Auteur |
Bericht |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 16, 2006 15:25 |
 |
Ik vond het vreemd dat ze in GOF een nieuw personage introduceren die eigenlijk niet in de boeken voorkomt.
Het personage is namelijk Nigel, een eerstejaars die Ron's slaafje is, omdat hij dan een handtekening van Harry zou krijgen. Hij is net als een vervanging van Dennis Krauwel.
Het personage Nigel wordt gespeeld door William Melling.
Ik vond het eerst vreemd, maar niet mis...
Wat vinden jullie van Nigel ?
Hebben jullie hem opgemerkt?
 |
_________________ See you in another life then, eh brother?
Laatst aangepast door Lupos-freak op Ma Apr 03, 2006 7:29; in totaal 2 keer bewerkt |
|
  |
 |
Maanling
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 16, 2006 17:28 |
 |
ikd enk dat hij Dennis Krauwel moet voorstellen want hij was iets kleiner dan kasper en kasper moet al gegroeit zijn en Dennis was kleiner dus ik Denk dat het Dennis is. Ik vind het persoonlijk ook een beetje vaag maar misschien staat er wel in de boeken dat Dennis nederlands is voor Nigel, ik weet het ook niet.
Maanling  |
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 16, 2006 17:41 |
 |
Dennis is Dennis, zowel in het Engels als in het Nederlands. Nigel is er alleen maar ingezet zodat Ron zijn dressrobe kon krijgen. In het boek legde Molly het op Ron´s bed maar ze speelde niet mee dus moest het op een andere manier gebeuren dus dan maar zo. |
 |
magic@home
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 17, 2006 8:21 |
 |
eerlijk gezegd kan ik me hem niet herinneren hoor heel vreemd maarja als ik de film weer eens zie dan denk misschien ooo die ja maar nu weet ik het niet |
|
  |
 |
milkakoetje
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 17, 2006 15:40 |
 |
Nigel is een leuk personage, vind ik. Gewoon voor de humor tussendoor. Maar ze hadden dat pakje toch ook door uilen kunnen laten brengen? Als ze een bezem kunnen brengen, kunnen ze ook een galagewaad brengen.. Toch?
Xx Milkakoetje  |
_________________ º
And I read about the afterlife
But I never really lived .. †
● FallOutBoy <3 ● |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 27, 2006 15:13 |
 |
Dennis Krauwel maakt toch foto's? Nou, die Dennis komt duidelijk in de tweede film voor! Hij wordt daar zelfs versteend.
Die konden ze ook in de plaats van Nigel doen, zoals veel mensen hier al eerder zeiden.
Ik vind het maar niks dat ze erg belangrijke dingen en personages eruit laten en er dan een jochie bijdoen die er in werkelijkheid niet eens voorkwam in het boek.
Ik vind Winky veel belangrijker dan die Nigel.
Toen ik naar de vierde film ging, was me de naam Nigel niet opgevallen. Ik dacht dat het Kasper was of zijn broertje. Maar het was wel grappig dat hij bleef staan voor een handtekening van Harry.
Sterretje. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 31, 2006 19:42 |
 |
De film is gebasseerd op het boek, dus het is niet verboden om iemand te introduceren die er verder niet toe doet. Waarschijnlijk vonden ze het een leuke wending van het verhaal en omdat het niet zo gebeurt in het boek, hebben ze een niets-zeggend persoon daar neergezet. |
_________________ "What Mr. Todd, what Mr. Todd, what is that sound? ... It's man devouring man, my dear, and who are we to deny it in here?" |
|
  |
 |
Brian Zibini
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 04, 2006 15:06 |
 |
Kasper = Collin toch? hoe kan Kasper dan in het engels opeens Nigel geworden zijn dus dat klopt als niet.
verder zou het dan het broertje van Kasper voor kunnen stelen die kwam in boek 4 in Griffoendor en vind Harry ook cool net als zijn broer.
Maar die heet Dennis ok raar , Dennis = Nigel ook raar :S.
En als ze hem hebben gedaan ipv Ms weasley vind ik het maar raar dan zou het (dressrobe) toch moeten komen via een uil en niet via een klein mannetje :S.
Mja het stukje is wel grappig en daar gaat het toch ook een beetje om.
Groeten B.Z |
_________________ Jack Sparrow: [empties bottle of rum] Why is the rum always gone?
Jack Sparrow: [stands up and staggers drunkenly] Oh... that's why.
Kijk ook bij Brian's troep , reacties zijn welkom ^.^ |
|
  |
 |
LadyD
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
3 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 03, 2006 16:35 |
 |
Het is alweer een tijdje geleden dat ik de film heb gezien, maar eerlijk gezegd kan ik me die nigel niet echt meer herrineren. Het is wel raar dat er zomaar een nieuw personage in de film zit waar in de boeken niet over gesproken wordt. Ik vod trouwens wel dat er erg veel dingen verandert waren in de film. Ik vond dat het allemaal niet helemaal kloppen. Maarja, hopen dat ze zich de volgende keer wat beter aan de boeken houden. |
_________________ I love you, I loved you all along
And I forgive you for being away for far to long
So keep breathing 'cause I'm not leaving you anymore!
Believe it hold on to me and never let me go |
|
  |
 |
Richard
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 03, 2006 18:38 |
 |
De engelse benaming: Nigel
De nederlandse benaming: Nico
Zowel in de ondertiteling als in de nederlands ingesproken geluidsstream die op de originele DVD te vinden is.
Weldegelijk Nico dus. |
|
|
  |
 |
Strider
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 03, 2006 20:26 |
 |
Hij was me totaal niet opgevallen toen ik de film zag, mm beter opletten erop^^. Eigenlijk hadden ze beter het gewoon door de moeder van ron moeten laten doen maar hij zal er wel bijbedacht zijn omdat ze niet in het nest hebben gefilmd. Maargoed het lijkt me wel een grappig personage  |
_________________ 'Listening to the news? Again!' 'Well, it changes every day you know.' said Harry
|
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 05, 2006 14:55 |
 |
Ze konden voor dat kleine stukje wel een bekent persoontje gebruiken (bekend uit de boeken). Maar ze wouden dat niet doen, omdat het dan alleen maar meer verwarring veroorzaakte. Daarom maar een niet-in-het-boek-vernoemd persoon in plaats van een bekend persoontje.
Ze zouden dan eerder 'ruzie' krijgen met de filmaanschouwers als ze een boekpersoon die rol zouden geven en dat hij dus een scene speelt die de gekozen persoon die wel in het boek voorkomt speelt, terwijl het boekpersoon dat nooit heeft gezegt/gedaan.
Erg logisch dus. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 06, 2006 9:06 |
 |
Richard schreef: | De engelse benaming: Nigel
De nederlandse benaming: Nico
Zowel in de ondertiteling als in de nederlands ingesproken geluidsstream die op de originele DVD te vinden is.
Weldegelijk Nico dus. |
In de Nederlandse ondertiteling is het inderdaad Nico.
De Nederlandstalige versie bekijk ik niet...
Maar in de Vlaamse versie is het Nigel, wat waarschijnlijk een foutje is...
En als ik me niet vergis is dat op de foto hieronder, links van Ginny ook Nigel. Niet? Deze foto is genomen als de koets van Beuxbatons aankomt....
En als ik me niet vergis is het ook Nigel die hier naast Ron zit....
En dit kleine ventje naast Draco met z'n verrekijker is ook Nigel...
 |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Hanzie
2e jaars

Verdiend:
30 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 06, 2006 9:31 |
 |
In die 3 laatste foto's was ik hem nog niet opgevallen.
Ik stoor me er eigenlijk niet aan, ik had ook helemaal niet door dat hij een 'nieuw geïntroduceerd' personage was. Gewoon een manier om Ron dat pakje te laten bezorgen (zie je al een uil met zo'n pak aan komen vliegen?!). |
_________________ 'This is cosy.'
'It's a broomcupboard.'
'You should feel right at home then. '
==> Join Huffelpuf!
We are undercover passion on the run
Chasing love up against the sun! |
|
  |
 |
HARRY/RON/HERMELIEN
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 27, 2006 12:32 |
 |
Ik vond het wel leuk, zo kon je zien dat ze er alles voor deden om een handtekening van Harry te krijgen. Zo laten ze zien dat Harry populair is onder de leerlingen. |
_________________ Ron: Is het spreukeloos of spreukenloos? |
|
  |
 |
|