begin van boek 3 ook gezegt wordt dat hij zijn huiswerk maakt in bed. En om het nog even duidelijker te maken hebben ze het zo in de film gedaan, en er inderdaad niet goed over nagedacht.





_________________
[list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Profiel bekijkenStuur privébericht
KJRiddle
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar


Verdiend: 1 Sikkels
Woonplaats: The Jokers lair

KJRiddle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2008 13:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ze is wel slim maar zeker dapper. Maar JK heeft ook uitgelegd dat de Sorteerhoed zijn beslissing neemt zoals diegene op dat moment overkomt en is. Kijk naar Snape, volgens JK had hij beter in Gryffindor gepast, wat geld voor Wormtail, hij was meer SLytherin.





_________________
'Why So Serious?'
Profiel bekijkenStuur privébericht
Milkymalfoy
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 46 Sikkels
Woonplaats: was het maar in zweinstein *zucht*

Milkymalfoy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2008 15:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

dat kan wel zijn maar voor hermelien naar zweinstein kwam wist ze er al megaveel over dat zegt ze in de film terwijl ze naar voren stappen en dus was ze op het moment dat er gesorteerd werd wel slim ik snap trouwens niet echt wat je bedoelt in je reactie (mijn fout srry Confused )

Jalf: Hoofdletters en Leestekens AUB





_________________
Or yet in wise old Ravenclaw
If you've a ready mind
Where those of wit and learning
Will always find their kind

Wit beyond measure,
is man's greatest treasure.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Yazz
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 88 Sikkels
Woonplaats: somewhere only we know

Yazz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2008 19:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

[quote]Oeh, ja nu je het zegt...dat MOET haast wel een foutje van de filmmakers zijn, want ik kan me niet herrinneren dat dat in het boek voorkwam...

Damn dat is best een grote fout eigenlijk, haha[/quote]

er zijn zoveel foute in de films: bv/ in de eerste film spreekt hermelien de naam van de voldemort uit wnnr ze zegt dat Perkamentus de enige is vr wie voldemort bang is
en in deel 2 tovert ze ook buite school als ze harry's bril repareert
dus ge ziet maar da die films vol foute zitte
maar ze zijn wel nog altijd goe net als de boeken




Profiel bekijkenStuur privébericht
Milkymalfoy
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 46 Sikkels
Woonplaats: was het maar in zweinstein *zucht*

Milkymalfoy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2008 21:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de nodige research zien staan en zag dit: de eerste en een deel van de tweede pagina van het derde boek zijn gewijd aan het vertellen dat harry zn huiswerk maakt. Hierbij tovert hij niet maar zoekt iets op in een boek en schrijft ook wat op. Misschien vonden de filmmakers het duidelijker als hij toverde i.p.v. als hij zou schrijven, want dan zou man kunnen denken dat hij een brief schrijft ofzo. Hierbij zullen de filmmakers er waarschijnlijk niet aan gedacht hebben dat Harry niet mag toveren buiten school.

--------------------------------------------------------------------------------------

Voor hermelien die tovert op de wegisweg heb ik ook een theorie: man zegt in de boeken dat men alleen weet dat er getoverd is maar dat het ministerie niet weet wie er getoverd heeft. Daarom zou het best kunnen dat hermelien ongestoord kon toveren op de wegisweg omdat het daar wemelt van de volwassen tovenaars die wel mogen toveren. Daarom werd zij er waarschijnlijk niet voor van school gestuurd.

(en ik weet het niet maar volgens mij staat in boek 2 nergens dat Hermelien Harry's bril repareert IK KAN FOUT ZIJN maar dan ligt het weer aan de filmmakers en anders ligt het waarschijnlijk aan mijn theorie)

--------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb zelf ook nog een vraagje: in de derde film kijken harry en hermelien als ze de tijdverdrijver hebben gebruikt in de richting van harry ron en hermelien die net nadat hermelien malfidus heeft geslagen. In de film gaat het beeld dan ff naar de plaats waar harry en hermelien zouden moeten toekijken maar ze staan er niet. Is dit gewoon een fout in de film of ligt het aan mij maar ik vind het in elk geval wel raar.





_________________
Or yet in wise old Ravenclaw
If you've a ready mind
Where those of wit and learning
Will always find their kind

Wit beyond measure,
is man's greatest treasure.
Profiel bekijkenStuur privébericht
hermelot
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 52 Sikkels
Woonplaats: Zuid

hermelot is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mei 14, 2008 8:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

weet een van jullie toevallig of het waar is wat ik heb gehoor Razz
ik heb namelijk gehoord dat ze van het laatste boek twee films gaan maken omdat het boek teveel informatie bevat om het allemaal in een film te stoppen die niet te lang duurt.
weet een van jullie of dit waar is ?
zo ja wil je dan please ff reageren ?




Profiel bekijkenStuur privébericht
KJRiddle
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar


Verdiend: 1 Sikkels
Woonplaats: The Jokers lair

KJRiddle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 14, 2008 16:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja dit klopt. Tussen de releases zitten ongeveer 4 à 5 maanden, en ze komen (zo uit m'n hoofd) in 2010/2011 uit.
Hij zal worden geregisseerd door David Yates en sowieso keren terug:
Daniël Radcliffe
Rupert Grint
Emma Watson
Helena Bonham Carter

Voor mee info moet je anders maar even op Wikipedia kijken of PB me maar Wink





_________________
'Why So Serious?'
Profiel bekijkenStuur privébericht
miss_shirley
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 26 Sikkels


miss_shirley is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2008 18:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik had ook nog een vraag, in het nest wordt gewoon volop getoverd.
maar in het boek staat dat als er getoverd wordt buiten school en er is een minderjarige bij, dat die dan wordt gepakt omdat die het merk nog draagt, maar toen harry enz nog minderjarig waren, werden ze helemaal niet opgeschept met het merk enz. hoe komt het dat het wel in het nest kan maar niet ergens anders?


p.s weet iemand trouwens wanneer hp 6 uitkomt?




Profiel bekijkenStuur privébericht
Remvon
4e jaars
4e jaars


Verdiend: 137 Sikkels
Woonplaats: The Burrow

Remvon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2008 5:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Omdat in Het Nest een tovenaarsfamilie woont, gaat het ministerie ervan uit dat de tovenaarsouders hun kinderen in het gareel houden en erop toezien dat zij geen magie gebruiken voordat ze meerderjarig zijn.

Er is een apart topic over de HBP film, hier: http://www.harrypotterforum.nl.....mp;start=0
Daarin kun je lezen dat de releasedatum van de film op 21 november 2008 staat gepland.





_________________
Friends are the family we choose for ourselves.
Profiel bekijkenStuur privébericht
TheVampire
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 26 Sikkels
Woonplaats: Waddinxveen

TheVampire is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 19, 2008 12:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Weet iemand waarom Harry Potter in de film bláuwe ogen heeft? Waren geven ze die gozer niet gewoon kleurlenzen ofzo? xD




Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Godric's Hollow

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jul 19, 2008 13:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

TheVampire schreef:
Weet iemand waarom Harry Potter in de film bláuwe ogen heeft? Waren geven ze die gozer niet gewoon kleurlenzen ofzo? xD

Dat komt omdat Daniel zelf blauw ogen heeft. Daniel heeft een keer geprobeert om lenzen in te doen maar hij was er allergisch voor. Of in ieder geval hij kon er niet goed tegen. Daarom hebben ze hem geen lenzen in gedaan. En ik weet dat het in het boek uitdrukkelijk staat dat Harry groene ogen moet hebben. Achteraf gezien maakt het voor het verhaal niet zo heel veel uit of hij nou groene of blauwe ogen heeft.





_________________
[list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Profiel bekijkenStuur privébericht
NicoleD
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 168 Sikkels
Woonplaats: Grimmauld Place 12

NicoleD is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jul 19, 2008 16:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee inderdaad. Het gaat er gewoon om dat Snape Lilly's ogen nog een keer ziet voor hij sterft. Het idee is gewoon dat het Lilly's ogen zijn, of ze nou groen of blauw zijn. Wink





_________________
'We kunnen hem nog redden -' Harry stribbelde uit alle macht tegen, maar Lupos liet niet los.
'Je kunt niets meer doen, Harry... niets... hij is weg.'
Profiel bekijkenStuur privébericht
francaatjuh
5e jaars
5e jaars


Verdiend: 54 Sikkels
Woonplaats: Avalon

francaatjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 20, 2008 14:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vroeg me af..

In de film zie je het in de boeken lees je er niks over..
Maar als de 1e jaars leerlingen net als harry potter aan komen op zweinstein dragen ze allemaal dezelfde kledij met nog geen logo van de desbetreffende afdeling erop..
Als ze dan bij de afdeling zitten hebben ze automatisch de kledij van de desbetreffende afdeling..

Maar zover ik in de boeken las is dat ze zelf op de wegisweg kledij moesten kopen voor school..maar ze weten dan toch nog niet in welke afdeling ze zitten??..
krijgen ze de goede kledij op school? Of veranderd het automatisch??

Dit vroeg ik me eigenlijk wel af..





_________________
..Merry Christmas everyone and a happy New Year!!..
..I will miss you HPF!!..
Profiel bekijkenStuur privébericht
Glauces
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Ravenclaw, my house

Glauces is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 20, 2008 16:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

francaatjuh schreef:
Ik vroeg me af..

In de film zie je het in de boeken lees je er niks over..
Maar als de 1e jaars leerlingen net als harry potter aan komen op zweinstein dragen ze allemaal dezelfde kledij met nog geen logo van de desbetreffende afdeling erop..
Als ze dan bij de afdeling zitten hebben ze automatisch de kledij van de desbetreffende afdeling..

Maar zover ik in de boeken las is dat ze zelf op de wegisweg kledij moesten kopen voor school..maar ze weten dan toch nog niet in welke afdeling ze zitten??..
krijgen ze de goede kledij op school? Of veranderd het automatisch??

Dit vroeg ik me eigenlijk wel af..


Daar heb ik inderdaad ook wel eens over nagedacht, ja. Persoonlijk denk ik dat het automatisch verandert. Van tevoren kun je immers niet weten in welke afdeling je zit (je kunt dan wel gokken, maar zeker weet je het nooit). En volgens mij stond op de lijst met benodigde schoolspullen voor het schooljaar ook gewoon alle kledij, dus het lijkt me dat ze die dan wel gewoon allemaal zelf hebben gekocht, en dat op Zweinstein het logo van je afdeling erop wordt getoverd met een of andere spreuk.





_________________
    I love HPF

Where your treasure is, there will your heart be also.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer