Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Binnen of Buiten? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Vind jij dat kinderen veel te veel binnen zijn?

Nee
16%
 16%  [ 12 ]
Ja
58%
 58%  [ 43 ]
Geen mening
24%
 24%  [ 18 ]
Totaal aantal stemmen : 73

Auteur Bericht
Tienerd
Oude Forumnaam: Tinusz_01 Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 239 Sikkels

Tienerd is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2006 20:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ooii'

Je ziet/hoort steeds vaker in het nieuws dat kinderen meer binnen zitten, dan buiten spelen.
Ze kijken te veel televisie of zitten te lang achter de computer.
Wat vinden jullie?

Ik vind het niet zo gek. Ze vinden steeds meer dingen uit voor computers en dus hebben kinderen veel meer te doen.
Buiten word alles vernield of dingen worden weg gehaald door de gemeente. Wat moeten kinderen nou nog doen buiten?

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!

Ðaaag, Tineke

P.S. Als dit een onzinnig topic is, mag hij natuurlijk verwijderd worden..

Dan zegt mien vrouw: "Wat krieg-ie weer die rare weeen"

Profiel bekijkenStuur privébericht
superjasmien
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 60 Sikkels

superjasmien is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2006 20:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat kinderen echt wel te veel binnen zijn. Pc, computer, TV,... Er zijn nog maar weinig kinderen bij een jeugdbeweging ofzo... Altijd zitten ze binnen.... Arrow zeer spijtig...

Take me through the darkness to the break of the day ♥
San Riddle
Oude Forumnaam: Miss Sanniej Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

San Riddle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2006 20:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat je eigenlijk wel gelijk hebt. Ik zit ook het meest van mijn tijd achter de computer.
In de zomer ga ik meestal wel vaak naar buiten gewoon omdat het dan veel lekkerder weer is. Meestal gaan we dan achter naar ons veldje, maar na een uur of 8 uur 's avonds komen daar allemaal jongeren in grote groepen die ons daar dan gewoon een soort van wegjagen.
Dan vindt ik er gelijk niks meer aan.
Ook het speelveldje is bij ons helemaal leeggehaald. Er staat nu alleen nog maar een glijbaan Rolling Eyes

Ik vind dat als ze de jeugd meer naar buiten willen hebben dat ze dan maar iets aan de omgeving moeten doen. Ze kunnen toch een leuk speeltuintje maken en voor de oudere een hangplek.

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Miss Blacks is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2006 20:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het op zich wel, maar ik zit ook zelf vaak binnen.
Niet dat ik wel buiten wil spelen ofzo (ik ben 15, en ik vind schommelen enzo niet zo leuk meer). Toen ik nog jonger was, werd ik vaak weggepest omdat wij tussen 2 buurten in wonen zeg maar. De kinderen vonden dat ik dan maar naar een eigen speeltuintje moest gaan. daardoor urfde ik op het laatst niet meer buiten te spelen. En nog steeds haat ik het om naar een van die speeltuintjes te gaan met mijn nichtje, of erlangs te fietsen. Ik vind het daarom meestal wel slecht dat de 'jeugd van tegenwoordig' zovaak achter de computer en televisie zit, maar het ligt dus aan de reden. Ikzelf durfde niet naar buiten, daarom las ik een boek. Maar om sommige andere redenen vind ik het niet goed.

iesz
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 67 Sikkels

iesz is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2006 21:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja kinderen zitten veel te veel achter de pc (zelfs ik*fluit*)
Bij mij paar jaar geleden zag je zelfs s'winters kinderen spelen maar nu zie ik amper een kind op straat.
Ik ga heel af en toe naar buiten.
Meestal zit ik achter de pc, t.v de kijken of ik lig in mijn bed muziek de luisteren.
Ik ga alleen heel veel naar buiten als het zomer is dan is het ook lekkerder weer.......

Hail goddes of spring

You see, even though the artist may die, the art remains forever ALIVE!
Nine
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 51 Sikkels

Nine is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2006 21:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, toen ik nog tijd had om buiten te spelen had ik ook genoeg aan een grasveldje of een brandgang. Houten zwaardje en een blauwe badhanddoek en ik was klaar om Johan en Pierewiet te gaan spelen hoor Very Happy Of hutten bouwen in de achtertuin met een ladder en dekens. Stoepkrijten, landje veroveren, tikkertje, voetballen, sardientjes, verstoppertje... Of of of...

Nou ja, je hoort het, als je je nog los kunt rukken van de computer en de televisie is er zat te doen zonder dat je er een complete speeltuin of heftig speelgoed bij nodig hebt Wink Zolang je je fantasie gebruikt kun je uren vullen met buitenspelen! Probeer het gewoon eens, spreek met een stel vrienden en vriendinnen af om een middag te gaan skaten. Of ga eens buiten rpg-en in plaats van op het HPF. Maak wat kostuums van wat je maar in huis hebt (je eigen Potter-cape, een toverstaf, van karton maak je een hoed, enzovoorts) en ga je een middag lekker inleven in een personage samen met andere Potterfans. Dat hoeft echt niet alleen op de Elf Fantasy Fair Wink

Als je je echt onveilig voelt tijdens het buitenspelen, omdat er hangjongeren zijn, of omdat de auto's te hard rijden, schrijf dan eens een brief aan de burgemeester met een groep vrienden en vriendinnen uit de buurt. Dat klinkt misschien raar, maar vaak is het juist heel goed als de gemeente van de kinderen zelf hoort dat ze wel graag buiten willen spelen, maar dat het gewoon niet veilig is! Omschrijf in welke buurt je woont en wat er aan de hand is en geef ook aan hoe je het graag zou veranderen. Geef aan dat je bijvoorbeeld graag een voetbalveldje zou hebben zonder hondendrollen. Of een stuk gras met een klimrek. Of gewoon een straat waar de auto's stapvoets moeten rijden.

Succes!
Nine

And amateur cartography

~The Weakerthans - Aside~
Changetje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Changetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2006 22:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hihi, ik vind het echt heerlijk om in de zomer buiten te zijn ^___^ Lekker voetballen op het grasveldje vlak bij mijn huis. Of schommelen met mijn beste vriendin. Jah, ik ben kinderachtig Angel Ik ben 15, maar dat maakt mij niks uit Razz Maar fietsen in de duinen vind ik ook heerlijk. Of een lange wandeling of het strand maken.
Ik woon in een buurt waar veel kinderen wonen. Kleine kinderen, maar ook veel van mijn leeftijd. Het is een heel veilige buurt, er gebeurt hier écht nooit wat en dat is heel fijn ^^

In de winter zit ik inderdaad veel binnen en achter de computer, maar dat komt omdat het dan altijd zo koud is Wink Ik zit dan echt altijd met smart op de lente en het mooie weer te wachten. Ik ben al dagen superblij omdat ik zoveel zin heb in de zomer. Ik ben vaag, ik weet het, maar dat mij lekker niks uit ^^

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2006 22:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja als je gaat vergelijken, toen ik als kind 6/7 jaar was.
Gingen de meeste kinderen..ook oudere van 14.. zelfs in regen naar buiten. Als kind ging ik dan met me zus nicht enzo..
De zogenaamde regendans doen..
En we speelde vaak op straat met knikkers.
Als je het nu gaat vergelijken..zie je al heel vroeg kinderen van 6/7 kinder computerspellentjes spelen enzo.
En vooral in de winter ( als er geen sneeuw is) zie je oudere vaak alleen maar op de PC, of wat dan ook.
Dus ja ik weet wel zeker dat kinderen nu veel en veel meer binnen zitten.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Carpe Diem
Oude Forumnaam: nickyjestob 7e jaars
7e jaars

Verdiend: 50 Sikkels
Woonplaats: In Atlantis, learning the meermaids how to sing and dance

Carpe Diem is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2006 23:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het eens met Narcissa.
vroeger waren we altijd aan het buiten spelen, op stelten , knikkeren, kaatseballen, touwtje springen. gevaarlijke stunts uit halen, gewoon katekwaasd uit halen en al dat soort dingen, maar wij hadden dan ook een redelijke grote speeltuin in de buurt waar we ook vaak waren, maar we vermaakte ons ook zo wel.
Het maakte mij nooit uit of het nu koud of warm weer was, maar we hgadden vroegen dan ook geen computers en van mijn moeder mocht de tv pas om 6 uur aan , dus je had geen keus.
Later zat ik meestal op de boederij, dat was vanaf mij 13 de,. Dat was toen we verhuisde naar een klein dorp, we hadden zelf geen boerderij.
Dus ik was meestal wel buiten te vinden.

love is like a flame, it burns you when it's hot
love hurts oeoeh love hurts
Vivica
Oude Forumnaam: vivica Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Vivica is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 17, 2006 11:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hier in de buurt is zo'n beetje nopes aan speeltuin, in de straat heerst iets dat je het beste als 'oorlog' kunt omschrijven. Oké de meeste mensen hebben dan zelf wel de schommels, trampolines en zandbakken in de tuin hier, maar dan ben je nog steeds altijd op je familie aangewezen.
Daarnaast heb ik nooit van buitenspelen gehouden, voor mij was het al snel genoeg en ging ik weer binnen zitten lezen, binnen met iets spelen. Zolang het maar niet buiten was in ieder geval.
De trampoline in de tuin heeft er wel wat verandering in gebracht, we zijn nu zeker wel meer buiten. Desnoods alleen om er op te liggen lezen, maar wel meer buiten. Maar als het geen lekker weer is ga ik echt niet vrijwillig naar buiten.
De computer of tv noem ik hier echt geen oorzaak van, ik vind het gewoon niet echt prettig buiten. In de tijd die ik nu meer achter de computer zit dan vroeger was ik toen ook niet buiten, computer en tv zijn dus geen oorzaak. Ik ga toch al niet naar buiten en zoek zoek toch een bezigheid, of ik die dan vind in een boek, de tv of de computer maakt niet uit.

May the forces of evil become confused on the way to your house - George Carlin

Ravenclaw
mimi
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

mimi is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 17, 2006 12:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, veel kinderen zitten te vaak binnen vind ik. Maar je kunt eigenlijk
niet meteen tegen die kinderen zeggen dat ze naar buiten moeten,
omdat sommige buurten gewoon te onveilig zijn of geen plek hebben
om iets te doen.

Vroeger was ik heel vaak buiten, maar nu heb ik daar eigenlijk geen
tijd meer voor. Als ik om zeven uur terug uit school kom is het al donker
en dan ga ik maar achter de pc zitten Confused

Diantha*
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 156 Sikkels

Diantha* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 17, 2006 12:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, kinderen zitten echt heel veel binnen. Ik weet het, ik doe het zelf ook. Het is dat ik altijd naar school moet fietsen, maar anders kwam ik echt niet veel buiten. Embarassed
Het ligt ook wel aan het feit dat het winter is, en koud enzo.. Dan zit je liever binnen. Ik denk dat ik als het weer warm is wel weer vaker buiten ben. Dat is gewoon fijn, lekker in de natuur.
Wij hebben aangrenzend aan de achtertuin een groot veld met speeltoestellen, dat is echt leuk Smile Vroeger kwam ik daar heel vaak, later minder, toen las ik liever, en op een gegeven moment ontdekte ik de pc. Tsja..

Hier wonen ook geen vriendinnen bij mij in de buurt. Dat vind ik wel stom. Toen ik 9 was was ik wel vaak op het veld en toen kreeg ik een vriendinnetje van 5.. Dat was wel een groot verschil, maar we speelden wel leuk. Maar het was wel anders dan met vriendinnen. Vroeger woonde ik dichter bij school en daar waren ook al mn vriendinnen, maar toen verhuisden we iets verder weg. Hier zijn zelfs ook wel meisjes zo oud als ik, die ook bij mij op school zitten, maar die vind ik niet echt aardig en die ken ik ook niet echt. Ik ben misschien toch een beetje een buitenbeentje hier in de buurt.. En nu gaat dat meisje ook verhuizen, mijn kleine vriendinnetje. Die is nu 7/8, maar we speelden toch niet echt meer...

Dus dan grijp je misschien toch eerder naar de pc.. Daar zit ik echt te veel achter. Ik weet het, het moet eigenlijk niet, maar het is een soort verslaving..

..alle dingen die ik stiekem aan de sterren vroeg♪
Indian Violet
Oude Forumnaam: Legolas Greenleaf 5e jaars
5e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Indian Violet is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 17, 2006 14:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nu ik dit zo lees besef ik pas echt goed wat voor raar kindje mijn zusje is in verglijking met andere kinderen Razz Zij is altijd buiten..

Inderdaad, ze zitten veel te vaak binnen. Alhoewel ik het wel emt TinuSz01 ook eens ben, er wordt veel weggehaald en/of het wordt gesloopt.
Zelf was ik vroeger juist veel binnen. Of in ieder geval, ik kwam niet veel buiten in de winter, neit buiten het huis. Op zich nog wel naar buiten, ik ging altijd bij ons in de achtertuin -met mijn konijntje op schoot- schommelen. Zelfs als het regende, alhoewel dat wel weinig voorkwam, ik in de regen buiten..Ik dacht vroeger altijd dat ik dan ging smelten...Rolling Eyes Maar dan was ik niet achter de tv te vinden, of hij stond wel ana maar ik keek neit vaak, ik ging altijd zitten tekenen..Rolling Eyes
Maar nu zitten de kinderen vaak binnen, alhoewel dat neit zo gek is. Voor binnen komen er steeds meer dingen om mee te spelen en buiten worden de speeltuintjes weggehaald.

Ik zelf zit nu ook wel vaak op de computer, maar toch ben ik nog weg veel met andere dingen bezig. Buiten kom ik wel zat, 40 minuten heen en 40 minuten terug van en naar school.. Toch kom ik nog ook buiten school veel buiten. Vriendinnen komen dan langs ofzo en dan gaan we 'spelen'.. hoe dat vroeger heette, het is dan meer buiten rondlopen en een beetje kletsen ^^

Ik ben wel blij dat mijn zusje vaak buiten is, als je kijkt dat sommige kinderen gewoon niet meer weten wat ze buiten moeten doen ofzo.. Of kindertjes die geen vriendjes hebben omdat ze altijd alleen maar zitten te computeren.. Die zijn er erg genoeg ook..

Beginnend Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Donya_07 is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 17, 2006 16:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik Zit zelf ook wel vaak binnen, vaak achter De computer ofzo, en ik heb ook best veel huiswerk te doen..
Maar ik vind dat kleine kinderen meer buiten moeten zijn,

Missy
Ex-MadMaster
Ex-MadMaster

Verdiend: 1 Sikkels

Missy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 17, 2006 16:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wij hadden inderdaad ook geen speeltuin in de buurt. Er stond bij ons voor een grote boom en daar klommen we vaak in, of we bouwden een hut. Vaak gingen we ook spelletjes spelen, stoepranden, buskruid e.d. noem het maar op. Vaak ligt het ook aan de ouders, als die jou niet stimuleren om buiten te spelen en een tijdslimiet stellen aan het internetten heeft een kind alle vrijheid om te kiezen voor binnen te gaan internetten ipv buiten met de buurtkinderen te spelen.

Als we al in een speeltuin wilden spelen, fietsten we naar ons schoolplein want daar was ruimte genoeg en namen we vaak onze knikkers mee en dit deden we echt niet alleen maar in de zomer of lente. Fietsen deden we ook vaak, naar het bos of naar waar dan ook...

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp