Auteur |
Bericht |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 08, 2006 17:20 |
 |
In een Belgische krant stond dat de boeken van Harry Potter in de top vijf staan van de boeken met de meeste schuttingstaal!
Ik vind dat juist goed, zo lijkt het veel realistischer.
Graag wat reactie... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Laeta
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns
|
Geplaatst:
Zo Jan 08, 2006 18:16 |
 |
Zit er zoveel schuttingtaal in Harry potter, is me nooit opgevallen. Tuurlijk wordt er in gescholden, wat voor boek heb je als iemand heereminee, wat vervelend nou zegt als er iemand voor je ogen vermoord wordt.. Vind het allemaal wel meevallen en zonder een beetje schuttingtaal zou het boek gewoon echt niet meer realistich zijn. Het hoort erbij en zolang en niet met kanker of andere ziektes gescholden gaat worden vidn ik het goed. |
_________________ ~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~
Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds. |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 08, 2006 18:23 |
 |
Ik vind dat er in de films meer gescholden en gevloekt wordt. Ik het boek zie je geen Bloody H*ll staan (of ik heb er overheen gelezen) maar idd wat er al eerder gezegt is, als dat niet gebruikt wordt is het niet meer realistisch en hebben de karacters in het boek geen gevoel.
Zie je het voor je. Cedric is net vermoord en Harry zegt: "meneer Voldemort. Dat vind ik niet leuk van u" Daar zit toch geen gevoel van woede in |
 |
Wou[$]eR
5e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 08, 2006 19:14 |
 |
Staat er schuttingstaal in Harry Potter heb nog nooit echt een scheldwoord gezien. Is me ook nooit opgevallen. Maar volgens mij ligt het ook aan wat je vind dat onder schuttingstaal valt... |
_________________ Proffesor Dumboldore:"For in dreams, we enter a world that's entirely our own. Let them swim in the deepest ocean or glide over the highest cloud." |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 08, 2006 19:56 |
 |
Voor de duidelijkheid een voorbeeldje :
Fred en George gaan naar het dorp ( boek 6 ).
"Er werkt een heel knap meisje in de krantenzaak en ze is helemaal weg van mijn kaartentrucjes... Ze vindt het net tovenarij..."
"Ei*els," gromde Ron.
Op het zwerkbalveld, als Ron een slurk tegen Demelza Rovers gooit, zegt Ginny : "Ron, z*k die je bent". Of iets in die aard.
Volgens mij staat er wel veel schuttingstaal in, maar lezen we er gewoon over. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Her-MY-o-nee
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 08, 2006 20:02 |
 |
Ik vind gewoon dat die woorden erin MOETEN staan,
het is idd anders niet realistisch..
Er is niemand die nooit scheld, zelf gelovigen niet want die 'vervormen' de woorden...
Dus ik vind het er gewoon bij horen..
En ook ik lees erover heen omdat het 'normaal' is..
X.. |
 |
PixieFilth
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Zo Jan 08, 2006 20:02 |
 |
"Eikel" of "Zak" vind ik niet echt schuttingstaal.
Ik had maar één zinnetje waarvan ik even dacht: "Whoew! Wat een taal!"
en dat was het stukje met Tom Riddle en Morfin Gaunt, en Morfin zegt op een gegeven moment over Merope: "The little slut!"
Toen dacht ik: "Yay!"
Ik vind af en toe zulke woorden goed voor de gevoelens van de personages.
En ik vind dat wat die krant geschreven heeft dikke onzin.
Welke krant was dat trouwens? |
  |
 |
SinFan
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 08, 2006 21:04 |
 |
Euhm...nooit opgevallen
Maar ben net als velen van mening dat het er gewoon bijhoort...
anders wordt het veel te 'slap en zoet' xD
Mjah ik vind het goed dus XD |
_________________ "behind my smile
i always cry" |
|
  |
 |
Candida
6e jaars

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 08, 2006 21:55 |
 |
Ik vind dat er helemaal niet teveel schuttingstaal voorkomt in HP, het bevat een gezonde dosis en dat vind ik niet meer dan normaal, daarzonder zou het gewoon een stuk minder grappig zijn (Ron's gelaatsuitdrukking als hij "Bloody hell" roept vind ik geweldig )
En trouwens, wie vloekt er nu eens niet?? |
|
|
  |
 |
Wou[$]eR
5e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 09, 2006 13:21 |
 |
Lupos-freak schreef: | Voor de duidelijkheid een voorbeeldje :
"Er werkt een heel knap meisje in de krantenzaak en ze is helemaal weg van mijn kaartentrucjes... Ze vindt het net tovenarij..."
"Ei*els," gromde Ron.
Op het zwerkbalveld, als Ron een slurk tegen Demelza Rovers gooit, zegt Ginny : "Ron, z*k die je bent". Of iets in die aard.
Volgens mij staat er wel veel schuttingstaal in, maar lezen we er gewoon over. |
Ik vindt eiken of zak niet echt schuttingstaal. Als ik over schuttingstaal heb praat ik over f*ck enz de rest kun je zelf wel verzinnen  |
_________________ Proffesor Dumboldore:"For in dreams, we enter a world that's entirely our own. Let them swim in the deepest ocean or glide over the highest cloud." |
|
  |
 |
caunt dracul
3e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 09, 2006 14:44 |
 |
k vind het best.. maar bijvoorbeeld : 'Foppe maakte een obsceen gebaar' klinkt wel wat bekakter dan foppe stak zijn middelvinger op.. maar k denk dat ze dat hebben gedaan omdat ook oudere mensen de boeken lezen en die vinden tog al gau dat iets te grof is.. verder heb ik er geen problemen mee.. ik vind het zo goed. me zusje vn 10 leest ze ook.. en die isz al wijs genoeg zonder dat er nog eens scheldwoorden in de boeken staan.. zo als het nu is is het gewoon geschikt voor alle leeftijden..
greetz CD |
_________________ 'Who needs a stupid half-blood-prince if you got ¨°ºO(¯`·._) pure blood royality (_.·'¯)Oº°¨
I'm The Stoned Philosopher.. xD |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 09, 2006 15:07 |
 |
Ik heb ergens gelezen dat de uitgever geen gevloek in de boeken wilde hebben en dat ze daarom het een beetje anders heeft opgeschreven zoals bijvoorbeeld dat Ron woorden gebruikte die hij niet zou gebruiken als zijn vader erbij was. |
 |
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 09, 2006 19:42 |
 |
Lupos-freak schreef: | Voor de duidelijkheid een voorbeeldje :
"Ei*els," gromde Ron.
Dit is toch helemaal geen schuttingtaal? Het zijn ook geen kinderen meer hé! Ze zijn ondertussen 17 (of toch bijna) en ik denk dat de mensen die dat zeggen vergeten. Niet dat het wil zeggen dat je er moet op los gaan schelden als je ouder wordt, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel hé&. |
|
|
  |
 |
Hummol
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 09, 2006 19:45 |
 |
Schuttingstaal, ik moest ff denken wat hiermee bedoeld werd, hoor!! Maar, ik vind dat 'vloeken' wel mee vallen in de HP boeken!! In de films hoor je wel eens van 'bloody hell' enzo.. maar ik moet dan altijd lachen als Ron dat zegt Maar goed, het ging over de boeken.. Echte vloeken zie ik nooit staan.. ik vind het eigenlijk wel goed gedaan!! Ik ben fel tegen vloeken maar als er niet eens meer een gevoelsuitdrukking mag gezegt worden wordt het ook wel een beetje saai!! (zoals anderen hiervoor al zeiden!!) Maar dat ligt er ook wel een beetje aan wat jij onder vloeken en schuttingstaal verstaat.. als je gedoe een vloek noemt dan zal je in de HPboeken voor jou gevoel veel 'vloeken' tegen komen.. al vind ik dat er in de HPboeken echt niet (of niet opvallend, of niet vaak) 'gevloekt' wordt hoor!! In ieder geval minder dan in het echte leven (en de S.H.I.T van Hermelien is toch geen vloek?? dat is gewoon een afkorting.. of begrijp ik hier iemand verkeerd?? |
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
  |
 |
Sweetdevil
4e jaars

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 09, 2006 19:56 |
 |
Oh het is echt perfect gedoseert .. je kan idd in sommige situaties nogal moeilijk beleeft blijven ..
Maarjha die ene keer dat ik effe dacht van wow was idd zoals hierbove eerder vermeld dat Morfin over Merope zegt van the little slut .. dat was wel ene beetje schrikken maar ze overdrijven zeker niet  |
_________________ I Love him- |
|
  |
 |
|