Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Kwalentopic Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Idril
Oude Forumnaam: Mrs Idril Greenleaf The First Aid Mod
The First Aid Mod

Verdiend: 90 Sikkels

Idril is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 16, 2004 14:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Beste forummers,

In dit topic kun je praten over haaruitval, schimmelvoeten, loopneuzen en andere kwalen. De overige topics worden daarom gesloten.

Het is de bedoeling dat er serieus gediscussieerd wordt! Als blijkt dat over een bepaald onderwerp erg veel discussie is, mag er een apart topic worden geopend. PB daarvoor wel eerst even een mod.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Nagini
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 51 Sikkels

Nagini is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 15:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, ik ben allergisch, voor nikkel en water (jawel, helaas).
Dat van water komt heel weinig voor, ik kan het wel drinken enzo, maar ik mag het op bepaalde plaatsen van mijn lichaam niet hebben, mijn knieholten, elebogen, knieeen, enz. Natuurlijk douche ik wel gewoon maar ik moet me wel altijd goed insmeren met een bepaalde zalf. Het is best rot, in de zomer valt het vaak wel mee, ik de winter is het wel een ramp. Het komt doordat de verwarming aangaat, dat komt er veel water in de lucht (volgens mijn ouders) en krijg ik er dus extra veel last van. Ik heb het al zo lang ik kan herinneren.

SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

Verdiend: 218 Sikkels

SeverusSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 15:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nagini schreef:
Nou, ik ben allergisch, voor nikkel en water (jawel, helaas).
Dat van water komt heel weinig voor, ik kan het wel drinken enzo, maar ik mag het op bepaalde plaatsen van mijn lichaam niet hebben, mijn knieholten, elebogen, knieeen, enz. Natuurlijk douche ik wel gewoon maar ik moet me wel altijd goed insmeren met een bepaalde zalf. Het is best rot, in de zomer valt het vaak wel mee, ik de winter is het wel een ramp. Het komt doordat de verwarming aangaat, dat komt er veel water in de lucht (volgens mijn ouders) en krijg ik er dus extra veel last van. Ik heb het al zo lang ik kan herinneren.

Oei dat klinkt inderdaad heel lastig. Mag je dan ook niet zwemmen? Ik weet niks van nikkel... dat is tocg giftig?

Zelf ben ik nergens allergisch voor (gelukkig) maar ik heb wel vaak hoofdpijn. Tot aan een paar jaar geleden wel 4 keer per week, maar nu is dat gelukkig wel minder geworden. Soms werken pijnstillers niet eens. Sad

Micasja
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 23 Sikkels

Micasja is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 15:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb zonne-allergie, Cool wat soms best lastig is. Vooral in de zomer ben ik dan heel erg gevoelig, en krijg ik heel snel uitslag. Meestal vermijd ik de zon maar. Ook verbrand ik supersnel, omdat ik een hele lichte huidskleur heb.

HP_Marije
Gast

Verdiend: 3 Sikkels

BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 15:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Micasja schreef:
Ik heb zonne-allergie, Cool wat soms best lastig is. Vooral in de zomer ben ik dan heel erg gevoelig, en krijg ik heel snel uitslag. Meestal vermijd ik de zon maar. Ook verbrand ik supersnel, omdat ik een hele lichte huidskleur heb.

Ik heb ongeveer hetzelfde... Als het heel benouwd is, en de zon volop schijnt, krijg ik over mijn hele romp enorme jeukende bulten... Ik verbrand ook heel snel... Ik heb ook een lichte huidskleur...

SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 15:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

HP_Marije schreef:
Micasja schreef:

Ik heb ongeveer hetzelfde... Als het heel benouwd is, en de zon volop schijnt, krijg ik over mijn hele romp enorme jeukende bulten... Ik verbrand ook heel snel... Ik heb ook een lichte huidskleur...

Helpt het dan als je je insmeert met factor 80? Sorry misschien vreemde vraag maar ik vraag me af wat er aan te doen is als je zoiets hebt? Embarassed

Unni
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Unni is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 15:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb best wel vaak hoofdpijn... Tijdens school bijna iedere dag, lastig als je dan nog huiswerk moet maken. Ligt volgens de dokter aan mijn laatste hersenschudding, waarbij ik niet genoeg gerust zou hebben angel
En ik ben allergisch aan katten Sad Vink heel vervelend, want ik hou er veel van die beesten, maarja...
En verder heb ik eigenlijk niet zoveel kwaaltjes enzo...

Jalf
Oude Forumnaam: Jalf Lupin The Musical Mod
The Musical Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Jalf is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 15:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Weet je wat ook heel irritant is... als je lympheklieren ontstoken zijn... dat heb ik dus nu... aan de rechterkant van m'n nek zit een behoorlijke bult, links een kleintje. M'n keel doet pijn en m'n tandvlees ook en is ontstoken, omdat die klier dus alles opzij duwt. Ik kan dus niet alles eten omdat ik niet met de rechterkant van m'n mond kan kauwen en ik kan ook niet grote dingen slikken. Hoofdpijn komt ook geregelt voor...

En het meest irritante is... Ik ben bijna nooit ziek... dus dan ga je jezelf extra zielig vinden... Rolling Eyes

SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 15:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jalf Lupin schreef:
Weet je wat ook heel irritant is... als je lympheklieren ontstoken zijn... dat heb ik dus nu... aan de rechterkant van m'n nek zit een behoorlijke bult, links een kleintje. M'n keel doet pijn en m'n tandvlees ook en is ontstoken, omdat die klier dus alles opzij duwt. Ik kan dus niet alles eten omdat ik niet met de rechterkant van m'n mond kan kauwen en ik kan ook niet grote dingen slikken. Hoofdpijn komt ook geregelt voor...

En het meest irritante is... Ik ben bijna nooit ziek... dus dan ga je jezelf extra zielig vinden... Rolling Eyes

Dat klinkt als pheifer. Ging je daarom ook bloed laten prikken? Ik heb ook pfeifer gehad en mijn klieren waren zo groot als pruimen. Was inderdaad niet fijn. Hopelijk gaat het snel weer over meid! Beterschap!

Meredith
2e jaars
2e jaars

Meredith is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 16:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oke laat ik maar beginnen daar komt mijn allergie lijst:
- Ik heb last van alle harige dieren
- zonne-allergie
- last van huismijt (of hoe je het ook schrijft)
- allergies voor alle rode vruchten
- Allergies voor appel
- voor bepaalde soort eiwitten (vis, ei en sommige boter)
- hooikoorts

En ben het hele jaar door verkouden...
vroeger was ik ook allergies voor melk maar daar ben ik uitgegroeit...
Oh en ze dachten ook eerst dat ik asma.. maar dat is niet zo.. Door de verkoudheid moet ik alleen maar door mijn mond ademen en dat gaat soms vermoeiend

zo dat was het wel Wink

Meredith

Vivica
Oude Forumnaam: vivica Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Vivica is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 16:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Meredith schreef:
Oke laat ik maar beginnen daar komt mijn allergie lijst:
- Ik heb last van alle harige dieren
- zonne-allergie
- last van huismijt (of hoe je het ook schrijft)
- allergies voor alle rode vruchten
- Allergies voor appel
- voor bepaalde soort eiwitten (vis, ei en sommige boter)
- hooikoorts

Dat is een behoorlijke lijst, daar kom ik niet aan(gelukkig maar)
mijn enige allergie is een allergie voor verkoudheden, waardoor ik het erg vaak ben.(grrrr)

en dan regelmatig verschrikkelijke hoofdpijn(ik heb zowiso de hele dag hoofdpijn maar op een negeerbaar niveau) dat ik er gewoon misselijk van word heel irri maar je moet er maar mee leven nietwaar? als niemand weet wat het is kunnen ze er ook niet veel aan doen

arlena
6e jaars
6e jaars

Woonplaats: There where my bed sleeps, my book reads and my mouth eats . . and my bloody head aches

arlena is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 17:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

SeverusSnape schreef:
Helpt het dan als je je insmeert met factor 80? Sorry misschien vreemde vraag maar ik vraag me af wat er aan te doen is als je zoiets hebt? Embarassed

Volgens mij niet ... not sure trouwens.

Ikzelf heb ook zonneallergie en moet de zon ook zoveel mogelijk vermijden - mijn huid is daarom ook heel bleek na de zomer vergeleken bij andere mensen ... een paar jaar geleden was het een hele warme zomer en toen is mijn hele huid lelijk geworden : mijn armen, maar vooral mijn benen ... gelukkig ben ik niet gevoelig in mijn gezicht, dus dat is echt een opluchting ... maar als ik een rokje draag, moet ik heel vaak een panty aan ... Crying or Very sad

Aangezien het weer in Texas heel snel om kan slaan en het dus heel snel bloedheet kan worden, heb ik een zalf die de sterkste straling tegenhoudt ...

En o ja ... ik heb hooikoorts an allergie voor konijnen en cavia's Confused Maar daar heb ik goede medicijnen voor ...

Laatst aangepast door arlena op Di Aug 17, 2004 18:47; in totaal 1 keer bewerkt
ikkuh
Dreuzel
Dreuzel

ikkuh is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 17:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik .....hmm....klinkt eigenlijk best raar maar ik kan niet tegen zeep op mijn benen, dan gaan mijn benen heel erg jeuken totdat het helemaal rood is van het krabben. Ik moet dan heel goed me benen afspoelen met water.

Als het bijv net in Nederland heel warm word krijg ik hoofdpijn. Laatst toen het net zo warm werd was het voor het eerst zo erg ik had een week lang met hoofdpijn gelopen op school, en niets helpt behalve dat als het afkoeld of totdat ik eraan gewend ben.

En ik heb een hele lichtte huid, dus moet me heel vaak insmeren. Ben een keer zo erg verbrand geweest dat ik nauwelijk kon zitten.
Maar sinds ik een tip heb gekregen van een man in een supermarkt (Onder de ijskoude kraan staan) ben ik sneller van mijn verbrandingen af.

Laatst aangepast door ikkuh op Di Aug 17, 2004 17:14; in totaal 1 keer bewerkt
arlena
6e jaars
6e jaars

Woonplaats: There where my bed sleeps, my book reads and my mouth eats . . and my bloody head aches

arlena is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 17:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

ikkuh schreef:
Als het bijv net in Nederland heel warm word krijg ik hoofdpijn. Laatst toen het net zo warm werd was het voor het eerst zo erg ik had een week lang met hoofdpijn gelopen op school, en niets helpt behalve dat als het afkoeld of totdat ik eraan gewend ben.

Heel veel mensen hebben daar last van en de conclusie is getrokken dat het de druk is ... als het warmer wordt stijgt de druk ...

Misz-Draco-Tom
3e jaars
3e jaars

Misz-Draco-Tom is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 18:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb hooikoorts.
Dat vind ik zelf niet zo geweldig erg.
Maar ik heb ook iets dat onder mijn vel zit.
Echt heel erg irritant..
Zo'n harde bulten onde rmijn vel, lijken net uitstekende botten.
Het doet ook behoorlijk pijn.
Ook heb ik vaak dat mijn duim 'knakt'
dan blijft hij hangen en dan gaatie niet meer terug.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp