Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Perkamentus is een Sisseltong Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: was Perkementus een Sisseltong?

jazeker.
28%
 28%  [ 70 ]
nee.
71%
 71%  [ 179 ]
Totaal aantal stemmen : 249


Auteur Bericht
Sterretje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 121 Sikkels
Woonplaats: Smurfenland

Sterretje is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 15:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hallo allemaal,

Ik denk dat Perkamentus ook een Sisseltong was en dus ook met slangen kon praten net als Harry en Voldemort.


Waarom?
In het zesde boek gingen hij en Harry vaak in de hersenpan. Ook kwamen ze bij een huisje aan, waar familie van Zalazar Zwadderich woonden.
Zij konden allemaal Sisselspraak en zo praatten ze ook met elkaar. Perkamentus snapte alles wat ze zeiden, net als Harry. Anders had Perkamentus Harry wel om een vertaling gevraagd.
Maar er staat nergens in de boeken dat Perkamentus een Sisseltong is. Misschien wou hij dat liever geheim houden...


dus de vraag : is Perkementus een Sisseltong?

Zo ja: waarom heeft hij dat nooit gezegd
Zo nee: hoe wist hij dan wat de familie van Zalazar Zwadderich tegen elkaar zeiden?


Ik denk niet dat Perkamentus ook van Zwadderich afstamt, hij moet het wel van iets anders hebben.
Trouwens: Zalazar Zwadderich was toch niet de enigste die een Sisseltong was?

Jullie zeggen wel dat iemand zoals Perkamentus, die een groot tovenaar is, heus wel Sisselspraak kan. Net als Engels en Italiaans voor ons misschien. Maar dat betwijfel ik. Sisselspraak is wel een taal appart. ik denk dat je echt de gave moet hebben om het te kunnen spreken en te kunnen verstaan. je moet, volgens mij, echt een Sisseltong zijn. Dus je moet het van je familie hebben.


En Engels en Italiaans enzovoorts, die bevatten woorden die weer veel op het Nederlands lijken, of een andere taal die je/wij/men wel goed kan.
Misschien is dit wel een foutje van JKR, maar het kan net zo goed iets zijn waar ze later, in het zevende boek, op terug komt...


Sterretje





_________________
Perpernoten al in de aanslag

Laatst aangepast door Sterretje op Zo Jul 09, 2006 21:09; in totaal 6 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Perkamoontus
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 45 Sikkels


Perkamoontus is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 15:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wauw Rolling Eyes die is goed, ik wordt hier helemaal gek (ik ben ook nieuw hi,hi) dat werpt wel weer een hele andere blik op Perkamentus. Ik heb ook wel eens gedacht dat er een conectie is tussen Perk en hij dieeeee.......
jeweet wel. Omdat dat in boek 5 ook een soort hint van zat maarja boek 7 zal het verlossende antwoord geven hoop ik.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Sterretje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 121 Sikkels
Woonplaats: Smurfenland

Sterretje is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 15:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Perkamoontus schreef:
Wauw Rolling Eyes die is goed, ik wordt hier helemaal gek (ik ben ook nieuw hi,hi) dat werpt wel weer een hele andere blik op Perkamentus. Ik heb ook wel eens gedacht dat er een conectie is tussen Perk en hij dieeeee.......
jeweet wel. Omdat dat in boek 5 ook een soort hint van zat maarja boek 7 zal het verlossende antwoord geven hoop ik.


tja, ik denk niet dat Perkementus ook van Zwadderich afstamt, hij moet het wel van iets anders hebben.
trouwens: Zalazar Zwadderich was toch niet de enigste die een Sisseltong was?





_________________
Perpernoten al in de aanslag
Profiel bekijkenStuur privébericht
Farid Vaalhaar
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 45 Sikkels


Farid Vaalhaar is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 16:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

hij zeker een Sisseltong want anders zou hij Harry niet mee met''een uitstapje''in de hersenpan.
Ik denk dat hij het niet wou zeggen omdat hij (waarschijnlijk)bij Griffoendor zat.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Toon
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 45 Sikkels


Toon is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 16:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat hij geen sissletong kan spreken want dan moet je echt van Zalazar Zwaderich afstammen of op een af andere manier eigenschappen van Zalazar hebben geerft want dan moet je iets geks metje mond doen

maar als iemand sisseltong spreekt horen normale mensen wel gesis
en mischien heeft perkamentus dat ooit ontcijfert en kan het dus wel verstaan maar niet spreken

(en misschien zit ik er wel helemaal naast)




Profiel bekijkenStuur privébericht
Halfbloed prins
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: Zweinstein

Halfbloed prins is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 16:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat hij het best eens zou kunnen spreken, maar wat betreft de uitspraak van Toon:

Citaat:
Ik denk dat hij geen sissletong kan spreken want dan moet je echt van Zalazar Zwaderich afstammen of op een af andere manier eigenschappen van Zalazar hebben geerft want dan moet je iets geks metje mond doen


Dit was niet noodzakelijk, er waren nog meer mensen die dit konden (alleen was dit aantal zeer beperkt). Dus als hij werkelijk sisselspraak kan spreken is hij óf afstammeling van Zalazar Zwadderich (wat ik betwijfel) óf afstammeling van een van de overigen (dit zou best goed kunnen denk ik)!
Maar wie weet, misschien komen we het te weten in boek 7...




Profiel bekijkenStuur privébericht
MartenVilijn
5e jaars
5e jaars


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: at Villa Vilijn..the darkest place to be..

MartenVilijn is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 16:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

hmm..ik heb geen idee, misschien omdat hij het uit het geheugen van iemand heeft weet hij het, heeft hij het nagezocht ofzo??
geen idee..maaar het lijkt me niet dat Perkamentus sisseltong spreekt, ik vidn hem daar te 'griffoendors'' voor..eigenlijk





_________________
We all meet Challenges in our live..We ought to be strong and faithfull..but sometimes, darkness strightens your eye..
Then Love is your only Desire and Escape..the only thing that stands in Darkness
Afdeling: Zwadderich
Profiel bekijkenStuur privébericht
Sterretje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 121 Sikkels
Woonplaats: Smurfenland

Sterretje is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 16:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

MartenVilijn schreef:
hmm..ik heb geen idee, misschien omdat hij het uit het geheugen van iemand heeft weet hij het, heeft hij het nagezocht ofzo??
geen idee..maaar het lijkt me niet dat Perkamentus sisseltong spreekt, ik vidn hem daar te 'griffoendors'' voor..eigenlijk


tja, hoe zou je dat ooit kunnen nazoeken?
nu was Perkie wel een goede tovenaar, maar ik denk niet dat je zoiets kan opzoeken op het internet of dat je daarvoor een cursus kan volgen.. Laughing





_________________
Perpernoten al in de aanslag
Profiel bekijkenStuur privébericht
MartenVilijn
5e jaars
5e jaars


Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: at Villa Vilijn..the darkest place to be..

MartenVilijn is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 16:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

ooh wel toch Razz
je kan tog alles op internet vinden Angel Razz
hahaah dat bedoel ik ook niet Wink in Morfins geheugen ofzo.. Wink
hahaha een cursus Sisseltong Razz lijkt me wel leuk, een leraar hebben die je niet kan verstaan Angel





_________________
We all meet Challenges in our live..We ought to be strong and faithfull..but sometimes, darkness strightens your eye..
Then Love is your only Desire and Escape..the only thing that stands in Darkness
Afdeling: Zwadderich
Profiel bekijkenStuur privébericht
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar


Verdiend: 242 Sikkels
Woonplaats: Australia.

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 16:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat Dumbledore een Sisseltong is. Er is in boek 4, Goblet of Fire duidelijk gezegd dat Dumbledore echt heel erg veel talen kent, waaronder ook Meermans. En Dumbledore heeft ook niet aan Harry gevraagd wat de mannen zeiden tegen elkaar, dus hij kon het in ieder geval wel begrijpen. Dit wil echter niet zeggen dat hij het ook spréékt. Ik versta ook grotendeels al het Italiaans wat ze tegen mij ophangen, maar spreken doe ik het niet. (heel erg weinig in elk geval)





_________________
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor


Verdiend: 1 Sikkels
Woonplaats: In Snape's room, with Severus.

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 16:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Perkamentus verteld harry dat de sorteerhoed twijfelde om harry bij zwadderich in te delen om een aantal redenen.

Harry had veel met voldemort gemeen. Ze hebben allebei een soort van laksheid aan regels, en harry spreekt slangentaal, een zeldzaam iets dat zwadderich graag bij zijn leerlingen gezien had.

Hermelien verteld ons dat sisseltong zijn, heel zeldzaam is. Perkamentus zie ik niet als iemand die sisseltong kon spreken. Maar misschien heeft hij hulp gehad bij het begreipen, of haald hij het uit de contecst van het verhaal. Ik geloof niet dat perkamentus slangentaal sprak





_________________
Gryffindor my light in the darkness

HPF we will miss you.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Sterretje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 121 Sikkels
Woonplaats: Smurfenland

Sterretje is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 16:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

MartenVilijn schreef:
ooh wel toch Razz
je kan tog alles op internet vinden Angel Razz
hahaah dat bedoel ik ook niet Wink in Morfins geheugen ofzo.. Wink
hahaha een cursus Sisseltong Razz lijkt me wel leuk, een leraar hebben die je niet kan verstaan Angel




Perkementus had de herinnering alleen maar in een flesje gedaan, niet in zijn eigen hoofd gestopt (zover ik weet).





_________________
Perpernoten al in de aanslag
Profiel bekijkenStuur privébericht
superbosko
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 45 Sikkels


superbosko is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 16:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat hij sisseltong spreekt

wrm? ten 1ste van die hersenpan


ik denk persoonlijk dat hij in ravenklauw zat:)

hij is zo slim , in het boek zegt hij het zelf zelf
als hij iets uitvoerd is het niet op instinkt zoals harry ,maar op knowledge:)


dit kan natuurlijk natuurlijk helemaal verkeerd zijn, but who knows




Profiel bekijkenStuur privébericht
*No Merci*
7e jaars
7e jaars


Verdiend: 137 Sikkels


*No Merci* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 17:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet niet goed of Dumbeldore een parseltongue is of niet ...
Hij lijkt mij totaal geen persoon die zoiets zou spreken!
Maar aan de andere kant zou hij anders idd niet kunnen verstaan wat Morfin enzo zeiden...
Citaat:
ik denk persoonlijk dat hij in Ravnklauw zat

Dat denk ik niet... was Perkamentus niet het hoofd van Griffindor toen hij nog leraar was ???

...xxx...





_________________
Color your life: visit my LJ
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor


Verdiend: 1 Sikkels
Woonplaats: In Snape's room, with Severus.

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 17:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Perkamentus zat in griffoendor ja, net als harry en anderling.


Ondanks dat de herinnering in dat flesje zat, heeft perkamentus hem denk ik wel meerdere keren gezien. Hij wist precies waar ahrry op moest letten, en waar ze heen moesten gaan.

Ik denk niet dat je echt sisselspraak moet kennen om die herinnering te begrijpen. Perkamentus wijst harry er alleen op om hem duidelijk te maken dat ieder ding hem van pas kan komen. En dat perkamentus weet dat hij hun kan verstaan.

Perkamentus wijst niet echt alleen op de taal, maar op het idee dat morfin en marvolo iedere keert in een andere taal overleggen. smiespelen achter die ander zijn rug om. Dit is meer ook om een indruk te geven van wat voor familie Voldemort af stamt.

Voldemort is net zo als zijn oom en grootvader. Elk ding wat ze bij hun zien, kunnen ze iets op verzinnen om dat tegen voldemort te gebruiken, of het juist als voorsprong te gebruiken.





_________________
Gryffindor my light in the darkness

HPF we will miss you.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer