Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

BOEKEN en SCHRIJVERS in het algemeen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
MeLoveSnape
Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 1077 Sikkels

MeLoveSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2006 12:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er is nu een nieuw boekentopic, waar je al je favouriete schrijvers en boeken kunt bespreken die non-HP zijn.
Je hoeft dus niet steeds voor ieder boek een nieuw topic te openen!

NB: Het is alleen toegestaan om een nieuw topic te openen over een boek of schrijver als het een populaire, bekende schrijver of serie boeken is. Dit betekend dat onderwerpen die na een maand nog steeds op de eerste bladzijde zijn hier besproken kunnen worden.

Er zijn al populaire topics over bepaalde boeken en schrijvers en wel over:

- de W.I.T.C.H. strip serie
- Fear Street boeken
- een tijdschriften topic
- een topic over de boeken van Dan Brown
- en topic over de Darren Shan boeken
- Artemis Fowl
- etc. etc.

Kijk gerust even rond in de andere boeken topics!

Profiel bekijkenStuur privébericht
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2006 23:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Naast de Harry potter boeken vindt ik de boeken van Dan Brown heel goed. Ook vind The Stand (de beproeving) van Stephen KIng een heel goed boek. Het gaat over een maatschappij die getroffen wordt door een griepvirus waardoor bijna iedereen dood gaat. Daarna zullen de mensen die het hebben overleefd moeten proberen om de maatschappij opnieuw op te bouwen. Een aanrader voor iedereen die er tijd voor heeft (het is een dik boek, je hebt volgens mij wel twee versies de langste is ongeveer 1080 pagina's en de andere een stuk korter). Ik denk dat je wel ouder dan 16 moet zijn om dit boek echt leuk te vinden.

Iemand anders het boek al gelezen?

Rayna
The Psycho Admin
The Psycho Admin

Rayna is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2006 23:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jep, ik heb het boek ook gelezen.

Ik moet wel zeggen dat ik de eerst 600 tot 700 bladzijdes leuker vond dan het laatste deel. Dat hele zweverige gedoe met de 'duivel' enzo, dat trok mij niet zo. Juist het begin met het overleven na de megagriep (Captain Trips, geweldige naam trouwens) maakte het voor mij leuk om te lezen. Ook hoe Stephan King in anderhalve pagina een groot deel van de amerikaanse bevolking 'afslacht' vond ik eigenlijk wel grappig om te lezen.

De man die het virus meenam uit de basis besmette een stel bezoekers van een benzinestation alvorens hij overleed. Al die mensen werden in quarantaine genomen behalve een politieman die stiekem langs kwam om te waarschuwen voor de gezondsheidsdienst die hen mee zou nemen. Die politieman was dus ook besmet en tijdens het uitdelen van een bon aan een snelheidsovertreder gaf hij niet alleen een bekeuring maar ook een nog wat dodelijkere verrassing mee.
De snelheidsovertreder geeft in een wegrestaurant aan een aantal gezinnen en wat vrachtwagenchauffeurs ook een leuke zomergriep mee. Een van die gezinnen logeert in een motel in Eustace, Oklahoma. De kinderen besmetten de kinderen met wie ze in de speeltuin spelen en de kinderen gingen vervolgens terug naar West-Texas, Alabama, Arkansas en Tennessee.
De vrouw besmette in de wasserette ook nog twee vrouwen, de man besmette een passant in de gang. En zo ging het verder..

Captain Trips is de enige kettingbrief die wél zijn werk doet. Onze politieman was een gezelligheidsmens en besmette 40 mensen voordat hij stierf. Stel nu dat deze 40 mensen ieder 5 personen besmetten. Wat het totaal op 200 brengt. Als je die ook weer met 5 vermenigvuldigd krijg je 1000. Dan 5000, 25.000, 125.000 en dan zitten we alweer op de 625.000. En dat is dan maar een kleine schatting.

Briljant toch? Dat stukje heb ik trouwens verkort en een beetje aangepast, anders bleef ik typen. Angel

Ook een groot pluspunt vond ik de 'intro'. Het koste maar liefst 200 pagina's om alle hoofdpersonen te introduceren. Een normaal boek zou dan al bijna aan de climax van het verhaal beginnen. In dit boek moest het allemaal nog gebeuren. Het boek is trouwens perfect om mee te nemen op vakantie. Ipv 5 boeken neem je er deze keer 1 mee en ik verzeker je, je verveelt je geen moment!

Ik ben het wel met mijn voorganger eens, je moet toch zeker 16 of een gevorderde lezer om door De Beproeving heen te komen.

You know you love me,
    xoxo Gossip Girl.
Manouk
Oude Forumnaam: Noukju Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste

Manouk is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2006 17:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helaas heb ik die boeken niet gelezen....

Wel heb ik andere boeken gelezen.
De Vloek van Marianne Curley is een geweldig boek. Echt prachtig. Het gaat over een meisje dat een soort heks is. Bij haar in de klas komt een jongen die ook magische krachten bezit, maar dit zelf niet weet. Er blijkt een vloek over zijn familie te heersen en die moeten ze oplossen. Kort samengevat hé. Echt heel spannend!!

Kinderen van de Maanvalk van Peter Dickinson is ook heel mooi, maar errug dik. Ik houd van dikke boeken, maar ik denk dat velen deze te dik vinden. Het speelt zich af in de Prehistorie ofzo, heel lang geleden. Er waren verschillende stammen met allemaal dierennamen. Eentje is Maanvalk. Maar de stammen sterven uit en een groepje van zes kinderen blijft als enige over uit de Maanvalkstam. Zij moeten verder rondtrekken en proberen andere stammen te vinden, om ervoor te zorgen dat de stammen blijven bestaan. Het klinkt heel raar, maar het is een beetje moeilijk uit te leggen. Het is in elk geval wel mooi.

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Rayatje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2006 18:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik lees meer boeken voor jongere leeftijd, waar nog veel fantasie inzit. Maar dat boek ziet er interesant uit!
Ik heb onlangs een leuk boek gelezen; 'Heksengefluister' door Anne Dale. Het boek gaat over een jongen die een groep heksen ontdekt. Zoals de meeste boeken is het weer een strijd tussen Goed & Kwaad. En nog een goed boek was 'Hoe overleef ik mezelf?'. Echt een inspirerend boek! Er zitten kei veel tips in over piercings, vermageren, ruzie, grafitti, school, anorexia, ... Je kan er veel van leren, maar soms schrik je wel van het hoofdpersonage Rosa.

milkakoetje
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

milkakoetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 17, 2006 22:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik lees echt vanalles, zolang het geen horror is.
De Harry Potter boeken natuurlijk, maar Lord of the Rings (In de ban van de Ring) is ook heel mooi. Het is véél uitgebreider dan de films. Er komt zoveel meer in voor, zoveel meer uitleg over de personages etc. En dan de pagina's ná het verhaal, stambomen, geschiedenis, hoe het verder ging. Het is net of het echt is, heel mooi.
De boeken van Virginia Andrews zijn ook heel mooi, en heel verslavend, ze schrijft bijna alleen maar series, waardoor je bijna gedwongen bent ook de andere delen te lezen. (De Dollanganger-serie, de Casteel-serie, etc.) Vooral de Dollanganger-serie is een aanrader.
En inderdaad zijn de 'Hoe overleef ik...' boeken ook heel leuk om te lezen, die zijn heel grappig geschreven, met survivaltips.
Carry Slee schrijft ook mooi, Pijnstillers, Paniek etc. Maar ze heeft ook een paar boeken voor 'volwassenen' geschreven, en ik ben nu Moederkruid (die als vervolg 'Dochters van Eva' heeft) aan het lezen.
Verder vind ik 'de Doopkaars' ook een prachtig boek. Waarschijnlijk kent niemand het, maar het is een geweldig boek (vind ik). Het gaat over een jongetje, Jos, die blind is geboren, en hoe zijn familie daarmee omgaat. Het is een katholiek boek, maar omdat ik zelf katholiek ben, heb ik daar geen problemen mee. Er gaan verschillende mensen dood, en het is het enige boek dat me steeds weer aan het huilen krijgt. Als iemand het gelezen heeft, stuur me please een pb... Ik zou wel willen corresponderen met iemand die het ook heeft gelezen, maar dat zal wel niet.

Xx Milkakoetje love

And I read about the afterlife
But I never really lived ..
†

FallOutBoy <3

Laatst aangepast door milkakoetje op Vr Jan 20, 2006 14:21; in totaal 2 keer bewerkt
Orlando Lover
2e jaars
2e jaars

Orlando Lover is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 18, 2006 19:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik lees eigenlijk alleen maar fantasy boeken. Harry Potter is mijn favoriet natuurlijk Wink.
De Erfgoed Triologie vind ik erna het beste denk ik. (Denk aan Eragon, Oudtste en ?? het laatste deel).
Voor de rest heb ik thuis ook nog liggen, de boeken van Darren Shan, deel één tot en met zeven. De rest ga ik natuurlijk nog wel kopen! En Wicca, deel één tot en met acht. Daar ga ik de andere delen ook nog van kopen.
De serie van De Macht Van Het Zwaard vind ik ook leuk, ik heb alleen nog maar de Aardmagiër en Watermagiër gelezen, de andere twee delen moet ik nog kopen.
De Stravaganza boeken zijn ook echt goed trouwens. Een echte aanrader!
En natuurlijk de boeken van Tolkien. In De Ban Van De Ring, De Silmarillion, De Hobbit enz.
Tja, voor de rest lees ik gewoon andere fantasy boeken. Schrijvers zoals bijvoorbeeld Feist, Pat O'shea, en veel meer.

mychemicalromance
Dreuzel
Dreuzel

mychemicalromance is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 19, 2006 22:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Anne Rice! Ook wel bekend van The Vampire Chronicles (de vampier kronieken), en de films Interview With The Vampie en Queen of the Damned. ze is echt vreselijk getalenteerd en slim. Deze boekenserie duidelijk over vampiers. Het is echt heel erg mooi, en erg bekend, dus hij is vast en zeker in de bieb te vinden Smile

Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2006 18:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

mychemicalromance schreef:
Anne Rice! Ook wel bekend van The Vampire Chronicles (de vampier kronieken), en de films Interview With The Vampie en Queen of the Damned. ze is echt vreselijk getalenteerd en slim. Deze boekenserie duidelijk over vampiers. Het is echt heel erg mooi, en erg bekend, dus hij is vast en zeker in de bieb te vinden Smile

jaaaa, Anne rice Very Happy Ik heb de hele heksenserie gelezen(heksenuur, heksenkind, heksenmeester), de eerste twee boeken van de vampierkronieken(de derde half, was het zat...) en een roman van haar(de mummy of ramses de gedoemde). De boeken op zich zijn geweldig om te lezen, prachtige personages en een prachtig verhaal, maar de samenhang die ze ook vormen! Anne schept een hele wereld die in elke serie (klein of groot) terug komt. Zo komt er in de mummy, een lostaande roman van de anderen, een onstervelijke man voor. Deze wordt weer genoemd in de vampier kronieken die deze man als een zeer sterke vampier aanzien die geen bloed nodig heeft en gewoon overdag rond kan lopen. Als je beide boeken niet gelezen hebt lees je er gewoon over heen en denk je net als de vampiers dat het gewoon een zeer machtige en oude vampier is. De mayfair familie(van heksenserie) is erg verweven met de vampierkronieken. Latere boeken van de vampier serie(hebt er heel veel, meer dan 7 in ieder geval) komt de mayfait familie ook nadrukkelijk terug, inclusief ontmoetingen tussen personen(vanaf boek 3).

Voor de rest heb ik erg veel fantasy boeken(en historische romans) gelezen, die geven een gevoel van even niet op deze wereld te zijn en lekker weg te kunnen dromen. Naarst harry potter is de bartimaeus triologie(nu 2 delen uit) ook geschikt voor de wat jongere lezen(vanaf 10 ofso..) en deze serie bevat ongelovelijk veel humor. Voor de rest zijn Tad williams(met anderland), jean auel(aardkinderen), stephen king(I love bezeten stad(of salems lot in het engels) naar mijn menign ook erg goede schrijvers. Eigenlijk een beetje teveel om op te noemen...Razz O ja, floortje zwigtman is ook echt helemaal geweldig. Heb 2 boeken van haar gelezen: Wolfsroedel(verteld verhaal van de man naar wie dracula is vernoemd en regelijk het verhaal van een stel jongens die in een soort club komen. speelt in verleden) en schijnbewegingen, over een homosexuele jongen in de tijd dat het nog verboden was. Komt in prostitutie terecht en praat met mannen als oscar wilde via een vriend. Heel goed geschreven beiden.

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
FelixdeFeniks
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

FelixdeFeniks is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2006 20:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik lees erg veel, vooral fantasy en ook veel Engels. Een serie die ik al lang geweldig vind, is The Edge Chronicles/ De Klif-kronieken. Het speelt zich op een geheel verzonnen wereld af, The Edge/Het Klif. Wat ik er erg mooi aan vind, zijn de enorm gedetailleerde illustraties en de bijzondere samenwerking tussen schrijver (Paul Stewart) en tekenaar (Chris Riddell), die samen The Edge hebben verzonnen en de verhalen hebben uitgewerkt. Ik moet wel zeggen dat ze in het Nederlands op sommige plekken redelijk kinderachtig zijn, maar in het Engels is dat -op de een of andere manier- helemaal weg!
Kent iemand hier Robin Hobb? Ik heb nu de serie "De Boeken van de Zieners" van haar gelezen (in 't Engels: "The Farseer Trilogy"), en ik vind het echt geweldig. De sfeer die ze weet te creëeren, vooral op het hof van Buckkeep, voelt heel natuurlijk aan, hoewel het een fantasyboek is. Ook vond ik het heel boeiend en bijzonder om Fitz te zien opgroeien (hoe vaak is hij wel niet dood gewaand of uit de dood opgestaan? Razz ) en ik vind het ook fijn dat hij niet zo'n saaie held is, maar een gewoon mens dat ook weleens dingen fout doet. En er zitten gewoon hele leuke personages in het boek!

But you still pull me home.
Vivica
Oude Forumnaam: vivica Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Vivica is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2006 21:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook Robin Hobb gelezen, zeker wel leuke boeken. Het is alleen wel zo dat de hoofdpersonen er niet beter op worden, aan het einde van de trilogie liggen ze altijd een beetje in puin en zijn ze niet alleen verandert door de gebeurtenissen maar erdoor kapotgegaan.

De reiziger-cyclus van Diana Gabaldonvind ik ook erg leuk, ik heb nu ook deel 6 (is 'maar 1000 pagina's dik, maar goed) en dat was niet zo goed voor m'n proefwerkweek. Maar het is wel een leuk boek.
De geschiedkundige gebeurtenissen vind ik erg goed verwerkt in een gewoon verhaal. Ik heb ze al zo vaak gelezen dat ik ondertussen het zo'n beetje uit m'n hoofd ken, maar ze blijven leuk.

Daarnaast heb ik Duin van Frank Herbert ook kapot gelezen, maar alleen het eerste boek, en een beetje messisas en kinderen van, maar die daarna eigenlijk niet; op een of andere reden ben ik nooi verder gegaan in het 4e boek.

Eigenlijk vind ik heel veel boeken wel leuk, heb thuis ook een aantal uitgebreide, voornamelijk engelse, boekenkasten met veel fantasy, SF en nog wat thrillers en historische romannen (ook Jean Auel tralala Smile ). Hiervan heb ik de meeste ondertussen wel gelezen al vind ik het vervelend dat amerikaanse boeken vaak geen achterkant-samenvattingen hebben, alleen maar revieuws die niets zeggen.

May the forces of evil become confused on the way to your house - George Carlin

Ravenclaw
Her-MY-o-nee
3e jaars
3e jaars

Her-MY-o-nee is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 27, 2006 17:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ging eerst veel naar de bieb maar nu niet meer, woon er te ver vanaf en anders moet ik weer helemaal omfietse als ik thuis wil komen Neutral
Maar ik kom wel vaker in boekenwinkels, ook minder als vroeger maar nog steeds wel.
Ik ben nu bezig in de Darren Shan Saga, en ben er meteen helemaal verslaafd aan xD
De naam van de schrijver is Darren Shan Razz [uitleg waarom lees je in het boek zelf] maar hij kan zo ontzettend goed schrijven.
Het gaat over een jongen en daar gebeurt vanalles mee, naja na deel 1 is hij een half-vampire en nu gebeurt er weer vanalles.. ^^

Maar verder let ik eigenlijk niet zo super op de schrijvers. Het gaat me meer om de inhoud...
Mja, zo ben ik Wink
X..

Nakitaku natte nigetaku natte Shiawase wo wasurete shimattara..
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 44 Sikkels

huffelpuf_girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 28, 2006 17:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb onlangs een boek van 1.402 blz gelezen. Dit is namelijk the Lord of the Rings, alledrie de boeken samen met nog wat aanhangsels.
Ik zou graag eens 'the hobbit' lezen, maar ik weet niet of dat die al vertaalt is, en zo ja, zou ik niet weten waar ik zou moeten zoeken in de bib. Crying or Very sad

Ik ben zot van boeken waar wat magie in zit. Daarom ben ook zo'n fan van HP, LotR en Charmed. Kent er soms iemand nog een paar leuke en magische boekjes? Cool

- het Rad des Tijds -
MeLoveSnape
Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 1077 Sikkels

MeLoveSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 28, 2006 19:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

huffelpuf_girl schreef:
Ik heb onlangs een boek van 1.402 blz gelezen. Dit is namelijk the Lord of the Rings, alledrie de boeken samen met nog wat aanhangsels.
Ik zou graag eens 'the hobbit' lezen, maar ik weet niet of dat die al vertaalt is, en zo ja, zou ik niet weten waar ik zou moeten zoeken in de bib. Crying or Very sad

Ik ben zot van boeken waar wat magie in zit. Daarom ben ook zo'n fan van HP, LotR en Charmed. Kent er soms iemand nog een paar leuke en magische boekjes? Cool

De hobbit is er ook in het Nederlands hoor. En je kunt het toch gewoon aan de mensen vragen die in de bieb werken?

Ik heb een tijdje geleden het boek 'Knielen op een bed violen' gelezen dat de literatuurprijs van 2005 heeft gewonnen. Heel mooi en intrigerend boek. En vorige maand heeft de schrijver, Jan Siebelink, zijn handtekening erin gezet!

XilonaX
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 90 Sikkels

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 31, 2006 18:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

huffelpuf_girl schreef:

jahaaa, ik weet wel een ubermooie serie, boordevol magie: De wetten van de Magie!! (de naam alleen al Wink )
als je een boek van 1402 bladzijden hebt gelezen moet je dit wel aankunnen, elk boek is maar rond de 800 bladzijden. in totaal zijn het er nu 9. het heeft zo'n middeleeuws karakter, alles te paard enzo, hele veldslagen.

het mooie aan de boeken is dat ze echt een moraal bevatten, echt heel veel wijze uitspraken. elk boek heeft een zeer wijze uitspraak als moraal, en daaromheen wordt dan een verhaal verteld, en WAT een verhaal, ha-le-lu-ja, om van te huilen, hoe geniaal alles wel niet in elkaar zit.
een voorbeeld van zo'n uitspraak:
De mens is dom, hij gelooft wat hij wilt geloven, of waar hij bang voor is dat het waar is. en je leven is van jou alleen, sta op en leef het!
elke uitspraak is dan een wet van de magie, en daaromheen wordt een verhaal geweven.

je kunt echt uren over de boeken nadenken. dat is eigelijk een nadeel (niet voor mij hoor): mensen die niet van filosofie houden lezen het niet. dat vind ik echt zo jammer.

edit:
de schrijver (terry goodkind) wordt door veel schrijvers, oa de schrijver van 'de nevelen van avalon' (ofzoiets) vergeleken met Tolkien!! nou, wat wil je nog meer? Wink

maar je moet een sterke maag hebben als je aan de boeken wil beginnen...

Ketenvuur

Laatst aangepast door XilonaX op Wo Feb 01, 2006 15:31; in totaal 1 keer bewerkt
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp