Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 BOEKEN en SCHRIJVERS in het algemeen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
N_ikita
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 32 Sikkels


N_ikita is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 0:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik moet nu voor Nederlands literatuur lezen maar de boeken die de lerares als voorbeeld gaf leken me echt verschrikkelijk saai Confused .. Heeft iemand tipss ?? Very Happy




Profiel bekijkenStuur privébericht
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste


Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 0:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

N_ikita schreef:
Ik moet nu voor Nederlands literatuur lezen maar de boeken die de lerares als voorbeeld gaf leken me echt verschrikkelijk saai Confused .. Heeft iemand tipss ?? Very Happy


Of course ofcourse. Al zou het handig zijn geweest als je nog even verteld had van wat voor boeken je houdt.

Stenen voor een ransuil van Maarten ´t Hart is prachtig. Het is een psychologische roman over een homofiele zoon van een predikant. De karakters zijn heel mooi uitgewerkt en dit boek raakte me.

Een schitterend gebrek is ook leuk. Het leest niet moeilijk, gaat over de liefde en het verhaal is goed. In mijn klas was het boek erg populair. Het verteld het verhaal van Casanova uit het perspectief van zijn eerste liefde.

Rico´s vleugels is een boek waar je maar van moet houden. Het behandelt het nogal zware thema pedofilie. Maar het boek is wel een aanrader naar mijn mening.





_________________
~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Profiel bekijkenStuur privébericht
PureMagical
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 61 Sikkels
Woonplaats: The Burrow.<33

PureMagical is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2007 14:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

De boeken die ik nu heel erg leuk vind is het Erfengoed- triologie ( Eragon, De Oudste & ....?) Ik zit nu vol spanning te wachten op het laatste deel.<333
Een boek die ik ook erg leuk vind is Twilight van Stephenie Meyer. Alleen moet ik het tweede deel nog lezen. Maar waarschijnlijk is die net zo leuk.Very Happy





_________________
......? I'm thinking!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lilytje
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 1 Sikkels
Woonplaats: HPF

Lilytje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 15, 2007 11:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

N_ikita schreef:
Ik moet nu voor Nederlands literatuur lezen maar de boeken die de lerares als voorbeeld gaf leken me echt verschrikkelijk saai Confused .. Heeft iemand tipss ?? Very Happy


Ik weet niet welk genre je graag leest, maar ik zal zeggen welke boeken ik leuk vind:

* Artemis Fowl van Eoin Colfer vond ik een heel leuk en grappig boek, het zit vol met droge humor.
Er bestaan nog zo'n vijf vervolgen op (en er moet er nog eentje komen), maar ik denk dat je ook alleen de eerste kan lezen.. Het gaat over een superslimme, arrogante en schatrijke jongen, Artemis Fowl, die ontdekt dat er onder het aardoppervlak nog een vorm van leven bestaat: er leven elfen, kobolden, centauren, kobolden,... die op een technologisch veel hooogstaander niveau (of hoe je dat ook zegt) leven dan mensen. Ze bezitten veel goud, en Artemis Fowl wilt dat van hen stelen,...
Ook De Wenslijst van dezelfde schrijver vond ik heel leuk. Het gaat over een meisje, Meg Finn. Wanneer iemand sterft is iemands ziel ofwel rood (dan ga je naar de hel) ofwel blauw (dan ga je naar de hemel). Meg heeft een probleem: haar ziel is paars! Ze wordt terug naar de aarde gezonden om haar ziel te zuiveren.

* De Stravaganza trilogie van Mary Hoffman heb ik net uitgelezen en die vond ik ook een aanrader. Het eerste boek heet Stad van Maskers.
Het eerste boek gaat over een jongen, Lucien, die ontdekt dat hij een stravagante, een soort tijdreiziger, is. 's Nachts komt hij terecht in een soort Venetië, maar dan anders, van lang geleden. Overdag leeft hij in de 'gewone' wereld. Uiteraard gaat dit over zijn leven 's nachts.

* Ook de Erfgoed-trilogie van Christopher Paolini (er zijn nog maar twee boeken) vind ik leuk. Het gaat over Eragon, een gewone boerenjongen die op een dag een drakenruiter (ofzoiets, het is al lang geleden dat ik het nog eens heb gelezen) wordt. Erg spannend en vol met Fantasy-elementen.
De film Eragon is ervan gemaakt, misschien heb je die al gezien...


Ik kan er nog veel meer aanraden, maar dan ben ik nog uren bezig...
Het zijn allemaal Fantasy-boeken, mijn favoriete genre. Als je liever serieuzere en realistischere boeken leest, dan kan je beter die van Laeta lezen...





_________________
    Don't say we have come now to the end,
    White shores are calling, you and I will meet again...

"Does it hurt?"
"Dying? Not at all."
Profiel bekijkenStuur privébericht
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste


Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 15, 2007 12:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lilytje schreef:
N_ikita schreef:
Ik moet nu voor Nederlands literatuur lezen maar de boeken die de lerares als voorbeeld gaf leken me echt verschrikkelijk saai Confused .. Heeft iemand tipss ?? Very Happy


Ik weet niet welk genre je graag leest, maar ik zal zeggen welke boeken ik leuk vind:

* Artemis Fowl van Eoin Colfer vond ik een heel leuk en grappig boek, het zit vol met droge humor.
Er bestaan nog zo'n vijf vervolgen op (en er moet er nog eentje komen), maar ik denk dat je ook alleen de eerste kan lezen.. Het gaat over een superslimme, arrogante en schatrijke jongen, Artemis Fowl, die ontdekt dat er onder het aardoppervlak nog een vorm van leven bestaat: er leven elfen, kobolden, centauren, kobolden,... die op een technologisch veel hooogstaander niveau (of hoe je dat ook zegt) leven dan mensen. Ze bezitten veel goud, en Artemis Fowl wilt dat van hen stelen,...
Ook De Wenslijst van dezelfde schrijver vond ik heel leuk. Het gaat over een meisje, Meg Finn. Wanneer iemand sterft is iemands ziel ofwel rood (dan ga je naar de hel) ofwel blauw (dan ga je naar de hemel). Meg heeft een probleem: haar ziel is paars! Ze wordt terug naar de aarde gezonden om haar ziel te zuiveren.

* De Stravaganza trilogie van Mary Hoffman heb ik net uitgelezen en die vond ik ook een aanrader. Het eerste boek heet Stad van Maskers.
Het eerste boek gaat over een jongen, Lucien, die ontdekt dat hij een stravagante, een soort tijdreiziger, is. 's Nachts komt hij terecht in een soort Venetië, maar dan anders, van lang geleden. Overdag leeft hij in de 'gewone' wereld. Uiteraard gaat dit over zijn leven 's nachts.

* Ook de Erfgoed-trilogie van Christopher Paolini (er zijn nog maar twee boeken) vind ik leuk. Het gaat over Eragon, een gewone boerenjongen die op een dag een drakenruiter (ofzoiets, het is al lang geleden dat ik het nog eens heb gelezen) wordt. Erg spannend en vol met Fantasy-elementen.
De film Eragon is ervan gemaakt, misschien heb je die al gezien...


Ik kan er nog veel meer aanraden, maar dan ben ik nog uren bezig...
Het zijn allemaal Fantasy-boeken, mijn favoriete genre. Als je liever serieuzere en realistischere boeken leest, dan kan je beter die van Laeta lezen...


Het lijkt me heerlijk om die boeken te lezen(fantasy is ook mijn favo) voor mijn literatuurlijst, maar dat mag niet voor je officiele literatuur lijst. Dat moet door een Nederlander geschreven zijn en, nou ja, literatuur zijn. Maar ik heb geen idee in welke klas Lylitje zit, ik ging er maar van uit dat, omdat de voorgedragen boeken saai waren, het al in de literatuurperiode is. Als dat niet zo is zou ik ook nog gewoon fantasy lezen angel


Ik ben nu bezig, voor engels, met I've never promised you a rosegarden. Prachtig boek over een meisje dat een hele fantasie wereld bedenkt om het leven van allerdag te ontvluchten. Ze komr in een psychiatrische inrichting terecht en de beschrijvingen van de gedachtekronkels van een psychiatrische patient zijn prachtig.





_________________
~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Autumn Symphony
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 50 Sikkels


Autumn Symphony is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2007 17:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm ik voel me nu toch wel een beetje geroepen om een van mijn lievelingsboeken te 'promoten'.. Twisted Evil

J.D. Salinger - The Catcher in the Rye (ook een tip voor op je Engelse literatuurlijst!

Citaat:
Holden Caulfield is een zestienjarige, kritische en depressieve jongen uit New York die erg in de knoop zit met zichzelf. De verteller, Holden, zit op school in een internaat Pencey prep, maar hij wordt weggestuurd omdat zijn schoolresultaten niet goed genoeg zijn. Na een ruzie met zijn kamergenoot besluit Holden om 's nachts al vroegtijdig te vertrekken en weg te sluipen uit school. Hij kan echter nog niet naar huis, omdat zijn ouders nog niet door de school ingelicht zijn dat hij van school gestuurd wordt. Hij zwerft dus enkele dagen noodgedwongen rond in New York. In dit boek vertelt Holden wat er in die enkele dagen gebeurt, waaraan hij hierbij denkt en wat hij hierbij voelt. Het wordt een zoektocht naar zichzelf, een thuis en een manier om gelukkig te worden.

Eén van de belangrijkste passages uit het boek is het deel waar Holden zijn zusje Phoebe vertelt wat hij eigenlijk wil in zijn leven. Hij vertelt over een droom die hij heeft. Hij staat aan de rand van een roggeveld, kijkend naar de kinderen die in het veld spelen. Telkens als er een kind dreigt in de afgrond te vallen, houdt Holden hem tegen en leidt hem terug het veld in. Hij wil gewoon de vanger in het koren zijn. Vandaar de titel "The Catcher in the Rye". Zijn ongelukkigheid leidt uiteindelijk naar een zenuwzinking. In het begin van het verhaal wordt geinsinueerd dat Holden zijn verhaal vertelt vanuit een psychiatrische instelling.


Op het eerste gezicht lijkt het misschien een een of ander 'puberboek', maar het is echt anders dan je denkt. Ik was diep onder de indruk van de schrijfkunsten van Salinger! Cool En als ik jou was, zou ik 'm in het Engels lezen Wink




Profiel bekijkenStuur privébericht
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: HPF

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 28, 2007 13:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga zo naar de bib en ik wil wel weer eens fantasy lezen, heeft iemand goede tips? Ik heb dit topic al doorgelezen, maar het meeste heb ik al gelezen/spreekt me niet echt aan.
En als je goede oorlogsboeken weet is dat ook erg goed angel





_________________
    02.04.07 ~ 31.12.08

    'Til we meet again, HPF'ers.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lilytje
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 1 Sikkels
Woonplaats: HPF

Lilytje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 02, 2008 10:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik had dezelfde dag hetzelfde probleem^^ ik wou naar de bib maar ik had geen idee welke boeken ik zou nemen...

Uiteindelijk heb ik een aantal reeksen meegenomen, ik ben nu in de eerste bezig (de Zeven Wateren-trilogie) van Juliet Marillier.
Het eerste boek heb ik uit (Dochter van het Woud) en ik ben nu in het tweede bezig (Zoon van de Schaduwen). Het derde boek heet 'Kind van de Profetie'.
Ik vond het eerste boek heel mooi, het is een aanrader.
Als je liever korte boeken leest dan lange, is dit boek niet echt aan te raden: alle drie de boeken tellen 576 bladzijden.

Ik heb even de achterflap overgetypt:


In de Keltische schemering van het oude Ierland, beheerst door mythen en magie, ontspint zich de geschiedenis van Sorcha, het zevende kind van een zevende zoon, haar zes broers en de geduchte heer Colum, hun vader.

De vesting van de Zeven Wateren is een afgelegen, vreemde en stille plaats. Ze wordt bewaakt door zwijgende mannen die in grijze kledij door de wouden sluipen en hun wapens scherp houden. Want er zijn vijanden in de bossen: vernielzuchtige Britten en vikingen op oorlogspad.
En nu is er ook een nieuwe vijand binnen de muren van de vesting: Vrouwe Oonagh. Zij is een zwarte tovenares, die heer Colum in haar bekoringen heeft verstrikt en die de familie wil vernietigen. Daarom betovert ze de zes zoons van heer Colum. Sorcha is de enige die de betovering kan verbreken. Als zij faalt, zullen haar broers sterven.

Dan wordt Sorcha ontvoerd door de Britse strijders en meegenomen naar hun land. Daar komt ze voor de moeilijke keuze te staan tussen haar plicht om de vloek over haar broers te verbreken, en haar groeiende verboden liefde voor de strijdheer die haar gevangenhoudt.





_________________
    Don't say we have come now to the end,
    White shores are calling, you and I will meet again...

"Does it hurt?"
"Dying? Not at all."
Profiel bekijkenStuur privébericht
Finrod
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 37 Sikkels


Finrod is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2008 16:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben nu in "De Dwergen" aan het lezen van Markus Heitz. In het genre van LOTR maar dan moderner geschreven. Het gaat over een Dwerg die onder mensen is opgegroeid, maar die de troon van de Dwergen moet bestijden en zo het Dode land moet verslagen.
Een aanrader.





_________________
There's a curse between us...
Profiel bekijkenStuur privébericht
Kirstenxx
4e jaars
4e jaars


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Just here

Kirstenxx is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2008 16:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een tijdje geleden 'Het eiland van de drie gezusters' gelezen, of nouja, het eerste boek en de eerste helft van het tweede boek.

*copy - paste internet*

Voor de kust van Massachusetts ligt een afgelegen rotsachtig eiland. Volgens de legende dankt het zijn naam, het Eiland van de Drie Zusters, aan de vrouwen die er in 1692 een toevluchtsoord vonden om aan de heksenvervolging in Salem te ontsnappen. Inmiddels woont er een hechte gemeenschap en ook toeristen weten dat het er goed toeven is. Dat het charmante eiland ook een donkere kant heeft, weet bijna niemand...

Dansen op lucht

Als Nell Channing aankomt op het eiland denkt ze eindelijk veilig te zijn voor haar gewelddadige echtgenoot. Ze gaat werken bij Mia Devlin, wier boekhandel annex cafè het bruisende centrum van het eiland vormt. Al snel is sheriff Zack Todd er niet meer weg te slaan. Maar net als Nell hem een beetje begint te vertrouwen, wordt ze hardhandig geconfronteerd met haar verleden en met het feit dat het eiland nog steeds zucht onder een vreselijke vloek.

Hemel en aarde

Ripley Todd is de zus van de sheriff en tegelijk zijn assistent. Volgens Mia Devlin bezit Ripley, net als zij en haar vriendin Nell, een mysterieuze gave die te maken heeft met het verre verleden, iets waar Ripley zich heftig tegen verzet. Dan komt MacAlister Booke naar het eiland, om onderzoek te doen naar de legende dat het eiland behekst is. Zijn bemoeienis heeft dramatische gevolgen, niet alleen voor hen, maar ook voor het eiland dat een eeuwenoud geheim verborgen wil houden.

Spelen met vuur

Mia Devlin stopt al haar liefde in haar boekwinkel annex café en haar kruidentuin. Ooit had ze een hartstochtelijke verhouding met Sam Logan.Tot hij haar en het eiland verliet. Maar dan duikt Sam weer op, hij blijkt de nieuwe eigenaar van het enige hotel op het eiland te zijn. Logan probeert de band te herstellen, maar Mia is nog steeds verdrietig en kwaad. Ze wijst zijn toenaderingspogingen resoluut af. maar voelt dat ze zijn hulp en die van haar vriendinnen nodig heeft voor de ultieme krachtmeting met de vloek die het eiland dreigt te verwoesten.

Drie spannende, zinderende, mysterieuze romans. Samen vormen ze een meeslepende, magische verhaalcyclus over vrouwenvriendschap, diepgewortelde geheimen en de dwaalwegen van de liefde.

--

Het eerste boek vond ik heel erg mooi.
Het was een spannend en je voelde echt mee met de personages.

Het tweede boek ben ik mee gestopt omdat ik er te weinig tijd voor had, maar was tot dan toe ook erg mooi.
Het is echt een fantasy verhaal en al is het eigenlijk heel onrealistisch, het word toch best geloofwaardig verteld.





_________________
    Everyone has a fairytale they believe in....
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Malfoy's Mansion.

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 21:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ben op dit moment bezig met het boek: Dochter van Troje, door Marion Zimmer Bradley. Vind het een prachtboek tot nu toe. Ik citeer;

Citaat:
Cassandra is de dochter van koning Priamus en koningin Hecuba van Troje. Ze is een zelfbewuste knappe vrouw, die wordt omringd door rijke en machtige mannen. Dan wordt de god Apollo verliefd op haar en schenkt haar de kunst van het voorspellen. Maar Cassandra wijst hem af. Apollo's wraak is zoet: hij zorgt ervoor dat haar voorspellingen door niemand worden geloofd. Ook niet wanneer Cassandra voorspelt dat de Grieken Troje zullen veroveren.


Vind het prettig geschreven. Ben nu bijna halverwege en het leest als een trein.





_________________
Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lady Quiera
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 44 Sikkels
Woonplaats: Where-ever you want me to live!

Lady Quiera is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2008 16:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Haai,

Ik moet zoals zovelen (denk ik?) een boek lezen voor Nederlands. Ik lees graag, maar op nederlandse literatuur ben ik toch niet zo dol! Ik had zelf het idee om "de donkere kamer van Damocles" te lezen van Willem Frederick Hermans, maar ik moet buitenom dit boek nog een ander boek lezen!
Heeft iemand nog een boek, het moet wel nederlandse literatuur zijn, waarvan hij/zij denkt "dit is een leuk boek niet te moeilijk, maar wel leuk!" help me dan en zeg het!
Want de leraar kan wel zeggen dat het niet echt een dik boek is, maar jah HIJ is de leraar Nederlands! Rolling Eyes

Dus PLEASE help me!

LadyQ


EDIT; Ik was net bovenstaande posts aan het lezen en wilde nog effe toevoegen dat het dus geen uit het engels vertaald boek mocht zijn!





_________________
Je hebt pas lef als ik je bij Hufflepuff tref!
Proud owner of a hufflepuff logo!
We unite! Take that sorting hat!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas


Verdiend: 627 Sikkels
Woonplaats: New New York

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2008 18:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lady Quiera schreef:
Haai,

Ik moet zoals zovelen (denk ik?) een boek lezen voor Nederlands. Ik lees graag, maar op nederlandse literatuur ben ik toch niet zo dol! Ik had zelf het idee om "de donkere kamer van Damocles" te lezen van Willem Frederick Hermans, maar ik moet buitenom dit boek nog een ander boek lezen!
Heeft iemand nog een boek, het moet wel nederlandse literatuur zijn, waarvan hij/zij denkt "dit is een leuk boek niet te moeilijk, maar wel leuk!" help me dan en zeg het!
Want de leraar kan wel zeggen dat het niet echt een dik boek is, maar jah HIJ is de leraar Nederlands! Rolling Eyes

Dus PLEASE help me!

LadyQ


EDIT; Ik was net bovenstaande posts aan het lezen en wilde nog effe toevoegen dat het dus geen uit het engels vertaald boek mocht zijn!


Ik heb net al m'n boeken voor m'n Nederlandse literatuurlijst gelezen dus (ik moest er dit jaar 9 lezen) dus ik kan je wel even mijn mening geven over de boeken die ik heb gelezen :')
Heel toevallig heb ik ook De Donkere Kamer van Damokles gelezen ^^

Auteur - Titel :: Mening + Eindoordeel

J. v/d Vondel - Lucifer :: Nogal ouderwets Nederlands maar als je er eenmaal aan gewend bent een geweldig stuk om te lezen (het is eigenlijk een toneelstuk, geen boek). Het heeft vijf aktes en als je er een beetje inzit leest het best snel. En er zijn goeie uittreksels en samenvattingen van te vinden op internet. Het gaat over de val van Lucifer (de Satan) aan het begin, als God net de aarde en de mens heeft geschapen. Leuk boek.

Piet Paaltjens - Snikken en Grimlachjes :: Dichtbundel van één van mijn favoriete schrijvers (: Ironische, humoristische gedichten die je een paar keer moet lezen voordat je ze snapt :') Niet zo'n heel dik boek dus (omdat het een dichtbundel is) maar zeker een doordenkertje. Leuk boek.

J. J. Slauerhoff - Het Verboden Rijk :: Geen aanrader. Tenminste, dat vond ik. Ik vond het verhaal heel ingewikkeld omdat je de hele tijd tussen verschillende personen en verschillende tijden heen en weer schakelt. Ik heb het boek niet eens uitgelezen maar een samenvatting op internet opgezocht omdat ik er gewoon echt niks meer van snapte xD Geen aanrader dus. Geen leuk boek.

B. Nijenhuis - Laatste Wagon :: Erg mooi boek. Wel vrij dik maar goed te doen want het leest lekker door. Het gaat over een vrouw die een beetje op zoek is naar de zin van haar leven. Ze is erg beïnvloedbaar en op den duur komt ze in aanraking met het christelijke geloof. Eerst wil ze er niets van weten maar na een tijdje begint ze er over na te denken en raakt ze verwikkeld in een persoonlijke en religieuze zoektocht. Erg mooi boek, zeker een aanradertje. Leuk boek.

J. Deelder - Euforismen :: Achja, je moet ervan houden xD Weer een dichtbundel trouwens. Erg snel uit xD Elke bladzijde heeft maximaal 4 regels tekst en elke regel maximaal 4 woorden ofzo >.> Dus ja. Ik vond het zelf niet echt poëzie maar goed. Wel fijn als je snel even een 'boek' wil lezen. Geen leuk boek.

J. Bernlef - Hersenschimmen :: Vrij bekend boek en ook zeker een aanrader. Geschreven vanuit het perspectief van een oudere man die aan dementie lijdt. Heel indrukwekkend en Bernlef heeft zich ontzettend goed ingeleefd, je krijgt een (naar mijn idee) goed beeld van de leef- en denkwereld van een demente man. Leuk boek.

W. F. Hermans - De Donkere Kamer van Damokles :: Tja. Op zich een goed verhaal en ook wel interessante personages (vooral Osewoudt vond ik wel een interessant karakter) maar zo langdradig. Volgens mij had dat boek wel de helft korter gekund. Sommige dingen zijn zo uitgerekt, ik irriteerde me er echt aan. En het heeft een open eind en ik haat open eindes xD Hoewel het idee wel goed was. Geen leuk boek.

L. Couperus - Het Zwevende Schaakbord :: Als je van ridderromans houdt en je kunt de subtiele humor van Couperus tussen de regels door herkennen is dit een aanrader :') Ik vond het wel een humoristisch boek, maar je moet er even de tijd voor nemen, het is vrij lastige taal. En het is ook niet echt een dun boek (maar wel dunner dan bijvoorbeeld Knielen Op Een Bed Violen xD). Leuk boek.

A. Koolhaas - Vanwege Een Tere Huid :: Vrij dun boek dat wel snel wegleest (ik had het geloof ik in twee avonden lezen uit). Het verhaal is niet heel spectaculair maar op zich wel interessant, vooral het eind was wel spannend. Ik vind het wel knap van Koolhaas dat hij een heel boek over twee kinderen en twee dieren kan schrijven, maar goed dat is een ander verhaal xD Niet een boek dat me heel erg zal bijblijven maar ook geen slecht verhaal ofzo. Geen leuk boek.


Hopelijk heb je hier wat aan :'D Ik vond het wel leuk om zo'n lijstje in elkaar te zetten, ik hou van lezen en boeken en alles wat ermee te maken heeft. Veel succes met je lijst ^^

Nu ik klaar ben met lezen voor m'n lijst kan ik (eindelijk) weer lezen wat ik zelf wil, en ik ben nu bezig in Prinses van Amaranth van Bridget Wood. Het was een fantasy/science-fiction boek dus ik was benieuwd. Het zag er wel interessant uit en het verhaaltje op de achterkant klonk interessant. Het is een heel dik boek dus dat is (als het verhaal leuk is) ook een flink pluspunt.

Ik ben nu ongeveer op de helft in dat boek en ik moet zeggen dat het lang geleden is dat ik zo'n smerig verhaal heb gelezen xD Het is op sommige momenten echt heel erg vies xD
SPOILERS!
[selecteer]
Er zijn wezens, Fomoire genaamd, die mensen vangen om ze daarna te villen vanwege de huid oO Echt scary. En er zitten nogal wat... 'expliciete' scènes in, zeg maar xD Die op sommige punten ook niet erg fris zijn en smerig beschreven zijn.
[/selecteer]


Ik zal de tekst van de achterflap even overtypen dan krijgen jullie een beetje een idee van het verhaal xD Het is namelijk best ingewikkeld.
    Eeuwenlang regeerde Nechtan over het Huis van Amaranth, eeuwenlang was hij de macht die waakte over de beruchte Wolfslijn. Nu is voor Nechtan de tijd gekomen om zijn aardse beslommeringen achter zich te laten en in een andere wereld een nieuw leven te beginnen.
    Helaas is er niemand die sterk genoeg is om zijn magische mantel over te nemen en daarmee de immer woelende krachten van het duistere Ierland te weerstaan. Alleen Theodora, een meisje nog, toont enige aanleg voor de magische kunsten, maar zij werd in een eerder stadium door alle belanghebbenden over het hoofd gezien.

    Behalve door de gristlen, adept van het kwaad, een monster dat werd verondersteld al eeuwen geleden te zijn verbannen. Onder zijn getaande huid gaat een geest schuil die de Heer van Chaos zelf in kwaadaardigheid naar de kroon steekt.
    Als het web van kwaad wordt aangehaald en het voor Theodora bijna te laat is, is de redding nabij: een ver familielid en een monnik met een verbazingwekkend vindingrijke geest schieten haar, Prinses van Amaranth, te hulp, met verstrekkende gevolgen...
Voor mensen die een beetje in de magie-sferen zitten (en ik neem aan dat dat voor een groot gedeelte van de mensen hier op het forum geldt) is het wel een aanrader, maar denk goed na waar je aan begint xD Het is soms gewoonweg een eng boek. Er zitten echt hele vieze scènes in. Dus je bent gewaarschuwd xD

Wat een lange post oO"





_________________
    I'm a TIMELORD.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lady Quiera
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 44 Sikkels
Woonplaats: Where-ever you want me to live!

Lady Quiera is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2008 18:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heel erg bedankt Pottergirl!

Toch maar een poging wagen aan de donkere kamer Confused ,maar ook effe een google search gedaan voor de samenvatting van van Het zwevende schaakbord! Ik denk dat ik die maar ga lezen (stuurt mailtje naar docent!).
Lucifer leek me ook een mooi boek, maar kdenk dat ik die voor volgend jaar bewaar! Ik hoef er gelukkig maar 4 dit jaar en volgend jaar ook nog 4!
Als je 9 boeken moet leven van Nederlandse Literatuur, echt, daar zou ik gek van worden. Lezen is leuk, maar Nederlandse literatuur is toch best wel inspannend!

Nogmaals bedankt!

LadyQ





_________________
Je hebt pas lef als ik je bij Hufflepuff tref!
Proud owner of a hufflepuff logo!
We unite! Take that sorting hat!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: HPF

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2008 16:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het Zwevende Schaakbord, toevallig gebaseerd op Walewein?

Ik moet nu een boek lezen voor Nederlands. Het moet geen Nederlandstalige schrijver zijn en het genre is gelijk, zolang het maar een serieuze roman is (fantasy mag dus ook). Over dat boek moeten we dan een werk maken.
Maar ik vraag me nu af of jullie ideeën hebben voor een goed boek om te lezen? Qua genre; fantasy, oorlog, homoseksualiteit, thrillers zijn goed ^^





_________________
    02.04.07 ~ 31.12.08

    'Til we meet again, HPF'ers.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer