Auteur |
Bericht |
j@co-huiself
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 25, 2006 11:20 |
 |
ik heb zitten denken en denken en denken en toen dacht ik: hoe kun je nou uit azkaban ontsnappen?
eerst dacht ik dat je een via via kan maken (portus) maar dat was niet mogelijk omdat ze hun toverstok niet hadden toen wist ik het:gewoon
doodnormaal verschijnselen want er stond nergens in JKR haar boekendat je niet kunt verschijnselen in azkaban want de enige plek waar je niet kon verschijnselen was zweinstein
wie heeft een andere theorie als dat zo is wil ik het graag horen
grzt. j@co  |
_________________ zwadderaars zijn gemeen
huffelpuf is samen 1,
ravenklauwers zijn slim die weten alles hoor!
maar de beste dat is griffoendor!!!! |
|
  |
 |
Harry.Potter
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 25, 2006 11:37 |
 |
Als je uit Azkaban kon ontsnappen dan zou iedereen het doen Er wordt niet vermeldt dat je niet kan verschijnselen maar daar moet je gewoon van uitgaan anders zou iedereen het doen.Anders had Sirius het ook gedaan en Lucius Malfidus en Bellatrix van Detta enz. Want die hebben allemaal op school gezeten en kunnen denk ik wel zeker verschijnselen. |
_________________ Zuko: [about Azula] I know what you're going to say. She's my sister, and I should be trying to get along with her.
Iroh: No, she's crazy, and she needs to go down. |
|
  |
 |
Hermione
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
298 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 25, 2006 12:02 |
 |
Deze theorie is onzinnig want het is vaak genoeg beschreven dat je in Azkaban de kracht niet hebt om te Verdwijnselen. De Dementors zuigen de goede herinneringen uit je weg en de slechte, de ergste laten ze je herinneren. Daar blijf je dan in weg kwijnen en dan heb je de kracht niet meer. |
_________________ When the rain starts to pour <3 |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 25, 2006 12:08 |
 |
Sirius is ontsnapt door zichzelf te transformeren in een hond en dan weg te "sluipen"
En mensen zoals Bella zijn ontsnapt omdat de dementors er niet meer waren... Ze stonden toen aan de "slechte" kant..
Je kan volgens mij niet verschijnselen in Azkaban... Er was hier een vraag over in het W.O.M.B.A.T. test die Jo op har website had... Maar volgens mij kan het niet... Al helemaal niet als je onder invloed bent door de dementors |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
satans_lil_helpah
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 25, 2006 18:42 |
 |
blable schreef: | je kan mss wel verschijnselen maar je gaat zeker geen toverstok bij hebben in azkaban dus ik denk dat het op die manier een beetje onmogelijk is | voor zover ik weet heb je toch geen toverstok nodig om te verschijnselen/verdwijnselen, want ik denk wel dat het een paar keer gedaan is in de boeken, ik weet niet meteen een goed voorbeeld.
maar het gebeurt heus wel, tenzij ik me vergis natuurlijk
natuurlijk kan je er niet verdwijnselen, anders zouden ze het meteen doen!
er is net zoals op zweinstein zo'n soort beveiliging dat het niet kan |
_________________ hell was full, so i came back
zwaddericcchhhh!...
Savvy?
today you will always remember as the day you almost caught captain Jack Sparrow... |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 25, 2006 19:02 |
 |
Hoe je kunt ontsnappen? pollyjuicepotion.
Zo is jr ook ontsnapt of je transformeert jezelf zoals Sirius |
 |
DumbledoreIsNotDead
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 25, 2006 19:21 |
 |
*Zucht* wat zijn dit altijd zinloze topics. Sirius is ontsnapt door als hond (Faunaat) langs de dementors te sluipen, omdat ze hem zo niet op konden merken. Verschijnselen kan niet en de Dooddoeners ontsnapten, omdat de Dementors weg waren. |
|
  |
 |
KarinWeasley
5e jaars

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 25, 2006 20:00 |
 |
blable schreef: | Ik vind het wel raar dat sirius is getransformeert want ik was onder de indruk dat je daar een toverstok voor nodig had ? |
Nee hoor, ik heb bij faunaten nooit iets gelezen over een toverstok, noch bij McGonigall, noch bij Sirius.
Overigens staat er nergens in de boeken dat de enige plaats waar je niet kan verschijnselen/verdwijnselen Hogwarts is. Sterker nog, de meeste tovenaarshuizen zijn er tegen beveiligd om ongewenst bezoek buiten de deur te houden, zo stond in de HBP.
Volgens mij kan je uit Azkaban niet verdwijnselen. In HBP staat ook dat Droebel helemaal nat is van zijn reis vanuit azkaban 'in het midden van de Noordzee' door de regen. Ik neem niet aan dat je nat wordt als je verdwijnseld/verschijnseld. |
_________________ 'I am not woried, Harry,' said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water.'I am with you.' |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Di Jul 25, 2006 20:17 |
 |
Maar ze zeggen dat je niet kan verschijnselen. Maar hoe kan de heer van het duisternis dan daar zo komen ,En de andere dooddoeners eruit halen? ja misschien door de Dementor's maar hoe praat hij dan met hun? |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
[J].Freak
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 25, 2006 21:15 |
 |
Ik denk dat dementers je gewoon verstaan ( maar kunnen niet normaal terug andwoorden).. Voldermort heeft gewoon een Spion daar zitten
Enn ik denk niet dat je zomaar uit diejj gevangenis kunt ontsnappen! |
_________________ One day je will forget the sorrow, for ever.
HC for Life |
|
  |
 |
disaster
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 25, 2006 21:45 |
 |
ja ... tzou nogal stom zijn als ge in azkaban kon verschijnselen maar niemand da gedaan had/heeft. Ik denk dat het zoals in zweinstein is, ge kunt onmogelijk binnendringen/buitengaan door te verschijnselen.
greetz
disaster |
_________________ Weve got to hold on to what weve got
cause it doesnt make a difference
If we make it or not
Weve got each other and thats a lot
For love - well give it a shot |
|
  |
 |
Golden Snitch
Dreuzel

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 26, 2006 11:33 |
 |
hmm neen, uit Azkaban kunnen verschijnselen zal niet kunnen denk ik, dat zou net iets te makkelijk zijn vrees ik.
Ik denk dat je er het beste uit kan ontsnappen op een "dreuzelse" manier. Gewoon weglopen of een tunnel graven ofzo,... |
_________________ Welkom to Gringotts! |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 26, 2006 11:39 |
 |
KarinWeasley schreef: | blable schreef: | Ik vind het wel raar dat sirius is getransformeert want ik was onder de indruk dat je daar een toverstok voor nodig had ? |
Nee hoor, ik heb bij faunaten nooit iets gelezen over een toverstok, noch bij McGonigall, noch bij Sirius. |
In de film gebruiken ze een toverstok om te transformeren... Maar in het echt heb je volgens mij geen toverstok nodig want neem nou Wormtail's verhaal.. Hij is een rat dus hoe wil je dan als een rat een spreuk (Non verbaal) gebruiken en daarbij een toverstok vast houden...
En ja inderdaad misschien is Fudge wel met een bezem er heen gegaan... Maar dat hoeft niet te zeggen dat je niet kan verschijnselen... Er is wel een haardnetwerk...  |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
ivar
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 26, 2006 12:34 |
 |
over de toverstokken; wormstaart had in de derde film eerst een toverstok nodig om te transformeren, maar harry had em afgepakt. even daarna veranderd hij alsnog in een rat... waarom die moeite dan?
je zou misschien per boot kunnen gaan? who knows  |
_________________ You don't have a soul
You Ă¡re a soul
You have a body
C.S. Lewis |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 26, 2006 14:24 |
 |
ivar schreef: |
je zou misschien per boot kunnen gaan? who knows  |
Waarom zou je per boot gaan als je buiten het gebouw kan verschijnselen... IN ieder geval dat neem ik aan..  |
|
  |
 |
|