Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

De reden van Sirius' dood Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
LuCos
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 121 Sikkels

LuCos is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 26, 2005 21:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hallo, misschien is hier al een topic over, dan heb ik hem over het hoofd gezien, en zet dan hier een slotje op...

Maar op een andere forum zag ik dat er werd gediscuseerd over de dood van Sirius.

JKRowling zei in een Interview:
Why did you kill Sirius? It made me very sad
JK Rowling replies -> I'm really, really sorry. I didn't want to do it, but there was a reason. If you think you can forgive me, keep reading, you'll find out. [I feel really guilty now].

(Vertaling)
Waarom heb je Sirius laten vermoorden? Het maakt met echt droevig
JK Rowling's antwoord -> Het spijt me heel erg echt! Ik wou het ook niet laten doen, maar er is een reden er voor. Als je denkt dat je me kan vergeven, blijf dan doorlezen, dan kom je erachter. ( Ik voel me echt heel erg schuldig)

Wat denken jullie wat de reden kan zijn?

Ik denk zelf dat de reden was dat Harry dan nog meer verlies, en liefde verloor, en daarom zwakker was om tegen Voldemort te kunnen vechten.

Om spannend te maken (--") dat zijn de boeken sowiezo, maar waarom zou Sirius hebben laten vermoorden als er een Reden voor is voor het verhaal zelf? En niet voor de spanning...

Profiel bekijkenStuur privébericht
Rene
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

Rene is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 26, 2005 21:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat Voldemort iedereen probeert te doden die Harry kan helpen en dat ook wil... Als Harry toch al de uitverkorene is en hij krijgt ook nog s hulp, dan is de kans dat hij Voldemort vernietigt natuurlijk groter dan wanneer die het in zijn eentje moet doen...

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 223 Sikkels

Chaja-girl is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2005 17:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat Sirius dood moest zodat harry zichzelf wil buitensluiten, uit schuldgevoel. Aan het einde van het 6de boek staat.
"Terwijl hij in de warme zon zat, besefde Harry dat de mensen die om hem gegeven hadden allemaal geprobeerd hadden hem te beschermen: zijn moeder, zijn vader, zijn peetvader en nu Perkamentus. Ze waren vastbesloten geweest om ervoor te zorgen dat hem niets overkwam, maar nu was dat voorbij..." Blablabla...

Het komt er dus op neer dat hij met niemend meer kan omgaan, volgens hemzelf, omdat hij bang is dat hen dan ook iets zal overkomen. als sirius niet dood was gegaan had Harry nog meer houvast gehad, maar nu zijn peetvader dood is klopt het allemaal: Zijn ouders wilden hem beschermen, en kwamen daardoor zelf om het leven. dat ligt voor de hand, want Voldemort moest ze wel vermoorden als hij Harry ook om zeep wilde helpen. Dan heeft hij een soort van vader en vriend gevonden in Sirius, en als die om het leven komt is Harry helemaal wanhopig.Nu probeert hij nog voorzichtiger om te gaan met zijn vrienden. Ten slotte verliest hij zijn grootste beschermer, Perkamentus, en komt hij tot de conclusie dat, wat hij ook tegen ze zegt, zijn vrienden alleen veilig zijn als ze geen contact hebben met Harry. Hij probeert het uit te leggen maar ze willen hem toch blijven steunen. Stel dat er nog iemand dood gaat, dan zou Harry helemaal gek worden en Voldemort meer dan ooit willen verslaan. maar als er in die strijd meer mensen sneuvelen, is het het misschien niet eens meer waard om zelf nog in leven te blijven...
De drama, de drama...! Crying or Very sad

Charming_Witchy
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Charming_Witchy is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2005 17:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

nou ik ben wel heel benieuwd wat die reden dan is..
in boek zes schrijft ze er niks over..
dus nu maar hopen dat alles duidelijk wordt in het laatste deel.. maar waarom zou rowling iedereen waar harry van houdt laten vermoorden? ik vind dat wel een beetje tegenvallen Embarassed

liefs..

Lisa's crea's
PixieFilth
Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2005 17:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat van "dan wilt hij Voldemort evrslaan" is onzin.
Hij wou Voldemort in elke geval toch al verslaan; hij had immers Harry's ouders vermoord.
En wat zou dat nu voor reden zijn? 'Dan wilt hij Voldemort verslaan'.
Daarvoor zou Rowling Sirius niet laten sterven.

Ik vind trouwens niet dat iemands dood een echte reden moet hebben, liever geen dan zulke stomme redens.

En ik heb ook niet veel gemerkt van een reden, of iets, in HPB.
Sirius wordt amper vijf keer genoemd in het boek, en dan meestal nog niet rechtstreeks over zijn dood.
Het lijkt wel of Harry er een beetje mee inzit, maar het hem verder niks kan schelen. Dat vind ik belachelijk van Rowling :$

she loves breakcore but she has no legs

Wizardjuh
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 108 Sikkels

Wizardjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2005 17:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voldemort heeft nu bijna al zijn vrienden vermoord. Nu heeft Harry het in zich om Hem die hem zoveel pijn en leed heeft bezorgt te doden.

Grtz,
Wizardjuh

Suzie
Dreuzel
Dreuzel

Suzie is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2005 18:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou vilnder, ik had anders behoorlijk de indruk dat Harry er erg mee inzat dat Sirius dood was! En ik ben het met Wizardjuh eens. De enige 'echte' vrienden die nu nog leven zijn De wemels, Hermelien, Marcel en Loena. Tenminste als je die laatste twee echte vrienden kan noemen. (De Orde van de Feniks ff niet meegerekent)

HardtRoze
1e jaars
1e jaars

HardtRoze is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2005 19:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

vlinder schreef:
Hij wou Voldemort in elke geval toch al verslaan; hij had immers Harry's ouders vermoord.

Ik vind trouwens niet dat iemands dood een echte reden moet hebben, liever geen dan zulke stomme redens.

Sirius wordt amper vijf keer genoemd in het boek, en dan meestal nog niet rechtstreeks over zijn dood.
Het lijkt wel of Harry er een beetje mee inzit, maar het hem verder niks kan schelen. Dat vind ik belachelijk van Rowling :$

Surprised Oh Harry vind het vreselijk.. ze zegt het niet echt met
die woorden maar het komt duidelijk uit zijn gedachtes en gedrag
naar voren vind ik.. ik denk ook dat ze Sirius heeft laten vermoorden
omdat zich wil afzonderen van de rest, zodat ze 'veilig' zijn..

Sterretje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 121 Sikkels

Sterretje is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2005 21:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

leuke topic Smile

de reden is misschien een soort van extra reden weer voor Harry om Voldie te vermoorden/vernietigen, maar dat lijkt me een onnodige reden.

het kan ook zo zijn dat Harry iets in de plaats krijgt voor de nu dode Sirius. misschien een soort van bescherming, misschien een soort van kracht. dat zal goed van pas komen als Harry uiteindelijk voor Voldie zal komen te staan...

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Zacharinus is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2005 22:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rene schreef:
Ik denk dat Voldemort iedereen probeert te doden die Harry kan helpen en dat ook wil... Als Harry toch al de uitverkorene is en hij krijgt ook nog s hulp, dan is de kans dat hij Voldemort vernietigt natuurlijk groter dan wanneer die het in zijn eentje moet doen...

Nee,
dat denk ik dus absoluut niet! er zit een verhaal achter dat zullen we denk ik te horen krijgen in boek 7...hopelijk

Psycho_Tech
Dreuzel
Dreuzel

Psycho_Tech is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2005 12:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat Sirius dood moest zodat Harry nog meer kracht krijgt. En dat hij zo Voldemort kan vermoorden.

Sam: Are you injured.
Frodo: No.
Sam: I see, i can carry it for you, but i can carry you.
Frodo: Simply relaxing.
misslinnie7
1e jaars
1e jaars

misslinnie7 is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2005 15:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk ook gewoon dat et was om het spannend te houden..maar wat jij zei dat zou miss ook nog wel kunnen maar de voornaamste reden is denk ik gewoon dat ze iets spannends erin wilde doen.. Very Happy

1e jaars
1e jaars

misslinnie7 is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2005 15:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk ook gewoon dat et was om het spannend te houden..maar wat jij zei dat zou miss ook nog wel kunnen maar de voornaamste reden is denk ik gewoon dat ze iets spannends erin wilde doen.. Very Happy

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

kalk is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2005 18:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat de dood van sirius wel heel erg vaag was... Hij viel gewoon door een gordijn. Harry hoorde eerst zelfs stemmen daarachter. Er wordt ook niks uitgelegd over de boog op het podium.
Ik denk ook dat ze daar nog wel terugkomen in boek 7.

Uit een interview met JK Rowling:

MA: Was it used as an execution chamber or just studying?

JKR: No, it's just studying. The Department of Mysteries is all about studying. They study the mind, the universe, death…

MA: Are we going back to that room, that locked room?

JKR: No comment.

Dus in die kamer bestudeeerden ze de dood, en ik denk dat er nog heel wat meer achter zit, vooral omdat er zo weinig over wordt gezegd.
In boek 5 krijgt Harry ook een spiegel van Sirius. Hij stopt hem weg en weet al in het begin dat hij hem niet gaat gebruiken. Dat is al erg vreemd omdat Harry meestal erg nieuwschierig is naar zulke dingen. Rowling geeft op haar site ook hints dat de spiegel nog erg belangrijk gaat worden.

Al met al vind ik de dood van Sirius nog vreemder dan de dood in boek 6. Ik vind het allemaal ook wel erg snel gaan in het boek.

PixieFilth
Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2005 14:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

HardtRoze schreef:
vlinder schreef:

Surprised Oh Harry vind het vreselijk.. ze zegt het niet echt met
die woorden maar het komt duidelijk uit zijn gedachtes en gedrag
naar voren vind ik.. ik denk ook dat ze Sirius heeft laten vermoorden
omdat zich wil afzonderen van de rest, zodat ze 'veilig' zijn..

Ja, tuurlijk vind hij het vreselijk. In HPB zit hij er een beetje mee, maar dat zijn de eerste hoofdstukken, en daarna schijnt hij het al vergeten te zijn.
Ik weet niet, ik vind gewoon dat Rowling Harry's verdriet van Sirius' dood niet goed genoeg laten blijken heeft. Er ontbreekt iets aan.

De gevoelens van Harry over de dood van Perkamentus heeft ze dan wel weer héél duidelijk laten blijken.
Zo had ze het ook bij Sirius moeten doen.

she loves breakcore but she has no legs

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp